renee-uk schreef:omdat ik geen zin heb afgeleid te worden door allerlei onzin als er in de eerste zin al iets staat waar ik wel wat mee kan.
Dan heb je echter kans dat je wat relevants laat schieten en dat terwijl je toch vaak iets aanhaald dat uit de context gehaald wordt.
Dat neem ik je niet kwalijk en ik weet niet of dat inderdaad is gebeurt maar ik wijs je daar wel even op.
renee-uk schreef:Jij zegt dat als je echt hele grote bedragen moet lenen je simpelweg maar niet zoveel dieren had moeten nemen.
Ik zeg dat die stelling je reinste onzin is omdat je een groot bedrag ook aan één dier kwijt kunt zijn.
Dat maakt die stelling nog geen onzin.
Het ligt eraan hoe je hem gebruikt. Het is dus context gevoelig.
1x1000 euro per dier kwijt zijn of 5x1000 euro per dier kwijt zijn.
Het risico op een grote schadepost lijkt mij beduidend groter als je meerdere dieren hebt.
het is niet wat je zegt in de allereerste quote
Je draait en draait en draait rezza en je haalt er van alles bij maar een to the point antwoord geef je niet
"Draaien" impliceerd dat ik lieg. Ik lieg niet.
Ik doe weleens foute beweringen maar natuurlijk niet bewust.
En daar maakt iedereen zich schuldig aan dus om mij daarvan te beschuldigen slaat ook nergens op.
Die impliceert namelijk dat die hoge kosten ontstaan doordat er zoveel dieren zijn; maw als je niet zoveel dieren had gehad had je ook die hoge kosten niet en dat is gel*l in optima forma want die hoge kosten kun je ook krijgen wanneer je maar 1 dier hebt!
Dan had je beter geen dieren kunnen nemen.
Géén dieren is nog steeds minder dan meerdere dieren.
Ik verander niet van standpunt dat het risico op onhaalbare onverwachte kosten groter wordt wanneer je meerdere dieren in huis neemt.
Wanneer je natuurlijk ervan uit gaat dat de kans daarbij zeer groot is dat je die kosten reeël gezien per dier zult moeten betalen is het dus extra onverstandig om je dieren niet te verzekeren.
Daar gaat het natuurlijk om bij verzekeren: je gokt ergens op.
Gok je op meerdere dieren, dan heb je vanzelfsprekend meer "winkans".
Syringo wordt bijvoorbeeld meestal niet vergoed en komt daarbij ook bij minder dan 1 op de 20 correct gefokte honden voor.
Dat geldt voor heel veel aandoeningen die veel voorkomen en de meerderheid van de rest van de aandoeningen wordt niet-, of niet geheel vergoed.
Ik ga 1 dier niet verzekeren op de kleine kans dat ik vergoedde behandelingen moet uitvoeren die zich met een kans van minder dan zeg een tiende kunnen voordoen over een heel hondenleven gezien.
Dat moet iedereen voor zichzelf weten.