Darko en Guapa kunnen dat perfect (mits er geen andere honden in de buurt zijn, die je hier toch niet tegen komt) ook al is Guapa niet altijd even vriendelijk tegen mensen
ze laat aan mij weten dat er iemand is en ik hou haar bij me
Shadow kan wel los als er geen honden in de buurt zijn, maar alleen bij mijn vriend
ik stoor me er mateloos aan, dat als ik hem roep hij eerst nog 3 keer moet gaan piesen
voor hij komt

en Shadow is er
Zena loopt nooit niet los, zij loopt weg, maar echt weg, die kan je het dorp verder gaan halen
als je geluk hebt en anders blijft ze lopen, ze daagt ook echt uit (vind ik he)
ze loopt een meter of 5 weg, ben je een metertje of wat van haar verwijderd, begint ze weer
5 meter te lopen, dan wacht ze weer, tot je weer een metertje of wat van haar ben en zet ze het weer op een lopen

ook al mag het hier in Belgie niet, ik veeg er mijn gat aan, zolang ikze onder controle heb, mogen ze van mij los lopen (die het kunnen)
in de wet staat dat je ten allen tijde je hond onder controle moet hebbenen niet rondbazuinen dat dat niet zou mogen in België (ken je wetten! )
dat zou dan willen zeggen dat ik met Shadow bv, nergens niet kan/mag komen buiten het erf hier, omdat ik hem niet kan houden als wij een hond passeren, dus die wet slaagt op niks
wij hebben wel het geluk dat hier enorm veel boerderijen en weides zijn en we daar gewoon op kunnen/mogen en de honden zo kunnen rennen, de enigste hond waar ik voor moet uitkijken is die een 500m verder, maar dat heb ik opgelost, door gewoon hier achter over de weide te gaan ipv de weg te volgen, zodat ik er niet voor bij hoef