Dus? DAt doet mijn hond ook hoor, zelfs mijn ouwe Kimba van 11 jaar.miko schreef:mijn huishond van nog geen 8 maanden gaat nu nog tot zijn nek in openwater, vind ie heerlijk, als ie eruit komt gaat ie sneeuwschuiven met zijn kop of languit in de sneeuw liggen bijten op zijn lege kong met de ijspegels letterlijk aan zijn baard.estelle schreef:miko schreef:als ik dat zo lees doe je meer met je hond qua opleiding/cursus/beweging dan veel mensen in 30 jaar doen.
of je hond nou in een gemeubileerd huis ligt waar verder niemand is of in de tuin met goede beschutting zal de hond een zorg zijn,
als je maar zorgt dat ie droog en vocht/tochtvrij ligt en bij vorst beschikking heeft over een verblijfplaats waar ie wel wat warmte heeft, goed geisoleerd hok met windscherm ofzo.
Een hond die overdag buiten ligt en s'avonds binnen loopt vanzelf hijgend naar de achterdeur als de kamertemp. te warm is, dan laat je hem gewoon buiten.
Talloze werkende jachthonden worden overdag buiten gehouden om hun neus te ontwikkelen en verwaaiing van geuren tijdens de jacht beter op te kunnen pikken, die liggen s'avonds bij de openhaard en als ze het te warm vinden geven ze aan dat ze naar buiten willen.
Je hond moet wat uurtjes alleen zijn want jij en je vriend hebben ook nog een leven, prima, je hond is geen suikerpopje.
Honden in NL hebben het doorgaans 1000 x beter dan honderdduizenden kinderen over de hele wereld, daar horen jou en mijn honden ook bij.
Je zorgt meer dan goed voor hem, klaar.![]()
Het gaat er ook helemaal niet om dat die hond buiten moet liggen. Het gaat er om dat die hond de ene keer binnen bij de kachel mag liggen en de andere keer moet ie buiten in de vrieskou.
Ik vind dat niet kunnen, een vacht moet wel de mogelijkheid krijgen om zic hte kunnen ontwikkelen tot een goede wintervacht.
In mijn ogen moet zo'n hond dan dus na de zomer naar buiten en niet meer binnen komen (in ieder geval niet voor uren achter elkaar binnen) zodat de hond/vacht kan reageren op de temperaturen die steeds iets dalen.
En laten we vooral kinderen in derdewereld landen niet gaan vergelijken met een hondje hier in Nederland.
Maar ik kan hen echt niet nu in een kennel pleuren de hele dag/nacht.
Maar ik zal even verder lezen, wat voor onzin je nog meer uitkraamt.