Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Paco gegrepen en naar de politie geweest

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Frenk schreef:
malinois schreef:zo opeens was het niet, haar hond heeft er zelf al die tijd aan meegewerkt en het was gewoon wachten op tot het een keer fout zou gaan...
Nou, omdat ze tegen elkaar blaffen aan de riem? :denken:
Ja, daarom. :wink: Ik verbaas me niet als honden die al tijden naar elkaar grauwen elkaar eens te pakken nemen. Als je dat wil voorkomen moet je zorgen dat je honden naar je opkijken bij de aanblik van een andere hond en netjes volgen. De kans is dan nog maar heeeeel klein dat ze gepakt worden en dat er honden zijn die een hekel aan je hond hebben :ok:

Als je hond terugkijkt en ook gromt en blaft dan ben je in de 12 jaar dat je hem hebt zeker een paar keer de pineut als een hond losschiet of weet ik wat. Het zijn honden, geen big deal want zoals nu ook weer, een schrammetje en niks meer. Dus niet teveel van maken :19:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

MARC_S schreef:
Zoek stok! schreef:Toch is het een beetje omgekeerde wereld dat Domie naar haar buurtgenootje moet stappen. Als je hond ontsnapt en bovenop een andere hond duikt, vind ik het niet meer dan normaal dat die persoon even aan de deur komt (als ze op het moment zelf niet gereageerd heeft). Ik zou zelf niet zoveel behoefte hebben om aan te bellen bij iemand die er op geen enkele wijze blijk van geeft dat ze er mee zit. Wat moet je dan zeggen, goh mevrouw uw hond heeft de mijne aangevallen? Dat weet ze toch al?
Ik weet niet hoe er gereageerd is maar als de politie erbij is gehaald dan denk ik dat ik op dat moment ook geen zin had om te praten en mijn hond binnen zou doen en de deur dicht en klaar. Ik was er niet bij en heb best wel begrip voor schrik en reacties hoor, maar of ik meteen in gesprek zou gaan bij geen wonden, veel opwinding en gedoe en iemand die heel boos op me is weet ik niet. :mrgreen:
Ik lees in het bericht van TS dat ze pas de volgende dag naar de politie zijn gegaan. Dus nadat mevrouw al heel rustig de deur weer dicht had gedaan zonder een woord van excuus of bezorgdheid. :19:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Jij had het in het eerste jaar volgens mij ook niet grappig gevonden als een flinke Molosser op Eva was geklapt. Goed is het niet voor het gedrag van het slachtoffer.
Dat is gebeurd. Ze is meerdere keren aangevallen door andere honden. Door een laekense herderreu, twee JR en een windhond en een fox. Natuurlijk was dat balen maar ze had alleen krassen en ze zat aan de riem. Toch heb ik er geen big deal van gemaakt. Ja leuk is anders, maarja, honden zijn ook honden toch? Ik heb echt niet de politie gebeld en ook niet gescholden op de baasjes van de andere hond. Bij 1 werden we kwaad. We hadden nl gevraagd of de windhond en JR goed met pups waren. Ja heel goed, zet je pup er maar bij. Ze pakten Eva direct. Ja, dan wordt ik wel pissig natuurlijk. Dan zeg ik verdomme! Ik vroeg het nog en ga dan alsnog door met wandelen :wink:

Wat heb je er ook aan om ruzie te maken en naar de politie te gaan? :denken:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

MARC_S schreef:
Ja, daarom. :wink: Ik verbaas me niet als honden die al tijden naar elkaar grauwen elkaar eens te pakken nemen. Als je dat wil voorkomen moet je zorgen dat je honden naar je opkijken bij de aanblik van een andere hond en netjes volgen. De kans is dan nog maar heeeeel klein dat ze gepakt worden en dat er honden zijn die een hekel aan je hond hebben :ok:
Klopt niet. Bram valt naar geen een hond uit (ik loop altijd naar de overkant, hij negeert de honden volledig) en toch weet ik zeker dat hij gegrepen zou worden als een aantal mensen met reuen de lijn laat schieten. Een van de Labrador mevrouwen moet zich aan een lantaarnpaal vasthouden als de hond Bram aan de overkant ziet.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

MARC_S schreef:Wat heb je er ook aan om ruzie te maken en naar de politie te gaan? :denken:
Ik maak me maar om 1 ding druk en dat is om Bram. Als ik ga staan schelden, raakt hij juist overstuur. Ik trek de hond er dus af en loop direct door. Maar ik baal wel als een stekker. En nog weer extra als je er thuis achterkomt dat er vier flinke gaten in z'n nek zitten.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
laeken
Zeer actief

Frenk schreef:
MARC_S schreef:
Zoek stok! schreef:Toch is het een beetje omgekeerde wereld dat Domie naar haar buurtgenootje moet stappen. Als je hond ontsnapt en bovenop een andere hond duikt, vind ik het niet meer dan normaal dat die persoon even aan de deur komt (als ze op het moment zelf niet gereageerd heeft). Ik zou zelf niet zoveel behoefte hebben om aan te bellen bij iemand die er op geen enkele wijze blijk van geeft dat ze er mee zit. Wat moet je dan zeggen, goh mevrouw uw hond heeft de mijne aangevallen? Dat weet ze toch al?
Ik weet niet hoe er gereageerd is maar als de politie erbij is gehaald dan denk ik dat ik op dat moment ook geen zin had om te praten en mijn hond binnen zou doen en de deur dicht en klaar. Ik was er niet bij en heb best wel begrip voor schrik en reacties hoor, maar of ik meteen in gesprek zou gaan bij geen wonden, veel opwinding en gedoe en iemand die heel boos op me is weet ik niet. :mrgreen:
Ik lees in het bericht van TS dat ze pas de volgende dag naar de politie zijn gegaan. Dus nadat mevrouw al heel rustig de deur weer dicht had gedaan zonder een woord van excuus of bezorgdheid. :19:
ik vind het prima maar ik snap gewoon niet dat je om een krasje na een dag overdenking echt bij de politie binnen loopt met de hond om de kras te laten zien. Dat zal wel aan mij liggen want jij zou het schijnbaar ook zo doen. :mrgreen: Ik zou er niet eens meer over nadenken de dag erna. Er is toch niks?

Zoals ik al zei, het zal wel te maken hebben met je wat gewend bent. Ik vind het nl normaal dat honden elkaar wel eens aanspreken op gedrag. Dus dat een hond even op een uitvallende hond afrent om die hardhandig op straat te gooien. Dan is het ook weer klaar en veel heb ik ook niet te vertellen dan daarna. Ik begrijp dus dat die vrouw de deur dicht deed toen ze zag hoe (best terecht hoor) pissig ze was. Ik praat ook niet met mensen die over de zeik gaan omdat de honden even een korte strubbeling hadden. Vrijwel meteen was het ook weer klaar staat er nl. :ok: Als Cleo iets heeft met een andere hond weet ik ook 100% zeker dat er niks gebeurd. Dus waarom moet ik daarna daarover praten? Zoals ik al 10 keer zei, er was niks aan de hand met de honden dus er is niets om over door te gaan denk ik dan :19:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

MARC_S schreef:
Frenk schreef:
malinois schreef:zo opeens was het niet, haar hond heeft er zelf al die tijd aan meegewerkt en het was gewoon wachten op tot het een keer fout zou gaan...
Nou, omdat ze tegen elkaar blaffen aan de riem? :denken:
Ja, daarom. :wink: Ik verbaas me niet als honden die al tijden naar elkaar grauwen elkaar eens te pakken nemen.
Maar wat is er dan gebeurd met het verschil tussen aangelijnd en los gedrag?

Overigens lopen er hier in de wijk ook een paar die schuimbekkend in de lijn hangen bij elke (!) hond die ze tegenkomen. Gelukkig voor mij vind Frenk ze maar raar :piew: en loopt hij gewoon rustig met mij mee zonder er verder aandacht aan te besteden.
Maar ik vind persoonlijk die "haat op het eerste gezicht" wel een tikje merkwaardig. Er is toch niets voorgevallen (in ons geval dan he) om zo opgefokt over te geraken :19:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
MARC_S schreef:
Klopt niet. Bram valt naar geen een hond uit (ik loop altijd naar de overkant, hij negeert de honden volledig) en toch weet ik zeker dat hij gegrepen zou worden als een aantal mensen met reuen de lijn laat schieten. Een van de Labrador mevrouwen moet zich aan een lantaarnpaal vasthouden als de hond Bram aan de overkant ziet.
Klopt wel. :mrgreen: Natuurlijk kunnen buurthonden een hekel aan elkaar krijgen om niks meer dan dat ze in elkaars gebied wonen. Maar als jij met een netjes volgende hond in een bos wandelt is de kans minimaal dat hij gepakt wordt. Valt hij uit of staart hij terug in hoge houding is de kans veeeel groter. :ok:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

MARC_S schreef:ik vind het prima maar ik snap gewoon niet dat je om een krasje na een dag overdenking echt bij de politie binnen loopt met de hond om de kras te laten zien. Dat zal wel aan mij liggen want jij zou het schijnbaar ook zo doen. :mrgreen: Ik zou er niet eens meer over nadenken de dag erna. Er is toch niks?
Even mijn berichten lezen Marc, voor je die conclusie trekt :wink:

Ik schreef dat ik zelf niet zomaar naar de politie zou stappen. Zeker niet als het een betrokken baas was. Bij een ongeinteresseerde baas die er niet over wil praten en er niets tegen doet zou ik het misschien wel even bij de wijkagent melden.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

MARC_S schreef:Ik begrijp dus dat die vrouw de deur dicht deed toen ze zag hoe (best terecht hoor) pissig ze was. Ik praat ook niet met mensen die over de zeik gaan omdat de honden even een korte strubbeling hadden.
Ik mag toch hopen dat als een van jouw honden de mijne tegen de grond werkt, dat je op z'n minst de beleefdheid hebt om mij even te woord te staan. :19:
Jouw hond ontsnapt uit de deur en jouw hond valt aan en de mijne loopt aan de lijn (voorbeeld van TS dus). Op z'n minst een excuus is dan wel op z'n plaats.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

MARC_S schreef:Natuurlijk kunnen buurthonden een hekel aan elkaar krijgen om niks meer dan dat ze in elkaars gebied wonen.
Hoezo "natuurlijk"?
Als iemand ervoor kiest om in dichtbewoond gebeid te wonen, dan heeft 'ie dat soort gedrag maar de kop in te drukken of hij verhuisd, ook goed.
Maar ik vind van die schuimende, uitvallende, idioten, terwijl mijn hond daar absoluut geen aanleiding toe geeft (anders dan 'leven') volstrekt bespottelijk.
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Wat een heisa om een krasje zeg :19:
Hond dook erop, nog sneller eraf... een schermutseling van elkaar altijd toeblaffende honden tjonge echt heel heftig. Dat de mevrouw even niet reageert had ik ook wat aso gevonden en dat je zelf schrikt is ook heel normaal.
Het is mij wel eens overkomen dat er een hond los schoot en op mijn hond dook, ook iets wat te verwachten was want had de mijne losgeschoten had hij hetzelfde gedaan op dat momen. Ach wat krasjes en een gekrenkt ego, maar als ik daar al voor naar de politie moet gaan :19:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

MARC_S schreef:
Frenk schreef:
MARC_S schreef:
ik vind het prima maar ik snap gewoon niet dat je om een krasje na een dag overdenking echt bij de politie binnen loopt met de hond om de kras te laten zien. Dat zal wel aan mij liggen want jij zou het schijnbaar ook zo doen. :mrgreen: Ik zou er niet eens meer over nadenken de dag erna. Er is toch niks?

Zoals ik al zei, het zal wel te maken hebben met je wat gewend bent. Ik vind het nl normaal dat honden elkaar wel eens aanspreken op gedrag. Dus dat een hond even op een uitvallende hond afrent om die hardhandig op straat te gooien. Dan is het ook weer klaar en veel heb ik ook niet te vertellen dan daarna. Ik begrijp dus dat die vrouw de deur dicht deed toen ze zag hoe (best terecht hoor) pissig ze was. Ik praat ook niet met mensen die over de zeik gaan omdat de honden even een korte strubbeling hadden. Vrijwel meteen was het ook weer klaar staat er nl. :ok: Als Cleo iets heeft met een andere hond weet ik ook 100% zeker dat er niks gebeurd. Dus waarom moet ik daarna daarover praten? Zoals ik al 10 keer zei, er was niks aan de hand met de honden dus er is niets om over door te gaan denk ik dan :19:
Nou, ik snap niet dat die vrouw de deur dicht deed, want in eerste instantie grijp je je hond natuurlijk al bij zijn kladden als hij bovenop een andere hond duikt en ga je het niet af staan wachten.

Maar met een krasje naar de politie gaan, dat vind ik ook overdreven.
Als de hond werkelijk kwaad had gewild, was het natuurlijk niet bij een krasje gebleven, dus voor mij juist een bewijs dat het een hond met een grote smoel is maar verder weinig aan de hand.

Neemt niet weg, dat zo'n bazin natuurlijk veel beter op moet letten.
Genoemde hond kan je zo vervangen door Puch, grote smoel, maar verder gebeurt er weinig. Alleen je kan het niet maken tegenover andere mensen (en honden) om hem zijn gang te laten gaan.

Dus de bazin had ik ook wel even 'aangepakt', want dit is geen manier van doen. Maar de hond, neuhhh, ik zie hier geen valse of uitermate agressieve hond in, want dan had Paco er echt niet met een krasje vanaf gekomen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Frenk schreef:
MARC_S schreef:Natuurlijk kunnen buurthonden een hekel aan elkaar krijgen om niks meer dan dat ze in elkaars gebied wonen.
Hoezo "natuurlijk"?
Als iemand ervoor kiest om in dichtbewoond gebeid te wonen, dan heeft 'ie dat soort gedrag maar de kop in te drukken of hij verhuisd, ook goed.
Maar ik vind van die schuimende, uitvallende, idioten, terwijl mijn hond daar absoluut geen aanleiding toe geeft (anders dan 'leven') volstrekt bespottelijk.
Hond van TS blaft de losgeschoten hond altijd flink aan en toe, dus hij valt ook onder de groep, schuimende uitvallende idoten :mrgreen:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

misschien was de mevrouw erg geschokken wist ze zich even geen raad
dat maakt natuurlijk haar reactie niet goed maar ik zou niet naar de politie gaan maar gewoon de honden aan je vriend mee geven en een gesprek met die persoon aan gaan
ik snap best dat je schikt maar aan gifte doen nee
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Frenk schreef: Ik mag toch hopen dat als een van jouw honden de mijne tegen de grond werkt, dat je op z'n minst de beleefdheid hebt om mij even te woord te staan. :19:
Nou, liever niet eigenlijk. Moet ik dan aanhoren dat dat geen normaal hondengedrag is, dat mijn hond niet goed is en meer blabla? Daar heb ik dan geen zin in want ik weet dan al dat er niks aan de hand is verder. Dat vind ik genoeg.

Ik heb nooit zin om in discussie te gaan met mensen die ik niet ken over mijn honden.

Ik vraag me eigenlijk af of moeders in de zandbak ook echt zo uit den treure bespreken en excuseren als het ene kind het andere een duw geeft waardoor het valt? Of wanneer ze elkaar een stomp geven omdat de ene de schep van de andere pakt? Of erger, wanneer ze elkaar opwachten na school en van de fiets duwen. Gaan we dan ook naar de politie met een krasje? Dat de moeder van het rotkind haar kind niet meer los op straat mag laten?

Sorry hoor, ik bespreek dat soort zaken gewoon niet met mensen die overtrokken reageren op niks. Ik heb dan geen zin meer om te praten. Puur en alleen om jou verbaal je gram te laten halen en mijn hond laten uitmaken voor gestoord zeker? Nee, dan loop ik lekker verder wetende dat er niks is :ok: Dus sorry, ik sta je niet te woord als je pissig bent :mrgreen:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Frenk schreef:
Hoezo "natuurlijk"?
En daarom heb ik geen zin om dat soort zaken met jou te bespreken als je hond omgeduwd is door de mijne. Jij ziet je hond als heilig en ik zie mijn honden als honden. Waar kunnen we dan over praten? Nee Frenk, dan loop ik lekker door en ga ik mijn tijd niet opofferen aan jou :mrgreen:
Afbeelding
Domie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Domie »

Schermutseling tussen Paco en andere hond heeft ongeveer 1 minuut geduurd.... Mevrouw bleef al die tijd in de deur opening staan. Ook toen hond van Paco naar Paul met Joepie vloog zei en deed ze niets. Toen hond bij Paul weg was en weet ik veel waar liep hebben Paul en ik Paco gecontroleerd op de plaats waar het gebeurde. Mevrouw stond nog steeds in haar deur opening en deed of zei niets. Kwam niet mee kijken, kwam niet helpen, riep haar hond niet. geen excuses maakte ze Niets!!!..... Paul had ondertussen nog wel een grote mond tegen haar opgezet maar daar ging ze niet op in Toen ik zei dat er voor alsnog niets aan de hand leek te zijn maar wij het thuis beter konden bekijken zei mevrouw "oke" Toen wij uit haar straat wegliepen deed zij de deur dicht.
Groetjes Domie en een lebberkus van Paco

Joepie 27-12-2002 - 03-08-2015
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Zoiets gaat zo vlug, misschien was die mevrouw ook geschrokken en daardoor niet zo alert. Zelf zou ik wel mijn excuses aanbieden.

Ik heb het een keer gehad dat ik 1 van de honden uit aan het laten was, en dat een mevrouw met een hond waar hij nogal een hekel aan had, en wat wederzijds was, op het paadje naar mijn voordeur stond in mijn tuin, te praten met de buurman.
Ik zag dat niet van tevoren want de schuur staat daarvoor, dus ik laat mijn hond het pad oprennen in mijn eigen tuin, staat zij daar met dat hondje. Dat was ook een hoop kabaal en weinig aan de hand, maar op dat moment was ik zelf zo geschrokken dat ik in eerste instantie weinig deed, en daarna die mevrouw voor stom wijf :N: :N: heb uitgemaakt. Daarna heb ik mijn excuses aangeboden. :mrgreen: Maar je kunt ook van schrik zo reageren als die mevrouw bij de deur, zeker als alles zo snel gaat.
Ik was ook niet naar de politie gegaan, maar was als alle boosheid was gezakt wel teruggegaan om af te spreken hoe we zoiets zouden kunnen voorkomen in de toekomst. :wink:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

MARC_S schreef:
Nou, liever niet eigenlijk. Moet ik dan aanhoren dat dat geen normaal hondengedrag is, dat mijn hond niet goed is en meer blabla? Daar heb ik dan geen zin in want ik weet dan al dat er niks aan de hand is verder. Dat vind ik genoeg.
Als mijn hond gewoon op 10-20 meter afstand wat staat te kwispelen en jouw hond komt aanstormen en knalt haar grommend op de rug, vind ik een "sorry" toch wel erg prettig moet ik zeggen.
Ik ben geen type die snel pissig wordt, en tieren doe ik helemaal niet, dus als jij stug doorloopt zal ik dat ook doen (van binnen wel nijdig :mrgreen: ).
Maar het maakt voor mij best wel een verschil of er even een vriendelijke "he vervelend, sorry" ofzo komt, of dat er gekeken wordt alsof ik de gestoorde ben 'die niet zo moet zeiken, want dat heb je nou eenmaal met honden".
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Dat te woord staan doe ik ook niet op zo'n moment. Gaat mijn hond in de fout bied ik mijn excuses aan en geef - als het echt om een flinke vechtpartij zou zijn gegaan - mijn telefoonnummer voor eventuele schade. Zijn mijn honden de dupe dan accepteer ik de excuses en loop door.
Ik heb op zo'n moment ook geen zin in uitgebreide analyses van het gebeuren. :mrgreen:
Maar mocht het om iemand gaan die in mijn buurt woont, die ik stelselmatig tegenkom en met wiens honden het het keer op keer mis gaat (of mis dreigt te gaan) dan ga ik even langs om iets af te spreken.
Negen van de tien keer gaat het mis omdat de baas in kwestie iets doet of laat en daar kun je het best over hebben. Iemands hond staat daar eigenlijk buiten, die doet gewoon zijn of haar 'hondse' dingen. :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Rami schreef:Dat te woord staan doe ik ook niet op zo'n moment. Gaat mijn hond in de fout bied ik mijn excuses aan en geef - als het echt om een flinke vechtpartij zou zijn gegaan - mijn telefoonnummer voor eventuele schade. Zijn mijn honden de dupe dan accepteer ik de excuses en loop door.
Als iemand even zegt "he stom, sorry hoor", of iets in die trant, glimlach ik zelfs vriendelijk terwijl ik mijn hond onder de zijne vandaan moet sjorren, en loop dan door :mrgreen:
Als iemand echter kijkt van "tja, ken gebeuren he", en duidelijk mij negerend doorloopt vind ik dat wel vervelend.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

cloris schreef:
Frenk schreef:
Hoezo "natuurlijk"?
Hond van TS blaft de losgeschoten hond altijd flink aan en toe, dus hij valt ook onder de groep, schuimende uitvallende idoten :mrgreen:
Inmiddels had ik het over mijn hond (staat ook in de tekst) :wink:

En wat de hond van TS allemaal doet of niet doet, weet ik niet, maar uit haar toevoegingen blijkt wel dat de hond die haar hond aanviel niet alleen met haar hond problemen had :wink:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

MARC_S schreef:
Frenk schreef:
Hoezo "natuurlijk"?
En daarom heb ik geen zin om dat soort zaken met jou te bespreken als je hond omgeduwd is door de mijne. Jij ziet je hond als heilig en ik zie mijn honden als honden. Waar kunnen we dan over praten? Nee Frenk, dan loop ik lekker door en ga ik mijn tijd niet opofferen aan jou :mrgreen:
Sorry? Ik zie mijn hond als "heilig" en niet als hond? Waar haal je dat vandaan?

En termen als "mijn tijd opofferen" als jouw hond een andere heeft aangevallen vind ik nou niet bepaald sjiek...
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Domie schreef:Schermutseling tussen Paco en andere hond heeft ongeveer 1 minuut geduurd.... Mevrouw bleef al die tijd in de deur opening staan. Ook toen hond van Paco naar Paul met Joepie vloog zei en deed ze niets. Toen hond bij Paul weg was en weet ik veel waar liep hebben Paul en ik Paco gecontroleerd op de plaats waar het gebeurde. Mevrouw stond nog steeds in haar deur opening en deed of zei niets. Kwam niet mee kijken, kwam niet helpen, riep haar hond niet. geen excuses maakte ze Niets!!!..... Paul had ondertussen nog wel een grote mond tegen haar opgezet maar daar ging ze niet op in Toen ik zei dat er voor alsnog niets aan de hand leek te zijn maar wij het thuis beter konden bekijken zei mevrouw "oke" Toen wij uit haar straat wegliepen deed zij de deur dicht.
ja misschien juist door die grote mond dat ze niet durfde iets te doen of zeggen :19:
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Moos schreef:
Rami schreef:Dat te woord staan doe ik ook niet op zo'n moment. Gaat mijn hond in de fout bied ik mijn excuses aan en geef - als het echt om een flinke vechtpartij zou zijn gegaan - mijn telefoonnummer voor eventuele schade. Zijn mijn honden de dupe dan accepteer ik de excuses en loop door.
Als iemand even zegt "he stom, sorry hoor", of iets in die trant, glimlach ik zelfs vriendelijk terwijl ik mijn hond onder de zijne vandaan moet sjorren, en loop dan door :mrgreen:
Als iemand echter kijkt van "tja, ken gebeuren he", en duidelijk mij negerend doorloopt vind ik dat wel vervelend.
Ja, dat laatste vind ik ook oer-vervelend hoor. En soms kan ik het niet laten om een snerende opmerking te maken, maar ook weer niet altijd. Ik denk dan alleen 'stomme hork zonder enig hondenverstand' en loop door. :mrgreen:
Uitgebreid verhaal halen doe ik iig niet als het om een eenmalig iets gaat.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

MARC_S schreef:Nou, liever niet eigenlijk. Moet ik dan aanhoren dat dat geen normaal hondengedrag is, dat mijn hond niet goed is en meer blabla? Daar heb ik dan geen zin in want ik weet dan al dat er niks aan de hand is verder. Dat vind ik genoeg.

Ik heb nooit zin om in discussie te gaan met mensen die ik niet ken over mijn honden.

Ik vraag me eigenlijk af of moeders in de zandbak ook echt zo uit den treure bespreken en excuseren als het ene kind het andere een duw geeft waardoor het valt? Of wanneer ze elkaar een stomp geven omdat de ene de schep van de andere pakt? Of erger, wanneer ze elkaar opwachten na school en van de fiets duwen. Gaan we dan ook naar de politie met een krasje? Dat de moeder van het rotkind haar kind niet meer los op straat mag laten?

Sorry hoor, ik bespreek dat soort zaken gewoon niet met mensen die overtrokken reageren op niks. Ik heb dan geen zin meer om te praten. Puur en alleen om jou verbaal je gram te laten halen en mijn hond laten uitmaken voor gestoord zeker? Nee, dan loop ik lekker verder wetende dat er niks is :ok: Dus sorry, ik sta je niet te woord als je pissig bent :mrgreen:
Als er niets aan de hand is, dan weten we dat allebei en dan hoeven daar niet veel woorden aan vuil gemaakt te worden.
Maar als het een zeer onervaren hondenbaasje is? Die zich het leplazarus geschrokken is van het gedrag van jouw hond? Ook dan zou je dat niet op kunnen brengen?

Ik vind je aannames over hoe ik zou reageren ook wat kort door de bocht eigenlijk...
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Rami schreef: Ja, dat laatste vind ik ook oer-vervelend hoor. En soms kan ik het niet laten om een snerende opmerking te maken, maar ook weer niet altijd. Ik denk dan alleen 'stomme hork zonder enig hondenverstand' en loop door. :mrgreen:
Uitgebreid verhaal halen doe ik iig niet als het om een eenmalig iets gaat.
Ja, haha, dan komt er inderdaad bij mij soms ook 1 korte snerende opmerking. Nooit als iemand even zelf contact zoekt en dus even snel sorry zegt, dan is het wat mij betreft ook klaar verder.
Afbeelding
Dorien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dorien »

MARC_S schreef:
Frenk schreef: Ik mag toch hopen dat als een van jouw honden de mijne tegen de grond werkt, dat je op z'n minst de beleefdheid hebt om mij even te woord te staan. :19:

Nou, inderdaad. Net alsof ik elke keer als er iemand schrikt van mijn hond een hele uitleg moet gaan geven waarom mijn hond dat doet. Ik mag toch hopen dat je jezelf ook wel wat verdiept hebt in hondengedrag.
Groet,
Dorien
Frenk
Zeer actief

Dorien schreef:
MARC_S schreef:

Nou, inderdaad. Net alsof ik elke keer als er iemand schrikt van mijn hond een hele uitleg moet gaan geven waarom mijn hond dat doet. Ik mag toch hopen dat je jezelf ook wel wat verdiept hebt in hondengedrag.
Dus als mijn hond ergens staat te snuffen en de jouwe vindt het nodig om om boven op hem te duiken, hem tegen de grond te werken en erboven te gaan staan grommen en ik wil dat niet hebben en ik kijk jou aan in de verwachting dat jij er iets over zult zeggen, dan ben ik een hysterica die zich niet in hondengedrag verdiept heeft?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”