Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pedigree VS bijv Cavom

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

lida1956
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Riesenschnauzer 2x, dwergschnauzer, teckel, boomer, Westy, asbak

Re: Pedigree VS bijv Cavom

Ongelezen bericht door lida1956 »

ik weet inderdaad niet wat er precies in de brokken zit aan rommel, maar bij het vlees weet ik het ook niet. Vandaar dat ik nu aan alle kanten twijfel. De honden doen het goed op de brokken, maar misschien doen ze het beter op vers vlees, maar misschien ook niet. Ik ga het in ieder geval uitproberen. Als vlees niet bevalt kan ik altijd weer terug naar 100% brokken, maar misschien geef ik ze na verloop van tijd nooit meer brokken.
mum

Ongelezen bericht door mum »

ik neem mijn woorden terug
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

mum schreef:ik neem mijn woorden terug
Wat bedoel je?
:zweep:
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

malinois schreef:Volgens mij kun je op brok nooit zo goedkoop uit zijn als op smuldier...
hier krijgen de honden cavom en smuldier
maar voor beide ben ik per week evenveel qua geld kwijt
2 zakken Cavom zijn op 8 dagen leeg :N: kost me 75 euro en ook met de smuldier kom ik om en bij op evenveel uit (60euro voor 5 honden, dus Shadow er bij, zal ongeveer evenveel zijn)

Darko verdraagt alleen Cavom en kvv (vers weer niet, word zijn neus "wit" van :denken: )
Shadow verdraagt dan weer slecht kvv/vers, hij gaat er enorm scheten van laten en zijn buik "borrelt" behoorlijk
Afbeelding
mum

Ongelezen bericht door mum »

We zijn weer terug naar vers, na enkele dagen pedigree werd de poep steeds slechter, meer richting diaree en stinken, de hond begon weer met zijn vreselijke ruften dat wij met zn allen de kamer zijn uitgevlucht, ben nu weer zelf aan het samenstellen en ik heb weer gewoon kvv gekocht, nu smuldier /carnibest en farmfood fresh, ben er nu wel van overtuigd dat pedigree rotzooi is, tis zo n gezoek naar wat het beste is voor mijn hundje met zn huid en darmprobleempjes

Maar we komen er wel uit op dn duur, maar vandaar dat ik mijn woorden terug neem paulala.

Zou je me kunnen vertellen hoe je het met Julia hebt aangepakt?
De da wil dat ik nu een eliminatie dieet ga doen maar ik dacht dat je altijd vijf of meer diersoorten per week moet aanbieden? De pest is ook dat Boedha al best veel diersoorten heeft gehad
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Een eliminatiedieet heb ik nooit gedaan.
Wel heb ik een logboek bijgehouden met wat ik elke dag te eten gaf, en met hoe haar ontlasting was en alle andere zaken die me opvielen.

Als je graag meer wilt weten over het hele verloop en de strubbelingen waar ik tegenaan ben gelopen etc. dan wil ik je alles graag vertellen en je ook graag op weg helpen.
Stuur me dan maar gewoon een pb en dan zal ik je zo goed mogelijk adviseren als ik kan.
En als je niet al te ver weg woont, ben ik zelfs nog wel bereid om een keer langs te komen.
Ik vind het veel makkelijker om gewoon in gesprek te gaan dan via getypte tekst.
:zweep:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”