Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oproep van de rechtbank binnen / VRIJGESPROKEN, update p. 7

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

iones schreef:
Frenk schreef: Dat vind ik heel vervelend voor je. Moet je in Zwijndrecht eigenlijk hondenbelasting betalen? Als je in een gemeente woont waar desondanks wel hondenbelasting wordt geheven, maar echt geen hondwaardige voorzieningen worden getroffen zou ik wel een punt gaan maken bij de raad.
En jij denkt dat dat iets verandert? "De meerderheid", waar jij het net over had, heeft veel te veel belang bij jouw (belasting)geld maar wil daar niets voor terug doen. :wink:
Ik weet uit ervaring dat een minderheid de meerderheid kan overtuigen van goede inzichten.
Frenk schreef:In de situatie van TS is zij niet bezig met onrecht aan de kaak te stellen, op haar strepen te staan of verantwoording te nemen. Juist niet. Ze is lui en lapt de regels aan haar laars. Wat is daar nou zo radicaal en "kijk-mij-eens-op-de-barricade-klimmend" aan?

Ik hou helemaal niet van teveel regels of een overheid die zich tot achter de voordeur met haar burgers bemoeit. Maar ik heb een schurftige allergie tegen gemakzuchtige, asociale en egocentrische mensen die hun tekortkomingen goedpraten door er een "schoppen-tegen-de-maatschappij" stickertje op te plakken.
Wie ben jij om te oordelen vanaf je beeldscherm dat iemand lui is en regels aan haar laars lapt? Daar weet je helemaal niets van! Misschien houdt ze zich scherp aan zoveel andere regels, alleen niet aan deze. En zo iemand noem je asociaal en gemakzuchtig en egocentrisch. Terwijl de manier waarop jij oordeelt eigenlijk verraadt dat je zelf zo bent.
Ja, als je geen inhoudelijk antwoord hebt, dan ga je "wat je zegt ben je zelf" roepen? Doe ik inderdaad ook wel eens als ik het niet meer weet. :ok: Ik heb uit en te na beargumenteerd wat ik van de houding van TS vind en waarom. En dat baseer ik op de informatie die hier gegeven wordt. Zo werkt het nu eenmaal.
Paulala schreef:Maar dat geeft mensen nog niet het recht om de wet te overtreden, en als ze dat toch doen (doe ik ook hoor) dan betaal je maar gewoon.
Of zoek plaatsen op waar niet veel gecontroleerd wordt, doe ik zelf ook, en daar rennen de honden dan samen heerlijk los, een lust voor het oog!
Dit vind ik toch een beetje tegenstrijdig.
Enerzijds zeg je "geeft mensen nog niet het recht om de wet te overtreden", maar daarna zeg je "zoek plaatsen waar niet veel gecontroleerd wordt". Dus als de politie niet oplet, dan mag het wel. Zou de politie opletten en controleren, dan krijg je een bekeuring want het mag niet.

Als je je aan de regels zou houden, dan zou je de honden óók niet loslaten waar weinig gecontroleerd wordt maar waar het óók niet mag. Maar.... dan doe je je honden wel tekort.
Ik zelf zal altijd op komen voor het belang van mijn honden. MAar ik heb het gemakkelijk.
- ik woon op het platteland'
- officieel mag in heel de gemeente de hond niet los, maar hier wordt het gedoogd
- en hondenbelasting betalen hoeven we ook niet.
Het gaat er niet om dat je je altijd maar aan de regels moet houden, dat doe ik zelf ook niet. Ik rij wel eens te hard, ik bel wel eens niet handsfree en ook mijn hond heeft laatst nog ergens in een bos los gelopen waar een aanlijnplicht gold.
Maar ik weet dat dat niet goed is en als ik dan gepakt wordt, dan betaal ik gewoon die boete. Mijn risico, mijn verantwoordelijkheid. :ok:
Laatst gewijzigd door Frenk op 06 okt 2008 18:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Valerie schreef:Hier in Almere Buiten worden honden naar lieve lust gewoon los gelaten. Meestal wel gewoon netjes aangelijnt als jij met een aangelijnde hond eraan komt, en nooit last van politie. Ik loop grotendeels in het echt aangewezen losloopgebied maar daarbuiten loopt Tyra ook gewoon los zonder overlast te veroorzaken. Als er op elk hoekje van de straat een bordje staat dat het een losloopgebied is heb je er toch niet per direct minder last van dan als dat er niet staat?
Als iedereen z'n hond zonder overlast zou houden, dan was er waarschijnlijk uberhaupt geen onderscheid tussen aanlijn- en losloopgebieden nodig :19:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Dat is precies wat ik bedoel Frenk.
Als ik dan bekeurd wordt, is dat mijn eigen probleem, en dan betaal ik gewoon.
Eigen risico.
:zweep:
eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Ongelezen bericht door eefje_ates »

Paulala schreef:
iones schreef:
Paulala schreef:
En daar moeten mensen zoals ik dan voor boeten, mensen die een hond hebben die wel luistert, en die wel fatsoenlijk los kan zonder anderen lastig te vallen.
Het is helaas niet anders, zo werkt het gewoon.
Ze kunnen moeilijk uitzonderingen maken voor honden die zich netjes gedragen, dat is onmogelijk.
Dus ja, ik heb me aan de regels te houden en doe ik dat niet, dan moet ik gewoon betalen.

Zo simpel ligt het.
Toch is elders op dit forum een hele discussie aan de gang (geweest) over of je je hond tekort doe als je hem nooit eens loslaat. Veel mensen die hun hond altijd aanlijnen, wordt verweten dat ze het niet goed doen.
Maar zodra de wet zegt (en de wet heeft maling aan honden, dat weten we wel) dat honden nooit los mogen, dan houden we er ons plotseling aan.
Dat kan best, maar volgens mij heb ik geen deel genomen aan heel die discussie.
Ergens ben ik het er wel mee eens dat je een hond tekort doet als hij altijd aangelijnd moet lopen.
Vooral als dat aan een korte lijn is, daarom gebruik ik flexlijnen.
Maar dat geeft mensen nog niet het recht om de wet te overtreden, en als ze dat toch doen (doe ik ook hoor) dan betaal je maar gewoon.
Of zoek plaatsen op waar niet veel gecontroleerd wordt, doe ik zelf ook, en daar rennen de honden dan samen heerlijk los, een lust voor het oog!
Ik vind ook niet dat je de wet mag over treden,omdat jij vind dat het wel kan,of te lui bent om naar een losloopgebied te lopen. :19:
Er zijn voldoende mensen bang voor honden,een hond blijft een hond en kan zo maar wegrennen en en ongeluk veroorzaken. Ik ben er bijv. helemaal niet blij mee als er weer een of andere hond 'die zoals altijd niets doet' :roll: ,naar mijn kinderen toe rent. :19:
Laatst zag ik ook iemand met een molosser lopen,die regelmatig los loopt,en die uit het niets een jack-russel aanviel. Ik moet er niet aan denken dat het mijn kind of hond zou zijn geweest. :N:
De regels zijn er beslist niet om andere hondenbezitters mee te kutten. :19:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Frenk schreef: Ik weet uit ervaring dat een minderheid de meerderheid kan overtuigen van goede inzichten.
En mijn ervaring is weer de massa die de macht heeft, onrechtvaardig of niet.
Frenk schreef: Ja, als je geen inhoudelijk antwoord hebt, dan ga je "wat je zegt ben je zelf" roepen? Doe ik inderdaad ook wel eens als ik het niet meer weet. :ok: Ik heb uit en te na beargumenteerd wat ik van de houding van TS vind en waarom. En dat baseer ik op de informatie die hier gegeven wordt. Zo werkt het nu eenmaal.
Daarvoor is de informatie veel te beperkt. En verder hoef ik geen inhoudelijk antwoord meer te geven; we hebben allebei onze eigen argumenten en de een kan de ander niet overtuigen.
Frenk schreef: Het gaat er niet om dat je je altijd maar aan de regels moet houden, dat doe ik zelf ook niet. Ik rij wel eens te hard, ik bel wel eens niet handsfree en ook mijn hond heeft laatst nog ergens in een bos los gelopen waar een aanlijnplicht gold.
Maar ik weet dat dat niet goed is en als ik dan gepakt wordt, dan betaal ik gewoon die boete. Mijn risico, mijn verantwoordelijkheid. :ok:
Maar boete voor een regelovertreding terwijl de regel niet deugt en eigenlijk moet veranderen is weer wat anders. MAar dat is dus weer mijn mening. Jij denkt daar anders over.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Frenk
Zeer actief

iones schreef:
Frenk schreef:Het gaat er niet om dat je je altijd maar aan de regels moet houden, dat doe ik zelf ook niet. Ik rij wel eens te hard, ik bel wel eens niet handsfree en ook mijn hond heeft laatst nog ergens in een bos los gelopen waar een aanlijnplicht gold.
Maar boete voor een regelovertreding terwijl de regel niet deugt en eigenlijk moet veranderen is weer wat anders. MAar dat is dus weer mijn mening. Jij denkt daar anders over.
Maar waarom deugt die aanlijnplicht daar niet? Waarom had ze haar hond niet naar een losloopgebied kunnen brengen of aangelijnd kunnen houden? Wat is daar nou de grote moeite aan? Zeker als het maar een keertje op die plek is, omdat baasje 'geen zin' heeft. Het spijt me, maar met 42 losloopplekken heb je echt nog geen klagen hoor... En los daarvan, waar is het inlevingsvermogen in de niet-hondeneigenaren waar we onze leefomgeving mee delen? Reageer daar nou eens op, in plaats van te roepen dat je niet van regels houdt :19:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Maar ze zègt toch dat die losloopgebieden niet deugen! Te klein, langs gevaarlijke wegen etc. Wat heb je er dan aan?

Bovendien beschouw ik een klein veldje met een hekje er om heen niet als loslaatgebied. Daar kun je toch geen wandeling maken?

Er moeten specifiek GEBIEDEN zijn waar je met je hond kunt gaan wandelen en waar hij los mag. MAar dat mag gewoon nergens.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

iones schreef:Maar ze zègt toch dat die losloopgebieden niet deugen! Te klein, langs gevaarlijke wegen etc. Wat heb je er dan aan?

Bovendien beschouw ik een klein veldje met een hekje er om heen niet als loslaatgebied. Daar kun je toch geen wandeling maken?

Er moeten specifiek GEBIEDEN zijn waar je met je hond kunt gaan wandelen en waar hij los mag. MAar dat mag gewoon nergens.
Die zijn er in Den Haag dus echt zat :19:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Frenk
Zeer actief

iones schreef:Maar ze zègt toch dat die losloopgebieden niet deugen! Te klein, langs gevaarlijke wegen etc. Wat heb je er dan aan?

En die zijn er dus wel :19: Lees dit eens: http://www.denhaag.nl/pics/dsb/ststr/ho ... honden.pdf

Even een paar citaten, zodat we weten waar we het hier inhoudelijk over hebben:
Regels van het hondenbeleid
Van bewoners en bezoekers van Den Haag mogen wij verwachten dat zij zich zo gedragen dat iedereen op een prettige wijze gebruik kan maken van de openbare ruimte. Honden horen bij onze maatschappij en in onze stad. Honden leveren een positieve bijdrage aan de samenleving, bijvoorbeeld als lid van het gezin, gezelschapsdier, voor sociale contacten, gezondheid, beveiliging enz. Ervaring leert wel dat honden en hondenbezitters niet altijd samen gaan met de bescherming van natuurwaarden of met mensen die niet van honden houden, spelende kinderen en overige recreanten.
Met het hondenbeleid wordt een gedrag van hondenbezitters en honden beoogd dat past bij een prettig samenleven in de stad. Het hondenbeleid voorziet daarom in ruimte voor hondenbezitters en hun honden om te worden uitgelaten en lange wandelingen te kunnen maken.
Binnen het hondenbeleid past ook dat honden in bepaalde gebieden verboden zijn of aangelijnd moeten zijn. Doel hiervan is de natuur te beschermen, hinder voor andere recreanten te voorkomen en
mensen die minder op hebben met honden of verkeersdeelnemers te behoeden voor onverhoedse confrontatie met loslopende honden.

Het nieuwe aanwijzingsbesluit resulteert in 41 nieuwe uitrengebieden, terwijl voor 7 van de huidige uitrengebieden de aanlijnplicht gaat gelden. Daarnaast worden er 18 nieuwe gebieden verboden voor honden en worden 8 van de huidige verboden gebieden omgezet in gebieden met de aanlijnplicht. Ruimtelijk vertaald houdt dit in dat in totaal ongeveer 510 ha. openbare ruimte, waaronder groengebieden, beschikbaar is voor honden om het gehele jaar los te lopen. Dit is ongeveer 18 ha. meer dan tot nu toe. Voor de ongeveer 12.500 geregistreerde honden komt dit neer op ruim 400 m2 per hond, exclusief de ruimte voor honden op het strand, omdat honden tijdens het badseizoen op een deel van het strand niet mogen komen. Met het nieuwe aanwijzingsbesluit is in totaal ongeveer 226 ha. openbare ruimte verboden voor honden; dit is 7 ha. meer dan voorheen.
Tijdens het badseizoen (15 mei tot 1 oktober) krijgen honden verschillende mogelijkheden om los te lopen op het strand. Nieuw is dat men op het hele Zuiderstrand van 21.00 tot 07.00 met loslopende honden mag komen, dit is ongeveer 49 ha.
Ook mogen loslopende honden op alle dagen en alle uren op twee delen van Zuiderstrand. Dit zijn het deel vanaf strandopgang 2 tot de grens met de gemeente Westland en, evenals in voorgaande jaren, het deel tussen de strandopgangen 9 en 10 (bij de Kwartel), in totaal 12 ha.
Voor het Noorderstrand geldt dat men alle dagen en uren met loslopende honden op het strand mag vanaf de strandopgang aan het einde van het Zwarte Pad tot de grens met Wassenaar; dit is ongeveer 9 ha.
Buiten het badseizoen is, gedurende 7½ maand, het gehele Zuider- en Noorderstrand vrij voor honden; dit beslaat 97 ha.
Kijkend naar de spreiding van de uitrengebieden dan valt op dat in veel grote groengebieden uitrengebieden zijn aangewezen. Ook valt op dat in bepaalde gebieden, zoals bijvoorbeeld de binnenstad, de uitrenmogelijkheden zeer beperkt zijn. Dit is inherent aan de stedenbouwkundige opbouw van de stad.

Het is in mijn ogen een vorm van goed burgerschap als inwoners en bezoekers van de stad elkaar geen overlast bezorgen. Daarvoor is het nodig dat men de regels van het hondenbeleid en het waarom van die regels kent. Het houdt ook in dat men zich houdt aan de regels die zijn afgesproken.
Voor hondenbezitters betekent dit, dat van hen verwacht mag worden dat zij ervoor zorgen dat hun hond geen overlast veroorzaakt aan anderen, of het nu gaat om hondenpoep of om het laten loslopen van een hond waar dat niet mag.

Ik vind dit dus helemaal niet onredelijk klinken. :19:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

eefje_ates schreef:
Ik vind ook niet dat je de wet mag over treden,omdat jij vind dat het wel kan,of te lui bent om naar een losloopgebied te lopen. :19:
Er zijn voldoende mensen bang voor honden,een hond blijft een hond en kan zo maar wegrennen en en ongeluk veroorzaken. Ik ben er bijv. helemaal niet blij mee als er weer een of andere hond 'die zoals altijd niets doet' :roll: ,naar mijn kinderen toe rent. :19:
Laatst zag ik ook iemand met een molosser lopen,die regelmatig los loopt,en die uit het niets een jack-russel aanviel. Ik moet er niet aan denken dat het mijn kind of hond zou zijn geweest. :N:

Ik denk dat je het niet helemaal goed gelezen hebt.
Er zijn hier dus absoluut GEEN losloopgebieden in Zwijndrecht, helemaal noppes, niets.
Ik ga dus met mijn honden naar een plek waar niemand loopt, geen kinderen zijn, geen andere honden zijn, niemand.
Enkel zo nu en dan een fietser of bromfietser, en ik hou mijn honden altijd netjes naast me tot die voorbij is, die zie ik al van verre aankomen nml.
Daarnaast zou ik met Romeo helemaal niet naar een losloopgebied kunnen, want dan sloopt hij alle honden daar.

En Julia laat ik af en toe los lopen langs de begraafplaats, en als ik daar iemand aan zie komen gaat ze even aan de lijn tot die persoon weer voorbij is.

Ik hou dus wel degelijk rekening met anderen.
Ik wil niet dat wie dan ook last heeft van mijn honden.
eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Ongelezen bericht door eefje_ates »

Paulala schreef:
eefje_ates schreef:

Ik denk dat je het niet helemaal goed gelezen hebt.
Er zijn hier dus absoluut GEEN losloopgebieden in Zwijndrecht, helemaal noppes, niets.
Ik ga dus met mijn honden naar een plek waar niemand loopt, geen kinderen zijn, geen andere honden zijn, niemand.
Enkel zo nu en dan een fietser of bromfietser, en ik hou mijn honden altijd netjes naast me tot die voorbij is, die zie ik al van verre aankomen nml.
Daarnaast zou ik met Romeo helemaal niet naar een losloopgebied kunnen, want dan sloopt hij alle honden daar.

En Julia laat ik af en toe los lopen langs de begraafplaats, en als ik daar iemand aan zie komen gaat ze even aan de lijn tot die persoon weer voorbij is.

Ik hou dus wel degelijk rekening met anderen.
Ik wil niet dat wie dan ook last heeft van mijn honden.
:N: Was ook niet voor jou bedoeld paulala. Ik wou eigenlijk laten ziens dat ik het met je eens was. Die was eigenlijk voor iones.TS bedoeld. :mrgreen:
Volgende x moet ik maar iets duidelijker zijn. :mrgreen:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Frenk schreef:En die zijn er dus wel :19: Lees dit eens: http://www.denhaag.nl/pics/dsb/ststr/ho ... honden.pdf
Iones, ik vind het heel jammer dat je hier nog niet inhoudelijk op gereageerd hebt :19: Ik hoop dat het door tijdgebrek is en dat je dat nog wel komt doen :ok:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Frenk schreef: Maar waarom deugt die aanlijnplicht daar niet? Waarom had ze haar hond niet naar een losloopgebied kunnen brengen of aangelijnd kunnen houden? Wat is daar nou de grote moeite aan? Zeker als het maar een keertje op die plek is, omdat baasje 'geen zin' heeft. Het spijt me, maar met 42 losloopplekken heb je echt nog geen klagen hoor...
Ik kan me voorstellen dat je normaliter braaf naar zo'n losloopplek gaat maar dat het niet altijd helemaal uit komt. Ze liggen vaak niet vlak naast de deur en als je het eens druk hebt door omstandigheden, dan kan het niet anders. Vandaar dat die losloopplekken eigenlijk niet voldoen: ze moeten gewoon overal in elke buurt zijn. En het moet niet nodig zijn dat iemand eerst met de hond in de auto stapt. Voor elk wissewasje de auto in moeten, dat is gewoon te gek voor woorden.
Frenk schreef: En los daarvan, waar is het inlevingsvermogen in de niet-hondeneigenaren waar we onze leefomgeving mee delen? Reageer daar nou eens op, in plaats van te roepen dat je niet van regels houdt :19:
WAar is het inlevingsvermogen ooit te bekennen van niet- hondenliefhebbers naar honden toe?

OKe. Heb het gelezen Frenk, dat hondenbesluit. Zoals het daar staat klinkt het niet onredelijk. IK ben wel vreselijk blij dat ik niet in Den Haag woon (afgezien van het hondenbeleid), maar als ik daar woonde, dan stemde ik mijn woonplek wel af op een naburig hondengebied.
Ik weet niet in hoeverre dit hondenbesluit alles waar maakt in de praktijk. Dat zou de TS moeten toelichten. Die weet het namelijk bij ondervinding.
Frenk
Zeer actief

iones schreef:
Frenk schreef: Maar waarom deugt die aanlijnplicht daar niet? Waarom had ze haar hond niet naar een losloopgebied kunnen brengen of aangelijnd kunnen houden? Wat is daar nou de grote moeite aan? Zeker als het maar een keertje op die plek is, omdat baasje 'geen zin' heeft. Het spijt me, maar met 42 losloopplekken heb je echt nog geen klagen hoor...
Ik kan me voorstellen dat je normaliter braaf naar zo'n losloopplek gaat maar dat het niet altijd helemaal uit komt. Ze liggen vaak niet vlak naast de deur en als je het eens druk hebt door omstandigheden, dan kan het niet anders. Vandaar dat die losloopplekken eigenlijk niet voldoen: ze moeten gewoon overal in elke buurt zijn. En het moet niet nodig zijn dat iemand eerst met de hond in de auto stapt. Voor elk wissewasje de auto in moeten, dat is gewoon te gek voor woorden.
Tja, de mogelijkheden zijn in een binnenstad natuurlijk redelijk beperkt. Hier zijn de grasstroken naast het water losloopgebied, 2 minuten lopen, maar dat is wel aan de weg. Dus daar hou ik Frenk aangelijnd, want ik heb hem niet voldoende onder appel om hem los te durven laten. Op 5 minuutjes lopen liggen 2 stadsparken. Gewoon grote grasvelden. Op beiden mogen honden los, maar ook hier omringd door wegen. Dat is nu eenmaal niet anders :19:. Op iets grotere afstand, ik gok bijna 10 minuten, hebben wij de mazzel van een heus stadsbos. Ook daar mogen de hondjes los. Maar ook hier niet omheind en dus uiteindelijk omringd door wegen. In zowel de parken als het bos mag Frenk los. Maar nog liever rijd ik 10 minuten met de auto naar het strand, de duinen of het bos. Waar ik kan kiezen uit een grote verscheidenheid aan losloopgebieden. (eerlijk gezegd, zoals het in Den Haag dus ook is :19:)
Frenk schreef: En los daarvan, waar is het inlevingsvermogen in de niet-hondeneigenaren waar we onze leefomgeving mee delen? Reageer daar nou eens op, in plaats van te roepen dat je niet van regels houdt :19:
WAar is het inlevingsvermogen ooit te bekennen van niet- hondenliefhebbers naar honden toe?
Ik vind dat het mijn keuze en mijn verantwoordelijkheid is als ik een hond neem. En dat betekent dus op z'n minst aanlijnen (of wel heel strak onder appel hebben) en poep opruimen. Maar als ik zie hoeveel stront er hier op straat ligt en hoe slecht honden opgevoed zijn (en hoeveel baasjes dat aan hun bips zal oxideren), dan erger ik me ook wild. Denk je dat ik blij wordt van van die enorme frolic flatsen voor m'n deur? En ik ben notabene zelf een hondenmens. Ik heb met mijn hond nog geen vervelende ervaringen met niet-hondenmensen opgedaan. Ja, af en toe een wantrouwige buurvrouw die kijkt of ik wel een zakje bij me heb. Maar ik kan het haar echt niet kwalijk nemen, kijkend naar het gedrag van mijn collega hondenmensen :19:
OKe. Heb het gelezen Frenk, dat hondenbesluit. Zoals het daar staat klinkt het niet onredelijk. IK ben wel vreselijk blij dat ik niet in Den Haag woon (afgezien van het hondenbeleid), maar als ik daar woonde, dan stemde ik mijn woonplek wel af op een naburig hondengebied.
Ik denk dat dat laatste handig is om te doen ja. Net zoals je je moet afvragen, voor je aan een hond begint, of je de hond hondwaardig kunt huisvesten. :ok:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Oh, ik erger me ook aan hondenpoep op de stoep hoor! Maar op groenstroken lopen mensen normaliter toch niet, ook omdat daar het gras dan verdwijnt. Toen ik nog in het armetierige Eindhoven woonde, poepten mijn honden ook in de groenstrook (waren meestal van die laag bij de grondse begroeiïngen). En daar had in principe niemand last van. MAar.... het mocht niet. Tsja, mijn honden moesten ook ergens poepen en de hele rimbam was daar volgebouwd. IN mijn kindertijd liepen daar nog schapen. Nu was alles hutjemutje tegen elkaar aangebouwd. Wat verder lopen overigens, iets van 5 minuten kwam je buiten de bebouwde kom, met groengebieden. Ook daar moest je officieel je hond aanlijnen. Tsja... overal eigenlijk. Maar mijn honden willen ook vrij lopen en rennen en spelen. Dat gaat niet aan de lijn. En als mij verder geen opties geboden worden.
Maar poep op de stoep... sja, daar kan ik ook met mijn pet niet bij.
Frenk schreef: Ik denk dat dat laatste handig is om te doen ja. Net zoals je je moet afvragen, voor je aan een hond begint, of je de hond hondwaardig kunt huisvesten. :ok:
Mensen denken alleen aan wat ze zelf zo graag willen. Zelden aan wat ze te bieden hebben. Niet alleen als ze aan huisdieren beginnen, maar zelfs als ze aan kinderen beginnen. Dus.... ik denk dat dit te veel is gevraagd.

OVerigens Frenk, ik wil je nog even duiden op dit topic:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... 94#3083394
Je best doen als je het niet goed meer kunt doen in de ogen van je omgeving.... en dan ook nog hondenbelasting moeten betalen. Het zit een hoop scheef hier.
Laatst gewijzigd door iones op 07 okt 2008 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
thijs193
nieuw lid
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door thijs193 »

Vraag aan de topic starter :

Zou je het voor laten komen bij de rechter als je bijvoorbeeld 500 euro zou moeten betalen aan rechtkosten , die je dan bij gelijk ( dus onschuldig ) halen weer terug ontvangt ?
Drentsche Patrijs
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

thijs193 schreef:Vraag aan de topic starter :

Zou je het voor laten komen bij de rechter als je bijvoorbeeld 500 euro zou moeten betalen aan rechtkosten , die je dan bij gelijk ( dus onschuldig ) halen weer terug ontvangt ?
Maakt dat wat uit dan?
Ik ben blij dat Tyra hier gewoon rustig en veilig zowat overal los kan lopen zonder gezeik zeg. Ik zou er ook acuut opstandig van worden. Hier is bv een schelpenbad lang water. Prachtig stukje om even te lopen, niemand komt hier behalve wat vissers en de hondeneigenaren. Hier lopen ook altijd honden los al is het geen aangewezen losloopplek. Niemand heeft er last van en de hondjes genieten. Ik moet er niet aan denken dat ik hier straks ook van die jopies krijg die boetes uit gaan delen waardoor dat stukje grond ongebruikt blijft.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Valerie schreef:

Maakt dat wat uit dan?
Ik ben blij dat Tyra hier gewoon rustig en veilig zowat overal los kan lopen zonder gezeik zeg. Ik zou er ook acuut opstandig van worden. Hier is bv een schelpenbad lang water. Prachtig stukje om even te lopen, niemand komt hier behalve wat vissers en de hondeneigenaren. Hier lopen ook altijd honden los al is het geen aangewezen losloopplek. Niemand heeft er last van en de hondjes genieten. Ik moet er niet aan denken dat ik hier straks ook van die jopies krijg die boetes uit gaan delen waardoor dat stukje grond ongebruikt blijft.
ik denk dat thijs zich afvraagt of dat wat uitmaakt voor TS. :wink:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief

Daar gaat het toch helemaal niet om. Waarom zou je zelf in godsnaam 500 daarvoor willen betalen? Kan je beter een nieuwe pc kopen ofzo.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Valerie schreef:Daar gaat het toch helemaal niet om. Waarom zou je zelf in godsnaam 500 daarvoor willen betalen? Kan je beter een nieuwe pc kopen ofzo.
dat is precies de vraag inderdaad.

:mrgreen:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief

Nee de vraag komt op mij over alsof dit een nieuwe manier is om te laten zien dat de TS er makkelijk af wilt zijn. Als je de mogelijk hebt om je hond gewoon veilig en verantwoordelijk los te laten moet je het gewoon doen :ok: Zoals ik al zei, als er ineens een paaltje staat van hondenlosloopgebied kan het niet zo zijn dat mensen er dan ineens anders naar kijken. De plek blijft hetzelfde, dus als het kan gewoon doen :pffff:
Frenk
Zeer actief

Valerie schreef:Nee de vraag komt op mij over alsof dit een nieuwe manier is om te laten zien dat de TS er makkelijk af wilt zijn. Als je de mogelijk hebt om je hond gewoon veilig en verantwoordelijk los te laten moet je het gewoon doen :ok: Zoals ik al zei, als er ineens een paaltje staat van hondenlosloopgebied kan het niet zo zijn dat mensen er dan ineens anders naar kijken. De plek blijft hetzelfde, dus als het kan gewoon doen :pffff:
Maar blijkbaar hebben mensen gevonden dat het daar beter niet kon en op 42! andere plaatsen wel.
Het is dan toch niet aan TS om in haar eentje opeens andere regels te verzinnen? En dan ook nog verontwaardigd zijn als je een boete krijgt :19:
Het is dus niet alsof ze geen andere mogelijkheden had he.
Afbeelding
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Valerie schreef:Nee de vraag komt op mij over alsof dit een nieuwe manier is om te laten zien dat de TS er makkelijk af wilt zijn. Als je de mogelijk hebt om je hond gewoon veilig en verantwoordelijk los te laten moet je het gewoon doen :ok: Zoals ik al zei, als er ineens een paaltje staat van hondenlosloopgebied kan het niet zo zijn dat mensen er dan ineens anders naar kijken. De plek blijft hetzelfde, dus als het kan gewoon doen :pffff:
Idd. Ik loop hier al jaren op met de honden op diverse plekken en vorig jaar stonden er opeens bordjes dat het niet meer mocht. Op godverlaten plekken waar de enige ( enkeling ) mensen die ik tegenkom zwervers of andere hondenbezitters zijn.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Valerie
Zeer actief

Frenk schreef:Maar blijkbaar hebben mensen gevonden dat het daar beter niet kon en op 42! andere plaatsen wel.
Het is dan toch niet aan TS om in haar eentje opeens andere regels te verzinnen? En dan ook nog verontwaardigd zijn als je een boete krijgt :19:
Het is dus niet alsof ze geen andere mogelijkheden had he.
Ik ken Den Haag niet. In Lelystad had je dus serieus wel losloopplekken aan een drukke auto weg van 3 bij 4. Dan ga je ook nadenken hoe de gemeente over honden denkt. Gelukkig had ik in mn andere huis wel veilige losloopplekken. Als ik kijk waar ik nu loop hoef ik 1 brug over en zit ik in een prachtig officieel losloopgebied waar ik ook eigenlijk altijd loop. Maar de plek bij het water loopt ze ook los, zal meer een gedoog plek zijn maar daar loopt ook alles los. Ik zie het probleem niet.
Stel de TS liep op een plek waar ze niemand tot last zijn, wat maakt het dan uit? Zij genieten, de honden genieten wat wil je nog meer?
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Valerie schreef:

Maakt dat wat uit dan?
Nou, ik kom daar dus niet meer omdat mensen inderdaad hun honden daar los laten en ook niet reageren op mijn vraag of ze hun hond even bij zich kunnen houden. Jahaaa, ze reageren wel, namelijk al met bedreigingen dat ze mij en mijn honden kapot trappen als ik er iets van zeg. Terwijl het dus geen losloopgebied is en ik braaf niet aan de overkant van het water kom, waar namelijk wel het losloop gebied is.
Dus als jij en al die anderen nu lekker aan de overkant gaan lopen, waar het mag, kan ik ook weer normaal met mijn honden lopen op plekken waar je aanlijnplicht hebt.

En ik weet dat ik nu niet aardig over kom, maar dat is omdat ik dit soort berichtjes zo langzaam aan een beetje zat ben. In Almere hebben de hondeneigenaren al zowat alles zich toegeeigend door er met hun honden los te lopen en voor mensen die daar niet van gediend zijn, om welke reden dan ook, is het dus niet meer mogelijk om dat te ontwijken. En als je er iets van zegt, krijg je een grote bek toe of wordt je echt gewoon vierkant uitgelachen terwijl hun hond de jouwe belaagt.
Want al die mensen met die loslopende honden roepen dat ze hun hondje geen overlast laten veroorzaken. Maar mijn ervaringen zijn zeer anders. De meeste mensen hebben hond niet onder appel en doen er zeer weinig aan om de hond bij zich te roepen als je daar om vraagt. En nee, er is gelukkig geen politie die erop let. Maar er komt steeds meer weerstand tegen honden en hondeneigenaren en met dit soort dingen hebben we straks de kans dat we Den Haag 2 worden.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Frenk
Zeer actief

Valerie schreef:Stel de TS liep op een plek waar ze niemand tot last zijn, wat maakt het dan uit? Zij genieten, de honden genieten wat wil je nog meer?
Stel dat dat zo zou zijn. (Het was in werkelijkheid een bedrijfsterrein, omdat TS geen zin had om verder weg te gaan) Maar, ok, stel. Dan vind ik het prima als jij denkt die keuze te moeten maken, tegen het beleid in. Nogmaals, dat doe ik ook als ik vind dat ik 's nachts heus 150 kan rijden, omdat er niemand op de weg is. Maar, ik ga een boete die ik dan krijg niet voor de rechter laten komen. Dat zal me lekker worden. Afgaand op de gemiddelde hondenbaas die ik tegenkom en de hoeveelheid poep op straat, zal het een mooie bende worden als iedereen voor zichzelf mag gaan bepalen hoe en wat. Aanlijnplichten zijn er niet om hondenmensen te sarren, maar hoogstwaarschijnlijk om niet-hondenmensen ook de ruimte te gunnen. Bovendien geeft het hondenbazen ook duidelijkheid. Toen Frenk aan het revalideren was kon ik mooi in een aanlijngebied gaan lopen, in de wetenschap dat er dan niet een hond zomaar bovenop hem zou duiken. Dat vind ik prettig. En als ik een hond zou hebben die niet van andere honden gediend was, dan is het ook fijn als er specifieke aanlijngebieden bestaan.

Ik zeg niet dat er nergens een verkeerde keuze wordt gemaakt, natuurlijk zijn er gemeentes waar het ronduit schofterig is gesteld met het hondenbeleid. Maar, het is in Den Haag prima geregeld. Lees maar in het hondenbesluit.

Ik mag hier op de meeste plekken de Amsterdamse Waterleidingduinen niet in met de hond. Wat zou je ervan vinden als ik dat toch zou doen, om vervolgens de boete te weigeren te voldoen en het voor de rechter te laten komen?

Dan denk je toch ook "raar wijf en luie muts. Een paar minuten verderop mag je wel met je hond lopen. En los ook nog. Wat zeur je nou."

En dat zou je dan terecht denken wat mij betreft. :mrgreen:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

eefje_ates schreef:
:N: Was ook niet voor jou bedoeld paulala. Ik wou eigenlijk laten ziens dat ik het met je eens was. Die was eigenlijk voor iones.TS bedoeld. :mrgreen:
Volgende x moet ik maar iets duidelijker zijn. :mrgreen:
Is niet erg hoor, ik dacht dat het tegen mij ging omdat je mij gequote had.
Altijd lastig communiceren via een forum :mrgreen:
Valerie
Zeer actief

Je bedoelt ook Almere Buitenhout? Ik heb hier ook met een zwaar hondagressieve hond gelopen (natuurlijk niet in het losloopgebied) maar nooit echt noemenswaardige problemen. Ik heb ook nooit bedreigingen richting mij of hem gehoord. Ook niet naar Tyra maar zij staat ook prima onder appèl en wordt indien nodig meteen aangelijnt, ook in het losloopgebied.
Ik begrijp dat het makkelijk is om mij nu af te kammen, maar als je goed leest zie je ook meteen dat ik grotendeels in het losloopgebied loop :roll: Dus reageer je even lekker op iemand anders af waar je dan ook daadwerkelijk last van heb.
Valerie
Zeer actief

Frenk schreef:
Valerie schreef:Stel de TS liep op een plek waar ze niemand tot last zijn, wat maakt het dan uit? Zij genieten, de honden genieten wat wil je nog meer?
Stel dat dat zo zou zijn. (Het was in werkelijkheid een bedrijfsterrein, omdat TS geen zin had om verder weg te gaan) Maar, ok, stel. Dan vind ik het prima als jij denkt die keuze te moeten maken, tegen het beleid in. Nogmaals, dat doe ik ook als ik vind dat ik 's nachts heus 150 kan rijden, omdat er niemand op de weg is. Maar, ik ga een boete die ik dan krijg niet voor de rechter laten komen. Dat zal me lekker worden. Afgaand op de gemiddelde hondenbaas die ik tegenkom en de hoeveelheid poep op straat, zal het een mooie bende worden als iedereen voor zichzelf mag gaan bepalen hoe en wat. Aanlijnplichten zijn er niet om hondenmensen te sarren, maar hoogstwaarschijnlijk om niet-hondenmensen ook de ruimte te gunnen. Bovendien geeft het hondenbazen ook duidelijkheid. Toen Frenk aan het revalideren was kon ik mooi in een aanlijngebied gaan lopen, in de wetenschap dat er dan niet een hond zomaar bovenop hem zou duiken. Dat vind ik prettig. En als ik een hond zou hebben die niet van andere honden gediend was, dan is het ook fijn als er specifieke aanlijngebieden bestaan.

Ik zeg niet dat er nergens een verkeerde keuze wordt gemaakt, natuurlijk zijn er gemeentes waar het ronduit schofterig is gesteld met het hondenbeleid. Maar, het is in Den Haag prima geregeld. Lees maar in het hondenbesluit.

Ik mag hier op de meeste plekken de Amsterdamse Waterleidingduinen niet in met de hond. Wat zou je ervan vinden als ik dat toch zou doen, om vervolgens de boete te weigeren te voldoen en het voor de rechter te laten komen?

Dan denk je toch ook "raar wijf en luie muts. Een paar minuten verderop mag je wel met je hond lopen. En los ook nog. Wat zeur je nou."

En dat zou je dan terecht denken wat mij betreft. :mrgreen:
Ik begrijp je punt, en ik herken het probleem zeker dat je aanlijn gebieden nodig hebt. Hier komt binnekort een staffreu bij en die wil ik ook gewoon rustig kunnen uitlaten. Ik weet verder de situatie van Den Haag niet, het aantal losloopgebieden zegt mij ook niets aangezien het best mogelijk is dat er genoeg niet geschikt zijn. Maar klopt ook dat er teveel overlast wordt veroorzaakt, aan de andere kant vind ik ook in veel gevallen dat er weer te weinig voor de honden wordt gedaan. Vandaar dat ik niet oordeel. Als de TS een gigantisch bos naast de deur heeft maar de hond op een kinderspeelplaats uitlaat zou ik het een heel ander verhaal vinden.
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Valerie schreef:Je bedoelt ook Almere Buitenhout? Ik heb hier ook met een zwaar hondagressieve hond gelopen (natuurlijk niet in het losloopgebied) maar nooit echt noemenswaardige problemen. Ik heb ook nooit bedreigingen richting mij of hem gehoord. Ook niet naar Tyra maar zij staat ook prima onder appèl en wordt indien nodig meteen aangelijnt, ook in het losloopgebied.
Ik begrijp dat het makkelijk is om mij nu af te kammen, maar als je goed leest zie je ook meteen dat ik grotendeels in het losloopgebied loop :roll: Dus reageer je even lekker op iemand anders af waar je dan ook daadwerkelijk last van heb.
Ik heb het inderdaad over de Buitenhout en het schelpenpad langs de bloemenbuurt. En ik heb daar in het verleden al vaker over geschreven hier op het forum hoe ik echt helemaal over de zeik thuis kwam omdat ik weer bonje had met een hondenbaasje die op mijn vraag of hij de honden bij zich wil houden mij en mijn honden letterlijk stond te bedreigen, naast het aantal keren dat mensen gewoon letterlijk de brug versperren met hun hond zodat ik er niet door kon met mijn honden zonder in de problemen te komen (je weet dus zelf ook hoe breed die brug is en als er dan 3 hondenbaasjes precies bij het begin bovenaan uitgebreid gaan staan kleppen, kan je er dus niet meer door.) En dat die mannen letterlijk zeiden: ga je gang hoor, mijn honden doen niets, hahahaha. En dat uitleg gewoon niet mogelijk was. Dus een rondje lopen zat er voor mij al helemaal niet meer in. Maar goed, dat was dan ook richting losloopgebied dus dan mag ik er niets van zeggen.
Ik weet niet hoe lang jij er al woont, want ik heb jouw honden daar nooit gezien, dus ik kan daar inderdaad niets over zeggen, maar ik kwam er tot ongeveer 2 jaar geleden regelmatig en ben er dus mee gestopt vanwege alle incidenten. En dan heb ik nog niet eens over de loslopende honden die daar op de jasmijnstraat achter joggers en fietsers aan rennen en ze naar de benen happen. Wellicht dat al die honden en hun baasjes verdwenen zijn de afgelopen twee jaar, dat weet ik natuurlijk niet.
Laatst gewijzigd door Roelfien op 07 okt 2008 13:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”