Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dogo-Canario Puppen!!

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Re: Dogo-Canario Puppen!!

Ongelezen bericht door vania »

smoekie schreef:
Casa La Luna schreef:
massam schreef:wij verwijderen niet zomaar topics, en deze dus ook niet :U:
Misschien als je eens even goed leest wat er allemaal geschreven wordt, begrijp je misschien mijn verzoek cq vraag!

Maar je mag het laten staan hoor, is me om het even, hoop dat het nog veel gelezen word. Vooral het afzeiken van een Groot Kampioen als Andy is voor velen een bewijs van het niveau op dit forum!

Saludos Rudi.
Wat is nou een kampioen?

Persoonlijk vind ik het gewoon (kampioen of niet) een lelijke hond. Zeker in vergelijking met sommige honden op onderstaande link (waar ook Andy bij staat).

http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... s%3Disch:1" onclick="window.open(this.href);return false;

Ben je al die kampioenen in spé nu inmiddels al kwijt offe zit je er nog steeds met een paar in je mik?
typ ik een hele uitleg, is alles weg :jank:

ik vind dat er honden op staan die de naam "kampioen" niet waard zijn
deze bv (zal er voor Rudi ff bij zetten waarom niet)
Canela de Ilici can: te klein en te zwaar
Carlota del altet: te veel wit volgens de FCI standaard
Andy cielo de canarias: te weinig hoekingen
Bruma de la Jacha: doorgezakte rug
Jarcha de Can muc: te klein en te zwaar
BRUCO de Mayantigot: te zwaar, te weinig hoekingen, wit in het masker
TAUCHO: doorgezakte polsen

ik kan nog wel ff doorgaan :ugh: het ras is er nog niet goed en wel, of het is al naar de knoppen, ik vind dat heel veel fokkers (en ook de keurmeesters op zo een grote shows) wel wat kieskeuriger mogen zijn
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

vandaar ook dat vetgedrukte van sommige ik kan er echt geen drukte van maken en ben het wat dat betreft zeker met je eens dat nog voor het "ras' goed en wel wat voeten op aarde heeft gebracht eigenlijk al letterlijk en figuurlijk verneukt is :jank:

Ik moet zeggen dat ik me ook nooit echt in dit ras verdiept heb hoor. Ik weet over welk "ras" we heb hebben, maar qua uiterlijk trek ik persoonlijk meer naar bijv. urco,Argafa,Tamara (ondanks dat zij daar volgens mij nog een pup is) , Igor, Tan-xue. Dat vind ik naar mijn mening toch echt mooie honden om te zien :ok:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

smoekie schreef:vandaar ook dat vetgedrukte van sommige ik kan er echt geen drukte van maken en ben het wat dat betreft zeker met je eens dat nog voor het "ras' goed en wel wat voeten op aarde heeft gebracht eigenlijk al letterlijk en figuurlijk verneukt is :jank:

Ik moet zeggen dat ik me ook nooit echt in dit ras verdiept heb hoor. Ik weet over welk "ras" we heb hebben, maar qua uiterlijk trek ik persoonlijk meer naar bijv. urco,Argafa,Tamara (ondanks dat zij daar volgens mij nog een pup is) , Igor, Tan-xue. Dat vind ik naar mijn mening toch echt mooie honden om te zien :ok:

Tamara de Taguluche is van '96 :mrgreen: maar het zal waarschijnlijk een pup/jonge honden foto zijn van haar (hier zie je haar als volwassen teef: http://www.reygladiador.com/champion_tamara.htm" onclick="window.open(this.href);return false; )
Urco, Agarfa, Tamaran, Marlon brandon (helemaal mijn type hond) en Tan-Xue vind ik inderdaad ook mooie honden
Igor vind ik qua kop prachtig, maar ik vind zijn lijf precies vrij klein/gedrongen (ik weet niet goed wat ik er van moet denken, net hetzelfde als bij Katia cielo de canarias, ik vind haar een rare kop hebben)
dat zijn dan allemaal spaanse kampioenen en dat vind ik dan nog erger, het land van herkomst dat zo een "rare" honden als kampioen bestempeld

dit zijn poolse kampioenen en die vind ik qua exterieur veel rastypischer (aluwel ze daar dan weer vrij groot worden)
GAMBO Ca DE Presaldi
Bicho Xanti Land
Kunta Kinte de Alacant Bull
XANTI LAND’S LOCO
en zo kan ik nog wel ff doorgaan :engel:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

Denk dat we qua smaak zo te zien wel op hetzelfde vallen met dat verschil dat jij je er toch meer in verdiept hebt en ervan weet dan ik. Enige wat ik weet (persoonlijke smaak) is dat ik de Andy zoals ik deze hier zie, en ook via google gewoon een lelijk log ding vind. :19: Sommige op de link die ik gaf vind ik ook net zo lelijk. (Bella,carino/ lijf klopt gewoon niet - Bruco)

Sabinalta vind ik ook ontzettend mooi. En als dat bijv iets is waarmee je "pocht" alszijnde grootouders mag je er ook wel een beetje mee pochen. Maar pochen met een grootouder als in de zin van Randy vind ik gewoon not done. Ik heb geen "ervaring" met dit ras, maar weet naar mijn idee wel te vertellen/zeggen wanneer een hond mooi is of niet (tuurlijk is dat voor iedereen afhankelijk) maar de keurmeester die deze hond "champ" heeft gemaakt heeft goed geld verdiend en snapt niets van het oorspronkelijke (voor zover je daar van kunt spreken) ras dogo canario. Die heeft zich gewoon mee laten slepen met het verneukte ras. maar goed, daar zijn er uiteraard veel meer van jammer genoeg.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Casa La Luna
Actief
Mijn ras(sen): Dogo-Canario
Contacteer:

Ongelezen bericht door Casa La Luna »

Vania, voor je nog meer commentaar hebt en jezelf als zijnde een kenner probeert voor te doen hier op dat pannekoeken forum, kom eens naar een Show met 1 van je Honden, waar meerdere Dogos rond lopen je hebt al jaren kansen zat gehad maar Ik heb je nog nooit gezien?! En hou op met Dogo-Canario's als Spaans Kampioen Katia de CC of Wereld en Spaans Kampioen Andy de CC etc te bekritiseren want je loopt dan op dun ijs Dametje.

En voor dat andere betwetertje, ga lekker wandelen met je Jack russel en verdwaal!

Saludos Rudi.
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Frederiek »

Rudi, is het nou zo moeilijk om te begrijpen dat er zoiets bestaat als verschil van smaak :19: ? Ik vind je nogal aangebrand overkomen en dat slaat nergens op. Mensen mogen hun eigen mening hebben, ook al vind jíj die nergens op slaan. Jouw mening is niet de enige wet van de wereld natuurlijk, dat snap je toch? En dan, als het zulke fantastische honden zijn, waarom hebben ze dan nog niet allemaal een baasje? Want de 'kenners' staan dan toch te springen om een pup van je? Dan had je toch van tevoren al 20 reserveringen staan? Dat was niet het geval, dus er zijn blijkbaar meer mensen met een andere mening dan jij, dan enkel de mensen hier op dit 'pannenkoekenforum'. Zo simpel is het. Als je écht gewilde honden hebt dan hoef je niet zo vreselijk veel moeite te doen om ze kwijt te raken.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
smoekie
Zeer actief

Casa La Luna schreef:Vania, voor je nog meer commentaar hebt en jezelf als zijnde een kenner probeert voor te doen hier op dat pannekoeken forum, kom eens naar een Show met 1 van je Honden, waar meerdere Dogos rond lopen je hebt al jaren kansen zat gehad maar Ik heb je nog nooit gezien?! En hou op met Dogo-Canario's als Spaans Kampioen Katia de CC of Wereld en Spaans Kampioen Andy de CC etc te bekritiseren want je loopt dan op dun ijs Dametje.

En voor dat andere betwetertje, ga lekker wandelen met je Jack russel en verdwaal!

Saludos Rudi.

tja, smaken verschillen nu eenmaal rudi.

Ik vind het lelijke honden, ik heb aangegeven welke ik wel mooi vind. En ik heb ook aangegeven geen "kenner" van dit ras te zijn. Ik geef gewoon mijn persoonlijke mening wat ik "mooi" vind.

Wat een "keurmeester" mooi vind wil niet zeggen dat dat ook daadwerlijk als dusdanig betiteld mag worden. Het wordt wel als dusdanig betiteld (vandaar jouw "titels" ) maar of dat ook daadwerkelijk "echt" mooi is, is een 2e.

Een ras wordt niet voor niets vaak verneukt omdat fokkers, fokken op hetgeen een of andere jan lul (keurmeester) mooi vind. En als je het dan over een ras hebt wat verneukt is nog voor je daadwerklijk van een echt "ras" kunt spreken hebben we hier de jackpot met als voorbeeld Andy :ok:
Frederiek
Zeer actief

Rudi, even wat oprecht geïnteresseerde vragen aangezien ik molossers over het algemeen prachtige honden vind, maar mezelf er niet echt geschikt voor vind:

Hoe staat het met de gezondheid van (jouw) DC's?
Hoe zijn ze qua gedrag tegen mensen?
Hoe zijn ze qua gedrag met andere honden?
Hebben ze veel energie?
Zijn ze waaks?
Blaffen ze veel?
Hebben ze de neiging tot jagen?
Zijn ze baasgericht/trainbaar?
Aan wat voor type mens zou jij nooit een DC verkopen?
Wat voor type mens acht je wel geschikt voor een DC?

Allemaal vragen waar volgens mij iedereen veel liever een antwoord op heeft dan welke titels er allemaal in de stamboom zitten. Want het enige dat je tot nu over je honden hebt verteld is titels, titels, titels. Dat zegt het gros van de mensen niet zoveel, want dat gaat puur over het uiterlijk van de hond, en dat kan je op plaatjes ook nog wel vinden. Maar over hoe je honden zíjn vertel je niks :19: ?
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Casa La Luna schreef:En hou op met Dogo-Canario's als Spaans Kampioen Katia de CC of Wereld en Spaans Kampioen Andy de CC etc te bekritiseren want je loopt dan op dun ijs Dametje.

Saludos Rudi.
zo dan.
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Casa La Luna schreef:En hou op met Dogo-Canario's als Spaans Kampioen Katia de CC of Wereld en Spaans Kampioen Andy de CC etc te bekritiseren want je loopt dan op dun ijs Dametje.
Dus als ik het goed begrijp, moet iedereen gewoon exact hetzelfde mooi en goed vinden als jij en anders heb je er geen verstand van? Dus jij bent gewoon de enige die rondloopt met verstand van Dogo Canario's wil je hiermee beweren? Dat vind ik nogal een standpunt...
Casa La Luna schreef:En voor dat andere betwetertje, ga lekker wandelen met je Jack russel en verdwaal!
Bah, wat een niveau heb jij zeg. :kotz:
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Casa La Luna schreef:Vania, voor je nog meer commentaar hebt en jezelf als zijnde een kenner probeert voor te doen hier op dat pannekoeken forum, kom eens naar een Show met 1 van je Honden, waar meerdere Dogos rond lopen je hebt al jaren kansen zat gehad maar Ik heb je nog nooit gezien?! En hou op met Dogo-Canario's als Spaans Kampioen Katia de CC of Wereld en Spaans Kampioen Andy de CC etc te bekritiseren want je loopt dan op dun ijs Dametje.

Saludos Rudi.
Als je afgelopen jaren hebt gezien wat er op een show als de winner of crufts wint dan hoef je echt niet automatisch enthousiast te zijn dat je zogenaamde kampioenshonden in je lijnen hebt zitten. Sommige klopt van uiterlijk niks van, sommigen qua karakter. Een heel aantal zijn ongezond en kloppen qua bouw niet, maar worden toch kampioen. Yess, lang leve de shows en de resultaten daarvan. Ik heb overigens totaal geen verstand van dit ras maar als ik de verschillen zie in type honden en in de uitslagen op shows, dan kan ik maar 1 conclusie trekken en die is niet ten gunste van de gezondheid van het ras ben ik bang.

Heb je overigens nu nog pups? En wat maakt dat de showuitslagen zo belangrijk zijn voor je?
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Saludos Rudi.
:80: ...Vania heeft een teer punt bij jou geraakt zeker :smile:

Mijn ervaring is dat mensen die het alleen maar over kampioenstitels hebben eigenlijk helemaal geen draad verstand hebben van hun ras. Als je verder gaat vragen over het ras vallen ze meestal stil...... :19: Dan weet ik al genoeg. :lol1:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik denk dat rudy had gehoopt dat hier nog nooit iemand van het ras gehoord had zodat hij zijn oneindige wijsheden hier kon verspreiden als een missiewerker..

helaas zitter er ook poffertjes op dit pannenkoekenforum en zoals algemeen bekend zijn poffertjes keileuk, slim en lief :pffff:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Saludos Rudi.
Rudi, wij blijven niet met pups zitten jij wel... wie doet er dan iets fout?
En daar heb je dus niet alleen maar kampioenen voor nodig...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Casa La Luna
Actief
Contacteer:

massam schreef:ik denk dat rudy had gehoopt dat hier nog nooit iemand van het ras gehoord had zodat hij zijn oneindige wijsheden hier kon verspreiden als een missiewerker..

helaas zitter er ook poffertjes op dit pannenkoekenforum en zoals algemeen bekend zijn poffertjes keileuk, slim en lief :pffff:
Nou, Ik had ging er eigenlijk vanuit dat gezien het aantal leden er hier wel eens meer Mensen met een Dogo-Canario lid zouden kunnen zijn, maar nee eigenlijk niks of niemand. En voor de rest is het niveau laag en zeer triets.

Succes allemaal :E:
M@scha
Zeer actief

Casa La Luna schreef:
massam schreef:ik denk dat rudy had gehoopt dat hier nog nooit iemand van het ras gehoord had zodat hij zijn oneindige wijsheden hier kon verspreiden als een missiewerker..

Nou, Ik had ging er eigenlijk vanuit dat gezien het aantal leden er hier wel eens meer Mensen met een Dogo-Canario lid zouden kunnen zijn, maar nee eigenlijk niks of niemand. En voor de rest is het niveau laag en zeer triets.

dank je! :cheer: jij laat je niet meer in met ons sukkels begrijp ik uit je succes wensen?
Afbeelding
Casa La Luna
Actief
Contacteer:

malinois schreef:

Saludos Rudi.
Heb net even in de tuin gekeken, welke Puppen heb Jij het over?
Succes met je Herders.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Casa La Luna schreef:

Gelukkig zijn we niet allemaal blind qua fokken ... kampioen x kampioen wil helemaal niks zeggen nl.
Daarnaast zijn de showkampioenen vaak toch dramatisch qua gezondheid, alles in de extremen.
Maar als je het hier niet bevalt dan kun je altijd weg hoor Afbeelding
Tja als je bedacht had hier je pups te slijten kom je dus van een koude kermis thuis.....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Casa La Luna schreef:
malinois schreef:

Saludos Rudi.
Heb net even in de tuin gekeken, welke Puppen heb Jij het over?
Succes met je Herders.
Dank je dat gaat zeker lukken! :ok:
Afbeelding
Frederiek
Zeer actief

Rudi, waarom geef je niet antwoord op vragen maar loop je je alleen maar op te winden?
Als je dan zo trots bent op je ras dan wil je daar toch ook wel wat over vertellen? Júist aan onwetende pannenkoeken?
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

Ik quote mezelf nog maar eens aan Rudi, op dat niveau zitten we hier blijkbaar dat dat nodig is.
Podenji schreef:
mensen stellen hier kritische vragen, prikken door kampioenstiteltjes heen en zien vreemde advertenties van je op mp terwijl jij dus enkel histerisch en lirisch over de kampioenstitels kan praten , over het feit dat je nog pups te koop hebt, de kritische vragen verder negeert, mensen dit opvalt en er wat van zeggen, je vervolgens op je pik getrapt voelt en dan het topic wil laten verwijderen omdat het je wss te heet onder je voeten wordt :hmmm: ....over niveau gesproken....
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Casa La Luna
Actief
Contacteer:

Frederiek schreef:Rudi, even wat oprecht geïnteresseerde vragen aangezien ik molossers over het algemeen prachtige honden vind, maar mezelf er niet echt geschikt voor vind:

Hoe staat het met de gezondheid van (jouw) DC's?
Hoe zijn ze qua gedrag tegen mensen?
Hoe zijn ze qua gedrag met andere honden?
Hebben ze veel energie?
Zijn ze waaks?
Blaffen ze veel?
Hebben ze de neiging tot jagen?
Zijn ze baasgericht/trainbaar?
Aan wat voor type mens zou jij nooit een DC verkopen?
Wat voor type mens acht je wel geschikt voor een DC?

Allemaal vragen waar volgens mij iedereen veel liever een antwoord op heeft dan welke titels er allemaal in de stamboom zitten. Want het enige dat je tot nu over je honden hebt verteld is titels, titels, titels. Dat zegt het gros van de mensen niet zoveel, want dat gaat puur over het uiterlijk van de hond, en dat kan je op plaatjes ook nog wel vinden. Maar over hoe je honden zíjn vertel je niks :19: ?
Mocht Ik je maar voor 1% voor serieus nemen had Ik je vragen graag beantwoord, maar dat doe Ik dus niet!
Er is hier een nest Fantastische Puppen geboren op 13-4 j.l en daar blijft het bij qua info.
M@scha
Zeer actief

een bellen is sneller frederiek! :cheer: :smile:
Afbeelding
Frederiek
Zeer actief

Casa La Luna schreef: Mocht Ik je maar voor 1% voor serieus nemen had Ik je vragen graag beantwoord, maar dat doe Ik dus niet!
Er is hier een nest Fantastische Puppen geboren op 13-4 j.l en daar blijft het bij qua info.
Zelfs al zou je me niet serieus nemen, en ik zie niet in waarom niet, waarom weiger je info te geven behalve titels? Al vanaf het begin. En dan tussendoor zeggen dat niet met titels pocht, maar verdere info behalve titels is er gewoon niet geweest in dit topic. Ook niet vanuit jouzelf. Ik vind dat vrij beperkt voor een liefhebber.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Casa La Luna schreef: Mocht Ik je maar voor 1% voor serieus nemen had Ik je vragen graag beantwoord, maar dat doe Ik dus niet!
Als het zulke fantastische puppen zouden zijn, had je ze toch op voorhand al met gemak verkocht?
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Saludos Rudi.
het is panneNkoeken, en geef jij nou nog eens antwoorden op de vragen die je hier gesteld zijn of blijf je over kampioenstitels doorblaten, blijkbaar is dat het enige dat voor jou telt in de fokkerij en van de rest weet je niets of wil je het niet weten, als je als fokker niet verder dan dat kan kijken dan is het gauw gebeurt met het ras maar achter die consequenties kom je vanzelf maar dan is het voor jouw ras te laat. Over liefde voor het ras gesproken :jank:

oh en hoezo loopt Vania op dun ijs? overigens is het glad ijs, dit komt als dreigen over, zegt weer wat over jouw niveau...
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Podenji schreef:
oh en hoezo loopt Vania op dun ijs? overigens is het glad ijs, dit komt als dreigen over, zegt weer wat over jouw niveau...
joh, het is +23 graden dus we lopen nog lang niet over dun ijs....
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

malinois schreef:
Podenji schreef:

nee want het vriest niet! :pffff: :smile: :F:
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
Podenji schreef:
in Rudi's wereld blijkbaar wel, aan zijn gefrustreerde reacties te lezen mag hij wel wat ontdooien.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Rudi, wat laat jij je in de kaart kijken zeg, bijna lachwekkend...
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Fokken van honden”