Ik weet uit ervaring dat een minderheid de meerderheid kan overtuigen van goede inzichten.iones schreef:En jij denkt dat dat iets verandert? "De meerderheid", waar jij het net over had, heeft veel te veel belang bij jouw (belasting)geld maar wil daar niets voor terug doen.Frenk schreef: Dat vind ik heel vervelend voor je. Moet je in Zwijndrecht eigenlijk hondenbelasting betalen? Als je in een gemeente woont waar desondanks wel hondenbelasting wordt geheven, maar echt geen hondwaardige voorzieningen worden getroffen zou ik wel een punt gaan maken bij de raad.
Ja, als je geen inhoudelijk antwoord hebt, dan ga je "wat je zegt ben je zelf" roepen? Doe ik inderdaad ook wel eens als ik het niet meer weet.Wie ben jij om te oordelen vanaf je beeldscherm dat iemand lui is en regels aan haar laars lapt? Daar weet je helemaal niets van! Misschien houdt ze zich scherp aan zoveel andere regels, alleen niet aan deze. En zo iemand noem je asociaal en gemakzuchtig en egocentrisch. Terwijl de manier waarop jij oordeelt eigenlijk verraadt dat je zelf zo bent.Frenk schreef:In de situatie van TS is zij niet bezig met onrecht aan de kaak te stellen, op haar strepen te staan of verantwoording te nemen. Juist niet. Ze is lui en lapt de regels aan haar laars. Wat is daar nou zo radicaal en "kijk-mij-eens-op-de-barricade-klimmend" aan?
Ik hou helemaal niet van teveel regels of een overheid die zich tot achter de voordeur met haar burgers bemoeit. Maar ik heb een schurftige allergie tegen gemakzuchtige, asociale en egocentrische mensen die hun tekortkomingen goedpraten door er een "schoppen-tegen-de-maatschappij" stickertje op te plakken.
Het gaat er niet om dat je je altijd maar aan de regels moet houden, dat doe ik zelf ook niet. Ik rij wel eens te hard, ik bel wel eens niet handsfree en ook mijn hond heeft laatst nog ergens in een bos los gelopen waar een aanlijnplicht gold.Dit vind ik toch een beetje tegenstrijdig.Paulala schreef:Maar dat geeft mensen nog niet het recht om de wet te overtreden, en als ze dat toch doen (doe ik ook hoor) dan betaal je maar gewoon.
Of zoek plaatsen op waar niet veel gecontroleerd wordt, doe ik zelf ook, en daar rennen de honden dan samen heerlijk los, een lust voor het oog!
Enerzijds zeg je "geeft mensen nog niet het recht om de wet te overtreden", maar daarna zeg je "zoek plaatsen waar niet veel gecontroleerd wordt". Dus als de politie niet oplet, dan mag het wel. Zou de politie opletten en controleren, dan krijg je een bekeuring want het mag niet.
Als je je aan de regels zou houden, dan zou je de honden óók niet loslaten waar weinig gecontroleerd wordt maar waar het óók niet mag. Maar.... dan doe je je honden wel tekort.
Ik zelf zal altijd op komen voor het belang van mijn honden. MAar ik heb het gemakkelijk.
- ik woon op het platteland'
- officieel mag in heel de gemeente de hond niet los, maar hier wordt het gedoogd
- en hondenbelasting betalen hoeven we ook niet.
Maar ik weet dat dat niet goed is en als ik dan gepakt wordt, dan betaal ik gewoon die boete. Mijn risico, mijn verantwoordelijkheid.