En dan gaat het over Zaida
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondje uit het buitenland halen raar.......
Moderator: moderatorteam
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Re: Hondje uit het buitenland halen raar.......
http://www.dierenbeschermingcuracao.com/dogs.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Mooi meisje!
Ody, ook jij hebt een vreselijk leuke hond op het oog en ik ben erg nieuwsgierig naar hoe het verder verloopt!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

-
tineke
Wat een schatje
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja schatje hè vanaf eind maart in Nederland voor de liefhebbers 
-
tineke
Demi schreef:Ja schatje hè vanaf eind maart in Nederland voor de liefhebbers
Leuk hou je ons op de hoogte hoe ze de overstap ervaart en van haar reilen en zeilen
-
Felix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Ohw! .. Wat een leukert!
Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
En gelukkig van Nederlands grondgebied, dus wat let je?Felix schreef:Ohw! .. Wat een leukert!
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Hanneke2
- Zeer actief
Heerlijk pretbekkie die Zaida, maar ik werd even van mijn stuk gebracht door dit hondje:

Bij die foto had ik meteen visioenen van dat dat hier op de bank ligt, maar jemig, doof, en slechtziend... pffft.
Bij die foto had ik meteen visioenen van dat dat hier op de bank ligt, maar jemig, doof, en slechtziend... pffft.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Ody
- Zeer actief
Aaah, Zaida is leuk.
@Sanne: Sira komt medio februari naar Nederland en gaat dan naar een gastgezin waar ze iig 2 weken moet blijven. We kunnen haar dan al wel bezoeken en kijken hoe ze op ons, onze hond en ons dochtertje reageert.
In het gastgezin hebben ze katten, dus dat wordt al voor ons getest.
@Sanne: Sira komt medio februari naar Nederland en gaat dan naar een gastgezin waar ze iig 2 weken moet blijven. We kunnen haar dan al wel bezoeken en kijken hoe ze op ons, onze hond en ons dochtertje reageert.
In het gastgezin hebben ze katten, dus dat wordt al voor ons getest.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Until you meet again one day......
- stefanie
- Zeer actief
Wat een snoepie!
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
@ Hanneke wat een lekker koppie.. om optevreten zeg!
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
wat een aparte verschijning en een heerlijke kop zit erop!
- iones
- Zeer actief
Ik denk toch echt dat jij in de war bent. Die lui hebben volgens mij zelfs een ander geloof als dat wij hebben! En ze hebben ECHT een andere cultuur. Familiebanden zijn daar heel belangrijk, ook de manier waarop een gezin is samengesteld, vaak met opa en oma erbij en die spelen een heel belangrijke rol. Het paspoort zal hetzelfde zijn maar dat is slechts een papier! Een papier kan een mens toch niet vertegenwoordigen, zijn hele wezen, persoonlijkheid en zijn ware identiteit???????? En wat is de grootte van een grondgebied in relevantie??Felix schreef:
Nah, aan je reactie te lezen ben je zelf behoorlijk in de war .. Ja, die mensen en die eilanden daar, dat is wel degelijk 100% Nederlands grondgebied, en ja ... Die mensen daar hebben dezelfde cultuur als jij en ik hier in Nederland .. Ze vieren er dezelfde feestdagen, etc ..
Sterker nog .. Een aantal van die eilanden gaan ze zelfs om turnen tot een speciale gemeente van Nederland
En ja .. Die mensen hebben praktisch gezien dezelfde historie als Nederland .. En ja .. Die mensen daar hebben gewoon het zelfde paspoort als jij en ik !!![]()
En jij hebt het over een land, terwijl het in de praktijk maar eilandjes zijn ter grote als b.v. Texel, met een inwoner aantal van b.v. een dorp in Nederland ..
En ja, er zijn ook stichtingen in Nederland en op die eilanden, die zich in zetten voor de zwerfhonden daar .. Maar dat zal in spanje of andere landen ook wel te vinden zijn, en ik doel dan op stichtingen die uit het land van origine komen ...
Dus volgens mij ben jij zelf zeer behoorlijk de weg kwijt ...
Het feit dat daar zwerfhonden zijn en dat er slecht mee wordt omgegaan toont al een enorm verschil in cultuur aan, dus lul nou maar niet.
O jee, dat is een ontzettend leuke hond! Dat witte pupje kijkt inderdaad ook heel aandoenlijk uit de oogjes. En slechthorend... ach, veel honden hier in nederland zijn dat ook, maar dan in oost indisch dove zin. Door slechte opvoeding of omdat ze eigenwijs zijn. Maar het resultaat is hetzelfde.
hahaha, goeie!Eline* schreef:
En gelukkig van Nederlands grondgebied, dus wat let je?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
Felix
- Zeer actief
- Contacteer:
Dan moet jij eens dat zelfde flauwekul verhaaltje van je eens gaan vertellen aan de doorsnee Antiliaan of Arubaan .. Die voelt zich wel degelijk 100% Nederlander .. En ohwee, als je daar aan Konigingendag komt !!iones schreef:Ik denk toch echt dat jij in de war bent. Die lui hebben volgens mij zelfs een ander geloof als dat wij hebben! En ze hebben ECHT een andere cultuur. Familiebanden zijn daar heel belangrijk, ook de manier waarop een gezin is samengesteld, vaak met opa en oma erbij en die spelen een heel belangrijke rol. Het paspoort zal hetzelfde zijn maar dat is slechts een papier! Een papier kan een mens toch niet vertegenwoordigen, zijn hele wezen, persoonlijkheid en zijn ware identiteit???????? En wat is de grootte van een grondgebied in relevantie??
Het feit dat daar zwerfhonden zijn en dat er slecht mee wordt omgegaan toont al een enorm verschil in cultuur aan, dus lul nou maar niet.
Dat er verschillen zijn qua cultuur, tuurlijk .. Daar zouden wij zelfs hier in NL nog eens een voorbeeld aan kunnen nemen
En de grootheid van een grondgebied is wel belangrijk .. Eilandjes als b.v. Texel (want in die groote heb je het!). Die hebben geen zelfstandig bestaansrecht .. Althans, dat wordt vrijlastig op te bouwen
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Felix schreef:Ohw! .. Wat een leukert!
Hebbe
-
Felix
- Zeer actief
- Contacteer:
Heb er inderdaad wel eens overna zitten te denken om een hond van de Antillen/Aruba te halen. Zoals ik die honden daar heb mogen leren kennen zijn het op zich hele redelijke en leuke hondenDemi schreef:Felix schreef:Ohw! .. Wat een leukert!
Hebbe
Maar aangezien ik al over een teef beschik, die geen andere teven duld, zit dat er op dit moment er niet erin, anders was het gewoon vol mondig Ja geweest
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Zitten ook 3 reuen die met heel veel spoed een plekje zoeken op dit moment
- Chione
- Zeer actief
Veel aandoenlijker kan het haast niet.Hanneke2 schreef:Heerlijk pretbekkie die Zaida, maar ik werd even van mijn stuk gebracht door dit hondje:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
-
tineke
Chione schreef:Veel aandoenlijker kan het haast niet.Hanneke2 schreef:Heerlijk pretbekkie die Zaida, maar ik werd even van mijn stuk gebracht door dit hondje:
Nou zeker wat een aandoenlijk bekkie
-
Job
- Zeer actief
ik val juist helemaal voor dit droppie

oei die kleur en die oogopslag

oei die kleur en die oogopslag
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
- Hanneke2
- Zeer actief
Gek he, dat black&tan broertje vind ik dan weer helemaal niks. Fel klein dondertje lijkt het me, en ik kan me goed voorstellen dat mensen dat geweldig vinden, maar ik val altijd op die hele open, voorzichtig-nieuwsgierige bekkies.
Het is maar goed dat smaken zo verschillen, anders hadden we allemaal dezelfde soort hond.
Het is maar goed dat smaken zo verschillen, anders hadden we allemaal dezelfde soort hond.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
Felix
- Zeer actief
- Contacteer:
Willen jullie nu ophouden, om al die leukerts in dit topic te posten!
Straks gaan we er nog eentje nemen ook!
- iones
- Zeer actief
Nou, wat zwerfhonden betreft dus maar niet. Zeker als er mensen zijn zoals jij die het dan ook nog overbodig vinden om zwerfhonden te helpen.Felix schreef:
Dan moet jij eens dat zelfde flauwekul verhaaltje van je eens gaan vertellen aan de doorsnee Antiliaan of Arubaan .. Die voelt zich wel degelijk 100% Nederlander .. En ohwee, als je daar aan Konigingendag komt !!
Dat er verschillen zijn qua cultuur, tuurlijk .. Daar zouden wij zelfs hier in NL nog eens een voorbeeld aan kunnen nemen
Ik denk dat ze zich niet op de eerste plaats 100% Nederlander voelen. Eerder antiliaan of arubaan.
Ik niet. Ik heb alleen maar Nederlandse achtergrond. Voel me dus alleen nederlander, komt niets anders bij.
Sorry maar in deze context is het nog altijd irrelevant. Het gaat om een land en zijn cultuur, ongeacht bevolkingsdichtheid of grootte want dat heeft daar geen enkele invloed op.Felix schreef: En de grootheid van een grondgebied is wel belangrijk .. Eilandjes als b.v. Texel (want in die groote heb je het!). Die hebben geen zelfstandig bestaansrecht .. Althans, dat wordt vrijlastig op te bouwen
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
Felix
- Zeer actief
- Contacteer:
En waar baseer je dat op ? Kun je dat vanachter je computertje beoordelen .. Nee!iones schreef: Nou, wat zwerfhonden betreft dus maar niet. Zeker als er mensen zijn zoals jij die het dan ook nog overbodig vinden om zwerfhonden te helpen.
Aah, je beschikt ook nog over een flinke dosis kortzichtigheid .. Ze voelen zich inderdaad Arubaan en of Antiliaan .. Maar ook en zeer zekers 100% Nederlander!Ik denk dat ze zich niet op de eerste plaats 100% Nederlander voelen. Eerder antiliaan of arubaan.
Ik niet. Ik heb alleen maar Nederlandse achtergrond. Voel me dus alleen nederlander, komt niets anders bij.
Sinds wanneer bepaal jij de context, je haalt het zelf immers aan ...Sorry maar in deze context is het nog altijd irrelevant. Het gaat om een land en zijn cultuur, ongeacht bevolkingsdichtheid of grootte want dat heeft daar geen enkele invloed op.
-
Job
- Zeer actief
Ha bluf!Felix schreef:Willen jullie nu ophouden, om al die leukerts in dit topic te posten!![]()
Maar als het een chocolade kleurtje heeft
vind ik het al snel om een hapje uit te nemen!
-
Felix
- Zeer actief
- Contacteer:
Het is dat het op het moment niet erg handig is, anders is het zekers echt geen blufJob schreef:Ha bluf!Felix schreef:Willen jullie nu ophouden, om al die leukerts in dit topic te posten!![]()
Maar als het een chocolade kleurtje heeft
vind ik het al snel om een hapje uit te nemen!
- iones
- Zeer actief
En wat kun jij vanaf jouw computertje beoordelen? Ik heb gelukkig nog wel meer bronnen hoor. Mensen bijvoorbeeld....Felix schreef:
En waar baseer je dat op ? Kun je dat vanachter je computertje beoordelen .. Nee!
Oh, nou vind JIJ dat IK over kortzichtigheid beschik!Felix schreef: Aah, je beschikt ook nog over een flinke dosis kortzichtigheid .. Ze voelen zich inderdaad Arubaan en of Antiliaan .. Maar ook en zeer zekers 100% Nederlander!
Klaarblijkelijk beschik jij niet over zelfkennis....
En rekenen kun je ook al niet. Misschien voelen ze zich deels nederlander, maar niet 100% want dat kan niet als ze zich OOK nog arubaan of whatever voelen.
Eh, nee. Jij begint over de grootte van het oppervlak van het land waar ze in wonen. Net of dat relevant is. Nu weet je zelfs al niet meer wat je gezegd hebt.Felix schreef:Sinds wanneer bepaal jij de context, je haalt het zelf immers aan ...Sorry maar in deze context is het nog altijd irrelevant. Het gaat om een land en zijn cultuur, ongeacht bevolkingsdichtheid of grootte want dat heeft daar geen enkele invloed op.
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Even een update van deze kant, de dove pup komt ook naar Nederland en heeft een plekje 
-
Job
- Zeer actief
- Moyodo
- Erelid
- Mijn ras(sen): Portugese mix en griekse pointermix
IK ga er heel makkelijk om, want voor mij persoonlijk zijn honden net zo belangrijk als mensen en tellen ook net zo zwaar, dus waarom asielzoekers naar Nederland? Tja omdat ze daar op dat moment niet de juiste hulp krijgen die ze nodig hebben of er gevaar lopen. De asielen zitten vol hier, maar als ik een hond wil en die niet in een asiel kan vinden, want zo ging het bij mij, dan heb ik de keuze uit fokker, broodfokker of buitenland of particulier.Fokker is mij te duur want ik vind de prijzen schandalig hoog. Broodfokker ga ik niet steunen, particulier weet ik ook niet of er iets aan de hond mankeerd en moet ik ook net mazzel hebben dat een passende hond er is. Buitenland, ik red een hond, heb keuze zat en kan kijken met welke stichting ik in zee ga waarvan ik denk dat ze aan nazorg doen en die een goede reputatie heeft. De hond is dan bij mij , niemand heeft er last van want als het een goede stichting is komt de hond ook niet in het asiel terecht als ik hem af zou staan, maar gaat hij weer naar de stichting. Dus is het uiteindelijk mijn hele eigen beslissing. Zolang elke idioot in nederland maar raak mag fokken met tientallen honden, dan mag ik ook bepalen dat ik een hond uit het buitenland neem.