Zou ook dat niet per hond verschillen?malinois schreef: dat vind ik dus niet... als een hond een grote ruimte tot zijn beschikking heeft dan is dat ruim voldoende in mijn ogen...
en dan bedoel ik niet de postzegeltuintjes in NL maar echt een grote ruimte, bijv. ter groote van een flink weiland.
Ik denk dat de mijne daar gedurende een dag veel voldaner van zouden zijn dan van een wandeling... daar kunnen ze waken, HUN terrein onderhouden en verdedigen etc. etc. etc.
Ik ken een drukke hond, die nooit verder kwam dan haar erf en regelmatig probeerde uit te breken.
Zij was juist pas echt voldaan toen ik haar begon mee te nemen naar het strand of duin.
Ze leefde ook helemaal op bij wat interactie met mijn Dober of een beetje training.
Ik denk niet zozeer vanwege de lichaamsbeweging maar juist door de geestelijke prikkeling?
Want het was geen waakhondenras, pas een jaar oud en de enige hond op het erf.
Maar op de manege waar ik paardreed waren twee jonge Duitse Herders en die waren zielsgelukkig zo, naar mijn idee.
Zoals het weer nu is loop ik nog evenveel als normaal.Machie schreef:Hoe doen jullie het dan met dit weer?
Luca gaat nu s morgens een half uurtje mee en s avonds. Verder wil hij alleen maar zwemmen of slapen...