Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kennelgebruik

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

cloris schreef:
niemand in de weg te lopen en geen gedwongen interactie te hebben met honden die ze bv niet goed pruimen. Daar zijn ze dus volledig ontspannen.
Deze kan ik niet zo goed begrijpen, mijn honden hebben nooit in de weg gelopen, gedwongen interactie?? dingen die ik zelf nooit zo heb ervaren ook niet bij andere mensen die hun honden in huis hebben.
Bij mij was het altijd rust in huis, af en toe eens een speelkwartiertje maar daar kon ik weer van genieten.. maar gedwongen interactie, is dat net zo iets als gedwongen opsluiten :denken:

Ik ben helemaal niet tegen kennels hoor ik kan me goed voorstellen dat je in sommige gevallen daar voor kiest maar om nou te roepen dat een kennel beter is dan gewoon in huis als je even weggaat vind ik een beetje ver gezocht, als honden gewoon vaak genoeg buiten zijn en hun beweging krijgen zal die paar uur in een kennel de vacht niet verbeteren :wink:
Maar goed het zijn discussies waarbij beide partijen de andere willen overtuigen van hun gelijk en dan komen er wel eens vreemde argumenten voorbij :mrgreen:

Ik zeg ook niet dat een kennel beter is dan wachten in de gang. Alleen vraag ik mij sterk af of het slechter is. Dat is echt iets anders.
Je hond vrij geven van jou is bij sommige rassen helemaal niet zo raar hoor. Je kan een bordercollie wel bij de schapen laten wonen maar dat betekent wel dat je hem weinig rust geeft. Voor erg baasgerichte honden die heel erg werklustig zijn geldt een soortgelijk iets als je ze dwingt non stop op je te letten in huis. :wink:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik denk dat de conclusie gewoon wel kan zijn: het één is niet persé beter als het ander, het ligt aan je opvatting en deels ook ras wat je hebt.

misschien, om het nietus wellus gebeuren te stoppen, kunnen zowel de pro's/ mensen die er geen kwaad in zien en de mensen die het niet willen en snappen/kennen, gewoon accepteren dat het zo is? van beide kanten dus?
er hoeft niet altijd een gelijk behaald te worden in een discussie, fout met een dier omgaan kan zowel binnenshuis als buitenshuis, laat een ieder in zijn/haar waarde.
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

wij hebben helemaal geen werkhonden, maar wel 3 kennelhonden
en eentje binnen
toen wij de oudste teef gingen halen in het asiel was het de bedoeling
dat ze mee binnen zou leven, samen met de oudste reu, alleen dacht
zij daar anders over en later hij ook
dus de oudste teef naar buiten, was mijn vriend thuis, kwam ze binnen, maar op een gegeven moment vond de oudste reu der geen reet meer aan dat hij "zijn" huis moest delen met een andere hond, dus gedaan met binnenuitjes en de teef was gewoon gelukkig buiten
toen de jongste reu er bij kwam, leefde die wel binnen, tot een maand of 5 sindsdien zit hij buiten, hij leefde op, want kon gaan en staan waar hij wilde, terwijl dat binnen niet helemaal meer ging (in het begin wel) en de oudste reu, leefde ook weer op
en als laatste is er de jongste teef bij gekomen, die vond er van in het begin af aan, binnen al niet echt alles, de oudste reu was te druk, zij had praktisch als pup zijnde geen rust, dus ook zij in naar buiten verhuist op een maand of 5

de 3 die buiten zitten, hebben het prima naar hun zin, lopen alle dagen een uur of 4 los, verder zitten ze in ruime rennen, hebben hun speeltjes, krijgen alle dagen eten en hebben vers drinken staan

wat betreft de band met je honden, ik heb een betere band met de honden die buiten leven, dan met die ene die binnenzit
hier word ook geen TT gebruikt of zo, dus die regel van kennelhonden + TT's gaat hier helemaal niet op
het gaat hier trouwens over molossers en een stafford
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

MARC_S schreef: Ik zeg ook niet dat een kennel beter is dan wachten in de gang. Alleen vraag ik mij sterk af of het slechter is. Dat is echt iets anders.
Ik vond het in de winter niet beter, vanuit huis naar buiten en weer van buiten naar binnen.. maar dat was puur mijn gevoel.
Je hond vrij geven van jou is bij sommige rassen helemaal niet zo raar hoor. Je kan een bordercollie wel bij de schapen laten wonen maar dat betekent wel dat je hem weinig rust geeft. Voor erg baasgerichte honden die heel erg werklustig zijn geldt een soortgelijk iets als je ze dwingt non stop op je te letten in huis. :wink:
Ja snap je, zou het niet zo zijn dat daar een verschil ligt in wat voor een type werkhond je hebt? De jagende honden (Dogos) die ik ken(de) hadden wel hun rust in huis maar hun werk is meer prooi of zwijngericht dan baasgericht terwijl de werkende Herders enz meer baasgericht aan het werk zijn en dat dus in huis dan ook meer vasthouden? :idea:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

MARC_S schreef: Ik zeg ook niet dat een kennel beter is dan wachten in de gang. Alleen vraag ik mij sterk af of het slechter is. Dat is echt iets anders.
Ik denk dat daar weinig verschil tussen zit inderdaad, en dat de ene hond liever in de gang ligt en de andere liever in een kennel.
Ik vind alleen een ruimte als de gang erg klein als het om vele uren op een dag gaat. Ze zijn hier altijd door het hele huis als ik weg ben, en ik weet wel vrij zeker dat ze dat liever hebben dan meerdere uren achter elkaar in een kleine ruimte als een gang, of een kleine kennel.
Ze kunnen in huis op bed liggen, in de verschillende manden, spelen met de speeltjes en die mee op bed slepen, en maken daar ook dankbaar gebruik van.
Nu woon ik erg klein, dus een enorme ruimte is het nog niet :mrgreen: , maar wel groter dan die paar vierkante meter van een gang.
Er zit hier een paar straten verderop weleens een Labje in een kennel buiten, en die staat non stop te blaffen. Dat vind ik dan dus heel erg sneu, en ik vraag me dan af of die hond misschien veel rustiger zou zijn als hij wel op de bank of het bed op de baasjes kan liggen wachten.
Uiteraard kan het ook zo zijn dat hij in die kennel zit omdat hij de bank opvrat, maar dan is het hoe dan ook sneu dat hij blaffend en wel alleen wordt gelaten.
En daar zit 'm naar mijn idee ook het meningsverschil hier. Niet dat de hond in een kennel zit als hij anders ook alleen zou zijn :19: Maar dat hij erin zit als de baas wel thuis is.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Bullenmama schreef:Ja maar da's geen vergelijk met een kennelhond Gollum.
Een kennelhond komt in principe nooit in huis omdat de baasjes daar voor kiezen. Doe je de hond daarmee tekort ja of nee, dat is de vraag.
Bloem ligt graag in de werkplaats, prima. Maar hij vindt het binnen ook leuk.
Als hij moest kiezen dan zou hij wel voor de werkplaats kiezen denk ik, dat is zijn domein ( en een beetje van mij).
Daar heb je ook wel gelijk in, Gol zou diep ongelukkig worden als ze alleen maar in de kennel zou zitten en niet binnen mocht komen. Gol zou ik daarmee tekort doen ja. Ik heb te weinig verstand van herders om te bepalen of die tekort worden gedaan als ze niet binnen mogen komen.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Inge O schreef: OK, dat geldt dan voor als je weg bent en daar zit hem niet het probleem, want waar je de hond(en) dan ook doet - interactie is er dan toch niet, dus dat zal bitter weinig aan een relatie kunnen veranderen.

maar als je er wél bent zijn er toch mogelijkheden genoeg om een hond letterlijk en figuurlijk zijn eigen plek te gunnen (ook buiten), zonder dat die daarvoor in een saai hok moet, waarbij hij zijn mensen in het beste geval net nog kan zien, maar er verder helemaal niets mee kan, ook niet als hij dat zou willen?
Dat lijkt mij eigenlijk ook. Het verschil is dat een hond die niet in een hok/kennel gehouden (of gestopt) wordt, zelf kan kiezen of hij interactie wil met de mens(en) waarmee hij leeft.
Mijn honden gaan en staan waar ze willen en dat is - zeker wat Silka betreft - niet 24/7 in mijn zicht. Zij gaat nadat ze gegeten heeft graag liggen uitbuiken in de werkplaats (met uitloop naar buiten) om na een tijdje weer in huis te komen. Ze heeft - neem ik aan - toch behoefte om bij de rest van de familie (Bill, vriend, ik) te zijn.
Een hond in een hok heeft die keuze domweg niet.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Rami schreef:
Dat lijkt mij eigenlijk ook. Het verschil is dat een hond die niet in een hok/kennel gehouden (of gestopt) wordt, zelf kan kiezen of hij interactie wil met de mens(en) waarmee hij leeft.
Mijn honden gaan en staan waar ze willen en dat is - zeker wat Silka betreft - niet 24/7 in mijn zicht. Zij gaat nadat ze gegeten heeft graag liggen uitbuiken in de werkplaats (met uitloop naar buiten) om na een tijdje weer in huis te komen. Ze heeft - neem ik aan - toch behoefte om bij de rest van de familie (Bill, vriend, ik) te zijn.
Precies dat zie ik hier ook. Ze liggen hier ook veel in de slaapkamer. Vaak samen, maar ook soms 1 hond. Ze hebben die keuze om helemaal apart te gaan liggen, hetzij als klein roedeltje, hetzij in hun eentje, en doen dat dus ook. Maar ze komen na een tijdje ook altijd weer de huiskamer in om even een aai te halen, te kijken of er nog wat te snaaien valt, een speeltje te pakken, en gaan daarna dan ergens in de kamer verder slapen.
Als ik thuis ben hebben ze de vrije keuze om wel of niet (vlak bij) mij te gaan liggen. Niks moet, alles mag zeg maar zo ongeveer.
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Het zal ook veel aan de hond an sich liggen of ie wel of niet in een kennel wíl liggen.
Kijk bv naar mijn Jakko, bij z'n eerste eigenaren vanaf dag 1 in een kennel gelegd, met een uitloop naar een weiland.
Hij zat daar alleen in overigens.
Jakko vond er helemaal nika aan en was erg ongelukkig in de kennel, hij miste interactie met zijn baasjes want hij*riep* dag en nacht om hun. :(:

Die mensen zagen dat zelf op een gegeven moment ook niet meer zitten en hebben hem toen teruggebracht naar de fokker.
Hij is nu dolgelukkig binnen met zijn zussie en mensen om zich heen.
Hij schrikt(nog steeds) erg van metaalachtige geluiden, ik denk soms dat dat met zijn kennelverleden te maken heeft. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Rami
Zeer actief

Moos schreef:
Rami schreef:
Precies dat zie ik hier ook. Ze liggen hier ook veel in de slaapkamer. Vaak samen, maar ook soms 1 hond. Ze hebben die keuze om helemaal apart te gaan liggen, hetzij als klein roedeltje, hetzij in hun eentje, en doen dat dus ook. Maar ze komen na een tijdje ook altijd weer de huiskamer in om even een aai te halen, te kijken of er nog wat te snaaien valt, een speeltje te pakken, en gaan daarna dan ergens in de kamer verder slapen.
Als ik thuis ben hebben ze de vrije keuze om wel of niet (vlak bij) mij te gaan liggen. Niks moet, alles mag zeg maar zo ongeveer.
Ja en ik denk dat je dit bij heel veel honden ziet, even contact maken met de rest van de familie. (En vaak is dat niet meer dan in dezelfde ruimte gaan liggen).
Als een hond dat - blijkbaar - graag doet, kan ik me voorstellen dat een hond in een hok/kennel wel 'ongelukkig(er)' is. Hoewel ik liever zou zeggen dat de situatie niet aan de (natuurlijke) behoefte van een hond voldoet: samen zijn want dat is veilig. :wink:
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Het ligt gewoon aan de type hond of die gelukkig zal zijn in een kennel of niet.
Ik kreeg hier jaren geleden Aqua (duitseherder werklijn) in huis. Was vanaf pup een kennel gewend. Wij hadden geen kennel dus ze moest in huis. In het begin werd ze er ontzettend onzeker van, kon haar plaats niet vinden en liep zenuwachtig heen en weer. Uiteraard ook niet zindelijk.
UIteindelijk begon ze te ontspannen en durfde ze op de bank te liggen. Ze vond het heerlijk om er zo bij te mogen zijn, de aandacht e.d. Lekker op de bank met een botje.
Met weekendjes weg ging ze terug naar de fokker, de kennel in, dat was echt een ramp. Ze wilde absoluut die kennel niet in en als we haar kwamen halen wist ze niet hoe snel ze de auto in moest springen om thuis met een diepe zucht op de bank in diepe slaap te vallen.

Maar ik heb ook Chica gehad die dus echt niet in huis wilde. Die was blijer met haar bank in de kennel.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Nog even.
Ik snap denk ik wel wat Jaap bedoeld.
In mijn tijd van trainen in de africhting kwam ik dus behoorlijk wat mensen tegen waarvan de hond daadwerkelijk de kennel in werd gepleurd.Daar werd echt niks mee gedaan qua wandelen want daar hadden ze de hond toch zeker vniet voor?
Beestjes werden er alleen uitgehaald om mee te mogen naar de club meer niet.

En zich maar verbaasd afvragen waarom die honden toch zo ontzettend hyper waren waarbij er dan weer flink gecorrigeerd moest worden om hondje rustig te krijgen. :roll:
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

estelle schreef:Nog even.
Ik snap denk ik wel wat Jaap bedoeld.
In mijn tijd van trainen in de africhting kwam ik dus behoorlijk wat mensen tegen waarvan de hond daadwerkelijk de kennel in werd gepleurd.Daar werd echt niks mee gedaan qua wandelen want daar hadden ze de hond toch zeker vniet voor?
Beestjes werden er alleen uitgehaald om mee te mogen naar de club meer niet.

En zich maar verbaasd afvragen waarom die honden toch zo ontzettend hyper waren waarbij er dan weer flink gecorrigeerd moest worden om hondje rustig te krijgen. :roll:
Ik begrijp dat ook wel, en ik zie echt ook heel wat honden die wel zo'n stereotype kennelleven hebben. Daarbij valt het me dan ook op dat zulke mensen vaak vanaf dag 1 dat ze een hond hebben (en dan spreek ik niet over pups, maar over honden vanaf een jaar of zo), verwachten dat de hond uit zichzelf het programma kent en voor z'n nieuwe baas wil werken :N: Maar er zijn hier op het forum toch genoeg mensen te vinden die daar op een ander manier mee omgaan?

Ik zeg ook niet dat ik vind dat een (werk-)hond per definitie altijd in een kennel hoort, of dat dat in alle opzichten altijd ideaal is voor hond en baas. Ik blijf er alleen wel bij dat in de situatie waarin wij zitten, deze keuze gezien alle omstandigheden het beste uitwerkt voor de betrokkenen. Als ik er een hond bij had die ik zou zien verpieteren, dan zou ik de eerste zijn om een andere oplossing te zoeken, maar dat is niet het geval.

Ik heb een andere mening dan bijvoorbeeld Hanneke over hoe ver ik wil gaan in het leven van onze honden tot een hemel op aarde maken, en dat lijkt me mijn goed recht.
Moos
Zeer actief

Rami schreef: Hoewel ik liever zou zeggen dat de situatie niet aan de (natuurlijke) behoefte van een hond voldoet: samen zijn want dat is veilig. :wink:
Ik denk dat daar ook wel een verschil zit tussen een grote roedel in een mega kennel met uitloop, of 1 hond in zijn eentje in een kenneltje.
Wat mij betreft wel in ieder geval :wink: .
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Gos schreef:Ik heb een andere mening dan bijvoorbeeld Hanneke over hoe ver ik wil gaan in het leven van onze honden tot een hemel op aarde maken, en dat lijkt me mijn goed recht.
:mrgreen:
En ik denk dat het heel erg per hond/ras verschilt wat voor die specifieke hond een hemel op aarde inhoudt. :wink:

Maar ik ben het met iedereen eens die zegt dat er een hoop baasjes bestaan die zichzelf voor de gek houden met allerlei :blah: terwijl hun hond ondertussen doodongelukkig is in zijn leefomgeving (wat die dan ook moge zijn). Overigens is dat opvallend vaak dezelfde groep als bij de "maar daar voelt hij niets van hoor" of "ik heb hem even 'een hand gegeven'..." types. :pffff:
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Moos schreef:
Rami schreef: Hoewel ik liever zou zeggen dat de situatie niet aan de (natuurlijke) behoefte van een hond voldoet: samen zijn want dat is veilig. :wink:
Ik denk dat daar ook wel een verschil zit tussen een grote roedel in een mega kennel met uitloop, of 1 hond in zijn eentje in een kenneltje.
Wat mij betreft wel in ieder geval :wink: .
Ja, daar zit zeker verschil.
En er zijn natuurlijk sowieso een hoop nuance-verschillen. Je hond het grootste deel van de dag wegsluiten of je hond zo af en toe (samen met een hondenmaatje) een uurtje in een ruime kennel laten is ook al een heel ander verhaal. :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik denk dat er een heleboel vermenselijking meespeelt. Ik zou een hond in de kennel de keuze ontnemen waar hij het allerliefste zou zijn. Ja en? Moet een hond altijd maar alles mogen en kunnen doen wat hij wil? Laten we dan ook de riempjes maar afschaffen en eigenlijk luisteren ook maar meteen. Dat is nl zielig want stel dat de hond eens niet wil zitten als het moet? Ik vind dat allemaal wat te ver gaan. De hondjes die op de bank liggen wel naar een pension brengen bv gaat er dan bij mij al helemaal niet meer in. Als de hond alleen gelukkig zou zijn als hij alles zelf mocht bepalen en overal een keuze in moet hebben, bv binnen of buiten etc dan maak je voor mij de hond veel te groot. Ik denk ook dat een hond er regelmatig baat bij heeft als er keuzes voor hem gemaakt worden. Kies ik ervoor om de honden even buiten op te sluiten dan is dat nu eenmaal zo en prima voor de hond omdat hij leert dat hij niet alles altijd maar zelf kan bepalen. Hij bepaalt ook niet zelf wanneer hij uit gaat, wat hij eet en waar hij ligt. Dus waarom is het meteen zielig als hij even niet zelf bepaalt of hij binnen of buiten is? Doodongelukkig ed zijn toch meer vermenselijkte emoties. Al je je kennelhond niet geeft wat hij nodig heeft is hij misschien gestressed. Maar als hij elke dag zijn ding mag doen, een maatje heeft en geestelijk goed gestimuleerd wordt en van een ras is dat dat aan kan is er niets mis mee in mijn ogen. Voorbeelden van honden die altijd alleen in een kennel zitten en geen aandacht krijgen hebben niets met kennels op zich te maken. Binnenhonden zijn toch ook niet per definitie onbegrepen haardkleden waar niks mee gedaan wordt? Waarom is een buitenhond dan meteen een jankend eenzaam wrak? Of een verwaarloosde hond die daarom een TT nodig heeft? Echt onzin wat mij betreft.
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Haha, Marc je draaft wel enorm door hoor.
Ik had het bijv. over een (natuurlijke) behoefte en juist niet over vermenselijken van honden(gedrag). :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

MARC_S schreef:Ik denk dat er een heleboel vermenselijking meespeelt. Ik zou een hond in de kennel de keuze ontnemen waar hij het allerliefste zou zijn. Ja en? Moet een hond altijd maar alles mogen en kunnen doen wat hij wil? .
Maar dan haal je dus je hele eigen argument onderuit dat de hond in een kennel moet om helemaal zichzelf te kunnen zijn, helemaal tot rust te kunnen komen. Ongestoord aan een kleedje te kunnen knagen. Kortom, omdat dat zoveel fijner voor de hond is dus. Zoveel fijner dan die spanning als je over de bank wil rauzen en de baas zegt nee.
Daarop vroeg ik namelijk ook aan je, moet een hond dan maar altijd alles mogen doen wat hij op dat moment wil :mrgreen: :wink:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Moos schreef:
MARC_S schreef:Ik denk dat er een heleboel vermenselijking meespeelt. Ik zou een hond in de kennel de keuze ontnemen waar hij het allerliefste zou zijn. Ja en? Moet een hond altijd maar alles mogen en kunnen doen wat hij wil? .
Maar dan haal je dus je hele eigen argument onderuit dat de hond in een kennel moet om helemaal zichzelf te kunnen zijn, helemaal tot rust te kunnen komen. Ongestuurd aan een kleedje te kunnen knagen. Kortom, omdat dat zoveel fijner voor de hond is dus. Zoveel fijner dan die spanning als je over de bank wil rauzen en de baas zegt nee.
Daarop vroeg ik namelijk ook aan je, moet een hond dan maar altijd alles mogen doen wat hij op dat moment wil :mrgreen: :wink:

maar dat argument is toch al jaren weg?

dat is het eerste dat onderuit gehaald wordt als mensen zeggen de bench voor hun hond hebben als eigen plek.

daar zit iedereen meteen bovenop. dus dat is dan toch hetzelfde?
Afbeelding
Moos
Zeer actief

massam schreef:
Moos schreef:
Maar dan haal je dus je hele eigen argument onderuit dat de hond in een kennel moet om helemaal zichzelf te kunnen zijn, helemaal tot rust te kunnen komen. Ongestuurd aan een kleedje te kunnen knagen. Kortom, omdat dat zoveel fijner voor de hond is dus. Zoveel fijner dan die spanning als je over de bank wil rauzen en de baas zegt nee.

dat is het eerste dat onderuit gehaald wordt als mensen zeggen de bench voor hun hond hebben als eigen plek.

Ja, ik voer dat argument ook niet aan :19: :wink: :mrgreen: . Marc kwam daarmee een aantal pagina's terug, dat een kennel prettiger is voor de hond zonder al die spanningen van binnenshuis leven.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Moos schreef:
massam schreef:
Moos schreef:

Ja, ik voer dat argument ook niet aan :19: :wink: :mrgreen: . Marc kwam daarmee een aantal pagina's terug, dat een kennel prettiger is voor de hond zonder al die spanningen van binnenshuis leven.
ik bevestigde jou, maar niet op zo'n handige manier :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

massam schreef:
Moos schreef:
massam schreef:
Moos schreef: Maar dan haal je dus je hele eigen argument onderuit dat de hond in een kennel moet om helemaal zichzelf te kunnen zijn, helemaal tot rust te kunnen komen. Ongestuurd aan een kleedje te kunnen knagen. Kortom, omdat dat zoveel fijner voor de hond is dus. Zoveel fijner dan die spanning als je over de bank wil rauzen en de baas zegt nee.

ik bevestigde jou, maar niet op zo'n handige manier :mrgreen:
Ahhh, ik snap 'm nu :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Inge O schreef: en weer is het enige alternatief voor 'binnen' meteen dan maar een kennel.

wat is er mis met gewoon 'vrij' buiten gebeurd eigenlijk? bij mensen met een groot erf kan er dan desnoods nog (ivm. veiligheid) een groot stuk omheen het huis worden afgemaakt met hek, bij mensen met een klein tuintje moet er maar een veilige afsluiting omheen de tuin.

ik snap dat probleem dus echt niet :denken: .
Afsluitingen om de tuin zijn aan regels gebonden. Hoogtes ervan ook :mrgreen:
M@scha
Zeer actief

Inge O schreef:
estelle schreef:

Maar ik heb ook Chica gehad die dus echt niet in huis wilde. Die was blijer met haar bank in de kennel.
en weer is het enige alternatief voor 'binnen' meteen dan maar een kennel.

wat is er mis met gewoon 'vrij' buiten gebeurd eigenlijk? bij mensen met een groot erf kan er dan desnoods nog (ivm. veiligheid) een groot stuk omheen het huis worden afgemaakt met hek, bij mensen met een klein tuintje moet er maar een veilige afsluiting omheen de tuin.

ondertussen staat er ook nog een hekje van 1m hoog tussen zand (nu gras) en terras (waar je die tegels rechtop kan zien staan en dat loopt door tot de schuur) zodat sam niet langs de erfgrens honden kan aanblaffen.

2500 euro maar dan heppie ook wat :mrgreen:

van te voren (vanaf de straat gezien)
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door M@scha op 15 okt 2008 13:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Inge O schreef:
estelle schreef:

en weer is het enige alternatief voor 'binnen' meteen dan maar een kennel.

Volgens mij gebruiken of gebruikten een aantal mensen wel degelijk die optie :19:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Inge O schreef:
Gos schreef:
Inge O schreef: en weer is het enige alternatief voor 'binnen' meteen dan maar een kennel.

Afsluitingen om de tuin zijn aan regels gebonden. Hoogtes ervan ook :mrgreen:
euhhh......bij massam lijken die regels anders nog goed bruikbaar voor hondeneigenaren :mrgreen: :wink: .
20 cm is illegaal :mrgreen:

het hoge stuk (links op de foto langs het pad) mag officieel dacht ik 1.80 zijn en is 2 meter. de rest is conform regelgeving :ok:
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Inge O schreef:euhhh......bij massam lijken die regels anders nog goed bruikbaar voor hondeneigenaren :mrgreen: :wink: .
Ik weet niet hoe hoog haar honden kunnen springen :wink:
M@scha
Zeer actief

Gos schreef:
Inge O schreef:euhhh......bij massam lijken die regels anders nog goed bruikbaar voor hondeneigenaren :mrgreen: :wink: .

lola niet, die kan ik met een tuinstoel voor een gat nog binnenhouden. sam is een potentieel gevaar, daarom ook de 2 hekken (nummer 2 zie je nu niet want die stond er toen nog niet. ik zal eens goede foto's maken)

daarbij laten we de buitenhekken dichtgroeien, dan is er al veel drang weg.

sam heeft het nog niet geprobeerd om eroverheen te gaan
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Inge O schreef:
Gos schreef:
mooi kerinkje :idea: :engel: ?
wasda? :eek:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”