Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rassenwaan ?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Re: Rassenwaan ?

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Marion. schreef:Ik ben wel een hondenmens. Zeker voor puppies lig ik languit op straat om hun vertrouwen te winnen, maar ook voor een 14-jarige Kangal teef. En meestal win ik dat ook. Lopen mijn honden met een los lijntje een beetje over een grasveld, lig ik op straat te kroelen met een Kangal.

En ik werk niet met mijn honden.
Ik zal niet zeggen dat je geen hondenmens bent,

Maar uit wat je hierboven zegt kan ik slechts opmaken dat je een hondengek bent.

En dat is voor mij niet hetzelfde.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Inge O schreef:
Marion. schreef:
Inge O schreef:ik las dat als : 'Hondenmensen hebben hun hele leven al honden, of werken er mee....'
In mijn geval klopt beiden niet. Ik heb niet mijn hele leven al honden. En ik werk ook niet met de huidige honden. Maar ik ben toch een hondenmens :pffff:
ik denk ook niet dat teamwork dat zo letterlijk bedoelt hoor, een half of een kwart leven volstaat waarschijnlijk ook al :F: .
Jippieeeeeeeeeeeeeee. 14 jaar in mijn jeugd, en 13 jaar nu. En ik wordt 43 in augustus. Nah, dat dat voldoet dan wel toch?
Marion.

Wil de hond schreef:Maar uit wat je hierboven zegt kan ik slechts opmaken dat je een hondengek bent.
Wat je wil Wil.
Ik ben niet hondengek, ik weet redelijk precies wat ik doe en bij welke baas/hond ik dat doe. Maar goed. Misschien ben je dan alleen maar hondenmens als je je kennis over kan dragen? In dat geval heb je gelijk en ben ik een gek.
Marion.

Nanna schreef:Het kan me geen reet schelen of zo'n Kangal mij wel of niet aardig vindt ;-) Ik negeer dat beest gewoon, heb er niets mee te schaften. :19:
En ik vind dat beest leuk. En ik vind het sneu dat het de hele dag vanachter het hek loopt te janken. En als het beest aangeeft dat hij best menselijk gekroel leuk vind, dan hij dat krijgen. Als is het niet mijn beest.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Marion. schreef:
Wil de hond schreef:Maar uit wat je hierboven zegt kan ik slechts opmaken dat je een hondengek bent.
Wat je wil Wil.
Ik ben niet hondengek, ik weet redelijk precies wat ik doe en bij welke baas/hond ik dat doe. Maar goed. Misschien ben je dan alleen maar hondenmens als je je kennis over kan dragen? In dat geval heb je gelijk en ben ik een gek.
In mijn optiek laat een hondenmens zich niet ongeremd meesleuren door de emoties, een hondengek wel.
Marion.

Wil de hond schreef:In mijn optiek laat een hondenmens zich niet ongeremd meesleuren door de emoties, een hondengek wel.
Dat kan. Ik geloof niet dat als ik op straat lig om Kangal-teef te kroelen dat ik me dan mee laat sleuren door mijn emoties.
Sterker nog, ik ben blij dat ik haar vorig jaar even een blij momentje mocht geven. Aan het "niet-gehuil" van tegenwoordig is ze nu dood. En van altijd achter een hek moeten staan, en af en toe een straatje rond met een altijd dronken zuiplap wordt geen enkele hond blij denk ik.

Nou ja, vent gilde als een bezetene dat ik mijn honden aan de lijn moest doen. Maar die kozen allang het hazenpad. Zijn (overigens ook loslopende) hond kwam wel naar me toe.

Nou ja, dan maar gek hoor. Ik vond het leuk. Kangal volgens mij ook. Dat ze maar mag rusten in vrede.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Mijn eerste hond kwam uit het asiel, ik mocht een eigen hond na mijn examens.
Voor mij was harig heel belangrijk, niet te groot (moest mee OV'en) meer niet eigenlijk behalve de KLIK.
Ik aan het rondkijken, in het asiel, geen klik oid, komen we langs een kennel met een soort schapendoesje die gillend naar de kanten vloog.
Ja, een klik, de meneer die er verstand van had zei dat hondje is niet zindelijk en heel agressief (6mnd oud).
Net gedumpt in het asiel, kind was ook nog allergies.

Ik zag alleen angst en vroeg of ik bij haar mocht, ze liep weg maar kwam daarna naar me toe en is nooit meer weggeweest :love:
Helemaal niet agressief eerst voorzichtig naar vreemden (vooral mannen), slim, heeft 1x een plasje binnen gedaan, ja, ze verdedigde me wel maar dat was beheersbaar.

Ik ga nog steeds voor de klik, na vele herplaatsers en af en toe een ras pupje (die wel basis eigenschappen gemeen hebben maar toch heus niet het zelfde karakter hebben). :wink: :smile1:

Gaat snel hier!!!! Ik ben een hondenmens, in de zin dat ik mijn honden en sommige andere honden leuk vindt!!!!
Vele honden mogen mij fijn passeren, tja klikt niet :F:
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Er zijn denk ik grofweg 2 "soorten vragen/mensen" op het forum, die allebei iets willen weten, maar waarvan de achtergrond anders is.

De een wil graag een instantoplossing voor een probleem wat komend weekend moet worden opgelost; welk puppie gaan we meenemen als we bij die fokker zijn? Die goeie fokker met al die rassen in de aanbieding en ook nog thuisbezorgd. Makkelijk joh!

De ander wil graag kijken of meerdere standpunten zijn, dingen waar hij/zij niet aan gedacht had, wil "overleg". Of, men vraagt algemeen "denk 's mee" omdat anderen op andere rassen komen dan jij, omdat je stomweg het hele ras niet kent ;-)

Ik schat in dat "wij" op het forum het verschil wel kunnen inschatten en het gewenste antwoord geven.

Er is op een Duits hondenforum een soort "formulier" wat je in kunt vullen als je hulp/suggesties wilt om een ras te bepalen. Daarin worden vragen gesteld over de mensen zelf, hoe ze met hun hond om willen gaan, wat ze ermee willen doen, of de hond groot/klein moet zijn, veel weinig haar, hoelang de hond alleen moet zijn en meer van dat soort.. een vraag of 20... ik heb ooit 's voorgesteld die in het Nederlands te vertalen ;-) en die "ter beschikking te stellen" voor iedereen die zich afvraagt "welk ras past bij mij".
Je ziet nl op zo'n "formulier" verschillende antwoorden komenm, waarbij TS voor zich kan bepalen in welke rassen hij/zij zich verder wil verdiepen. Een "handreiking" ofzo.
Heb er van de moderatoren nooit meer wat van gehoord ;-( maar op zich sta ik voor dit klusje nog wel open hoor... zou dat wat kunnen zijn?

Suzanne
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik denk ook wel eens; veel mensen hebben het over de eisen van de hond zelf. Maar kunnen ze bijvoorbeeld niet beter zeggen hoe hun van karakter zijn?
Ik bijvoorbeeld ben een persoon die zich snel opfokt en zich mee laat slepen door emoties. Ik zou juist eerder dan aan mensen willen vragen: zou dat of dat ras bij mij passen? Af en toe denk ik wel eens dat dan ook een betere graadmeter kan zijn dan wat mensen zelf graag willen.
Beetje onduidelijk, hopelijk snappen jullie me. :mann:
cybert2
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 nepBasset Door, 1 Jack Russel Saar, en 1 Frans Bulldogje (met neusje) Abbby
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door cybert2 »

LéonieHonden schreef:Ik denk ook wel eens; veel mensen hebben het over de eisen van de hond zelf. Maar kunnen ze bijvoorbeeld niet beter zeggen hoe hun van karakter zijn?
Ik bijvoorbeeld ben een persoon die zich snel opfokt en zich mee laat slepen door emoties. Ik zou juist eerder dan aan mensen willen vragen: zou dat of dat ras bij mij passen? Af en toe denk ik wel eens dat dan ook een betere graadmeter kan zijn dan wat mensen zelf graag willen.
Hm, ik ken iemand die een ras heeft dat eigenlijk een totaal relaxt ras is maar aangezien zij altijd heel druk is/doet, is die hond dat ook. Honden spiegelen zich aan hun baas is mijn indruk... en op die manier wordt een hond dan "gevormd"...
Groet, Janine
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

TeamWork schreef:Het is ook denk ik een beetje het verschil tussen mensen, je hebt hondenmensen en mensen met honden en dat wordt tegenwoordig veel duidelijker.
Hondenmensen hebben hun hele leven al honden,werken er mee en hoeven niet van een ander te horen wat nu een leuk ras zou zijn.
Mensen met honden voelen ineens die hondenkriebels of knuffelkriebels of "zorgen-voor" kriebels en willen dan een hond.
Dan zie je ineens die enorme variatie in uiterlijk en karakter, wat moet je dan??
En dan maak je een lijstje.....
Ik ben dan een mens met honden. Dat is zeker aanzienlijk minder dan een hondenmens zoals jij ongetwijfeld bent?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Zoek stok! schreef:
TeamWork schreef:Het is ook denk ik een beetje het verschil tussen mensen, je hebt hondenmensen en mensen met honden en dat wordt tegenwoordig veel duidelijker.
Hondenmensen hebben hun hele leven al honden,werken er mee en hoeven niet van een ander te horen wat nu een leuk ras zou zijn.
Mensen met honden voelen ineens die hondenkriebels of knuffelkriebels of "zorgen-voor" kriebels en willen dan een hond.
Dan zie je ineens die enorme variatie in uiterlijk en karakter, wat moet je dan??
Ik ben dan een mens met honden. Dat is zeker aanzienlijk minder dan een hondenmens zoals jij ongetwijfeld bent?

Leuk al die reacties!
Maar ik ben niet degene die er een waardeoordeel aan hangt!
Dat doen jullie zelf :wink:
En met werken bedoelde ik idd. het werken met honden, als dierverzorger/dierenartsassistente of trainer van je hond.
Koda's maatje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Heidewachtel

Ongelezen bericht door Koda's maatje »

Suzanne123 schreef:Er zijn denk ik grofweg 2 "soorten vragen/mensen" op het forum, die allebei iets willen weten, maar waarvan de achtergrond anders is.

De een wil graag een instantoplossing voor een probleem wat komend weekend moet worden opgelost; welk puppie gaan we meenemen als we bij die fokker zijn? Die goeie fokker met al die rassen in de aanbieding en ook nog thuisbezorgd. Makkelijk joh!

De ander wil graag kijken of meerdere standpunten zijn, dingen waar hij/zij niet aan gedacht had, wil "overleg". Of, men vraagt algemeen "denk 's mee" omdat anderen op andere rassen komen dan jij, omdat je stomweg het hele ras niet kent ;-)

Ik schat in dat "wij" op het forum het verschil wel kunnen inschatten en het gewenste antwoord geven.

Er is op een Duits hondenforum een soort "formulier" wat je in kunt vullen als je hulp/suggesties wilt om een ras te bepalen. Daarin worden vragen gesteld over de mensen zelf, hoe ze met hun hond om willen gaan, wat ze ermee willen doen, of de hond groot/klein moet zijn, veel weinig haar, hoelang de hond alleen moet zijn en meer van dat soort.. een vraag of 20... ik heb ooit 's voorgesteld die in het Nederlands te vertalen ;-) en die "ter beschikking te stellen" voor iedereen die zich afvraagt "welk ras past bij mij".
Je ziet nl op zo'n "formulier" verschillende antwoorden komenm, waarbij TS voor zich kan bepalen in welke rassen hij/zij zich verder wil verdiepen. Een "handreiking" ofzo.
Heb er van de moderatoren nooit meer wat van gehoord ;-( maar op zich sta ik voor dit klusje nog wel open hoor... zou dat wat kunnen zijn?

Suzanne

Het ís even googlen maar ik weet dat zo'n lijst ook in het Nederlands op Internet te vinden is. Of het echt heel effectief is, weet ik niet. Het gaat toch voor een groot deel ook om de match baas en hond, vind ik.
Veel groetjes van Koda en Brigitte
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

LéonieHonden schreef:Ik denk ook wel eens; veel mensen hebben het over de eisen van de hond zelf. Maar kunnen ze bijvoorbeeld niet beter zeggen hoe hun van karakter zijn?
Ik ben ook emotioneel incontinent, :N: maar niet waar het om mijn honden ( correctie hond) gaat.
ik hou van relaxt honden met humor van daar de molossers , en dat heb ik altijd gehad, hoewel ik zelf nogal al eens :F: niet relaxed ben
ik denk toch wel dat soort, soort zoekt, op een bepaalde manier. :wink:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

S@ndr@ schreef: ik denk toch wel dat soort, soort zoekt, op een bepaalde manier. :wink:
Kwijl jij ook zo :smile: :smile:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
S@ndr@
Zeer actief

:lol1: als ze wat lekkers voor mij neus houden :Q:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

TeamWork schreef:
Zoek stok! schreef:

Leuk al die reacties!
En met werken bedoelde ik idd. het werken met honden, als dierverzorger/dierenartsassistente of trainer van je hond.
Mwoh. Als je zelf niet ziet op wat voor troon je klimt?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Zoek stok! schreef: Mwoh. Als je zelf niet ziet op wat voor troon je klimt?
nou idd... ik vind opzich de term hondenmens en mensen met honden wel vaak kloppend, maar niet met de uitleg van teamwork.
hondenmensen zijn mensen, die honden hebben, die echt integreren in hun leven, ze doen en laten er veel voor, verdiepen zich er veel in en zijn er veel mee bezig. zonder honden kunnen ze zich niet voorstellen.

mensen met honden zijn mensen die een hond hebben, omdat ze een hond wel leuk vinden, maar het moet niet al te lastig worden, vakanties , feestjes e.d moeten wel makkelijk kunnen doorgaan, bij problemen is herplaatsen vaak sneller gedaan en ze zoeken het vaak in de popi rassen en wat bij het huis of de kleding past :mrgreen:

zoiets :mann:

geen waarde-oordeel hoor, want de honden van mensen met honden, kunnen ook prima gelukkig zijn, en zo kan een bepaalde hond bij een hondenmens ook totaal niet op zijn/haar plek zitten.
van het Spechthorst
Zeer actief

Ongelezen bericht door van het Spechthorst »

Aan de "rassenwaan" stoor ik me niet maar maak me er wel eens zorgen over. Ik denk dat het een logisch gevolg is van hoe "de mens"over het algemeen in het leven staat. We gaan voor perfectie en niets minder. Alles moet groter en mooier. De auto, het huis, perfecte gestyled allemaal. Status is het belangrijkste geworden. Waar het echt om draait in het leven gaat men vaak aan voorbij. Ik denk dat echt dierenliefhebbers daar nog wat meer oog voor hebben. Het gaat niet om "de heb". Wij weten dat de liefde van je dieren onbetaalbaar is en het mooiste wat er is. Dan maak je je er ook niet zo druk om als er haren op kleding en meubels komen. Je vloer er niet altijd vlekkeloos bij ligt. ( bedoel niet dat wij het niet netjes willen hebben hoor)
Maar als je alleen een hond neemt omdat het in je ideaal plaatje past. En niet om dat je er echt één wil hebben, begin er dan alsjeblieft niet aan.
Een herplaatser lijkt me dan misschien ook niet het juiste advies. Soms hebben ze nu eenmaal toch "verborgen gebreken". Soms moet je voor de herplaatser nog iets meer moeite doen om deze hond weer te laten opbloeien. Dat hebben die mensen er waarschijnlijk niet voor over, dan is het diertje in no time terug bij af.
En een pup moet je vormen om er uiteindelijk je ideale kamaraad van te maken. Maar dat kost tijd en energie. Wat je er het eerste jaar in stopt krijg je later er dubbel en dwars weer voor terug. Maar als een pup bij mensen komt die het als een accesoire zien, gaat het nooit niet goed komen. Dan please blijf er van af, want geen enkel ras is hiervoor geschikt. Geldt uiteindelijk voor alle dieren.
Groeten van het Spechthorst.
A home without a dog isn't a home, it's a house
Ineke

Ongelezen bericht door Ineke »

yamie schreef:
Zoek stok! schreef: Mwoh. Als je zelf niet ziet op wat voor troon je klimt?
nou idd... ik vind opzich de term hondenmens en mensen met honden wel vaak kloppend, maar niet met de uitleg van teamwork.
hondenmensen zijn mensen, die honden hebben, die echt integreren in hun leven, ze doen en laten er veel voor, verdiepen zich er veel in en zijn er veel mee bezig. zonder honden kunnen ze zich niet voorstellen.

mensen met honden zijn mensen die een hond hebben, omdat ze een hond wel leuk vinden, maar het moet niet al te lastig worden, vakanties , feestjes e.d moeten wel makkelijk kunnen doorgaan, bij problemen is herplaatsen vaak sneller gedaan en ze zoeken het vaak in de popi rassen en wat bij het huis of de kleding past :mrgreen:

zoiets :mann:

geen waarde-oordeel hoor, want de honden van mensen met honden, kunnen ook prima gelukkig zijn, en zo kan een bepaalde hond bij een hondenmens ook totaal niet op zijn/haar plek zitten.
Zoiets bedoelde ik ook inderdaad, en dacht dat Teanwork ook zoiets bedoelde. :idea:
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Deze vragen zie je idd toch wel regelmatig verschijnen, ja. Toch zijn er wel rassen die per definitie beter aan te leren valt om langer alleen te kunnen blijven. Ik zou dan bvb niet voor een ras kiezen uit de gezelschapscategorie.
Of een ras dat goed met kinderen kan. Ik zou bijvoorbeeld nooit een Kangal of Kaukasische herder nemen als ik kids zou hebben. Deze rassen staan er toch wel om bekend dat ze veel minder goed met kinderen kunnen dan bvb een Duits dog (om maar iets te noemen). Sommige rassen kunnen nu eenmaal meer verdragen en andere honden hebben een veel korter lontje.
Het zit natuurlijk wel gedeeltelijk in de opvoeding, maar er zit per ras toch wel verschil in en ik vind wel dat je daarop moet letten als je bepaalde punten enorm belangrijk vind.
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
S@ndr@
Zeer actief

aan de andere kant, wat is het belang ervan :engel: :smile:
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Mireillevdw schreef: Toch zijn er wel rassen die per definitie beter aan te leren valt om langer alleen te kunnen blijven. Ik zou dan bvb niet voor een ras kiezen uit de gezelschapscategorie.
Nou ik heb er eentje uit de gezelschapscategorie en die kan prima alleen blijven hoor ..... maar je moet het ze wel aanleren.
En een hondenmens is in mijn ogen echt niet iemand die van jongs af aan honden gehad heeft, ook iemand die er pas later aan begonnen is kan een perfect hondenmens zijn. Een hondenmens is imo iemand die stapelgek op zijn hond is, er vanalles mee doet, er vanalles voor over heeft en gewoon niet zonder hond(en) om hem heen kan leven.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

TeamWork schreef:
Zoek stok! schreef:

Leuk al die reacties!
Ik kan niet meer zeggen dat ik dat een grote lariekoek vind. Hoe noem je mij dan die er 15 jaar over heeft gedaan om uiteindelijk een hond te nemen, omdat ik het niet juist vond om een hond te nemen toen ik nog veel uitging en op vakantie ging, en na veel denken en uitzoeken welk ras ik wilde hebben in 1999 besloot dat het tijd werd voor een hond die in augustus 2000 hier haar intrede deed. Dat is dus niet ineens hals over kop een hond. Welbewust gekozen.

En nee ik werk niet met honden en/of andere dieren en ja ik ben wel gediplomeerd hondentrainer.

Maar je weet zeker ook wat voor namen ze hebben voor mensen die alles aan de kant schuiven voor hun dieren. Dieren maken deel uit van je leven, maar voor mij bepalen ze niet mijn leven. Mijn huis blijft zoals het is en mijn tuin wordt ook niet verbouwd.

Als antwoord op het bericht hierboven van Flatcoat, inderdaad iedere hond kan goed alleen blijven, je moet er alleen de tijd voor nemen om het aan te leren. Ik ben daar met Yentle vorige week al mee begonnen en nu in haar tweede week hier, kan ze al goed 2 uur alleen blijven, geen gepiep of gemier. Alleen feest als ik weer thuis kom.

Rekening mee houden dat je een hond hebt, ja, maar er is nog meer in het leven.

Dan ben ik maar een mens met honden/dieren. Ik hoef geen honden- of kattenvrouwtje te worden.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Nanna schreef:
Inge O schreef: zoals ik het interpreteer gaat die term 'hondenmens' toch heel veel ruimer dan hoe jij het nu ziet en valt het gros van de forummers daar wel onder hoor :wink: .
Ik zie hondenmens ook niet als iets als eretitel hoor ;-) Meestal is het toch een wat afwijkend soort figuur, waar door andere mensen raar tegenaan gekeken wordt omdat ze het nooit over iets anders als die klotehonden kunnen hebben :mrgreen:
Het extreme slag gaat daarin nog een paar stappen verder: die hebben hun huis compleet voor honden ingericht en alle familie en vrienden die niks met honden hebben kunnen gevoeglijk wegblijven.
Ieder weekend zijn er hondenactiviteiten, voor iets anders is nul ruimte.
Nou moet een ieder dat natuurlijk voor zich weten, en als men zich zo gelukkig voelt: doen. Maar helemaal normáál is het natuurlijk niet....
waarom is dat niet normaal, wat voor de één normaal is hoeft dat voor de ander toch niet te zijn?
Je aanpassen aan wat in de ogen van iemand anders normaal is vind ik veel abnormaler.
Als je van zo'n leven gelukkig wordt waarom zou je het dan anders doen?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Nanna schreef:[ Maar helemaal normáál is het natuurlijk niet....
Maar wie bepaalt nou wat er normaal is of niet?? Wat voor de één heel normaal is, is voor de ander al snel afwijkend gedrag ..... :19:

Edit: overbodige opmerking, staat hierboven al genoemd :oeps:
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Nanna schreef:
renee-uk schreef:
Nanna schreef: Het extreme slag gaat daarin nog een paar stappen verder: die hebben hun huis compleet voor honden ingericht en alle familie en vrienden die niks met honden hebben kunnen gevoeglijk wegblijven.
Ieder weekend zijn er hondenactiviteiten, voor iets anders is nul ruimte.
Nou moet een ieder dat natuurlijk voor zich weten, en als men zich zo gelukkig voelt: doen. Maar helemaal normáál is het natuurlijk niet....
waarom is dat niet normaal, wat voor de één normaal is hoeft dat voor de ander toch niet te zijn?
Je aanpassen aan wat in de ogen van iemand anders normaal is vind ik veel abnormaler.
Als je van zo'n leven gelukkig wordt waarom zou je het dan anders doen?
Daarom schreef ik ook: als je er gelukkig van wordt moet je het doen. En ik vind mensen die dol op honden zijn hartstikke leuk. De types die daarin doorslaan echter mijd ik liever.
Ik heb het niet zo op kokervisiemensen.
jij houdt meer van mensen die zich jouw mening als normaal door de strot laten drukken?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

Nanna schreef:
renee-uk schreef: jij houdt meer van mensen die zich jouw mening als normaal door de strot laten drukken?
Als dat zou kunnen ;-)
had ik het toch goed :)
Afbeelding

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik vind de term hondenmensen ook niet positief klinken. ik heb daar een gevoel bij zoals nanna beschrijft.

ik hou rekening met de honden, soms veel rekening met de honden maar uiteindelijk bepaal ik zelf wat ik doe en als dat niet past in het lekker voelen van de hond dat gaat ie een dagje naar het pension dat ik 2 jaar geleden vond en daar zijn ze ook heel blij.

ik ben zeker geen hondenmens zoals ik het voel. wel iemand met honden waar ik stapel op ben en veel rekening mee houdt, zeker met maffe sammes
Afbeelding
Ineke

Ongelezen bericht door Ineke »

massam schreef:ik vind de term hondenmensen ook niet positief klinken. ik heb daar een gevoel bij zoals nanna beschrijft.

ik hou rekening met de honden, soms veel rekening met de honden maar uiteindelijk bepaal ik zelf wat ik doe en als dat niet past in het lekker voelen van de hond dat gaat ie een dagje naar het pension dat ik 2 jaar geleden vond en daar zijn ze ook heel blij.

ik ben zeker geen hondenmens zoals ik het voel. wel iemand met honden waar ik stapel op ben en veel rekening mee houdt, zeker met maffe sammes
Er zullen genoeg mensen zijn die je daarom al een hondenmens vinden.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”