Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kennelhoestdode

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

saskia en sjaak
Zeer actief
Mijn ras(sen): klikobakkie
Aantal honden: 1

Re: Kennelhoestdode

Ongelezen bericht door saskia en sjaak »

maak jezelf geen verwijten, niet doen.

je hebt het beste gewild voor je hond.

ga niet denken, als ik dit of als ik dat, heeft geen zin, je kan de tijd niet terugdraaien.

wens je veel sterkte toe,

volg je hart, als die het aankan om nu een hartendief aan te kunnen, volg die weg.
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

Al jullie lieve reacties doen me heel veel goed, ik weet niet wat ik zonder jullie had gemoeten. Ronja heeft veel voor mij gedaan, ze heeft me weer het vertrouwen in mensen terug gegeven, wat ik een beetje was kwijt geraakt. En ze was echt altijd vrolijk, de dag voor ze dood ging werd ze nog enthousiast van het vooruitzicht van een wandeling. Dus ze is nu mijn inspiratiebron, honden staan niet lang stil bij ellende. En wat een vechtertje want ze moet hebben geleden. Ik heb enorm respect voor Ronja, mijn kleine zwarte wolfje. En ik heb inderdaad alles gedaan wat ik kon. Maar wat kan een mens huilen zeg. Jullie weten precies wat ik voel en dat is heel erg fijn om te horen, echt. Ik ga zeker weer een hond aanschaffen want Ronja was mijn eerste hondje en ik vind de hondenwereld heel erg leuk. Misschien kan ik de onrechtvaardigheid van Ronja's dood verwerken door een asielhond te adopteren. Want geen enkele hond verdient het om weggebracht te worden naar het asiel.

Ik zou het heel fijn vinden als ik met mijn verhaal een hondje kan redden van hetzelfde lot. Kennelhoest is in 95% van de gevallen niets ernstigs, maar als je hond verergert of je vertrouwt het niet, ga naar de DA, ook al zegt iedereen dat het niet nodig is. En heel erg bedankt iedereen voor de lieve reacties, jullie hebben me de avond en nacht doorgeholpen, mijn grote dank daarvoor!!!
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ach, wat erg :cry: :cry:
Veel sterkte met haar verlies. :roos:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Adriano
Actief
Mijn ras(sen): herder

Ongelezen bericht door Adriano »

Je hebt met jou verhaal in ieder geval bereikt dat je sneller aan de bel trekt dan normaal,
mijn hondje begon vorige week ook zo te hoesten en ook ik dacht gelijk aan kennelhoest, ben met hem naar de dierenarts geweest maar die dacht aan een vergroot hart.
Verder niets aan te doen zei mijn dierenarts behalve 1 benakor tabletje per dag.
Sinds eergister word het hoesten steeds erger.
Gistermiddag heb ik jou trieste verhaal gelezen en heb acuut een andere dierenarts gebeld voor een second opinion waar ik een uur later al terecht kon.
Die vertrouwd het ook niet en wil hem vanmiddag onder een klein roesje brengen en in zijn keel kijken.

Ik weet niet hoe het met mijn mannetje gaat aflopen, hij is al op leeftijd en dan nog onder narcose met zijn nare hoest, de angst slaat mij ook om de oren.
Maar misschien heeft jou Ronja vanuit de hondenhemel wel haar eerste soorgenootje gered.
Als ik jou verhaal niet had gelezen had ik waarschijnlijk de diagnose van de eerste dierenarts voorlopig voor lief genomen en niet zo snel een second opinion gevraagd.
Ik vind het ontzettend oneerlijk voor jou en Ronja dat zij de kennelhoest niet mocht overwinnen en jij nu met zo n enorm verdriet zit, maar bedankt dat je haar verhaal hier hebt neergezet.
Laatst gewijzigd door Adriano op 12 nov 2010 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

tjeee wat vreselijk......

Ontzettend veel sterkte met dit grote verlies :roos:
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
zonta
Actief

Ongelezen bericht door zonta »

Je moet jezelf geen verwijten maken.

Hier een verhaaltje van het sint bernard forum.

Vanmorgen om 6 uur opgestaan en met Knoert lekker gewandeld en eten gegeven. Niets aan de hand. Meneer was de vrolijke hond hem zelf!!

Vanmiddag 12 uur toen ik thuis kwam trof ik 5 plassen aan met braaksel en een Hond die nergens meer op reageerde. Zijn hartslag was nagenoeg weg en zijn ademhaling stond stil.

Schrikken dat deed ik niet eens, handelen kwam ik me op! al bellend naar de dierenarts heb ik knoert geprobeerd te beademen. we moesten meteen komen.
Knoert die langzaam zijn grote puppillen draaien had in de gaten dat baasjes weer thuis was.

Hij tilde gelukkig zijn kop zelf op. snel achter in de auto getild en als een Gek door hattem gescheurd naar de DA (een record van 2,5 minuut) wat nornmaal 10 min duurd.

Knoert werd meteen onderzocht.

Knoert heeft 42,7 graden koorts en waarschijnlijk een zware longontsteking.
om drie 1500 uur kan ik bellen om te vragen hoe het gaat!

Antcibiotica en een infuus moeten hem nu de eerste twee uur helpen!

de DA zei nog je had geen minuut later moet zijn!

Deze sint bernard heeft het gered , gelukkig kwam het baasje net op tijd thuis. Aan Knoert zagen ze ook niets gewoon een gezonde hond en van het een op het andere moment meer dood dan levend.

Gr,Zonta
Biene
Zeer actief

Ongelezen bericht door Biene »

Wat vreselijk om zo,n jonge hond zo onverwacht te moeten verliezen......Wie weet of de één of andere hondenbaas nu wat sneller aan de bel trekt bij een dierenarts als hij de symptomen bij een "onschuldig" kennelhoestje niet vertrouwd ; het zou het enigste zijn wat de vroege dood van Ronja nog een klein beetje zin zou geven.
Veel sterkte gewenst, ook voor je vriend. :roos:
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Wat een vreselijk gebeuren :jank: Heel veel sterkte met dit plotselinge verdriet :jank: Helaas weet ik zelf ook wat gevolgen kunnen zijn van kennelhoest, het kan ook een hersenvliesontsteking worden. Ik ken nu 2 honden die het meegemaakt hebben, 1 van dichtbij gezien en dat is niet leuk kan ik je zeggen... Kennelhoest onderschat ik dus ook niet, de angst zit er meteen in als ze gaan kuchen
Perry en Noah

Afbeelding
carolien
Actief
Mijn ras(sen): kr chihuahua, kr jack russ, mix van....??
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door carolien »

heel veel sterkte :(
Chera, Quincy R.I.P. Blaize 22-8-11- (6 jaar)
Afbeelding
ayke
Actief
Mijn ras(sen): xherder

Ongelezen bericht door ayke »

Sterkte met dit verlies, het is verschrikkelijk om je beetje zo plotseling te verliezen. Helemaal als ze nog zo jong zijn.

Of je al toe bent aan een andere hond kan alleen jij bepalen. Ik kan je alleen een advies meegeven, wees kritisch of de hond bij je situatie past, als het kan neem dan iemand mee die je hierin kan helpen. Neem geen hond omdat je er meedelijden mee hebt, maar neem een hond omdat je er een klik mee hebt.

Heel veel succes in het nemen van een besluit, en sterkte met het verwerken van je verlies
Fizgig
Zeer actief

@adriano, heel veel sterkte toegewenst, ik hoop dat jouw hond het gaat redden! Heel fijn om te horen dat ik je heb gemotiveerd om toch door te vragen. Het kan natuurlijk ook iets anders zijn, maar als kennelhoest mis gaat, gaat het goed mis. Dat lees ik nu ook op internet, bij complicaties ben je meestal te laat. De DA heeft ook gezegd nu dat ook als we de dag ervoor of iets eerder waren gekomen, ze niet meer gered had kunnen worden. Het komt niet veel voor, maar wees gewaarschuwd.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Inge O schreef:even algemeen : mensen, ga nu toch ook niet overhellen naar het andere uiterste en alle verdachte overlijdens over acuut zwaar zieke honden aan kennelhoest wijten hè, dat doet meer kwaad dan het goed doet.
:ok:
Inge O schreef:@ ronja : als je besluit om tamelijk snel weer een andere hond te nemen, verwacht dan vooral niet van jezelf dat je er hem meteen van gaat houden op de manier zoals je bij ronja had. gun het de tijd en ga niet twijfelen en je een stukje voor hem afsluiten omdat hij helemaal anders is als ronja - een band krijgen kost tijd en dat komt mettertijd vanzelf wel :wink: .
Ook helemaal mee eens.
Ga er van uit dat het een hele andere hond is, die je moet leren kennen :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Jacan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar

Ongelezen bericht door Jacan »

Jeetje wat erg zeg
Heel veel sterkte
Afbeelding
Luna 25-11-2011 27-12-2017
Fizgig
Zeer actief

Ik weet gewoon dat ik de neiging heb te blijven hangen in verdriet en Ronja was echt een heel groot deel van mijn leven. Dat moest ook wel met haar temperament. Ik wil eigenlijk alleen maar oprollen tot een balletje en in een hoek gaan liggen huilen. Het is gewoon zo moeilijk te accepteren, dat moet je eerst kunnen natuurlijk. Ik ben nog een beetje in ontkenning zelfs. Ik pak steeds haar kussen want die ruikt nog naar haar. En nu moet ik het iedereen nog vertellen die haar kende. Ik heb gisteren de mensen waar we haar gehaald hebben zelfs gebeld, kijken of ze nog aan een nieuw nestje gingen beginnen. Als die maar iets van Ronja's karakter heeft, is dat al een beetje troost. Het verdriet komt en gaat, soms is het echt even ondragelijk. Ik hang maar een beetje rond hier op het forum, op zoek naar troost. Wel heel fijn dat er zoveel mensen reageren want dat heb ik echt even nodig. Pak je hondje maar even stevig vast en knuffel hem/haar, wees blij dat je hem/haar hebt en dat je niet in mijn schoenen staat! Heel erg bedankt voor jullie steun.
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Ronja2010 schreef:Ik weet gewoon dat ik de neiging heb te blijven hangen in verdriet en Ronja was echt een heel groot deel van mijn leven. Dat moest ook wel met haar temperament. Ik wil eigenlijk alleen maar oprollen tot een balletje en in een hoek gaan liggen huilen.

Lekker doen, er is niemand die jou tegen houdt toch, het zal je alleen maar helpen/opluchten voor zover dat kan.
Al heb je de neiging om te blijven hangen in verdriet, je zult het toch eerst moeten verwerken voor je het een plaatsje kunt geven en dat kan eigenlijk niet anders dan door verdrietig te zijn en daar aan toe te geven.

Hier een muts die er bijna twee jaar over heeft gedaan om over het verlies van onze vorige hond heen te komen.
De eerste maanden hebben er regelmatig traantjes gevloeid als ik binnen kwam en weer op het feit werd gewezen dat zij er niet meer was :(
Stom misschien, maar ik heb het verlies van haar wel voor mijn gevoel goed verwerkt en dat is het belangrijkste, dat je er op een gegeven moment vrede mee kunt hebben.
Trinand
Actief
Mijn ras(sen): Briard.
En ik zou héél graag een Pyrenees herdertje erbij willen :-)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trinand »

Heel heel veel sterkte :roos:

Huil maar, geef je over aan het verdriet, hoe dat maakt niets uit.
Het is nog maar net gebeurd. Als straks het besef komt wat er gebeurd is, word je wat rustiger in je hoofd.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

mijn amos is ook binnen een paar uur overleden :(
en op een vreselijk tijdstip-nieuwjaarsmorgen om 2 uur
hij was 7 jaar oud

na 3 weken zijn we al bij buster gaan kijken in het asiel en hebben hem mee genomen

hij maakt ons weer aan het lachen , hij is echt de grootste clown van onze honden die we gehad hebben, we moeten er wel aan werken maar dat vinden we alleen maar leuk, we hebben hem nu alweer bijna 2 jaar en genieten volop

maar amos........ die vergeet ik nooit dat was mijn once in a life time hond :wink:

dus ik snap heel goed je overwegingen
iedere hond is anders en neemt een plek in je hart maar vervangt nooit :wink:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Chris*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herders

Ongelezen bericht door Chris* »

Veel sterkte! :roos:
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Wat een vreselijk verhaal. Zoiets verwacht je niet bij 'alleen maar kennelhoest'. En een longontsteking kan inderdaad heel stiekum sluimeren en dan ineens opvlammen met (bijna) dodelijke afloop. Dat is het moeilijke, omdat ze ons niet kunnen vertellen wat ze voelen.
Ik ben blij dat je je verhaal hier hebt willen delen. Laat het mensen alerter maken, maar laten we niet gaan panieken als een hond wat gaat hoesten. Er zijn ook mensen die overlijden aan de griep, maar doorgaans komt iedereen daar gewoon doorheen. Dat is met kennelhoest bij honden net zo.

Ik wil jullie ontzettend veel sterkte toewensen met dit grote verlies. Neem jullie tijd om dit verlies een plek te geven en of dit samen met een nieuwe hond is of alleen kunnen alleen jullie zelf beslissen.

Karen
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Wat een nachtmerrie, en verwijt jezelf maar helemaal niets. Zoals hier al iemand anders poste, haar hond is ook overleden aan kennelhoest, terwijl haar hond al een dag of 4 aan de antibiotica zat. :(

Hier heb ik er nu ook 2 zitten thuis die al vanaf zaterdag kennelhoest hebben en geheel tegen mijn overtuigng in heb ik ze nu toch maar vanaf woensdag op de AB gezet omdat ik me heb laten overtuigen door de DA. Voor mijn gevoel was dat helemaal niet nodig, en dat heb ik nu nog wel een beetje. Ik vermoed nog steeds dat er bij Ronja wat anders bij onder heeft gezeten, maar ben toch nu ergens wel blij dat ze op de AB zitten.

Maar meisje wat ontzettend triest dat je zo je jonge maatje moet verliezen. Rol jezelf maar lekker op en huil maar tot je niet meer kunt. Bijna iedereen hier kent het enorme verdriet wat je nu overspoelt. :roos:
En of je morgen weer een hondje in je hart haalt of volgend jaar, dat is volledig aan jou en daar hoeft zich verder niemand druk over te maken. Je hart is groot genoeg voor een hondje naast Ronja, die zit daar in en gaat daar nooit meer uit. :knuffel1:
Gr. Aniek

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Het heerst wel behoorlijk volgens mij, Xito heeft het hier ook al gehad... de rest gelukkig niet... en hoeveel ik hier wel niet lees :ugh:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Else
Actief
Mijn ras(sen): dwergteckeltje langhaar

Ongelezen bericht door Else »

Heel veel sterkte :roos: !!
JOY
Afbeelding
kayleigh*
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Sterkte.
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

Wat vreselijk. Heel veel sterkte :roos:
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

wat verschrikkelijk :roos: dat verwacht je toch niet...

heel veel sterkte
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief

Echt bizar, ik vind op marktplaats een pup die net zo oud is als Ronja en er sprekend op lijkt, alleen dit is een reu. Klinkt vreemd maar ik zou die hond heel graag in huis nemen. Ik dacht eerst, niets wat aan haar doet denken, maar dit is zo'n gelijkenis, het is gewoon eng! Voor wie het wil zien, advertentienummer 395637991. Hij is twee weken na Ronja geboren, wauw, wat een knapperd! Ik zit hier gewoon vreselijk verdrietig en tegelijkertijd enthousiast te zijn, heel vreemd. Stel je voor dat ik op een bepaalde manier een tweede kans krijg...mmm teveel science fiction films gezien geloof ik. Ik heb ze gemaild, nu maar hopen dat het wat wordt. En dat mijn vriend het ook leuk vindt, hij ligt nu in een subcoma na ietsje teveel gedronken. Hij heeft het een beetje moeilijk. Ik ook maar ik heb mijn vrienden van het hondenforum. Wat vinden jullie van hem? (van die hond bedoel ik, hahaha, niet mijn vriend)
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Een droppie en dan zijn oortjes.. :I:

Als je gaat kijken neem dan iemand mee die objectief is. Misschien iemand die verstand heeft van het ras?

Ik kan mij levendig indenken dat je nu misschien nog iets te verdrietig bent om een objectieve keuze te maken. Ga dan aub niet alleen maar neem iemand mee die bv zijn gedrag kan beoordelen.

Heel veel succes en ik hoop dat de klik er is. :ok:
g.vercoelen
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie

Ongelezen bericht door g.vercoelen »

zo jong heel veel sterkte met het verlies van ronja :roos:
Afbeelding
Rust zacht lieve Sammy 12-09-2002 - 15-06-2013
Rust zacht lieve Scruffie 03-01-1995 - 21-07-2014
Fizgig
Zeer actief

Zoals ie naar buiten zit te kijken, echt net Ronja. Ja, je hebt gelijk hoor, ik ben ook heel verdrietig en kan niet objectief zijn. We nemen een vriend van ons mee dan, want die heeft al 30 jaar honden en ik weet dat ik hem mee kan trekken. Hij was erbij toen Ronja doodging namelijk. En hij is heel nuchter. Als ik naar die hond kijk, denk ik wel dat het een rustig beestje is. We willen sowieso een reu, een teefje kan nu gewoon niet. Maar ik ben wel weer iets minder verdrietig nu, ik denk als Ronja die hond zou zien, zou ze meteen verliefd zijn!
Fizgig
Zeer actief

Ja de emoties hebben de overhand nu he, dat verstand moet nu volgen. Maar je hebt wel gelijk, hij zal wel veel werk zijn, maar dat was Ronja ook. Dat vind ik niet erg. Maar als mijn vriend weer bijgekomen is, zal hij er zijn mening over geven en die is meer rationeel dan ik. Dus maak je niet druk, er zijn mensen in de buurt die me onder controle hebben als ik een beetje hysterisch ben, hahaha.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”