cloris schreef:Deze kan ik niet zo goed begrijpen, mijn honden hebben nooit in de weg gelopen, gedwongen interactie?? dingen die ik zelf nooit zo heb ervaren ook niet bij andere mensen die hun honden in huis hebben.niemand in de weg te lopen en geen gedwongen interactie te hebben met honden die ze bv niet goed pruimen. Daar zijn ze dus volledig ontspannen.
Bij mij was het altijd rust in huis, af en toe eens een speelkwartiertje maar daar kon ik weer van genieten.. maar gedwongen interactie, is dat net zo iets als gedwongen opsluiten![]()
Ik ben helemaal niet tegen kennels hoor ik kan me goed voorstellen dat je in sommige gevallen daar voor kiest maar om nou te roepen dat een kennel beter is dan gewoon in huis als je even weggaat vind ik een beetje ver gezocht, als honden gewoon vaak genoeg buiten zijn en hun beweging krijgen zal die paar uur in een kennel de vacht niet verbeteren![]()
Maar goed het zijn discussies waarbij beide partijen de andere willen overtuigen van hun gelijk en dan komen er wel eens vreemde argumenten voorbij
Ik zeg ook niet dat een kennel beter is dan wachten in de gang. Alleen vraag ik mij sterk af of het slechter is. Dat is echt iets anders.
Je hond vrij geven van jou is bij sommige rassen helemaal niet zo raar hoor. Je kan een bordercollie wel bij de schapen laten wonen maar dat betekent wel dat je hem weinig rust geeft. Voor erg baasgerichte honden die heel erg werklustig zijn geldt een soortgelijk iets als je ze dwingt non stop op je te letten in huis.