Ja, hij is zowaar weer lekker op dreef!Nanna schreef:Helemaal de christmas spirit die je daar te pakken hebt, JaapjeJaap* schreef: Ik zou trouwens zeggen dat ze godverdomme hun eigen emmer met zeepsop maar mee moeten nemen en de deur dichtsmijten
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
uw hondje plast tegen de winkel
Moderator: moderatorteam
-
Felix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Re: uw hondje plast tegen de winkel
Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
- Niek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bink en Puck
1 x Border Collie
1 x Border Terrier
Altijd in gedachten:
Max (13 jaar) 16-9-2005
Bob (13 jaar) 12-9-2011
Beau(15,5 jaar) 13-9-2011 - Aantal honden: 2
Jaap* schreef:Ja, daar zat ik mij ook over te verbazenNanna schreef:Daar zou ik ook wel verbaasd over zijnEstherK schreef:Ik zou heel verbaasd zijn als iemand bij mij zou aanbellen voor een emmer sop omdat haar hond tegen mijn gevel had geplast
Wat mij echter bevreemdt is dat veel forummers het de normáálste zaak van de wereld vinden dat hun honden tegen andermans eigendommen (huis, winkel, krat appels) aanpissen en dat jij als buitenstaander daar je smoel over te houden hebt. Want je hebt je niet met hun leven te bemoeien![]()
Ik zou zeggen: als je daar geen trek in hebt, dan trek je maar bijtijds die vieze pishond van je weg zodat ie dat niet kan doen. Of je laat hem fatsoenlijk in een gebied uit waar honden geen overlast bezorgen. Kleine moeite, groot plezier.
En weer een ergernis minder in overvol NL waar veel mensen tóch al een hekel aan honden hebben.....![]()
Ik zou trouwens zeggen dat ze godverdomme hun eigen emmer met zeepsop maar mee moeten nemen en de deur dichtsmijten
Om vervolgens te komen zeuren om een zak zout omdat de boel bevriest...........
@ Malinois: je bemoeit je niet met mijn honden en wat mijn honden doen, heel simpel... dat doe ik wel...Kijk dat vind ik nou simpel...Tis dat het zo koud is anders zakt daar mijn broek van af.......... Je bemoeit je niet met mijn honden, mijn kinderen, mijn manier van autorijden, mijn fietsen op de stoep........Pfffff.... Wat een volwassen beschaafde houding.....Of ook een doordoener is, 'Je bent toch niet van de politie...?........'
-
Mojuan
- Zeer actief
Nou niet net doen of ik me overal aan stoor, want dat doe ik niet.iones schreef:
In plaats van anderen onnodig te corrigeren zou je er goed aan doen om jezelf aan te leren je niet letterlijk overal aan te storen.
Jij zult ook wel zo je dingen hebben waar je je aan stoort, en van sommige dingen zeg je niets en van andere dingen misschien wel.
Wie weet stoor jij je wel weer aan dingen waar ik mijn schouders bij ophaal.
En ik bepaal nog altijd zelf wel waar ik goed aan doe en of het onnodig is ja of nee.
Dat hoef jij echt niet voor mij te doen.
De eigenaar van de winkel kan daar zomaar wel eens heel anders over denken dan jij.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
idd heel simpel, mijn honden dus daar bemoeit niemand anders zich mee zeker niet iemand die ze niet kent en die ik niet ken.Niek schreef:
@ Malinois: je bemoeit je niet met mijn honden en wat mijn honden doen, heel simpel... dat doe ik wel...Kijk dat vind ik nou simpel...Tis dat het zo koud is anders zakt daar mijn broek van af.......... Je bemoeit je niet met mijn honden, mijn kinderen, mijn manier van autorijden, mijn fietsen op de stoep........Pfffff.... Wat een volwassen beschaafde houding.....Of ook een doordoener is, 'Je bent toch niet van de politie...?........'

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Felix
- Zeer actief
- Contacteer:
Als al die mensen, die er wat optegen hebben dat een hond (en de katten dan?) eens (mischien wel per ongeluk!) een plasje tegen een pui doen. Ná oud en nieuw hun kroost wat al knallend en gierend van en met het vuurwerk ook allemaal eens een bezem in de handen duwt, om hun eigen gemaakte rommel op te ruimen, then i will rest my case!
En dan heb ik het nog niet eens over al dat zwerf afval wat een gemiddelde jongere produceert
En dan heb ik het nog niet eens over al dat zwerf afval wat een gemiddelde jongere produceert
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Laat jij je honden tegen andermans eigendommen piesen?malinois schreef:niemand gaat tegen me tekeer, hondenmens of niet... ik hou mn bek dan niet dicht idd. Bemoei je lekker met je eigen leven maar niet met dat van mij vind ik.
En zoals je reageert zo reageer ik terug dus zeg je netjes iets, dan zeg ik eerst netjes iets terug maar dan moet je niet door blijven drammen.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Roelfien schreef:Laat jij je honden tegen andermans eigendommen piesen?malinois schreef:niemand gaat tegen me tekeer, hondenmens of niet... ik hou mn bek dan niet dicht idd. Bemoei je lekker met je eigen leven maar niet met dat van mij vind ik.
En zoals je reageert zo reageer ik terug dus zeg je netjes iets, dan zeg ik eerst netjes iets terug maar dan moet je niet door blijven drammen.
malinois schreef:juustem, ik heb al eerder geschreven dat mijn honden nooit bewust tegen een winkel oid aan zouden mogen plassen maar als ik het niet zie en er vallen een paar drupjes dat is dan jammer... want uitgebreid pissen is niet mogelijk aangezien ik het niet zie en dus doorloop (aangelijnd lijkt me want winkels staan niet in een losloopgebied)renee-uk schreef: Ik kan me niet voorstellen dat iemand er problemen mee heeft als daarop gereageerd wordt, ik niet in elk geval en ik kan me niet voorstellen dat Mal dat haar honden toestaat of het pikt van andermans honden.
Verder wordt er absoluut niet tegen mensen aangezeken en ik accepteer dit ook niet van andere honden.
Als een hond per ongeluk tegen mn auto zou zeiken jammer dan, wast wel weer schoon anders wordt het als het bewust en vaker gedaan wordt.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Roelfien
- Zeer actief
Dan hoef je je toch ook niet aangesproken te voelen als iemand hier schrijft dat iemand zijn hond bewust laten zeiken tegen een pui en dan ook nog superasociaal reageert als iemand er iets van zegt? Een ongelukje kan ons allemaal gebeuren. Maar dat vind ik wat anders dan je hond gewoon zijn gang laten gaan en zelf de andere kant op kijken.
Want als jij dat wel zo zou doen en ik zou er wat van zeggen en ik krijg dan de volle laag van je, sta je toch echt zelf voor schut hoor, want ik loop daarna door zonder nog enige blik naar je te richten. Ga maar lekker tegen een ander tieren, je bent gewoon gewezen op asociaal gedrag en doe er je voordeel mee. Als je dan als een gek gaat staan blerren en doodwensen uit gaat staan spreken.... tja.....
Want als jij dat wel zo zou doen en ik zou er wat van zeggen en ik krijg dan de volle laag van je, sta je toch echt zelf voor schut hoor, want ik loop daarna door zonder nog enige blik naar je te richten. Ga maar lekker tegen een ander tieren, je bent gewoon gewezen op asociaal gedrag en doe er je voordeel mee. Als je dan als een gek gaat staan blerren en doodwensen uit gaat staan spreken.... tja.....
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat doe ik ook niet, ik zeg alleen dat al die bemoeizucht niet nodig is. Een plasje zeg kom op waar maak je je druk om...
Overigens staat ook ergens dat ik normaal reageer maar ik blijf niet aan het uitleggen... dus mensen moeten niet door blijven zeiken. Ik ken dat gebemoei wel, heb het zelf weleens meegemaakt als ik mn honden corrigeerde... en daar heb ik dus geen behoefte aan.
Overigens staat ook ergens dat ik normaal reageer maar ik blijf niet aan het uitleggen... dus mensen moeten niet door blijven zeiken. Ik ken dat gebemoei wel, heb het zelf weleens meegemaakt als ik mn honden corrigeerde... en daar heb ik dus geen behoefte aan.

- Roelfien
- Zeer actief
Nou, loop jij eens gezellig met warm weer bij ons door het winkelcentrum, dan weet je waarom mensen zich druk maken over een plasje. Het stinkt alsof je zo Artis binnenstapt.malinois schreef:dat doe ik ook niet, ik zeg alleen dat al die bemoeizucht niet nodig is. Een plasje zeg kom op waar maak je je druk om...
Want honden doen er een plasje, mensen doen er een plasje, hier en daar ligt een poepje, ach allemaal onschuldig en niet de moeite waard om je druk over te maken.
Maar goed, ik blijf het ook niet uitleggen, ik zeg het en daar is het mee klaar. Kan diegene het dan gewoon mee doen, meer niet hoor.Ik ga er ook niet vanuit dat mensen die dergelijke zaken onschuldig vinden begrip zullen hebben voor mijn reactie op hun smerige gedrag.
-
pepim
- Zeer actief
Ik zit ineens te denken. Had mijn opvanghondje een aantal jaren geleden (boomertje) en was naar het winkelcentrum met mijn kinderen. Ik moest even de winkel in om iets te kopen en liet een zoon achter met boomertje aan de riem.
Kom ik terug, hoor ik dat hij vreselijk op zijn kop heeft gekregen; er kwam iemand van de beveiliging op hem af, want er lag een drol (en was niet van Banjer) en die moest ie als de sodemieter opruimen. Nou ik vind dat wel raar hoor, hij (=hond) had niet eens wat gedaan.
O ja verder herinner ik me een situatie dat ik in een winkel stond en dezelfde zoon in de winkelstraat probeerde mijn aandacht te vangen na voorgenoemd akkefietje. Een plas, niet tekort, de Noordzee was er niets bij! Ik schrok ervan, maar een hele grote hond moest even en kon het niet ophouden. Zijn eigenaar ruimde het overigens op, chapeau.
Kom ik terug, hoor ik dat hij vreselijk op zijn kop heeft gekregen; er kwam iemand van de beveiliging op hem af, want er lag een drol (en was niet van Banjer) en die moest ie als de sodemieter opruimen. Nou ik vind dat wel raar hoor, hij (=hond) had niet eens wat gedaan.
O ja verder herinner ik me een situatie dat ik in een winkel stond en dezelfde zoon in de winkelstraat probeerde mijn aandacht te vangen na voorgenoemd akkefietje. Een plas, niet tekort, de Noordzee was er niets bij! Ik schrok ervan, maar een hele grote hond moest even en kon het niet ophouden. Zijn eigenaar ruimde het overigens op, chapeau.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
van dat laatste dikgedrukte krijg ik toch min of meer de kriebels: het is wel ok dat jij ongevraagd je mening ventileert naar iemand over diens gedrag, maar die iemand mag daar niet op reageren?Roelfien schreef:Dan hoef je je toch ook niet aangesproken te voelen als iemand hier schrijft dat iemand zijn hond bewust laten zeiken tegen een pui en dan ook nog superasociaal reageert als iemand er iets van zegt? Een ongelukje kan ons allemaal gebeuren. Maar dat vind ik wat anders dan je hond gewoon zijn gang laten gaan en zelf de andere kant op kijken.
Ik denk dat je dan toch aan mij een slechte had hoor, misschien loop ik dan zelfs wel met je mee om je mijn zienswijze op jouw gedrag onder ogen te brengen.
Wat voor jou asociaal is hoeft dat voor een ander niet te zijn en bovendien met welk recht wijs jij een ander terecht?
Nogmaals, mijn honden mogen niet tegen andermans eigendommen aanplassen, ik ruim hun poep op en verspreid ook geen zwerfvuil, maar joost mag weten of ik niet iets anders doe dat in de ogen van jou of iemand anders afwijkend gedrag is.
Nog even en we moeten aan het eender welke toevallige voorbijganger toestemming vragen om een scheet te mogen laten

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Mojuan
- Zeer actief
Toevallig gooi ik nooit iets op straat, ruim ik de poep van mijn honden op als ik erbij kan, heb ik de stoep helemaal schoon geschept rond ons huis (sneeuw) en dat is een behoorlijk stuk (hoekwoning) en ja, ik veeg ook de troep op na vuurwerk.Felix schreef:Als al die mensen, die er wat optegen hebben dat een hond (en de katten dan?) eens (mischien wel per ongeluk!) een plasje tegen een pui doen. Ná oud en nieuw hun kroost wat al knallend en gierend van en met het vuurwerk ook allemaal eens een bezem in de handen duwt, om hun eigen gemaakte rommel op te ruimen, then i will rest my case!![]()
En als hier kinderen zijn bij ons, moeten ze ook de straat netjes houden en zorg ik dat er geen rommel op straat terecht komt etc.
Now you can rest your case (part of it

-
Felix
- Zeer actief
- Contacteer:
Dan geldt het niet voor jou!Paulala schreef:Toevallig gooi ik nooit iets op straat, ruim ik de poep van mijn honden op als ik erbij kan, heb ik de stoep helemaal schoon geschept rond ons huis (sneeuw) en dat is een behoorlijk stuk (hoekwoning) en ja, ik veeg ook de troep op na vuurwerk.Felix schreef:Als al die mensen, die er wat optegen hebben dat een hond (en de katten dan?) eens (mischien wel per ongeluk!) een plasje tegen een pui doen. Ná oud en nieuw hun kroost wat al knallend en gierend van en met het vuurwerk ook allemaal eens een bezem in de handen duwt, om hun eigen gemaakte rommel op te ruimen, then i will rest my case!![]()
En als hier kinderen zijn bij ons, moeten ze ook de straat netjes houden en zorg ik dat er geen rommel op straat terecht komt etc.(zelf hebben we geen kids)
Now you can rest your case (part of it)
Maar hoeveel luitjes zitten hier niet steen en been te klagen, terwijl ze met het grootste gemak afval klakeloos van zich afmikken, en of met de oudejaars nacht zoon en man lief vuurwerk af laten steken, wat je tot ver in de zomer nog terug vindt op de straat ?!
- Roelfien
- Zeer actief
Tja, als je de situaties op die manier gelijkstelt aan elkaar, heb je hartstikke gelijk hoor, en ik denk dat daar ook een beetje het probleem zit. Spreek elkaar vooral niet aan en als het wel gebeurt, neem dan niet je verantwoordelijkheid maar bler zo hard mogelijk van je af.renee-uk schreef:van dat laatste dikgedrukte krijg ik toch min of meer de kriebels: het is wel ok dat jij ongevraagd je mening ventileert naar iemand over diens gedrag, maar die iemand mag daar niet op reageren?Roelfien schreef:Dan hoef je je toch ook niet aangesproken te voelen als iemand hier schrijft dat iemand zijn hond bewust laten zeiken tegen een pui en dan ook nog superasociaal reageert als iemand er iets van zegt? Een ongelukje kan ons allemaal gebeuren. Maar dat vind ik wat anders dan je hond gewoon zijn gang laten gaan en zelf de andere kant op kijken.
Ik denk dat je dan toch aan mij een slechte had hoor, misschien loop ik dan zelfs wel met je mee om je mijn zienswijze op jouw gedrag onder ogen te brengen.
Wat voor jou asociaal is hoeft dat voor een ander niet te zijn en bovendien met welk recht wijs jij een ander terecht?
Nogmaals, mijn honden mogen niet tegen andermans eigendommen aanplassen, ik ruim hun poep op en verspreid ook geen zwerfvuil, maar joost mag weten of ik niet iets anders doe dat in de ogen van jou of iemand anders afwijkend gedrag is.
Nog even en we moeten aan het eender welke toevallige voorbijganger toestemming vragen om een scheet te mogen laten
En dan vinden we het gek dat in Nederland de hondeneigenaren als totale asocialen worden afgedaan. Je durft elders op het internet niet te schrijven dat je een hondeneigenaar bent.
En als ik hier lees wat mensen normaal vinden, dan begrijp ik heel goed dat andere mensen ons asociaal vinden. Het lijkt mij dat er toch nog enige norm is over wat wel of niet afwijkend gedrag is. En je hond tegen winkelpuien aan laten pissen is afwijkend gedrag, niet van je hond, maar van de eigenaar.
En een slechte aan jou hebben? Nou, ik denk andersom. Ik verlaag me niet tot gescheld, maar ik zou het uitermate grappig vinden als je al kijvend achter me aan zou komen in een winkelcentrum. Mijn mobiel staat meteen op videostand, want dat is pas echt grappig.
-
Rhiannon
- Zeer actief
Ik vind de reactie op de opmerking van het plassen wel wat extreem, gelijk bedreigen met een kogel
wat een ontspoorde oudere.
Ik geloof niet dat ik er wat van zou zeggen als het een gevel betrof, stond daar inderdaad een kistje groente of fruit dan zou ik er wel wat van zeggen.
Ik zou er geen moeite mee hebben als iemand mij er op zou wijzen als dat op een normale manier gebeurd,ga je lopen schelden dan ben ik minder blij
Ik geloof niet dat ik er wat van zou zeggen als het een gevel betrof, stond daar inderdaad een kistje groente of fruit dan zou ik er wel wat van zeggen.
Ik zou er geen moeite mee hebben als iemand mij er op zou wijzen als dat op een normale manier gebeurd,ga je lopen schelden dan ben ik minder blij
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
precies, straks moet je nog toestemming vragen om zelf te mogen scheiten, op de wc wel te verstaan...renee-uk schreef:van dat laatste dikgedrukte krijg ik toch min of meer de kriebels: het is wel ok dat jij ongevraagd je mening ventileert naar iemand over diens gedrag, maar die iemand mag daar niet op reageren?Roelfien schreef:Dan hoef je je toch ook niet aangesproken te voelen als iemand hier schrijft dat iemand zijn hond bewust laten zeiken tegen een pui en dan ook nog superasociaal reageert als iemand er iets van zegt? Een ongelukje kan ons allemaal gebeuren. Maar dat vind ik wat anders dan je hond gewoon zijn gang laten gaan en zelf de andere kant op kijken.
een plasje blijf ik niet dramatisch vinden zolang het een keer is en niet altijd... ik zal er dan bij mijn eigendommen ook niet direct iets van zeggen alleen als het vaker gebeurd. Mijn honden mogen het nogmaals ook niet maar een ongelukje, jammer daar ga ik echt geen emmer met water voor halen hoor... het regent wel weg.
En ik maak nog altijd zelf uit hoe en waar ik op reageer, als mensen normaal tegen mij reageren krijgen ze een normale reactie terug zolang ze niet blijven drammen, wordt er direct geviswijft door de andere partij kan ik dit ook heel goed indien nodig.

- iones
- Zeer actief
Maar jij als hondeneigenaar zou toch moeten begrijpen dat je als hondeneigenaar al zoveel gezeik over je heen krijgt! Als mensen nu ook al hierover gaan beginnen, kunnen we straks nog alle wijken splitsen tussen hondeneigenaren en niet hondeneigenaren!Paulala schreef:Nou niet net doen of ik me overal aan stoor, want dat doe ik niet.iones schreef:
In plaats van anderen onnodig te corrigeren zou je er goed aan doen om jezelf aan te leren je niet letterlijk overal aan te storen.
Jij zult ook wel zo je dingen hebben waar je je aan stoort, en van sommige dingen zeg je niets en van andere dingen misschien wel.
Wie weet stoor jij je wel weer aan dingen waar ik mijn schouders bij ophaal.
En ik bepaal nog altijd zelf wel waar ik goed aan doe en of het onnodig is ja of nee.
Dat hoef jij echt niet voor mij te doen.
De eigenaar van de winkel kan daar zomaar wel eens heel anders over denken dan jij.
Waarom is dat geplas tegen een gevel zo ernstig terwijl iedereens kat je tuin vol scheit, vogels op je tuinmeubels en parasol poepen?
Waarom wordt er plotseling altijd zo intolerant gedaan zodra het om een hondje gaat!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik wel hoor, ben er heel trots op hondeneigenaar te zijn.Roelfien schreef: En dan vinden we het gek dat in Nederland de hondeneigenaren als totale asocialen worden afgedaan. Je durft elders op het internet niet te schrijven dat je een hondeneigenaar bent.
En wat een wildvreemde van me denkt zal me werkelijk een worst zijn... als de mensen die me goed kennen dat maar niet vinden.

-
estelle
Tegen een gevel aanpissen vind ik ook asociaal. Nu trek ik niet snel mijn mond open maar ik vind best dat je iemand mag wijzen op asociaal gedrag.
Als dat dan netjes gezegd wordt en diegene gaat als een viswijf tekeer dan bevestigd dat alleen maar het beeld dat je al had; namelijk dat het gewoon asociaal volk is.
Hier ook zo'n kerel gehad. Loopt met zijn jack pukkel naar de speeltuin, beest gaat zitten te kakken, vent staat er met zijn rug naar toe te pompidommen en gaatweer naar huis. Dan zeg ik daar na 100x toch echt wat van. gewoon netjes maar ik kan dan mijn mond niet meer houden.
Als dat dan netjes gezegd wordt en diegene gaat als een viswijf tekeer dan bevestigd dat alleen maar het beeld dat je al had; namelijk dat het gewoon asociaal volk is.
Hier ook zo'n kerel gehad. Loopt met zijn jack pukkel naar de speeltuin, beest gaat zitten te kakken, vent staat er met zijn rug naar toe te pompidommen en gaatweer naar huis. Dan zeg ik daar na 100x toch echt wat van. gewoon netjes maar ik kan dan mijn mond niet meer houden.
- Jackira
- Zeer actief
Het is natuurlijk ook asociaal om je hond tegen een gevel aan te laten plassen want dat gaat stinken, maar Paulala maakt op mij de indruk dat ze het er bijzonder druk mee heeft om anderen te wijzen op hun tekortkomingen. Dat soort mensen irriteren me enorm moet ik zeggen.
-
Wilm@
Het is nog altijd de toon die de muziek maakt en....van 'n plasje vergaat de wereld niet!
Voordat iedereen nu begint met: ja, maar, het kunnen zo 100 plasjes worden dan hebben we nog steeds niet een Tsunami.
-Roken mag bijna nergens meer
-Honden loslaten mag alleen daar waar het staat aangegeven
-Reizen per openbaar vervoer mag, maar wel met een kaart waarbij bijna je volledige id-gegevens staan genoteerd
-Paspoortaanvraag doen we voortaan met een vingerafdruk
-Wens je niet meer gebeld te worden door bedrijven dan dien je je te registreren en al je gegevens prijs te geven. Ik vind dat de omgekeerde wereld, laat de personen die wel gebeld willen worden zijn privacy maar prijs geven
-U wilt meer dan twee honden? Dan valt u automatisch in de ontmoedigingsbeleid en mag u meer hondenbelasting betalen, gelukkig is dit niet in heel Nederland het beleid, maar helaas wel in veel gemeentes
En dan komt er iemand langs die uithaalt als 'n hondje een plasje doet op een plekje waar 'het' niet hoort!
Jouw uithaal was jouw eigen persoonlijke intollerantie.
Wees maar blij dat je mij niet tegen bent gekomen want ik had je toch een spiegel voorgehouden dat bij het aanzien van de weerkaatsing je al hard op de loop was gegaan. Dit bedoelt men nu met: Toonzetting!
Voordat iedereen nu begint met: ja, maar, het kunnen zo 100 plasjes worden dan hebben we nog steeds niet een Tsunami.
-Roken mag bijna nergens meer
-Honden loslaten mag alleen daar waar het staat aangegeven
-Reizen per openbaar vervoer mag, maar wel met een kaart waarbij bijna je volledige id-gegevens staan genoteerd
-Paspoortaanvraag doen we voortaan met een vingerafdruk
-Wens je niet meer gebeld te worden door bedrijven dan dien je je te registreren en al je gegevens prijs te geven. Ik vind dat de omgekeerde wereld, laat de personen die wel gebeld willen worden zijn privacy maar prijs geven
-U wilt meer dan twee honden? Dan valt u automatisch in de ontmoedigingsbeleid en mag u meer hondenbelasting betalen, gelukkig is dit niet in heel Nederland het beleid, maar helaas wel in veel gemeentes
En dan komt er iemand langs die uithaalt als 'n hondje een plasje doet op een plekje waar 'het' niet hoort!
Jouw uithaal was jouw eigen persoonlijke intollerantie.
Wees maar blij dat je mij niet tegen bent gekomen want ik had je toch een spiegel voorgehouden dat bij het aanzien van de weerkaatsing je al hard op de loop was gegaan. Dit bedoelt men nu met: Toonzetting!
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
jep toonzetting. de asociale hondenbaas laat zich dus weer zien....

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Van mij mag iemand er - op zich - best wat van zeggen als ik me in zijn of haar ogen asociaal gedraag, maar wel op een normale manier graag.
Ik kan me dan ook niet voorstellen dat als iemand terloops of met een grap in het voorbij gaan iets zegt over mijn onbedoeld wildplassende honden, ik in antwoord daarop: 'ik schiet een kogel door je kop' schreeuw...
Ik kan me dan ook niet voorstellen dat als iemand terloops of met een grap in het voorbij gaan iets zegt over mijn onbedoeld wildplassende honden, ik in antwoord daarop: 'ik schiet een kogel door je kop' schreeuw...
-
S@ndr@
- Zeer actief
Misschien als het nummer 35 die week is welRami schreef:Van mij mag iemand er - op zich - best wat van zeggen als ik me in zijn of haar ogen asociaal gedraag, maar wel op een normale manier graag.
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Haha, ja, dan wel misschien!S@ndr@ schreef:Misschien als het nummer 35 die week is welRami schreef:Van mij mag iemand er - op zich - best wat van zeggen als ik me in zijn of haar ogen asociaal gedraag, maar wel op een normale manier graag.
Aan de andere kant: als het de 35e keer is, kun je niet meer spreken over onbedoeld wildplassen.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Nee, maar bemoei alle bemoeien zich overal mee ,niet alleen tegen wildplassen
die hebben over al het ( al dan niet sociale)gedrag wel een mening.
-
Mojuan
- Zeer actief
En hoe kom je aan die indruk vraag ik me dan weer af.Ri@ schreef:Het is natuurlijk ook asociaal om je hond tegen een gevel aan te laten plassen want dat gaat stinken, maar Paulala maakt op mij de indruk dat ze het er bijzonder druk mee heeft om anderen te wijzen op hun tekortkomingen. Dat soort mensen irriteren me enorm moet ik zeggen.
Hoeveel topics van mij heb jij kunnen vinden waarin ik vertel iemand ergens op gewezen te hebben?

-
Mojuan
- Zeer actief
iones schreef: Maar jij als hondeneigenaar zou toch moeten begrijpen dat je als hondeneigenaar al zoveel gezeik over je heen krijgt! Als mensen nu ook al hierover gaan beginnen, kunnen we straks nog alle wijken splitsen tussen hondeneigenaren en niet hondeneigenaren!
!
Nee sorry, dat begrijp ik niet.
Aangezien ik helemaal niet veel gezeik over mee heen krijg nml.
Ik zou ook niet weten waarom wel

- Chicoahua
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog
moeten we op anderen gaan letten en als politieagentje gaan spelen omdat diens hond plast tegen ene gevel?? man dan blijf ik de hele dag bezig, bumperkleven, rotzooi op straat gooien, bellen aan de kassa, etc er zijn toch zoveel dingen asociaal en meer dan dit... je zou haast moe worden van jezelf. en tegenwoordig... zulke reacties zijn bijna "normaal", lekker uitgekaffert te worden..(niet dat ik dat normaal vind) dat hoor en zie je steeds vaker