Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden NOOIT los

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Re: Honden NOOIT los

Ongelezen bericht door vania »

hier lopen er 2 van de 4 heel regelmatig los
Darko en Guapa kunnen dat perfect (mits er geen andere honden in de buurt zijn, die je hier toch niet tegen komt) ook al is Guapa niet altijd even vriendelijk tegen mensen
ze laat aan mij weten dat er iemand is en ik hou haar bij me
Shadow kan wel los als er geen honden in de buurt zijn, maar alleen bij mijn vriend
ik stoor me er mateloos aan, dat als ik hem roep hij eerst nog 3 keer moet gaan piesen
voor hij komt :ugh: bij Jan doet hij dat dus niet, die heeft maar te fluiten of te roepen
en Shadow is er
Zena loopt nooit niet los, zij loopt weg, maar echt weg, die kan je het dorp verder gaan halen
als je geluk hebt en anders blijft ze lopen, ze daagt ook echt uit (vind ik he)
ze loopt een meter of 5 weg, ben je een metertje of wat van haar verwijderd, begint ze weer
5 meter te lopen, dan wacht ze weer, tot je weer een metertje of wat van haar ben en zet ze het weer op een lopen :ugh:

ook al mag het hier in Belgie niet, ik veeg er mijn gat aan, zolang ikze onder controle heb, mogen ze van mij los lopen (die het kunnen)

en niet rondbazuinen dat dat niet zou mogen in België (ken je wetten! )
in de wet staat dat je ten allen tijde je hond onder controle moet hebben
dat zou dan willen zeggen dat ik met Shadow bv, nergens niet kan/mag komen buiten het erf hier, omdat ik hem niet kan houden als wij een hond passeren, dus die wet slaagt op niks

wij hebben wel het geluk dat hier enorm veel boerderijen en weides zijn en we daar gewoon op kunnen/mogen en de honden zo kunnen rennen, de enigste hond waar ik voor moet uitkijken is die een 500m verder, maar dat heb ik opgelost, door gewoon hier achter over de weide te gaan ipv de weg te volgen, zodat ik er niet voor bij hoef
Afbeelding
Dich
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Canis Vulgaris & Kooikerhondje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dich »

dat zou dan willen zeggen dat ik met Shadow bv, nergens niet kan/mag komen buiten het erf hier, omdat ik hem niet kan houden als wij een hond passeren, dus die wet slaagt op niks
maar dat lijkt me ook maar normaal toch? Dat je je hond onder controle moet hebben...

Daarom bestaan er hondenscholen, al moet je wel de juiste vinden. Van mij mogen ze in die paddenstoelengroei ook eens knippen hoor... ze zijn niet allemaal zo vriendelijk naar honden toe.

Als ik een hond passeer met mijn twee pagadders ga ik ofwel met hen op m'n hurken zitten en hou ik ze tegen, door m'n hand op hun borst te leggen. In de meeste gevallen passeert de man of vrouw met de hond...
of ik lijn ze even aan en ga even meer in de gracht gaan staan, zodat ze doorkunnen...

zelf passeren met mijn honden los, gaat ook niet hoor...
(bij vreemde honden)

Als wij gaan wandelen (meestal in groep) gaan alle honden aan de lijn. De ander passeert, onze honden terug los...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

vania schreef: in de wet staat dat je ten allen tijde je hond onder controle moet hebben
dat lijkt me logisch, dat verwacht ik ook in losloopgebieden :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

malinois schreef:
vania schreef: in de wet staat dat je ten allen tijde je hond onder controle moet hebben
dat lijkt me logisch, dat verwacht ik ook in losloopgebieden :19:
Inderdaad.. Al zijn er genoeg mensen..
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler

Ongelezen bericht door vania »

Dich schreef:
maar dat lijkt me ook maar normaal toch? Dat je je hond onder controle moet hebben...

Daarom bestaan er hondenscholen, al moet je wel de juiste vinden. Van mij mogen ze in die paddenstoelengroei ook eens knippen hoor... ze zijn niet allemaal zo vriendelijk naar honden toe.

Als ik een hond passeer met mijn twee pagadders ga ik ofwel met hen op m'n hurken zitten en hou ik ze tegen, door m'n hand op hun borst te leggen. In de meeste gevallen passeert de man of vrouw met de hond...
of ik lijn ze even aan en ga even meer in de gracht gaan staan, zodat ze doorkunnen...

zelf passeren met mijn honden los, gaat ook niet hoor...
(bij vreemde honden)

Als wij gaan wandelen (meestal in groep) gaan alle honden aan de lijn. De ander passeert, onze honden terug los...
helemaal gelijk hoor
alleen is Shadow "niet" van mij
aluwel hij maar een middelmatige hond is (staffje) hou ik hem niet, het geen ik wel doe als ik een andere hond zie (ook al trekt hij dan al, want hij heeft ze, ondanks mijn ogen op mijn rug, altijd voor mij gezien) draai ik gewoon terug als ze mijn richting uitkomen, lopen ze voor me, dan wacht ik tot de afstand groot genoeg is
maar wi hebben hier het "geluk" dat de "boeren" niet met hun honden gaan wandelen en we ze nooit niet tegen komen (buiten 1tje die dan in "haar" weide loopt, maar der niet uitkomt en hooguit tot een meter of 3 van haar erf gaat (en dat voor een pure jachthond, waar ook mee gejaagd word)) daar durf ik dan wel weer voorbij omdat dat maar een stukje is

aluwel Darko en Guapa prima luisteren en terug komen als we honden tegen komen, lijn ik ze ook altijd aan en hou ze bij me
het stomste is dat ik Darko en Guapa (samen een kleine 100kg) WEL kan houden en Shadow met zijn 25-30kg niet kan houden :ugh:

en Zena ja dat is een geval apart, die kan prima met alle honden overweg, zolang ze geen mot zoeken, want daar gaat ze dan wel op in, maar zij kan dan weer niet los, door puur het feit dat ze der neus achter na gaat, heel soms probeer ik het nog wel eens en dan gaat het een keer of 5 goed, komt ze elke keer terug als ik roep, krijgt ze aandacht (aai, of snoepje) en terug vrij, maar loop ik de 6e keer en laat ik haar los, heb ik kans dat ze toch nog der neus achterna gaat en aangezien de autostrade hier in onze "achtertuin" ligt, is dat dus geen oplossing, maar zij loopt dan of aan de flex van 8m of aan een longeerkoord van 10m en dat vind ze ook prima
Afbeelding
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.

Ongelezen bericht door monky555 »

amy loopt soms los vanwege haar jachtdrift, en voor haar vindt ik het heel erg want ze heeft zo veel energie en kan met heel veel honden maar vandaag toch maar weer een keer geprobeerd en rennen en leuk dat ze het had :cheer: , 3 keer terug komen en de 4de keer was ze weer pleite, mevr. vondt een gans met jongen veel leuker, gelukkig bleef moeder gans gewoon zitten en aangezien amy geen killer instinct heeft, vondt ze het niet meer interresant en kwam ze gelukkig terug, na nog ff zoeken naar en konijn die ze gelukkig niet vondt, want ze kan gewoon uren weg blijven :N: dan heeft ze pech hoor waar het kan gooi ik haar los, waar het niet kan niet en dat is dus heel vaak :roll:

sara kan ook niet los vanwege haar jachtdrift en killerinstinct want van haar moet alles dood (behalve honden dan) maar voor haar vindt ik het minder erg, zij heeft 7 jaar als kennel/terrein hond geleeft en weet niet wat het is, en ik durf haar hier in het bos (druk bos, of eigenlijk geen enkel bos of strand etc.) niet los te laten, haar vertrouw ik echt niet :neenee:

monky, iza en rio lopen los waar het kan, dagelijks dus :ok:
en verder gebruik ik altijd de 8 meter rollijn, een beetje vrijheid vindt ik toch wel fijn en de honden ook :wink: .
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Dich
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Canis Vulgaris & Kooikerhondje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dich »

mama haar hond moet aan de lijn in de regio van maïsvelden, want daar gaat ze meestal wel in. Al leek dat de laatste malen wel mee te vallen. In bos blijft ze dichterbij... op velden gaat ze haar neus achterna... Het is een kruising van we weten niet wat, maar tis wel een jachttype
amy loopt soms los vanwege haar jachtdrift
idem voor Nuka dus.

We kennen een koppel met twee cockers en hoe vaak zij niet op hun hondjes moeten staan wachten... als die twee samen los zijn, moet je geduld hebben...
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Over hij weet toch niet wat hij mist: is het jullie nooit opgevallen, dat honden die aan veel vrijheid gewend zijn, gemakkelijk bij de baas blijven, en honden die totaal geen vrijheid gewend zijn, direct weglopen? Dat komt omdat ze het er van willen nemen, nu ze de kans krijgen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
christina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.

Ongelezen bericht door christina »

iones schreef:Over hij weet toch niet wat hij mist: is het jullie nooit opgevallen, dat honden die aan veel vrijheid gewend zijn, gemakkelijk bij de baas blijven, en honden die totaal geen vrijheid gewend zijn, direct weglopen? Dat komt omdat ze het er van willen nemen, nu ze de kans krijgen.
Generaliseren is ook een vak..................... :denken:
Ik moet mijn hond ook meestal aan de lijn houden omdat ze niet aardig is naar andere honden maar dat wil echt niet zeggen dat ze er meteen vandoor gaat als ik haar wel een keer los kan laten ( op een plek waar geen andere honden komen) Ze is zelfs erg op mij gericht en wacht steeds tot ik er ook ben. Ik baal er dan ook super van dat ze niet met andere honden kan want het is zoooooooooo leuk om met haar los te lopen.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Hoezo generaliseren? Ik begrijp je niet.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
christina
Zeer actief

iones schreef:Hoezo generaliseren? Ik begrijp je niet.
Voorbeelden:
Honden die nooit los lopen lopen meteen weg als ze los zijn.
Zwarte honden zijn eng.
Poedels zijn truttig.
Labradors zijn lief.
Jack Russels zijn Jack ruzies.
Blonde mensen zijn dom.
Dikke mensen zijn gezellig.

Snappie nu? :lol1:
Afbeelding
iones
Zeer actief

christina schreef:
iones schreef:Hoezo generaliseren? Ik begrijp je niet.
Voorbeelden:
Honden die nooit los lopen lopen meteen weg als ze los zijn.
Zwarte honden zijn eng.
Poedels zijn truttig.
Labradors zijn lief.
Jack Russels zijn Jack ruzies.
Blonde mensen zijn dom.
Dikke mensen zijn gezellig.

Snappie nu? :lol1:
Ik bedoelde in z'n algemeen. (moet mijn woorden wel een beetje wegen, geloof ik) Ik zelf heb nooit zo'n moeite met mijn honden bij me te houden. Ze krijgen vrijheid en lopen niet weg. Ik zag laatste iemand haar hond continu aanlijnen. De hond is toen ze jong was eens weggelopen. En daarom durfde ze haar sindsdien niet meer los te laten.

Bij mij krijgt zo'n hond nog wel eens de kans om weg te lopen maar als ik het zie gebeuren grijp ik direct in. En zo leert een hond omgaan met vrijheid. Maar dat leert hij aangelijnd niet. En veel mensen geven hun hond niet de kans om het te leren.

Ik heb het nu even niet over mensen die honden aanlijnen omdat deze agressief is of om wat voor reden dan ook.
Baasje van ...
Actief

Ongelezen bericht door Baasje van ... »

Het lijkt me vreselijk, maar ik ga er wel altijd van uit dat er een goede reden is.

Bij ons in de buurt loopt een Kooiker altijd aan de lijn, maar die mag ook nog eens geen andere honden begroeten.
De man die erbij hoort vertelde me dat de hond altijd poep eet en daarom aan de lijn loopt. :kotz:
Ik heb niet durven vragen waarom hij dan evengoed nooit mag kennismaken met andere honden.

Ik heb met onze hond 3 weken aan de lijn gelopen tijdens loopsheid en vond het een ware opgave.
Ik weet niet hoe zij het vond, maar ik haalde er geen voldoening uit en was dolblij toen ze weer kon racen. :D
Groetjes
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

iones schreef:Ik bedoelde in z'n algemeen. (moet mijn woorden wel een beetje wegen, geloof ik) Ik zelf heb nooit zo'n moeite met mijn honden bij me te houden. Ze krijgen vrijheid en lopen niet weg. Ik zag laatste iemand haar hond continu aanlijnen. De hond is toen ze jong was eens weggelopen. En daarom durfde ze haar sindsdien niet meer los te laten.

Bij mij krijgt zo'n hond nog wel eens de kans om weg te lopen maar als ik het zie gebeuren grijp ik direct in. En zo leert een hond omgaan met vrijheid. Maar dat leert hij aangelijnd niet. En veel mensen geven hun hond niet de kans om het te leren.
Dat kan, maar het is niet zo dat een hond die alle vrijheid krijgt vanzelf gehoorzaam wordt :wink: Frenk kreeg ook vanaf pup af aan vrijheid en zijn reactie daarop was om nog meer vrijheid te nemen :engel: Die had toch echt opvoeding daarin nodig. :wink:
Afbeelding
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Tja wat is nooit los. :19:

Mijn honden zijn zeer tevreden en lopen ook bijna nooit los, alleen in een losloopweide mogen ze wel eens los. Anders zitten ze aan de flexi van 8m. Ze missen echt niets in hun leven, niets is nooit zwart of wit, je hebt ook nog grijs als je begrijpt wat ik bedoel, je hebt echt nog wel iets tussen je hond compleet los laten en je hond aan een leiband van 1m laten, alle vuil uit de weg gaan. Mijn honden leven zich uit, zitten in sloten, zwemmen in vijvers, rollen in modder, graven muizenholletjes uit en gaan geurtjes achterna, ik doe zelfs verstopspelletjes met ze en dat allemaal terwijl ze aan een flexi zitten. Het enige verschil dat er is, is dat je als baasje ook fit moet zijn. En je je hond ook moet behandelen alsof hij los is (dus geen jojo bewegingen met de lijn bijvoorbeeld), vooral dat laatste vergeten wel eens mensen die een hond aan de flexi hebben. Verder hoeft een hond ook niet meer dan 8m van mij weg te zijn.
Hier in de buurt heb je geen losloopgebieden zoals je dat in Nederland hebt. Hier mag een hond ook niet los.
iones
Zeer actief

Frenk schreef:
iones schreef:Ik bedoelde in z'n algemeen. (moet mijn woorden wel een beetje wegen, geloof ik) Ik zelf heb nooit zo'n moeite met mijn honden bij me te houden. Ze krijgen vrijheid en lopen niet weg. Ik zag laatste iemand haar hond continu aanlijnen. De hond is toen ze jong was eens weggelopen. En daarom durfde ze haar sindsdien niet meer los te laten.

Dat kan, maar het is niet zo dat een hond die alle vrijheid krijgt vanzelf gehoorzaam wordt :wink: Frenk kreeg ook vanaf pup af aan vrijheid en zijn reactie daarop was om nog meer vrijheid te nemen :engel: Die had toch echt opvoeding daarin nodig. :wink:
uiteraard, hehe! Maar ja, er valt niets op te voeden als een hond altijd aan de lijn loopt. Je hoeft hem dan niet te corrigeren als hij weg loopt. Wel zo gemakkelijk.
christina
Zeer actief

iones schreef:
Frenk schreef:

uiteraard, hehe! Maar ja, er valt niets op te voeden als een hond altijd aan de lijn loopt. Je hoeft hem dan niet te corrigeren als hij weg loopt. Wel zo gemakkelijk.

Ook al loopt mijn hond aan de lijn, is het nog steeds wel de bedoeling dat ze luistert en aandacht voor mij heeft. Er valt zeker wel wat op te voeden. :D
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ja, zoals niet trekken aan de lijn en zo. Hoewel veel hondeneigenaren zich daar ook niets van aan trekken. Er zijn eigenlijk veel mensen die hun hond aan de lijn niet opvoeden. Het beest kan nergens heen en dan is het goed. Zo bedoel ik het. Maar los kunnen ze weglopen als je ze niets leert.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

iones schreef:Ja, zoals niet trekken aan de lijn en zo. Hoewel veel hondeneigenaren zich daar ook niets van aan trekken. Er zijn eigenlijk veel mensen die hun hond aan de lijn niet opvoeden. Het beest kan nergens heen en dan is het goed. Zo bedoel ik het. Maar los kunnen ze weglopen als je ze niets leert.
Mijn honden lopen zo goed als nooit aan de lijn, hooguit het laatste rondje door de wijk en dan nog aan de flexi.
Ze hoeven idd. maar erg weinig, het enige is dat ik niet als een veertje achter ze aan wil lopen eigenlijk...
Maar los luisteren ze uitstekend, en daar heb ik veel meer aan gewerkt aangezien ik dat veel noodzakelijker vond dan dat leren aan een lijntje lopen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

Een van de fijnste dingen van het leven met honden is lekker ontspannen wandelen (zonder riem)
Ik heb hier dan veel voor over, ik rij elke dag met de auto naar veilige gebieden....het liefs op momenten dat er weinig andere mensen ( met honden) aanwezig zijn.
Buck kan niet goed met andere honden, als we in de verte een andere hond zien dan lijn ik hem vast en wachten we tot de andere gepasseerd is.

Voor een hond lijkt me loslopen zeker een meerwaarde maar als het om een af andere rede niet kan, dan houd het op. De hond kan zich ook op andere manieren vermaken en uitkuren.
Afbeelding
iones
Zeer actief

malinois schreef:
iones schreef:Ja, zoals niet trekken aan de lijn en zo. Hoewel veel hondeneigenaren zich daar ook niets van aan trekken. Er zijn eigenlijk veel mensen die hun hond aan de lijn niet opvoeden. Het beest kan nergens heen en dan is het goed. Zo bedoel ik het. Maar los kunnen ze weglopen als je ze niets leert.
Mijn honden lopen zo goed als nooit aan de lijn, hooguit het laatste rondje door de wijk en dan nog aan de flexi.
Ze hoeven idd. maar erg weinig, het enige is dat ik niet als een veertje achter ze aan wil lopen eigenlijk...
Maar los luisteren ze uitstekend, en daar heb ik veel meer aan gewerkt aangezien ik dat veel noodzakelijker vond dan dat leren aan een lijntje lopen.
O, dat zal best! Maar daar gaat het nu even niet over.
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

Zolang de honden maar genoeg beweging krijgen (bijv. op de fiets) en ze vaak aan de lange lijn mogen lopen, zie ik het probleem niet. Honden die snel weglopen of agressief zijn tegen mensen/andere honden kun je vaak niet zo goed los laten lopen. Onze pup van tweeënhalve maand laat ik wel altijd los lopen en gelukkig gedraagt hij zich als een engeltje :)
Paddle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Paddle »

Dich schreef:mais bon, laat we dit fabeltje nu eens voor eeuwig en altijd de wereld uithelpen:
In België heb je gewoon geen dingen zoals losloopgebieden en is het gewoon tegen de wet als je je hond eenderwaar loslaat.
dat is gemeentelijk bepaald, dus moet je het reglement van de gemeente opvragen. Er staat niets over honden aan de lijn of los in de wet van het land op zich.

Zedelgem = mogen honden los buiten de bebouwde kom
Bredene (kustgemeente) heeft ook zo'n schrijfsel opgenomen in hun wetgeving

dus NAVRAGEN bij de gemeente

en niet rondbazuinen dat dat niet zou mogen in België :wink: (ken je wetten! )

ivm de losloopweide, de grootste die ik ken, is de Linkeroever in Antwerpen.
In België zijn er geen losloopgebieden
foei dus

er zijn er wel, maar gewoon pakken kleiner dan die in Nederland

Je moet ook rekenen dat de Nederlanders meer ruimte hebben dan Belgen eh...
Hoever zou ik dagelijks moeten rijden om mijn hond te mogen 'officieel' los laten lopen nog niet te spreken over enige variatie? Zo weinig plaatsen staat bijna gelijk aan niks imo.
Daarom vind ik België wel heerlijk, ik laat haar gewoon overal los waar ik het leuk/goed vind, en dat gaat altijd goed, omdat verder bijna niemand met zijn hond (los) wandeld, en men in het algemeen veel minder belang hecht aan honden, dus ook vanuit de overheid, die kan het volgens mij aan hun achterste roesten waar en wanneer ik mijn hond los uitlaat :mrgreen: .
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

MissDorien schreef:Onze pup van tweeënhalve maand laat ik wel altijd los lopen en gelukkig gedraagt hij zich als een engeltje :)
Ja, met tweeenhalve maand (10 weken) was Frenk ook nog een engel. :F:
Afbeelding
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

Frenk schreef:
MissDorien schreef:Onze pup van tweeënhalve maand laat ik wel altijd los lopen en gelukkig gedraagt hij zich als een engeltje :)
Hahah, ja, ik ben benieuwd hoe hij is als hij gaat puberen. Maar zolang je het je hond goed aanleert, komt het altijd weer goed als ze een jaar oud zijn. Oké, bijna altijd dan.
Cedhil
Zeer actief
Mijn ras(sen): Witte herder

Ongelezen bericht door Cedhil »

Tot nu toe hier ook nog steeds geen problemen(zijn morgen 11 weken). Ze vinden het wel verschrikkelijk om de riem om te hebben. Jammer dan, ook dat moeten ze leren :D
Merk wel dat deze pups erg rustig en kalm zijn in vergelijking met de rest van de pups die we tegenkomen onderweg(en rustiger dan voorgaande pups die we hebben opgevoed).
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

MissDorien schreef:
Frenk schreef:
Hahah, ja, ik ben benieuwd hoe hij is als hij gaat puberen. Maar zolang je het je hond goed aanleert, komt het altijd weer goed als ze een jaar oud zijn. Oké, bijna altijd dan.
En hier begon het zo tegen anderhalf weer goed te komen :engel:
Afbeelding
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Ik heb 12 jaar een bulletje gehad die bij hoge uitzondering los kon. Hij had namelijk de vervelende gewoonte om de eerste de beste voorbijganger te adopteren alszijnde zijn allerliefste nieuwe en de meest geweldige baas ooit. Ik kon op mijn kop gaan staan en zwaaien met biefstukken en slagroomtaarten, maar hij keek niet eens meer om als hij met zijn nieuwe baas mee ging. :roll: Hij is zelfs ooit eens een km of 5 met joggers mee gerend en ik erachteraan. Ik stond te wachten op een wandelgroepje waarbij hij smorgens heel vroeg wel heel even los kon. Omdat het rustig was liet ik hem even los. Hoe dom kon ik zijn :piew: Viel me best mee hoe slecht mijn conditie was overigens. Maar hij heeft dus voornamelijk aan een lange lijn gelopen en daar werd hij echt niet slechter van.
Afbeelding
Tibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Duitse Herders, 3 langhaar teckels kaninchen en dwerg, 1 miniature australian shepherd, 1 kruising toypoedel x schipperke
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tibby »

Hier lopen de honden regelmatig los, maar niet dagelijks. Gewoon omdat onze woonomgeving niet echt geschikt is om ze zomaar even los te laten lopen. Alleen Zenna loopt altijd los, maar dat komt omdat ze aan de riem niet makkelijk ons tempo kan bijbenen met haar 3 poten. Ik loop te langzaam voor haar en dan moet ze steeds moeilijk huppeltjes maken wat best belastend is. Maar zij staat goed onder appél ook op afstand, dus dat is geen enkel probleem.

Miep kan eigenlijk het minste los, daar moeten we echt voor met de auto op stap en dan maar hopen dat waar wij komen niemand te vinden is met een hond. Een muilkorf is ook geen oplossing voor haar, omdat ze dusdanig agressief gedrag vertoont naar andere honden dat als zij niet kan bijten, de andere hond haar wel zal gaan bijten. Ze kan niet eens met onze eigen honden los lopen, terwijl ze in huis altijd los loopt met de andere honden. Aan de riem is ze tegenwoordig wel rustig en kunnen we zonder problemen langs andere honden lopen. Maar zielig vind ik haar niet. Ze krijgt voldoende loop en ren momenten om dat te compenseren.
Groetjes Thea en een poot van Tibby, Gioi, Miep, Whoopi, Nikita, Tante Truus en Meike

Niet meer bij ons, maar voor altijd in ons hart Jake, Fether, Kim, Zenna & Iwan
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

Gelukkig hebben wij een veld vlakbij omringd met bomen en 3 in- en uitgangen waar magic lekker los kan rennen en ik perfect overzicht hou op of er andere honden aan komen. Zo ja dan is de pret over en lijn ik haar meteen aan... Ze zal uitzichzelf niet meer aanvallen alleen als de andere hond haar te lang lastig valt dan valt ze even flink uit...

Timber daar in tegen is een ander verhaal. Mensen gaan er vaak vanuit dat hij erg makkelijk is en snappen niet waarom magic wel veel los rent en hij niet.
Puur omdat hij een golden retriever is gaan ze er vanuit dat hij prima luisterd. Timber heeft nogal sterk een eigen wil en heeft vaak stopverf in zijn oren...
Tja we zijn druk aan het oefenen in de tijd dat hij bij ons verblijft maar het is en blijft moeilijk... Dus hij mag niet altijd los...
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”