Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stelling; Slipkettingen moeten verboden worden

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Stelling; Slipkettingen moeten verboden worden

Ongelezen bericht door Inge »

SiberischeHuskyinfo schreef:
Inge schreef:Leren halsbanden moeilijk te krijgen????
Zonder slip wel ja tenminste hier in de buurt... Kwam er vorige week 1 tegen op internet maar die had zulke korte lijnen dat het geen doen was. Zoek dus lijnen icm met halsband.

Ik woon in een dorpje trouwens met 1500 inwoners :D
http://www.hondensportartikelen.nl/halsbanden.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hondensportartikelen.nl/lijnen.html" onclick="window.open(this.href);return false;

En zo zijn er zat sites te vinden

Ben je al bezig met opzoeken wanneer ik allemaal direct zo ver ga in mijn posten?
Of ga je je woorden gewoon terugnemen? :klaar:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
SiberischeHuskyinfo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Siberische Husky
Contacteer:

Ongelezen bericht door SiberischeHuskyinfo »

Martijn schreef:Waar staat dat artikel wat je geschreven hebt eigenlijk?
Dat wil ik ook wel lezen.
Op mijn site zie onderschrift (staan er nog veel meer ook over broodfokkers wat ook te erg is en waar geen fuck aan word gedaan of tenminste veel te weinig)
Informatieve website over de Siberische Husky http://www.siberischehusky.info Volg ons ook op Twitter http://www.twitter.com/SiberischeHusky
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik ben het wel eens met het idee dat ze alleen in combinatie met advies (op clubs e.d) verkocht mogen worden. Verbieden lijkt me ook vrij zinloos.

Of je kan natuurlijk kijken of je dierenwinkel-medewerkers echt goed en serieus (uitvoerig) advies bij zo'n slipketting kan laten geven i.p.v gewoon erbij zeggen dat je hem omhangt, zo trek je er even flink aan, en dat is het.
Ik heb mensen gekend die hadden er eentje gekocht voor hun middenslagje (15 kilo ofzo), want hij trok zo. Slipketting omgedaan, en gaan wandelen met het idee van "dat werkt tegen het trekken". Op een dag kwam ik ze tegen, hond blij om mij te zien, dus nog even harder trekken, en die hond begint na een paar meter van ellende te kotsen. "ja", zei de baas, "dat doet ie dus steeds he? Hij lijkt maar niet te snappen dat hij moet stoppen met trekken".
Toen heb ik ze wel kunnen overtuigen die band af te doen, gelukkig, want eigenlijk vonden ze dat de hond steeds moest overgeven ook wel zielig ja...

Zoiets kan misschien voorkomen worden als mensen van het idee af komen dat je zo'n band om doet, en klaar bent.
Afbeelding
SiberischeHuskyinfo
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:
Zonder slip wel ja tenminste hier in de buurt... Kwam er vorige week 1 tegen op internet maar die had zulke korte lijnen dat het geen doen was. Zoek dus lijnen icm met halsband.

http://www.hondensportartikelen.nl/halsbanden.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hondensportartikelen.nl/lijnen.html" onclick="window.open(this.href);return false;

En zo zijn er zat sites te vinden

Ben je al bezig met opzoeken wanneer ik allemaal direct zo ver ga in mijn posten?
Of ga je je woorden gewoon terugnemen? :klaar:
Lees boven wat ik van die site vind. Inge je had toen gereageerd op een topic van mij zal eens kijken of ik het kan vinden.
Informatieve website over de Siberische Husky http://www.siberischehusky.info Volg ons ook op Twitter http://www.twitter.com/SiberischeHusky
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

wat een onderwerp weer zeg. slipkettingen die pijn doen en gevaarlijk zijn. NEE EN NOG EENS NEE. Het is de mens erachter die bij god niet weet hoe met de hond en de slipketting om te gaan. ze rukken en trekken en plukken aan de hond zonder ook maar 1 keer een correctie te geven. Dit geldt voor alle hulpmiddelen trouwens. Wat dacht je van de gentle leader waar iedereen zo mee wegloopt of de halti. DIE zijn gevaarlik in handen van leken. ze breken compleet de nek van de hond door het foutieve gebruik hiervan. Hier, dus hier thuis, hebben ze ook allemaal een ketting om. En ja, wij maken ook gebruik van de prikkeband tijdens manwerk en soms de TT. Deze hulpmiddelen worden allen ingezet als de hond drommels goed weet wat de bedoeling is en weigert een oefening uit te voeren zoals hij hoort. Schaar mij dan maar onder de categorie dierenbeulen.
Inge
Zeer actief
Contacteer:

janinca2002 schreef:
http://www.hondensportartikelen.nl/halsbanden.html" onclick="window.open(this.href);return false; :engel:
Bovenste is al eens gescheurd bij Layka, iets dikkere kwaliteit ook verkrijgbaar ergens? Site ziet er niet uit trouwens wekt beetje argwaan bij me :(
Ik durf te beweren dat je nu alweer uit je nek kletst, want dit is superkwaliteit.
Hier dragen ze ze dagelijks, al jaren aan een stuk, ze zwemmen er zelfs mee....en nog geen slijtage te zien hoor. :smile:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

Dianavdberkt schreef:wat een onderwerp weer zeg. slipkettingen die pijn doen en gevaarlijk zijn. NEE EN NOG EENS NEE. Het is de mens erachter die bij god niet weet hoe met de hond en de slipketting om te gaan. ze rukken en trekken en plukken aan de hond zonder ook maar 1 keer een correctie te geven. Dit geldt voor alle hulpmiddelen trouwens. Wat dacht je van de gentle leader waar iedereen zo mee wegloopt of de halti. DIE zijn gevaarlik in handen van leken. ze breken compleet de nek van de hond door het foutieve gebruik hiervan. Hier, dus hier thuis, hebben ze ook allemaal een ketting om. En ja, wij maken ook gebruik van de prikkeband tijdens manwerk en soms de TT. Deze hulpmiddelen worden allen ingezet als de hond drommels goed weet wat de bedoeling is en weigert een oefening uit te voeren zoals hij hoort. Schaar mij dan maar onder de categorie dierenbeulen.
Schaam je ga de rest van de middag maar in de hoek :mep:
Jan
Afbeelding
SiberischeHuskyinfo
Zeer actief
Contacteer:

Dianavdberkt schreef:wat een onderwerp weer zeg. slipkettingen die pijn doen en gevaarlijk zijn. NEE EN NOG EENS NEE. Het is de mens erachter die bij god niet weet hoe met de hond en de slipketting om te gaan. ze rukken en trekken en plukken aan de hond zonder ook maar 1 keer een correctie te geven. Dit geldt voor alle hulpmiddelen trouwens. Wat dacht je van de gentle leader waar iedereen zo mee wegloopt of de halti. DIE zijn gevaarlik in handen van leken. ze breken compleet de nek van de hond door het foutieve gebruik hiervan. Hier, dus hier thuis, hebben ze ook allemaal een ketting om. En ja, wij maken ook gebruik van de prikkeband tijdens manwerk en soms de TT. Deze hulpmiddelen worden allen ingezet als de hond drommels goed weet wat de bedoeling is en weigert een oefening uit te voeren zoals hij hoort. Schaar mij dan maar onder de categorie dierenbeulen.
Je gebruikt je honden voor sport/werk of gewoon huisdierhond? Dat maakt namelijk wel een verschil volgens sommige hier. Een slipketting doet altijd pijn bij een hond of je hem nu goed of slecht gebruikt, wel ben ik het ermee eens dat als je hem verkeerd gebruikt het helemaal mis kan gaan.

@Martijn alles is zelf geschreven behalve de eventuele schade dat rijtje zeg maar. Copyscape.com kun je het testen of het uniek is ;)
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Ik weet niet in welk gat jij woont, maar ik woon in een gat van 250 inwoners . Hier hangen rekken vol met gewone halsbanden. Nylon, leer, met strass, zonder strass,van chihuahua tot Duitse dog, met en zonder naamplaatjes noem maar op.
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Dianavdberkt schreef:En ja, wij maken ook gebruik van de prikkeband tijdens manwerk en soms de TT. Deze hulpmiddelen worden allen ingezet als de hond drommels goed weet wat de bedoeling is en weigert een oefening uit te voeren zoals hij hoort. Schaar mij dan maar onder de categorie dierenbeulen.
Want het correct uitvoeren van die oefening is van levensbelang voor alle betrokkenen?

Ik snap nooit zo goed waarom mensen schijnbaar de neiging hebben de hond eens even lekker pijn te doen als hij een oefening, gewoon een oefening, meer is het niet, niet helemaal correct doet.
Dat je corrigeert in opvoedingssituaties, oke, doe ik zelf ook als het echt nodig is (met stem overigens), maar om een 'kunstje'? Nou ja, ik snap dat niet, en ga dat ook nooit snappen denk ik.
Afbeelding
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

empyree schreef:
bennie schreef:
empyree schreef:Alle `gereedschap` in verkeerde handen is marteltuig en ik zie liever een hond met een slipketting dan dat men nog met zo`n prikketting loopt die volkomen achterhaald is.

Met mijn grands heb ik nooit een slipketting omgedaan gewoon omdat het bij hen niet zo`n ramp is als zij in hun riem hangen in enthousiasme maar mijn newfies hebben altijd allemaal slipkettingen gedragen gewoon omdat ik het voor mijzelf een `veilig` gevoel vond in geval van een noodsituatie; ga er maar eens aanstaan op een paar honderd kilo hond te corrigeren als ze even geen aandacht voor de baas kunnen opbrengen.
Ze liepen altijd overal los en waren voor newfies best gehoorzaam maar bij een dagje strand konden ze zo uitgelaten zijn dat ookal menige riem finaal doormidden is getrokken !
Laat mij in mijn `onmacht` dan toch maar een slipketting gebruiken en geen ongelukken veroorzaken.
Ghe, ik snap het gebruik van de prikketting dan weer beter dan dat van een slipketting.
Ik heb nooit een prikketting zelf gebruikt maar zie vaak dat honden , en dan honden waarbij het volgens mij totale onzin is zoals techels en cockers, labradors, goldens, die daar in gaan hangen gewoon niet reageren omdat ze als het ware murw zijn omdat ze bijna continue `gecorrigeerd` worden en het dus niet meer snappen, daarbij zou een slipketting een kleine correctie in de nek moeten voorstellen maar een prikriem lijkt wel een moordaanslag.

Mijn newfs trokken zelden en volgden in normale situaties keurig maar als ze dan in de fout gingen werden ze naar mijn idee juist gecorrigeerd en met een gewone halsband vrees ik niet de kracht te hebben gehad om om beurten aandacht te vragn, let wel ik het niet over 2 maar meer honden tegelijk want anders zou ik de gok van een gewone riem gerust nemen want op een show liepen ze ook aan een dun showlijntje van een paar milimeter
Kunnen we voor de goede orde standaard refereren aan goed gebruik van materiaal? Wordt er een beetje moe van als je een product noemt en vervolgens moet uitleggen dat je het product bedoelt in een kader waar het correct gebruikt wordt.
Een prikband neemt het probleem timing weg, dat doet een slipketting niet, vandaar dat ik me bij de inzet van een prikband meer voor kan stellen dan bij de inzet van een slipketting. Wanneer een heftige correctie niet werkt is deze of niet heftig genoeg geweest, is de timing ruk of gaat ie bij de betreffende hond niet werken, je gaat hem dus nooit continu inzetten.
Mensen met een kalf en een prikketting vind ik ook nog wel iets voor te zeggen in het kader van veiligheid, hoewel ik daar geen voorstander van ben, waarmee ik bedoel dat je eerst de andere opties uit gaat zoeken.
Laatst gewijzigd door bennie op 30 aug 2010 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
SiberischeHuskyinfo
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:
janinca2002 schreef:Leren halsbanden moeilijk te krijgen????
http://www.hondensportartikelen.nl/halsbanden.html" onclick="window.open(this.href);return false; :engel:
Hier dragen ze ze dagelijks, al jaren aan een stuk, ze zwemmen er zelfs mee....en nog geen slijtage te zien hoor. :smile:
Een husky die enkele keren zijn eigen gewicht kan trekken of een hond die jij hebt is wel een verschil he ;) Zal mijn vriendin eens vragen of ze die band nog ergens heeft liggen zal er dan een foto van maken voor je :D Flexlijnen ook al 3 weg kunnen flikkeren.
SiberischeHuskyinfo
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:
SiberischeHuskyinfo schreef: @Martijn alles is zelf geschreven behalve de eventuele schade dat rijtje zeg maar. Copyscape.com kun je het testen of het uniek is ;)
Dat je het niet letterlijk geknipt en geplakt hebt betekent niet dat je er ook maar iets zelf aan toegevoegd hebt.
Kerel dan niet meer maak ik er niet aan vuil.
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Lees boven wat ik van die site vind. Inge je had toen gereageerd op een topic van mij zal eens kijken of ik het kan vinden.
Succes....en ik wil graag een excuus als je het niet kan vinden
Groetjes Inge
Afbeelding

SiberischeHuskyinfo
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:
Martijn schreef:

Maar wel even die zogenaamde bewijzende studie, graag.
Al gebeld lamme tak?
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Wil de hond schreef:En wat is het volgende wat we mogen beleven?

Een barf-fanaat die het licht gezien heeft en een verbod op de productie en verkoop van hondenbrokken eist? :piew:
Lol ben ook wel fanaat van KVV maar een brok heeft wel een waarde hoor why not :)
Datzelfde geldt voor een slipketting, de nadelen worden zwaar overdreven en de voordelen ontkend, door fanaten als jij.
SiberischeHuskyinfo
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef:
Wil de hond schreef:En wat is het volgende wat we mogen beleven?

Een barf-fanaat die het licht gezien heeft en een verbod op de productie en verkoop van hondenbrokken eist? :piew:
Lol ben ook wel fanaat van KVV maar een brok heeft wel een waarde hoor why not :)
Datzelfde geldt voor een slipketting, de nadelen worden zwaar overdreven en de voordelen ontkend, door fanaten als jij.
Overdreven? Noem mij artikelen waar staat dat het overdreven is.
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

Moos schreef:
Dianavdberkt schreef:En ja, wij maken ook gebruik van de prikkeband tijdens manwerk en soms de TT. Deze hulpmiddelen worden allen ingezet als de hond drommels goed weet wat de bedoeling is en weigert een oefening uit te voeren zoals hij hoort. Schaar mij dan maar onder de categorie dierenbeulen.
Want het correct uitvoeren van die oefening is van levensbelang voor alle betrokkenen?

Ik snap nooit zo goed waarom mensen schijnbaar de neiging hebben de hond eens even lekker pijn te doen als hij een oefening, gewoon een oefening, meer is het niet, niet helemaal correct doet.
Dat je corrigeert in opvoedingssituaties, oke, doe ik zelf ook als het echt nodig is (met stem overigens), maar om een 'kunstje'? Nou ja, ik snap dat niet, en ga dat ook nooit snappen denk ik.
:ok:
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef: Hier dragen ze ze dagelijks, al jaren aan een stuk, ze zwemmen er zelfs mee....en nog geen slijtage te zien hoor. :smile:
Een husky die enkele keren zijn eigen gewicht kan trekken of een hond die jij hebt is wel een verschil he ;) Zal mijn vriendin eens vragen of ze die band nog ergens heeft liggen zal er dan een foto van maken voor je :D Flexlijnen ook al 3 weg kunnen flikkeren.
Oh....Husky's zijn een geval apart :19: Die trekken handgemaakte, dubbelgestikte, dikke leren halsbanden gewoon kapot. :denken:
Laatst gewijzigd door Inge op 30 aug 2010 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Inge
Afbeelding

SiberischeHuskyinfo
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:
Inge schreef: Hier dragen ze ze dagelijks, al jaren aan een stuk, ze zwemmen er zelfs mee....en nog geen slijtage te zien hoor. :smile:
Oh....Husky's zijn een geval apart :19: Die trekken handgemaakte, dubbelgestikte, dikke leren halsbanden gewoon kapot. :denken:
Je hebt geen idee waar je over praat wat betreft dit ras dan. Ja een mannelijke husky trekt een simpele leren halsband/lijn kapot. Zon dubbel gestikte geen idee want die zoek ik dus.
SiberischeHuskyinfo
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:
Inge schreef:
Knappe baas die bij zo'n trekkracht op zijn pootjes blijft staan.
Lol klopt ga weleens op mijn muil :D
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

janinca2002 schreef:
Schaam je ga de rest van de middag maar in de hoek :mep:
Ik dacht dat jij er anders over dacht Jan? Willens en wetens weigeren een oefening uit te voeren? Jij traint toch met een ander uitgangspunt? En ik maar denken dat wij op 1 lijn zitten :(
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
SiberischeHuskyinfo
Zeer actief
Contacteer:

@Martijn je zei net Amen op een post, wat vind je dan van slipkettingen dat is hetzelfde toch? Of had je daar al reactie op gegeven? Dit is mij dan ontschoten.
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Inge schreef:
SiberischeHuskyinfo schreef:[..]

Die hoort niet te trekken aan een halsband, dat is gruwelijk slecht voor zo'n hond, krijgt hij vergroeiingen van in de rug,wellicht moet je je 'onderzoek' daar eerst eens op richten, dan begrijp je ook beter waarom mensen proberen hun honden het trekken aan een halsband af te leren. Flexlijnen zijn overigens ook al echte no-go's bij grote honden. Ik mag hopen dat je een flexband bedoelt en anders heb je mazzel dat je er nooit grote verwondingen mee hebt veroorzaakt.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

SiberischeHuskyinfo schreef: Je hebt geen idee waar je over praat wat betreft dit ras dan. Ja een mannelijke husky trekt een simpele leren halsband/lijn kapot.
Een tuig?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

SiberischeHuskyinfo schreef:Een husky die enkele keren zijn eigen gewicht kan trekken of een hond die jij hebt is wel een verschil he ;) Zal mijn vriendin eens vragen of ze die band nog ergens heeft liggen zal er dan een foto van maken voor je :D Flexlijnen ook al 3 weg kunnen flikkeren.
Dan heb je ze toch niet goed afgericht. Als je normaal met ze wandelt zijn ze toch niet aan het werk?
Dan horen ze ook niet zo hard te trekken. :pffff:
En dat is dan toch ook funest voor hun nek als ze zo hard trekken? Dan kan je beter een tuig aan doen.

edit* toevoeging
Laatst gewijzigd door freskin op 30 aug 2010 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

Martijn schreef:

Bij deze.
Dank je wel Martijn. Geen idee of je dit sarcastisch bedoelt of niet. kan ik hier niet uit op maken.
SiberischeHuskyinfo
Zeer actief
Contacteer:

bennie schreef:
Inge schreef: Die hoort niet te trekken aan een halsband, dat is gruwelijk slecht voor zo'n hond, krijgt hij vergroeiingen van in de rug,wellicht moet je je 'onderzoek' daar eerst eens op richten, dan begrijp je ook beter waarom mensen proberen hun honden het trekken aan een halsband af te leren. Flexlijnen zijn overigens ook al echte no-go's bij grote honden. Ik mag hopen dat je een flexband bedoelt en anders heb je mazzel dat je er nooit grote verwondingen mee hebt veroorzaakt.
Nee joh gebruik die kutdingen al jaren niet meer, die gebruikte ik toen layka net enkele maanden oud was :) Blij dat ik ervanaf ben :)

@Freskin een husky trekt altijd aangezien hij/zij altijd wil werken ;)
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

janinca2002 schreef:
Bovenste is al eens gescheurd bij Layka, iets dikkere kwaliteit ook verkrijgbaar ergens? Site ziet er niet uit trouwens wekt beetje argwaan bij me :(

http://www.halsbanden.net/default.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

SiberischeHuskyinfo schreef:Zon dubbel gestikte geen idee want die zoek ik dus.
:roll: :roll: Wat denk je dat ik voor een link plaatste?
Dát zijn dubbelgestikte halsbanden :smile:
Deze dus
Afbeelding
Afbeelding

Deze halsbanden dragen ze al minimaal 4 jaar
Groetjes Inge
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”