MARC_S schreef:Frenk schreef:MARC_S schreef:Zoek stok! schreef:Toch is het een beetje omgekeerde wereld dat Domie naar haar buurtgenootje moet stappen. Als je hond ontsnapt en bovenop een andere hond duikt, vind ik het niet meer dan normaal dat die persoon even aan de deur komt (als ze op het moment zelf niet gereageerd heeft). Ik zou zelf niet zoveel behoefte hebben om aan te bellen bij iemand die er op geen enkele wijze blijk van geeft dat ze er mee zit. Wat moet je dan zeggen, goh mevrouw uw hond heeft de mijne aangevallen? Dat weet ze toch al?
Ik weet niet hoe er gereageerd is maar als de politie erbij is gehaald dan denk ik dat ik op dat moment ook geen zin had om te praten en mijn hond binnen zou doen en de deur dicht en klaar. Ik was er niet bij en heb best wel begrip voor schrik en reacties hoor, maar of ik meteen in gesprek zou gaan bij geen wonden, veel opwinding en gedoe en iemand die heel boos op me is weet ik niet.

Ik lees in het bericht van TS dat ze pas de volgende dag naar de politie zijn gegaan. Dus nadat mevrouw al heel rustig de deur weer dicht had gedaan zonder een woord van excuus of bezorgdheid.

ik vind het prima maar ik snap gewoon niet dat je om een krasje na een dag overdenking echt bij de politie binnen loopt met de hond om de kras te laten zien. Dat zal wel aan mij liggen want jij zou het schijnbaar ook zo doen.

Ik zou er niet eens meer over nadenken de dag erna. Er is toch niks?
Zoals ik al zei, het zal wel te maken hebben met je wat gewend bent. Ik vind het nl normaal dat honden elkaar wel eens aanspreken op gedrag. Dus dat een hond even op een uitvallende hond afrent om die hardhandig op straat te gooien. Dan is het ook weer klaar en veel heb ik ook niet te vertellen dan daarna. Ik begrijp dus dat die vrouw de deur dicht deed toen ze zag hoe (best terecht hoor) pissig ze was. Ik praat ook niet met mensen die over de zeik gaan omdat de honden even een korte strubbeling hadden. Vrijwel meteen was het ook weer klaar staat er nl.

Als Cleo iets heeft met een andere hond weet ik ook 100% zeker dat er niks gebeurd. Dus waarom moet ik daarna daarover praten? Zoals ik al 10 keer zei, er was niks aan de hand met de honden dus er is niets om over door te gaan denk ik dan

Nou, ik snap niet dat die vrouw de deur dicht deed, want in eerste instantie grijp je je hond natuurlijk al bij zijn kladden als hij bovenop een andere hond duikt en ga je het niet af staan wachten.
Maar met een krasje naar de politie gaan, dat vind ik ook overdreven.
Als de hond werkelijk kwaad had gewild, was het natuurlijk niet bij een krasje gebleven, dus voor mij juist een bewijs dat het een hond met een grote smoel is maar verder weinig aan de hand.
Neemt niet weg, dat zo'n bazin natuurlijk veel beter op moet letten.
Genoemde hond kan je zo vervangen door Puch, grote smoel, maar verder gebeurt er weinig. Alleen je kan het niet maken tegenover andere mensen (en honden) om hem zijn gang te laten gaan.
Dus de bazin had ik ook wel even 'aangepakt', want dit is geen manier van doen. Maar de hond, neuhhh, ik zie hier geen valse of uitermate agressieve hond in, want dan had Paco er echt niet met een krasje vanaf gekomen.