Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe pak je dit het best aan?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Paddle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Paddle »

Het vlaanderen argument vind ik maar niks waard.

Omdat de rest het niet doet zoals het hoort betekent niet dat je gewetensloos moet opvolgen. Het ontslaat je niet van de plicht om het allerbeste te geven aan je hond.

Ik heb voor mijn hond altijd het beste gewild. En zelfs nog voor ik hier op het forum kwam had ik (als 14/15 jarige) heel goed door dat ik het anders wou doen dan de meeste mensen.

En ja, mensen vinden het hier raar dat onze 'grote' hond in huis woont. En dat we dagelijks 4 wandelingen waaronder één grote doen met haar is bijna genoeg voor sommige mensen om me als half gek te beschouwen. Als ik vertel op school dat mijn hond max 4/5 uur alleen zit dan lachen ze me nog net niet uit in mijn gezicht.
Ik kom hier op mijn dagelijkse wandelingen zelden een hond tegen. En dat is niet omdat er geen zijn, maar gewoon omdat ze niet uitgelaten worden.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ElieVandoorne schreef:Man het is net een rechtzaak ofzo.

Eerlijk gezegd... hier zie ik meer dan genoeg honden die in een kennel gehouden worden..die dan in mijn ogen veel te klein is.
Ik wil ook geen hond alleen in een kennel houden, dat hebben jullie er van gemaakt.

Wat ik wil doen met mijn honden...
Eerst en vooral dagelijks lange wandelingen. Ook wil ik gehoorzaamheidstrainingen doen en in de mate van het mogelijke zoveel mogelijk africhten zoals men met een politiehond doet.

Er was één iemand die een beetje begreep waarom ik ze niet binnen zou willen.
Ik vind ze inderdaad onhandig binnen, want ik heb liever een bescheiden huis met een grote tuin.
Onze honden thuis hadden vroeger een ruime kennel, overdekt deel + een ''hondenhuis'' (om het maar zo te noemen) dat gemetseld was.

Ja ik opperde eerst allemaal reuen van verschillende rassen. Maar ik luister naar wat gezegd wordt en dan blijven mechelaars over. (en sorry maar naar 'neem nooit een hond' luister ik niet, iemand moet de kans tot leren hebben en dat doe ik).

En ik wil NIET fokken... Laat dat aub duidelijk zijn. Ik heb geen behoefte om te fokken met honden. Maar ik vind het jammer om een hond te castreren.

Sowieso kan de hond de tuin wel in gedurende de hele dag... Maar zijn 'huis' is de kennel. Men reageert hier alsof het dier helemaal verwaarloost zal worden zo.

@ iones: het aanbod van die asielhond is zeeeer vriendelijk. maar ik meen het echt als het nog niet voor de komende 2 jaar is. Verder ben ik altijd zeer oplettend met asielhonden..je kent nooit de achtergrond van het dier (zijn verleden). Maar onze reu en teef thuis waren herplaatsers en daar hadden we veel geluk mee.

Ik weet niet of ik nu alles wat beantwoord heb?

Sorry voor de mensen die teleurgesteld zijn dat ik niet zeg 'als jij zegt dat een hond een slecht idee is voor mij neem ik er nooit één'. Maar ik kan nog alle kanten op in 2 jaar.

Ik vroeg me trouwens iets af...er zijn toch wel meer mensen die een baan hebben van 9 to 5 en een hond bezitten? En dan zit hij toch het makkelijkst buiten..?
dan lees je toch verkeerd.. ik heb 2 x gezegd dat je die absoluut niet moet nemen... niet geschikt voor wat jij wilt doen.
Weet je daarnaast hoeveel tijd africhting in beslag neemt met 1 hond? Hoe wil je dat in vredesnaam combineren met meerdere honden :eek:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Hahaha, ja, dar heb je gelijk in. Zo gaat dat hier op het hondenforum. Ik weet het, ben het er ook niet altijd mee eens.
ElieVandoorne schreef: Eerlijk gezegd... hier zie ik meer dan genoeg honden die in een kennel gehouden worden..die dan in mijn ogen veel te klein is.
Ik wil ook geen hond alleen in een kennel houden, dat hebben jullie er van gemaakt.
Sorry, had ik niet goed gelezen. DAt komt omdat er al zoveel mensen gereageerd hadden dat ik niet alles gelezen heb.
OVerigens, dat andere mensen honden in een kennel doen (al dan niet te klein) maakt nog niet dat het goed is hoor. Mensen doen veel foute dingen. Vooral als het met dieren is en hen dat zelf beter uit komt.
ElieVandoorne schreef: Wat ik wil doen met mijn honden...
Eerst en vooral dagelijks lange wandelingen. Ook wil ik gehoorzaamheidstrainingen doen en in de mate van het mogelijke zoveel mogelijk africhten zoals men met een politiehond doet.
Ik denk dat je dan toch als eerste weer bij de mechelaar uit komt. DAt zijn de uitgelezen honden ervoor.
ElieVandoorne schreef: En ik wil NIET fokken... Laat dat aub duidelijk zijn. Ik heb geen behoefte om te fokken met honden. Maar ik vind het jammer om een hond te castreren.
Maar als je 2 honden houdt van verschillende geslachten, denk ik dat het daar wel op uit draait als je inderdaad niet wilt fokken. Ik denk dat het technisch verrekte lastig is om ze uit elkaar te houden. Je zult er horentorendol van worden.
ElieVandoorne schreef: @ iones: het aanbod van die asielhond is zeeeer vriendelijk. maar ik meen het echt als het nog niet voor de komende 2 jaar is. Verder ben ik altijd zeer oplettend met asielhonden..je kent nooit de achtergrond van het dier (zijn verleden). Maar onze reu en teef thuis waren herplaatsers en daar hadden we veel geluk mee.
Het asiel is vaak op de hoogte van de achtergrond van het dier. TEnzij het gevonden is. DAt is nu juist het voordeel van een asielhond. Maar het scheelt overigens wel of je met een goed asiel te maken hebt of met een slecht asiel hoor. Almelo staat heel goed aangeschreven, Den Ham nu juist weer niet. Hoe een pup zich ontwikkelt weet je van te voren ook niet, en er kunnen eigenschappen in zitten die je misschien niet op prijs stelt. DAarom vind ik een asiel dier per defenitie niet meer risico dan een pup.

er zijn hier meer mensen met een fulltime baan. En het is dan inderdaad het ideaalste als je je tuin ter beschikking stelt aan de hond en beter is het als je er dan meerdere houdt. Het zijn roedeldieren, ze zijn niet graag alleen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
malinois
Zeer actief
Contacteer:

iones schreef:
Hahaha, ja, dar heb je gelijk in. Zo gaat dat hier op het hondenforum. Ik weet het, ben het er ook niet altijd mee eens.
je bent niet verplicht hier te zijn hoor :roll:

je zit ook al in een ander topic te klagen... je hoeft niet te reageren...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Ook wil ik gehoorzaamheidstrainingen doen en in de mate van het mogelijke zoveel mogelijk africhten zoals men met een politiehond doet.
Ik hoop alleen niet dat je hoopt op een hond die grijpt op commando ofzo... :denken: want ik krijg nu ineens het beeld van een oudbuurgenoot van ons op mijn netvlies. Een hond in de kennel, en als ie de kennel uitkwam, was het soms voor een wandeling, maar meestal was het werken geblazen... die hond moest PAKKEN. Die hond moest lekker fel zijn en vooral niet te vriendelijk tegen vreemden.

Ik zeg niet dat dat jou plannen zijn... maar ik hoop het ook echt niet.
Er is een reden waarom politiehonden in politiehanden zijn. Het zijn geen normale huishondjes en zelfs geen normale kennelhonden. Dat zijn werkhonden puur sang. Zet ze overdag in een kennel en het word blaffen, blaffen en nog eens blaffen.

Ik vind nog steeds dat een mechel niet in die situatie past. Ik voorzie veel overlast van blaffen en janken....
Afbeelding
LittleBoy
Actief

Ongelezen bericht door LittleBoy »

Nakisha schreef:
Ook wil ik gehoorzaamheidstrainingen doen en in de mate van het mogelijke zoveel mogelijk africhten zoals men met een politiehond doet.
Ik hoop alleen niet dat je hoopt op een hond die grijpt op commando ofzo... :denken: want ik krijg nu ineens het beeld van een oudbuurgenoot van ons op mijn netvlies. Een hond in de kennel, en als ie de kennel uitkwam, was het soms voor een wandeling, maar meestal was het werken geblazen... die hond moest PAKKEN. Die hond moest lekker fel zijn en vooral niet te vriendelijk tegen vreemden.

Ik zeg niet dat dat jou plannen zijn... maar ik hoop het ook echt niet.
Er is een reden waarom politiehonden in politiehanden zijn. Het zijn geen normale huishondjes en zelfs geen normale kennelhonden. Dat zijn werkhonden puur sang. Zet ze overdag in een kennel en het word blaffen, blaffen en nog eens blaffen.

Ik vind nog steeds dat een mechel niet in die situatie past. Ik voorzie veel overlast van blaffen en janken....
Ohnee laat me daar niet aan denken..
Het moet geen wapen worden hé..

Maar ik vind het wel een interessant trainingsprogramma...van voedsel weigeren tot over een hindernis springen. Ik denk dat het ook goed is om zo'n intelligente hond bezig te houden...Niet?

Maar ik ga er niet de bully van de straat mee gaan spelen?
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

Tsja wat is verstandig...

Ik denk dat er al erg veel gezegd is in dit topic...
Meerdere reuen is sowieso niet verstandig. Een grotere roedel is veel werk om goed te laten lopen. Zelfs als je honden van een "lager kaliber" hebt. Wij hebben zelf een herplaatser zodat we het nog een beetje konden sturen in welke mate onze hond "hondagressief" was.

Ik denk dat het verstandig is eerst één hond te nemen en misschien moet je je ook eens richten op andere rassen. En ga niet puur en alleen uit uiterlijk af maar kijk eens naar de eisen van een ras.
Jij komt met een eisen lijst voor een hond maar een hond heeft ook een eisenlijst richting jou.
En het is jou taak om bijna zeker te weten dat je kan voldoen aan die eisen van de hond.
Maar je hebt nog minimaal twee jaar om je voor te bereiden op een hond. En ga ook een rondkijken op shows, praat met fokkers, blijf mee discussieren op dit forum... etc etc
Je komt vanzelf een ras tegen wat qua eisenlijst bij je past maar ook qua uiterlijk bij je past...
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

*Jolanda* schreef:Tsja wat is verstandig...

Ik denk dat er al erg veel gezegd is in dit topic...
Meerdere reuen is sowieso niet verstandig. Een grotere roedel is veel werk om goed te laten lopen. Zelfs als je honden van een "lager kaliber" hebt. Wij hebben zelf een herplaatser zodat we het nog een beetje konden sturen in welke mate onze hond "hondagressief" was.

Ik denk dat het verstandig is eerst één hond te nemen en misschien moet je je ook eens richten op andere rassen. En ga niet puur en alleen uit uiterlijk af maar kijk eens naar de eisen van een ras.
Jij komt met een eisen lijst voor een hond maar een hond heeft ook een eisenlijst richting jou. En het is jou taak om bijna zeker te weten dat je kan voldoen aan die eisen van de hond.
Maar je hebt nog minimaal twee jaar om je voor te bereiden op een hond. En ga ook een rondkijken op shows, praat met fokkers, blijf mee discussieren op dit forum... etc etc
Je komt vanzelf een ras tegen wat qua eisenlijst bij je past maar ook qua uiterlijk bij je past...
Eens, vooral met het vetgedrukte. En regel eens dat een hond bij jou komt logeren, maar dan één die gewend is om in huis te leven. Dan heb je wat extra info. Misschien (HINT) mis je wel heel veel door straks jouw hond vooral buiten te houden.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Eva-Joy schreef:
Frenk schreef:
ranetje schreef:
Frenk schreef:En over liefdeloos:
niemand neemt een hond met als doel om er "puppycursus en vervolgtrainingen" mee te willen doen. :N:
Mag "met als doel trainingen en daarnaast huisgenoot" wel? :wink:
Daarvan zijn er meerdere mensen op dit forum.
Ik vind sporten (of dat nou africhting, jacht of iets anders is) een heel ander "doel" dan "puppycursus en vervolgtrainingen" :wink:
maaruh puppycursus en vervolgtrainingen wat is daar nou weer mis mee :19: ik doe gehoorzaamheid met baco, en hoop later iets met behendigheid te kunnen doen, maar daarvoor moet hij wel eerst een aantal andere cursussen hebben gedaan (vind ik ) omdat hij ook eerst volgroeid moet zijn.. vervolgtrainingen is een behoorlijk breed begrip!
Ik had het over als "doel". Als reden dus om een hond te nemen. :wink:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

malinois schreef:
iones schreef:

Jij kunt je ook stil houden. WAarom zou je niet? Altijd maar klagen tegen anderen dat ze het niet goed doen....
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
malinois
Zeer actief
Contacteer:

iones schreef:
malinois schreef:
iones schreef:

Jij kunt je ook stil houden. WAarom zou je niet? Altijd maar klagen tegen anderen dat ze het niet goed doen....
tja daar is een forum voor, daar krijg je reacties en die zijn soms ook minder leuk en iets anders dan je verwacht had... dat is nu eenmaal zo dat is ook in real life zo...
Afbeelding
Fin
Zeer actief

malinois schreef:dat is nu eenmaal zo dat is ook in real life zo...
nou... dat gaat niet altijd op, denk ik zo. :wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

christo schreef:
niet? Ik hou niet zo van meepraters, heb liever mensen die zeggen wat ze denken... en dus zijn dat het meerendeel van mijn vrienden en kennissen... als mn buurman zegt dat ie zn hond wegdoet omdat ie niet past bij de bank (ik noem maar wat) dan zal ik echt niet zeggen: gut echt waar.. tja als dat zo is moet je dat doen... ik zou daar dus echt van zeggen wat ik denk... je spoort niet, geef maar snel hier die hond want die hoort niet bij zulke mensen.
Afbeelding
Fin
Zeer actief

malinois schreef:
christo schreef:
niet? Ik hou niet zo van meepraters, heb liever mensen die zeggen wat ze denken... en dus zijn dat het meerendeel van mijn vrienden en kennissen... als mn buurman zegt dat ie zn hond wegdoet omdat ie niet past bij de bank (ik noem maar wat) dan zal ik echt niet zeggen: gut echt waar.. tja als dat zo is moet je dat doen... ik zou daar dus echt van zeggen wat ik denk... je spoort niet, geef maar snel hier die hond want die hoort niet bij zulke mensen.
:smile: ik heb het ook niet over hondenkwesties, en ook niet over opmerkingen van familie of goede vrienden. Maar het lijkt me heel stug dat zomaar een buurvrouw bijv Yana zou aanspreken op het feit dat ze JarJar wil houden, en dan op de wijze die hier op dit forum gebeurd is. :wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

christo schreef:
malinois schreef:
christo schreef:
:smile: ik heb het ook niet over hondenkwesties, en ook niet over opmerkingen van familie of goede vrienden. Maar het lijkt me heel stug dat zomaar een buurvrouw bijv Yana zou aanspreken op het feit dat ze JarJar wil houden, en dan op de wijze die hier op dit forum gebeurd is. :wink:
je weet dat hier allemaal hondenliefhebbers zitten die alleen maar het beste voor hebben met een hond. Ik kan me voorstellen dat dit type mensen zich eerder laat horen dan een ander zou doen. Dus het ligt er maar helemaal aan wiehaar buuf is :wink:
Afbeelding
Yana
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Yana »

Nou, mijn buurvrouw is het helemaal met mij eens :ok: :wink:
Zij zei ook dat hij thuis hoort, lekker bij zijn vrouwtje.

JarJar ligt hier lekker gezellig bij me op de bank met me te kroelen, zoals het hoort :mrgreen:

En niet alleen mijn buuf hoor, maar de fokker is er ook heel blij mee en de familie is ok weer blij dat hij terug is. En vrienden, die vonden het ook vreselijk dat hij weg was en niet te vergeten de kinderen uit de buurt. JaJar is hier een begrip.
Afbeelding
Don't dream your life... Live your dreams...
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Yana schreef:Nou, mijn buurvrouw is het helemaal met mij eens :ok: :wink:

JarJar ligt hier lekker gezellig bij me op de bank met me te kroelen, zoals het hoort :mrgreen:
is niet alleen tegen jou hoor, maar als je hier wat langer komt zie je dat hier allemaal hondenliefhebbers zitten die het beste voor hebben met honden, ook die van iemand anders... ik weet zeker dat ik hier een paar mensen kan bellen als er iets met mijn honden is... en dat is het mooie van dit forum. Het kan soms vrij hard gaan maar als er iets is, dan wordt ook alles gedaan om te helpen.
Dus kan het ook zijn dat je soms kritiek krijgt.. prima, daar kun je iets mee doen... je hebt er weinig aan als iedereen maar ja en amen knikt zoals op andere fora.
Afbeelding
LittleBoy
Actief

malinois schreef:
christo schreef:
malinois schreef:
christo schreef: nou... dat gaat niet altijd op, denk ik zo. :wink:
je weet dat hier allemaal hondenliefhebbers zitten die alleen maar het beste voor hebben met een hond. Ik kan me voorstellen dat dit type mensen zich eerder laat horen dan een ander zou doen. Dus het ligt er maar helemaal aan wiehaar buuf is :wink:
Akkoord dat je rechtuit bent...Maar bij sommige reacties van bepaalde mensen trek ik echt grote ogen. hiermee jaag je toch gewoon mensen weg, en dat is niet altijd een goed ding.
Gelukkig dat ik nog wat van me afbijt, iemand anders had er mss al lang de brui aan gegeven en gewoon zijn zin gedaan. met alle gevolgen van dien.

Want eerlijk gezegd...wat heb ik gedaan om zo'n reacties te krijgen?
Ik heb GEEN hond, mishandel niks...Ik VRAAG enkel dingen :D En ik word bijna behandeld alsof ik een hond heb doodgeslagen. En oordelen over mensen en zeggen dat ze NOOIT een hond moeten nemen...wie zijn zij om te oordelen over iemand. Twintig jaar oud..lijkt me dat ik nog een heel leven heb..Ik kan nog alle kanten uit.

Ik ben nu van plan me wat meer te verdiepen in de Mechelse herder, kijken wat een Mechelse herder eist van zijn baas. Ik hou sowieso van het karakter dat een consequente hand vereist. En de intelligentie kan ik zeker appreciëren (naar opleidingen toe enzo).
LittleBoy
Actief

malinois schreef:

is niet alleen tegen jou hoor, maar als je hier wat langer komt zie je dat hier allemaal hondenliefhebbers zitten die het beste voor hebben met honden, ook die van iemand anders... ik weet zeker dat ik hier een paar mensen kan bellen als er iets met mijn honden is... en dat is het mooie van dit forum. Het kan soms vrij hard gaan maar als er iets is, dan wordt ook alles gedaan om te helpen.
Dus kan het ook zijn dat je soms kritiek krijgt.. prima, daar kun je iets mee doen... je hebt er weinig aan als iedereen maar ja en amen knikt zoals op andere fora.
Je hebt verschillende manieren om kritiek te brengen ;)
Maar op het botte af hoeft ook niet.
Yana
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Yana »

Ben het helemaal met je eens :wink:

Het kan soms wat plat over komen. Ik denk dat als we tegen over elkaar zouden zitten het allemaal best mee zou vallen.
Ik reken er niemand op af. Ik kan er helemaal mee inkomen. Vind het alleen jammer dat ze me er persoonlijk op aanvallen.
Als ze mijn situatie hadden gekend, zouden ze het veel beter begrijpen.
Hoop ik dan, hahahaha :ok:
Afbeelding
Don't dream your life... Live your dreams...
malinois
Zeer actief
Contacteer:

ElieVandoorne schreef:
malinois schreef:
christo schreef:
malinois schreef: niet? Ik hou niet zo van meepraters, heb liever mensen die zeggen wat ze denken... en dus zijn dat het meerendeel van mijn vrienden en kennissen... als mn buurman zegt dat ie zn hond wegdoet omdat ie niet past bij de bank (ik noem maar wat) dan zal ik echt niet zeggen: gut echt waar.. tja als dat zo is moet je dat doen... ik zou daar dus echt van zeggen wat ik denk... je spoort niet, geef maar snel hier die hond want die hoort niet bij zulke mensen.
Akkoord dat je rechtuit bent...Maar bij sommige reacties van bepaalde mensen trek ik echt grote ogen. hiermee jaag je toch gewoon mensen weg, en dat is niet altijd een goed ding.
Gelukkig dat ik nog wat van me afbijt, iemand anders had er mss al lang de brui aan gegeven en gewoon zijn zin gedaan. met alle gevolgen van dien.
ja maar je gaat je toch niet aanpassen aan wie je voor je hebt? Ik zeg tegen jou hetzelfde als tegen ieder ander die hetzelfde als jou zegt bijv.
Ik ga niet kijken of jij er nu wel of niet tegen kunt.
Zodra je iets op een forum schrijft weet je dat je reacties krijgt, dus dat kan ook kritiek zijn... doe daar dan wat mee daar leer je van. Iemand die meteen weer weg gaat daar ben ik snel klaar mee hoor, als je zo weinig moeite doet doe ik het ook niet.
Want eerlijk gezegd...wat heb ik gedaan om zo'n reacties te krijgen?
Ik heb GEEN hond, mishandel niks...Ik VRAAG enkel dingen :D En ik word bijna behandeld alsof ik een hond heb doodgeslagen. En oordelen over mensen en zeggen dat ze NOOIT een hond moeten nemen...wie zijn zij om te oordelen over iemand. Twintig jaar oud..lijkt me dat ik nog een heel leven heb..Ik kan nog alle kanten uit.
Nou ja, mijn haren gaan er ook van overeind staan hoor bij wat je gezegd heb, en ik ben echt wel wat gewend en heb zelf ook honden in de kennel...
Maar het totale plaatje van mij is totaal anders dan die jij voorschilderd.
Ik ben nu van plan me wat meer te verdiepen in de Mechelse herder, kijken wat een Mechelse herder eist van zijn baas. Ik hou sowieso van het karakter dat een consequente hand vereist. En de intelligentie kan ik zeker appreciëren (naar opleidingen toe enzo).
nou ik ga denk ik dan maar weer in herhaling vallen, ik denk niet dat een mechelaar de juiste hond voor je is. Ik denk dat je je vergist in de baasgerichtheid van dit ras. En de gevolgen van het hebben van een werkhond waar je eens per week misschien mee gaat trainen en verder niets erg onderschat. Daar kun je weleens enorme problemen mee gaan krijgen. :wink:
Afbeelding
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Ohnee laat me daar niet aan denken..
Het moet geen wapen worden hé..

Maar ik vind het wel een interessant trainingsprogramma...van voedsel weigeren tot over een hindernis springen. Ik denk dat het ook goed is om zo'n intelligente hond bezig te houden...Niet?

Maar ik ga er niet de bully van de straat mee gaan spelen?
Gelukkig, da's een opluchting. :ok: Joh, je wilt niet weten wat voor types soms ''stoere honden'' nemen... :N: Ik ben tegenwoordig altijd voorzichtig.

Een trainingsprogramma volgen met een hond als een mechelaar is inderdaad zeker gewenst, dat vinden ze heerlijk. :) Pas alleen op dat je niet dezelfde fout maakt als ik... kies een goede fokker die met STABIELE honden fokt, met zo weinig mogelijk nerveus gedrag... want anders heb je straks net zo'n angsthaas als ik, en daar valt echt niet mee te werken...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

ElieVandoorne schreef:
malinois schreef:

Je hebt verschillende manieren om kritiek te brengen ;)
Maar op het botte af hoeft ook niet.
dat vind jij... dus anderen hebben daar een andere mening over en jouw mening is niet per definitie de juiste... :wink:
Wees blij dat het geen libelle forum is... van een beetje kritiek is nog nooit iemand slechter geworden...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Yana schreef:Ben het helemaal met je eens :wink:

Het kan soms wat plat over komen. Ik denk dat als we tegen over elkaar zouden zitten het allemaal best mee zou vallen.
Ik reken er niemand op af. Ik kan er helemaal mee inkomen. Vind het alleen jammer dat ze me er persoonlijk op aanvallen.
Als ze mijn situatie hadden gekend, zouden ze het veel beter begrijpen.
Hoop ik dan, hahahaha :ok:
dat is het meestal ook, ik heb de vreselijkste discussies gehad in het verleden... mensen die me persoonlijk kwamen ontmoeten... en we hebben toch een gezellige dag gehad :ok: :mrgreen: dus het valt allemaal best mee, ondanks pittige discussies...
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Er is een duidelijk verschil te bemerken over hoe men in België / Vlaanderen met dieren omgaat en hoe dat in Nederland gaat. In België houdt men honden over het algemeen vaak anders dan in Nederland. Een hond in België is vaker een erfhond voor het waken, waar nauwelijk wat mee gedaan wordt. Komt in Nederland ook voor, maar dat is niet wat in Nederland onder een goede hondenverzorging wordt verstaan. Daarom krijg je hier ook wat fellere antwoorden (het is een Nederlands forum).

In mijn (Nederlandse) ogen vind ik dat je te weinig met je honden doet, zeker als je ook van 9 tot 5 werkt.
Wij werken allebei fulltime, maar wij zorgen dat onze hond niet langer dan 4 uur alleen is. Daarnaast werken wij vaker thuis, zodat de hond toch genoeg aandacht krijgt.
Onze hond slaap 's nachts buiten, maar is overdag binnen (ook als wij weg zijn). En ja, hij is groot en vies op zijn tijd (vanwege zijn voorliefde voor zwemmen in stinksloten), maar het is wel een roedeldier. En roedeldieren stop je in mijn ogen niet weg in een kennel. Dan kwijt die weg. En wat gehoorzaamheid doen lijkt mij basis. Als je echt wil werken met je hond, dan zul je daar veel, heel veel tijd in moeten stoppen. Naast de dagelijkse wandelingen. En of je daar wel zin (en tijd) in hebt naast een fulltime baan is dan ook nog maar de vraag. Wij hadden daar geen zin in. Wij trainen wel met de hond (waterwerk), maar hebben een hond gekozen die bij onze levensstijl past. Een oude herplaatser. En ik ben driekwart jaar veel minder gaan werken (lees heel erg weinig tijdens de normale werkuren en meer op tijden dat mijn partner thuis was), zodat onze hond heel goed en in zijn tempo kon wennen aan het nieuwe huis.

Ik kan mij voorstellen dat je graag een grote hond hebt (die zijn nu eenmaal mooier zeg ik geheel onbevooroordeelt :pffff: :mrgreen: ), maar kies dan wel rassen die meer bij jouw levensstijl passen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

malinois schreef:
ElieVandoorne schreef:Ik ben nu van plan me wat meer te verdiepen in de Mechelse herder, kijken wat een Mechelse herder eist van zijn baas. Ik hou sowieso van het karakter dat een consequente hand vereist. En de intelligentie kan ik zeker appreciëren (naar opleidingen toe enzo).
nou ik ga denk ik dan maar weer in herhaling vallen, ik denk niet dat een mechelaar de juiste hond voor je is. Ik denk dat je je vergist in de baasgerichtheid van dit ras. En de gevolgen van het hebben van een werkhond waar je eens per week misschien mee gaat trainen en verder niets erg onderschat. Daar kun je weleens enorme problemen mee gaan krijgen. :wink:
Ik vermoed dat als Elie de komende twee jaar zich verder goed verdiept in de mechel en daarna van mening is dat hij één :mrgreen: Mechel gaat aanschaffen, zijn beslissing gebaseerd is op een heleboel kennis.
Op dit moment kan je daardoor niet spreken van gechikt of ongeschikt voor een Mechel over twee jaar..........................
Denk ik :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

ElieVandoorne schreef: In dit geval kunnen het teven en reuen zijn... Ik wil geen teef van een stafford en een reu van een mechelaar omdat ik geen kruising wil. En bij voorkeur laat ik ze niet castreren of steriliseren...daarom kan het dan plots wel.
:roll: ik weet het niet hoor maar eh..volgens mij heb je toch echt een andere insteek dan je probeert te tonen.
Afbeelding
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hayley84 »

ElieVandoorne schreef: Misschien ook vermelden...de honden zouden permanent in een buitenverblijf zitten...
Dan schrap de Stafford maar van je lijst.
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Hayley84 schreef:
ElieVandoorne schreef: Misschien ook vermelden...de honden zouden permanent in een buitenverblijf zitten...
Dan schrap de Stafford maar van je lijst.
Nou inderdaad, die zijn heel erg baas- en gezelligheidsgericht. Op mij komen ze over als echte huishonden (niet meteen een schoothondje, maar geen hond voor een kennel). :ok:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

iones schreef: En zou een bordeauxdog je aanstaan? Overigens weet ik zelf niets van dit ras, maar misschien zijn er een paar mensen hier die je kunnen vertellen of dit ras al dan niet geschikt is voor je doeleinden.
*verslikt zich* hoe kun je nu in godsnaam een bd aanbevelen als je niets van dit ras weet? :denken: :19: . als er 1 ras is dat je niet in een kennel moet stoppen is het de bd wel, net als alle molossers, eigenlijk :19: . en het ras is al helemaal niet geschikt om meerdere reuen of teven tegelijkertijd van te houden.

kras kras kras -> niet geschikt dus.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”