Tuurlijk raden ze dat aan, net zoals castreren en Hills brokkensmoekie schreef: knip........ waarin ze allemaal aanraden wel degelijk te enten.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Besmettingskans kennelhoest
Moderator: moderatorteam
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Besmettingskans kennelhoest
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
:lol: Oftewel. Alle DA's wegwezen want die denken alleen maar aan de centjes. Als ze toch alleen maar aan de centjes denken hebben we ze toch niet nodig
Nee joh, ben je gek. Gewoon op het HF kijken. "DAAR" bene dene echte doktoren

Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- CKS
- Zeer actief
Ik heb je nog helemaal nooit aangeraden te enten tegen kennelhoest, sterker nog, mijn eigen honden zijn niet eens geënt tegen kennelhoest (waar ik nu overigens een beetje spijt van heb want ze zitten nu wel in een pension maar goed ik heb er niet aan gedacht). Ik denk ook niet dat het nodig is alle honden tegen kennelhoest te enten want ik denk niet dat kennelhoest dmv enting uit te roeien is. Iets wat voor bepaalde andere ziekten dus wél geldt, voordat daar onduidelijkheid over ontstaat. Wat betreft kennelhoest heb ik tegen TS gezegd dat ze daar eventueel tegen zou kunnen enten omdat ze zich daar zorgen over maakt én omdat haar hond al oud is én omdat ze contact heeft met honden met kennelhoest. Dat zijn dus redenen om eventueel wél te vaccineren.malinois schreef:gek he, er zijn ook nog dierenartsen die je aanraden elk jaar de coctail te geven... hoe zou dat nu komen??
centjes misschien? Een enting levert behoorlijke winst op nl.
Ik ben niet degene die daar dan eventueel geld aan zou verdienen dus die insinuatie mag je gevoeglijk voor je houden.
Wat betreft de incubatietijd: sorry maar die is gewoon bekend en is voor parainfluenza inderdaad zoals Smoekie aangaf tussen de drie en 10 dagen. Een dierenarts die iets anders beweert heeft zijn huiswerk niet gedaan of is jou gewoon naar de mond aan het praten. En over de besmettelijkheid: Ja, een hond kán besmettelijk zijn voordat of zonder dat er duidelijke tekenen zijn. Maar het grootschalig vrijkomen van de virusdeeltjes veroorzaakt schade aan het epitelium van de luchtwegen... waardoor hoesten et cetera ontstaat. Dus de ergste besmettelijkheid komt niet helemaal maar wel min of meer overeen met de ergste tekenen van ziekte.
Kees
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Heb ik het over jou persoonlijk dan? volgens mij heb ik het over: er zijn ook nog dierenartsen bladibla..... Ik reageerde op een quote van Smoek niet op jou toch?Casey schreef:Ik heb je nog helemaal nooit aangeraden te enten tegen kennelhoest, sterker nog, mijn eigen honden zijn niet eens geënt tegen kennelhoest (waar ik nu overigens een beetje spijt van heb want ze zitten nu wel in een pension maar goed ik heb er niet aan gedacht). Ik denk ook niet dat het nodig is alle honden tegen kennelhoest te enten want ik denk niet dat kennelhoest dmv enting uit te roeien is. Iets wat voor bepaalde andere ziekten dus wél geldt, voordat daar onduidelijkheid over ontstaat. Wat betreft kennelhoest heb ik tegen TS gezegd dat ze daar eventueel tegen zou kunnen enten omdat ze zich daar zorgen over maakt én omdat haar hond al oud is én omdat ze contact heeft met honden met kennelhoest. Dat zijn dus redenen om eventueel wél te vaccineren.malinois schreef:gek he, er zijn ook nog dierenartsen die je aanraden elk jaar de coctail te geven... hoe zou dat nu komen??
Ik ben niet degene die daar dan eventueel geld aan zou verdienen dus die insinuatie mag je gevoeglijk voor je houden.
Wat betreft de incubatietijd: sorry maar die is gewoon bekend en is voor parainfluenza inderdaad zoals Smoekie aangaf tussen de drie en 10 dagen. Een dierenarts die iets anders beweert heeft zijn huiswerk niet gedaan of is jou gewoon naar de mond aan het praten. En over de besmettelijkheid: Ja, een hond kán besmettelijk zijn voordat of zonder dat er duidelijke tekenen zijn. Maar het grootschalig vrijkomen van de virusdeeltjes veroorzaakt schade aan het epitelium van de luchtwegen... waardoor hoesten et cetera ontstaat. Dus de ergste besmettelijkheid komt niet helemaal maar wel min of meer overeen met de ergste tekenen van ziekte.
Kees

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik kan beter een wedervraag stellen. Waarom denk jij dat een vaccinatie niet schaadt??rubyred schreef:En waarom ben je het daar niet mee eens?Liesbeth schreef:En dat ben ik dus niet met je eens.rubyred schreef:Zieke mensen isoleren heeft ook zin............
Maar goed, ik snap niet dat mensen zich zo druk maken over een paar druppeltjes in de honden neus. Werkt het dan werkt het, werkt het niet dan niet. Nogmaals baat het niet dan schaad het niet..........
Maar ik zal toch even antwoord geven.
Een vaccinatie kan weldegelijk schaden
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- rubyred
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
Maar ik zal toch even antwoord geven.
. Er zijn genoeg gevallen bekend van bijwerkingen, varierend van een simpel bultje (in het geval van een injectie) tot aan auto-immuunziektes.[/quote]
Maar de kans op vaccinatie schade is vele malen lager dan schade door het niet vaccineren.
Maar de kans op vaccinatie schade is vele malen lager dan schade door het niet vaccineren.
- rubyred
- Zeer actief
Het schaadt dus wel, ooit gehoord van auto-imuunziektes?
Ja, mensen krijgen dat door vitamine D tekort.............misschien is dat bij honden ook wel het geval?
Ja, mensen krijgen dat door vitamine D tekort.............misschien is dat bij honden ook wel het geval?
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Rubyred kun je beter quoten aub? Het is en blijft erg onoverzichtelijk op deze manier.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- rubyred
- Zeer actief
Ik druk op citeer, wat moet ik anders doen?
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat zeg jij....rubyred schreef:
waar basseer jij dat op? Waarom moet je overvaccineren? Wat is daar goed aan?

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
niet meer in de quote rommelen... als jij gewoon op citeer drukt en NA [/quote] pas gaat schrijven is er niks aan de hand...rubyred schreef:Ik druk op citeer, wat moet ik anders doen?

- rubyred
- Zeer actief
Ja, natuurlijk heb ik van auto imuunziektes gehoord, bij mensen krijg je dat door vitamine D gebrek..............bij honden misschien ook.malinois schreef:Het schaadt dus wel, ooit gehoord van auto-imuunziektes?rubyred schreef:Zieke mensen isoleren heeft ook zin............
Maar goed, ik snap niet dat mensen zich zo druk maken over een paar druppeltjes in de honden neus. Werkt het dan werkt het, werkt het niet dan niet. Nogmaals baat het niet dan schaad het niet..........
Mijn honden krijgen geen onnodige rotzooi in hun lichaam. Dit valt onder onnodige rotzooi dus krijgen ze het niet.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik zou hier maar eens even gaan zoeken op auto-imuunziektes... mensen die dit met hun hond aan den lijve ondervonden hebben...rubyred schreef:Ja, natuurlijk heb ik van auto imuunziektes gehoord, bij mensen krijg je dat door vitamine D gebrek..............bij honden misschien ook.malinois schreef:Het schaadt dus wel, ooit gehoord van auto-imuunziektes?rubyred schreef:Zieke mensen isoleren heeft ook zin............
Mijn honden krijgen geen onnodige rotzooi in hun lichaam. Dit valt onder onnodige rotzooi dus krijgen ze het niet.
Overigens kun je ook even googlen op auto-imuun en enten... moet je eens kijken wat je daarover vind.

- rubyred
- Zeer actief
Je moet niet overvaccineren, ik heb het over gewoon vaccineren.malinois schreef:dat zeg jij....rubyred schreef:
Ik ga in ieder geval even uitzoeken waar honden elk jaar voor moeten gevaccineerd worden en waarvoor niet. Weet iemand een website met die info?
Antibiotica wordt hier in noord amerika ook heel makkelijk voor geschreven. Verleden week nog, hebben ze een bobbeltje weg gesneden van het oor van mijn hond en direct wordt er antibiotica mee gegeven. Het is maar een klein wondje wat ik nu 3 keer per dag schoon maak wat voldoende is en geen antibiotica nodig.
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
rubyred schreef:Ja, natuurlijk heb ik van auto imuunziektes gehoord, bij mensen krijg je dat door vitamine D gebrek..............bij honden misschien ook.malinois schreef:Het schaadt dus wel, ooit gehoord van auto-imuunziektes?rubyred schreef:Zieke mensen isoleren heeft ook zin............
Een vitamine D tekort is één van de mogelijke oorzaken van auto-immuunziektes niet dé oorzaak. Er zijn zat andere oorzaken en overvaccineren is er ook één van.
PS je hebt nog geen antwoord op mijn vraag gegeven. Waarom ga jij van het baat het niet dan schaad het niet principe uit???
Laatst gewijzigd door Liesbeth op 22 jun 2010 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
- rubyred
- Zeer actief
Je kunt ook googlen op autoimuun ziektes en vitamine d.
- rubyred
- Zeer actief
Heb je wetenschappelijk bewijs?
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb laatst hier wat links gekregen over het entschema van Nobivac, misschien dat je die even kunt opzoeken....rubyred schreef:Je moet niet overvaccineren, ik heb het over gewoon vaccineren.malinois schreef:dat zeg jij....rubyred schreef:
Ik ga in ieder geval even uitzoeken waar honden elk jaar voor moeten gevaccineerd worden en waarvoor niet. Weet iemand een website met die info?
Antibiotica wordt hier in noord amerika ook heel makkelijk voor geschreven. Verleden week nog, hebben ze een bobbeltje weg gesneden van het oor van mijn hond en direct wordt er antibiotica mee gegeven. Het is maar een klein wondje wat ik nu 3 keer per dag schoon maak wat voldoende is en geen antibiotica nodig.
Nobivac heeft entingen die 3 jr. geldig zijn, alleen Weil moet jaarlijks.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Als je honden bedoeld ja, die heb ik... sowieso eentje is hier lid en de hond heeft een autoimuunziekte onstaat door overvaccinatie.rubyred schreef:Heb je wetenschappelijk bewijs?

-
chrico
- Zeer actief
Je kan ook zeggen van sla je boekje open en je weet hetmalinois schreef:
Ik heb laatst hier wat links gekregen over het entschema van Nobivac, misschien dat je die even kunt opzoeken....
Nobivac heeft entingen die 3 jr. geldig zijn, alleen Weil moet jaarlijks.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- rubyred
- Zeer actief
Wat heeft hij precies dan?malinois schreef:Als je honden bedoeld ja, die heb ik... sowieso eentje is hier lid en de hond heeft een autoimuunziekte onstaat door overvaccinatie.rubyred schreef:Heb je wetenschappelijk bewijs?
- Staff-Love
- Actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire Terrier
Hmm,, qua entingen ben ik een leekmalinois schreef:gek he, er zijn ook nog dierenartsen die je aanraden elk jaar de coctail te geven... hoe zou dat nu komen??
Maar begrijp ik het dus goed dat ze jaarlijks alleen de enting van Weil hoeven te halen?
alvast bedankt, groetjes Carmen

Je kunt voor geld een hele mooie hond kopen, maar niet het kwispelen van zijn staart
Voor de deur van ons geweten ligt de hond van ons geheugen
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
ik ent ze helemaal niet meer vanaf een jaar. niet tegen kennelhoest en ook niet tegen weil. je moet niets, maar zeker elkjaar enten is zeker niet nodig. je kunt de 3 jaarsenting aanhouden maar zelfs die is meestal niet nodig doordat ze nog voldoende antistoffen hebben en dat is te bepalen door een titertest te laten doen.Staff-Love schreef:Hmm,, qua entingen ben ik een leekmalinois schreef:gek he, er zijn ook nog dierenartsen die je aanraden elk jaar de coctail te geven... hoe zou dat nu komen??
normaal gaat Timy elk jaar in juli voor zn entingen, maar welke hij dan krijg..weet wel dat hij 2 jaar achter elkaar de cocktail heeft gehad...
even in zn boekje kijken wat erbij staat wat hij nou precies heeft gehad
Maar begrijp ik het dus goed dat ze jaarlijks alleen de enting van Weil hoeven te halen?
alvast bedankt, groetjes Carmen

-
mwillow
Zo, dit is nogal een uitspraak, zeg.............rubyred schreef:Maar de kans op vaccinatie schade is vele malen lager dan schade door het niet vaccineren.
Wil je dit gegeven onderbouwen?
En even teruglezen naar mijn eerdere lange post op jou m.b.t. o.a. de Rabies vaccinatie?
Lees onderstaande links even aandachtig door en vooral ook de wetenschappelijke referenties die eraan verbonden zijn. Kom daar dan eens 'serieus' op terug en zwets niet zomaar iets de Internetether in, zonder je te bedenken waar je het nu in godsnaam over hebt.
http://www.itsfortheanimals.com/Adobe/C ... ds2009.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dogsadversereactions.com/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.twobitdog.com/drfox/specialr ... a1d1a81c38" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.itsfortheanimals.com/HEMOPET.HTM" onclick="window.open(this.href);return false;
http://seminardodds.rauwevoedingvoorhonden.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Core vaccines are considered essential because they are designed to prevent important diseases that pose serious health threats to susceptible dogs, irrespective of geographic location or the life style of a dog. Some "non-core" vaccines also may be considered "core" because they are designed to prevent a disease that is a potential public health threat.
Efficacy and safety of a product are critical in deciding whether a vaccine should be considered core. Diseases that pose a serious risk to susceptible dogs, or to public health, which are readily preventable by current vaccines include rabies, a major public health disease caused by the rabies virus (RV); canine parvovirosis caused by canine parvovirus-2 (CPV-2); canine distemper caused by canine distemper virus (CDV), and infectious canine hepatitis (ICH) caused by canine adenovirus type-1 (CAV-1). ICH is effectively controlled
by canine adenovirus-2 (CAV-2) vaccine which has replaced CAV-1 vaccines because it is much safer. As part of a minimum disease prevention program, every dog should receive CPV-2, CDV, CAV-2 and rabies vaccines at least one time at or after the age of 12 weeks (Table 2). If that were the only vaccination a dog ever received, and the products used were modified live CPV-2, CDV, CAV-2 and a 3-year killed rabies, the dog would have a >80% probability of developing immunity to those four viruses for 3 or more years.
Vaccination programs for highly contagious diseases are most effective when all, or the highest percentage possible, of animals in the population have been vaccinated. Therefore, every effort should be made to ensure that as many dogs as possible over the age of 12 weeks are vaccinated with at least one dose of the four core vaccines.
Bron: http://www.ivis.org/advances/Infect_Dis ... z/ivis.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Even goed lezen, hoor. Wetenschappelijk onderbouwd.........
Adverse Reactions
The risks of adverse reactions from vaccines are not well studied, nor are the adverse reactions rates well documented. Even where documented, the information is not readily available. The immune mediated hypersensitivities caused by vaccines are well known and occur in every species. [4, 10,11] The most commonly observed hypersensitivity is a type I (immediate) reaction which is most often caused by IgE antibody resulting in a local or generalized anaphylaxis. The most common signs of local reactions are facial edema, hives, itching and rarely sneezing; signs of a systemic reaction include urination, vomiting, diarrhea,
which is sometimes bloody, dyspnea and collapse. According to a recent survey we have conducted, the most common vaccination reactions observed in dogs include pain, soreness, stiffness and/or lethargy at variable times after vaccination. Swelling, a persistent lump, irritation, hair loss and/or color change of hair at site of injection were also observed as common reactions. A change of behavior was reported in a small percentage of dogs after vaccination. Post-vaccinal neurologic disease (e.g. encephalitis) was rare. All of the reactions
noted above generally occur within minutes, hours or days after vaccination; they were, therefore, likely to have been associated with a vaccination. More recently, it has been shown experimentally that dogs develop an autoimmune response after vaccination, something that was known to occur in other species [11].
Furthermore, a study of dogs in veterinary clinics showed a slight increase in cases of autoimmune hemolytic anemia within 30 days following vaccination with multi-component vaccines [12]. It is very difficult to document a "cause and effect" relationship between vaccination and disorders occurring weeks to months after vaccination, but it would not be unexpected for vaccines to trigger immune-mediated disease (including autoimmune disorders) in a small percentage of animals [4, 5, 11, 12]. Adverse reactions from vaccines should not be used as a reason not to vaccinate; instead, it is sensible not to use vaccines which are unnecessary, or to vaccinate more often than needed. In general, bacterial vaccines are more likely to cause immune-mediated reactions than do viral vaccines. Killed vaccines, especially those which contain adjuvants, are more likely to cause adverse reactions than do modified live vaccines. Because immune mediated reactions are genetically determined, some breeds, especially certain families of dogs, are at much greater risk of developing adverse reactions than the canine population as a whole [4].
Aspecten van vaccinatie als oorzaak voor aanvallen bij epilepsie
in honden. Met extra aandacht voor het distemper vaccin.
Door Linda Jansma, oprichtster van de website en forum Epilepsie bij honden
http://vaccinatieschade.rauwevoedingvoorhonden.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kritiek rondom de Leptospirose vaccinatie:
http://weilvaccineren.rauwevoedingvoorhonden.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Overigens bekrachtigd uit onderzoeken uit en door de wetenschap die zich dagelijks met virologie en vaccinatieschade ontstaan door overvaccineren.
En dan de normale garde dierenartsen die zich hebben toegelegd op het behandelen van honden met vaccinatieschade. Een kleine zelfstudie van alleen al 1 dierenarts in Nederland zonder wetenschappelijk belang (lees: onafhankelijk onderzoek zonder winstbejag). Zo zijn er wereldwijd tig van deze onderzoeken die wetenschappelijk niet vast te leggen zijn, maar waarvan wel bekend is dat er grote gevaren kleven aan vaccinaties zoals Hondenziekte, Leptovaccinatie, Rabies en combi's hiervan.
Zelfstudie
Dr. Tannetje Koning heeft een jaar lang een eigen onderzoekje verricht in haar praktijk, waarbij zij bij verschillende honden de volgende vaccinatiereacties heeft waargenomen.
Vanaf de dag van de vaccinatie tot 5 dagen erna zijn honden terug gekomen met de volgende klachten:
- diarree soms met bloed;
- een dag niet lekker;
- een lymfoom na drie dagen;
- disco-spondylitis na vijf dagen;
- kauwspier myositis;
- jeuk;
- flauwtes.
Dit onderzoek heeft zij gehouden naar aanleiding van de diverse cijfers die bekend zijn over de ernstige bijwerkingen uit vaccins, wat leidt tot vele vormen van (auto-)immuunziektes.
Het echte aantal ziektegevallen na vaccinaties zal hoger zijn, daar zij alleen heeft gekeken tot vijf dagen na de vaccinatie in haar eigen praktijk. Het is reëel denkbaar dat het aantal honden met ernstige bijwerkingen vele malen groter is dan tot nog toe werd aangenomen.
Bron: http://artvaccineren.rauwevoedingvoorhonden.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kom maar op met die tegenonderzoeken die het tegenovergestelde aantonen.
Nogmaals, Intervet (vaccin Nobivac) en Pfeizer (Vanguard) komen er sinds 2006 en 2008 wel wereldwijd voor uit dat de vier virale vaccins een veel langere beschermingsduur bieden dan een jaar. Voor de verkoop en acceptatie is dat drie jaar, uit de diverse wetenschappelijke studies blijkt dat 5-7 jaar te zijn en zelfs levenslang als op 3 maanden al een Parvo/Distemper/HCC is gegeven. Daarom is de titerbepaling zo belangrijk. De adjuvanten uit de jaarlijkse bacteriële vaccins veroorzaken de grootste vaccinosisproblemen, zeker als vaccins zoals een Leptospirose tezamen met Hondenziekte worden gezet.
Hieronder het vaccinatieschema dat de befaamde dr. Jean Dodds aanraadt. Lees met name even door wat aangeraden wordt t.o.v. pups onder de drie maanden. De grootste ellende kan ontstaan doordat pups veel en veel te vroeg worden gevaccineerd en nog voor de drie maanden een Lepto krijgen.
http://37dierenartsenjeandodds.rauwevoe ... honden.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
En dit is het nieuwe vaccinatieschema van Nobivac:
http://nobivac.rauwevoedingvoorhonden.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Die uiteraard de 'non core' vaccins elk jaar erop laat staan, want ze moeten toch ergens aan verdienen.
Even je best doen om dit in je op te nemen, hoor. En kom dan eens terug met 'tegenonderzoeken', die het tegendeel bewijzen.
- rubyred
- Zeer actief
Er zullen best wel bijwerkingen zijn van vaccinaties maar ik geloof niet dat er meer honden sterven aan vaccinatie dan aan geen vaccinatie..........dan zou men direct stoppen met vaccineren, hetzelfde geld voor de mens.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
-
mwillow
Dus voor jou is een criteria dat honden moeten sterven aan vaccinaties?rubyred schreef:Er zullen best wel bijwerkingen zijn van vaccinaties maar ik geloof niet dat er meer honden sterven aan vaccinatie dan aan geen vaccinatie..........dan zou men direct stoppen met vaccineren, hetzelfde geld voor de mens.
Verdiep je eens in vaccinatieschade.
Overigens kan ik je cijfers overleggen die nu pas bekend zijn van kinderen over het jaar 2009 gevaccineerd, waarbij de gemelde bijwerkingen niet mis zijn. Wat dit voor de toekomst brengt, is uiteraard niet duidelijk, want vaccinosis is gewoon onderkend en 'bestaat' niet. Meldpunten van bijwerkingen wat huisdieren aangaat, zijn de dierenartsen en vaccinproducenten, maar of die daar iets nuttigs mee doen, valt nog te bezien. De ernstige bijwerkingen die het kan veroorzaken, zijn bekend en wetenschappelijk onderbouwd, ONDANKS dat het vaccineren gewoon door gaat. Het nieuwe driejarige vaccinatiebeleid brengt daar geen verandering in bij honden die vaccinatieschade ondergaan. Dan is vaccineren gewoon geen optie meer.
- rubyred
- Zeer actief
Gaat het hier nu over wel of geen vaccinatie of over over-vaccinatie???
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Voor elk "onderzoek" die jij hier neergooit zijn er tal van tegenonderzoeken die aangeven dat het wel degelijk aanbevolen/raadzaam is om je hond te vaccineren. En ja er kunnen idd bijwerkingen zijn. Bijwerkingen zoals deze ook bij de mens waargenomen worden. Bijwerkingen die in het niet vallen bij de "ziekte" waarvoor je geënt cq behandeld wordt.
En helaas zullen er ongetwijfeld ook honden/mensen overlijden na vaccinatie/medicijngebruik. Dergelijke dingen zijn ook niet te voorspellen maar behoren wel tot de uitzonderlijke te betreuren incidenten.
Kritisch met betrekking tot vaccineren ok. Maar jij draaft hier naar mijn bescheiden mening toch wel iets te ver door hoor.

En helaas zullen er ongetwijfeld ook honden/mensen overlijden na vaccinatie/medicijngebruik. Dergelijke dingen zijn ook niet te voorspellen maar behoren wel tot de uitzonderlijke te betreuren incidenten.
Kritisch met betrekking tot vaccineren ok. Maar jij draaft hier naar mijn bescheiden mening toch wel iets te ver door hoor.
Leuk staaltje knip en plakwerk hoor, maarre omdat 1 zo'n alternatief groenvoer geitenwollensokken ding (want dat zal het ongetwijfeld zijn) "onderzoek" heeft gedaan moet iedereen maar stoppen met vaccineren (ondanks dat wetenschappelijk onderzoek aantoont dat vaccineren juist (honden)levens red), en alles wat "zij" aandraagt voor DE waarheid aannemen. Ok. Juist jaSandraH schreef:Dr. Tannetje Koning heeft een jaar lang een eigen onderzoekje verricht in haar praktijk, waarbij zij bij verschillende honden de volgende vaccinatiereacties heeft waargenomen.
Vanaf de dag van de vaccinatie tot 5 dagen erna zijn honden terug gekomen met de volgende klachten:
- diarree soms met bloed;
- een dag niet lekker;
- een lymfoom na drie dagen;
- disco-spondylitis na vijf dagen;
- kauwspier myositis;
- jeuk;
- flauwtes.
Dit onderzoek heeft zij gehouden naar aanleiding van de diverse cijfers die bekend zijn over de ernstige bijwerkingen uit vaccins, wat leidt tot vele vormen van (auto-)immuunziektes.
Het echte aantal ziektegevallen na vaccinaties zal hoger zijn, daar zij alleen heeft gekeken tot vijf dagen na de vaccinatie in haar eigen praktijk. Het is reëel denkbaar dat het aantal honden met ernstige bijwerkingen vele malen groter is dan tot nog toe werd aangenomen. [/i]
Bron: http://artvaccineren.rauwevoedingvoorhonden.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; .
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Zoek Qyan maar eens op...rubyred schreef:Wat heeft hij precies dan?malinois schreef:Als je honden bedoeld ja, die heb ik... sowieso eentje is hier lid en de hond heeft een autoimuunziekte onstaat door overvaccinatie.rubyred schreef:Heb je wetenschappelijk bewijs?
Dobertje die van ellende in elkaar hangt door auto imuunziektes