renee-uk schreef:Marion. schreef:renee-uk schreef:ik ben ook een stomme Nederlander hoor, en dat blijf ik ook
Ik mag er dan wel niet meer wonen maar dat verandert niks aan wie ik ben en hoe ik denk.
Ik ben er trots op Nederlands te zijn, heb er geen enkele behoefte aan mijn afkomst te verloochenen.
Verademing. Maar dat wist ik al natuurlijk

denk ik zeg het toch maar even

Doet me denken aan een taxi-rit met een collega (helaas veel te jong overleden) in Kopenhagen. We waren daar voor werk (ik woonde al jaren in Zeist en op dat moment heerlijk in Scheveningen; collega kwam ook uit de Achterhoek en woonde in Dieren).
's Avonds natuurlijk gezellig Kopenhagen in. Echt gigantisch verdwaald, dus uiteindelijk maar een taxi aangehouden. Inmiddels waren we vreselijk melig. De taxichauffeur vond ons wel gezellig geloof ik, en op een gegeven moment vroeg hij "where are you from?". Dus ik, op zijn Achterhoeks, "ik kom uut Ullef". Daarna kon ik Henk bij elkaar rapen, want hij kreeg een lachstuip.
(zeer dierbare herinnering trouwens).
Maar goed. Toont wel aan dat ik een Achterhoekse ben, en al woonde ik sinds mijn 17e in de Randstad, als ze mij vragen waar ik vandaan kom dan blijft het de Achterhoek. En gelukkig ben ik weer "terug"