Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat doe je als een vos...nieuwe vos foto's blz 7

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Muk schreef:De beveiliging is er vaak wel, zeker in Nederland. Daarnaast hangt het ook af van het soort gebouw of er beveiliging is. In Nederland is de bekeuring 50 euro als je betrapt wordt en de politie bekeurt je. Maar er zijn ook gebieden waar de boete vele malen hoger ligt. Zo ben ik een paar maanden geleden naar plekken gegaan (in Frankrijk, was militair terrein) waar de bekeuring wel tot 6000 euro is als je daar betrapt wordt. En als ik met niet-urbexers ergens naartoe ga, dan wil ik wel zo min mogelijk risico lopen. Niet alleen voor mezelf, maar ook voor de anderen.

Mochten er nog mensen zijn die eens mee willen gaan, dan lees ik dat wel hier, of via pb. Tot nu toe staan op de "lijst" Wendy71, Gaia en Lars.
Morgen zend ik wel een pb naar diegene die mee willen gaan om wat meer af te spreken en te bespreken.
Coun't me in :ok: , ik ga zowiezo mee. :wink:
Ga je ook mee Merit? :wink: . leuk.. :ok:

Ik heb er zo'n zin in! :thumleft:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Remina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Remina »

Ben benieuwd naar de foto's, wel hier plaatsen dan hé :mrgreen:
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Remina schreef:Ik heb na de laatste berichten even flink gegoogled....het heeft echt wat zeg...van die verlaten gebouwen fotograferen..echt mooi!
Gaaf hé? :wink:
Het heeft echt iets aparts, je moet er wel van houden..
Ga anders mee joh.. :ok:

Als we gaan worden er zeker foto's geplaatst, wat denk jij. :wink: :ok:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Er zijn er dus meerdere met dezelfde tik :mrgreen:

Buiten alleen de gebouwen vind ik het ook heel gaaf om in die puin een mens te zetten

Een verlaten vliegbasis van de russen
Afbeelding

Afbeelding
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Prachtige foto's allemaal!
Ben dus niet de enige die dat ook iets vind hebben van die verlaten oude half afgetakelde gebouwen.

Bij mijn ouders in de buurt stond een heel oud woonhuis, ramen kapot, muren op instorten, her en der hout voor ramen/deuren. En dan als je naar binnen loerde zag je dus nog meubels staan, er hingen nog half vergane gordijntjes her en der.
Ik vond dat altijd zo apart, het idee dat daar iemand woonde e.d.
Het is nu gesloopt.
estelle

Oei dat klinkt wel geweldig wat jullie gaan doen, ik zou ook wel mee willen eigenlijk alleen zit ik met de reis. Hoe willen jjullie dat dan gaan doen? In 1 dagje heen en weer ofzo?

Als het een beetje te regelen valt zou ik ook heel graag mee gaan. Alleen moet ik wel vanuit het Noorden komen en het liefst op een zondag....tenzij we het ver vooruit plannen dan kan ik zaterdags bijv. ook vrij vragen. Maar misschien gaan jullie wel door de weeks. Of misschien mag ik gewoon niet mee haha :idea:
Locatie maakt me weinig uit, vind alles al snel mooi.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Ik wil ook wel mee hoor Wendy. Maargoed, ben toch Lars zijn aanhangsel :mrgreen:

Alleen weet ik niet wanneer we kunnen, we zitten bom en bomvol de komende tijd ivm verjaardagen, trouwerij etc. Maargoed, we horen het wel :ok:
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Oh, zijn hier dan ook nog stoere wieven die een keertje 's nachts met volle maan meewillen naar het Solse Gat?
Je kan er niks fotograferen, maar mensen claimen altijd dat ze "dingen" hebben vastgelegd, dus wij willen ook weleens gaan kijken of we spookies kunnen fotograferen.

Voor degenen die het niet kennen: Het is een kuil in een bos. Legende is dat daar ooit een klooster stond wat ineens om 12 uur 's nachts de grond in zonk. De reden daarvan was schijnbaar dat de monniken Satanische praktijken uitvoerden. Je schijnt om 12 uur 's nachts de monniken nog te kunnen horen :smile: :smile:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Hahah als je iets wil horen dan hoor je het ook :mrgreen:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Mit
Zeer actief

chrico schreef:Hahah als je iets wil horen dan hoor je het ook :mrgreen:
Zo denken wij er ook over ja :mrgreen:
Maargoed, mensen gillen dat ze "orbs" hebben gefotografeerd, dus wij gaan het maar eens even ontkrachten.
Als we een monnik tegenkomen posten we hem wel hier :mrgreen:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Zo kregen wij eens een vraag of wij wel een cirkels op fotos hadden die wij niet hadden gefotograveerd. ja natuurlijk reageerde wij. Wij kregen uitleg dat het zielen waren :N:
Als we nu een foto hebben met een lichtcirkel dan schieten we eigenlijk in de lach en komt dat gesprek weer boven
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Mit
Zeer actief

chrico schreef:Zo kregen wij eens een vraag of wij wel een cirkels op fotos hadden die wij niet hadden gefotograveerd. ja natuurlijk reageerde wij. Wij kregen uitleg dat het zielen waren :N:
Als we nu een foto hebben met een lichtcirkel dan schieten we eigenlijk in de lach en komt dat gesprek weer boven
Ja dat zijn de orbs. Dooie menschen, dat je het effe weet.
Vroegah geloofde ik er ook nog in, maar ben inmiddels veel te nuchter voor die onzin. Hoewel ik in een donker bos waarschijnlijk ineens heeeel dicht naast Lars ga lopen, je zou tegen zo'n monnik oplopen zeg :N:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Voordeel is dat de botsing niet zo hard is dan :smile:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Remina
Zeer actief

haha, nou zo'n bos krijg je mij voor geen goud in s'nachts :pffff:
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Orbs zijn gewoon stofdeeltjes in de atmosfeer die op de foto staan. Ik heb daar wel foto's van, maar die zijn nu niet echt spectaculair te noemen.

Ok, de lijst is nu:
Wendy71 (mooie foto's ook van dat theater :ok: )
Gaia
Lars
Jinx
Estelle
Chrico (mooie foto's en een mooie locatie ook :ok: )

De locaties zijn overigens het beste met de auto te bereiken. En de bedoeling is inderdaad om in 1 dag heen en weer te rijden. Er kan met mij altijd iemand meerijden, als die persoon ook op de route woont. Het zal in het weekend worden, want ik denk dat doordeweeks de meeste mensen moeten werken.

Hier zal het in ieder geval niet worden, dit was militair terrein in Frankrijk uit WO1 en niet toegankelijk. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Muk op 02 okt 2008 20:02, 3 keer totaal gewijzigd.
Remina
Zeer actief

Gaaf hoor... :ok:
Afbeelding
Remina
Zeer actief

Wat voor camera heb je daar trouwens voor nodig?
Ik heb een canon powershot A550, maar dat ding vreet batterijen :devil:
Afbeelding
Muk

Remina schreef:Wat voor camera heb je daar trouwens voor nodig?
Soort camera maakt niets uit, als die maar werkt. Maar de meeste van dit soort locaties hebben niet echt geweldig licht (kortom het kan donker, schemerig zijn als je in de gebouwen bent omdat er geen licht is) en dan is een flits of statief wel noodzakelijk. En afhankelijk van de locatie is een zaklamp ook wel handig.
Qal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo & Welsh
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Qal »

Remina schreef:Wat voor camera heb je daar trouwens voor nodig?
Camera maakt weinig uit, denk dat het gehalte DSR's wel hoog zal zijn maar alles met een sensor en genoeg prik om een plaatje te kunnen schieten is goed. :wink: Wat voor batterijen gaan er in die powershot?
Remina
Zeer actief

AA batterijen gaan er in.
Laatst had ik die van duracel erin, en een xtra paar meegenomen naar de dierentuin.
Om exact te zijn kon met de 1e lichting 8 foto's schieten, en met de 2e ongeveer 10....ik was in staat om die camera een slinger in de boom te geven, want dan kan nooit aan de batterijen liggen lijkt me :19:
Afbeelding
estelle

Muk schreef:Orbs zijn gewoon stofdeeltjes in de atmosfeer die op de foto staan. Ik heb daar wel foto's van, maar die zijn nu niet echt spectaculair te noemen.

Ok, de lijst is nu:
Wendy71
Gaia
Lars
Estelle

De locaties zijn overigens het beste met de auto te bereiken. En de bedoeling is inderdaad om in 1 dag heen en weer te rijden. Er kan met mij altijd iemand meerijden, als die persoon ook op de route woont. Het zal in het weekend worden, want ik denk dat doordeweeks de meeste mensen moeten werken.

Hier zal het in ieder geval niet worden, dit was militair terrein in Frankrijk uit WO1 en niet toegankelijk. :mrgreen:
Afbeelding
bij het zien van al die foto's krijg ik al zin.
Ik hoor het wel als jullie een datum plannen. Ik kan gewoon met de trein naar iemand toekomen om mee te rijden.
Muk

Remina schreef:AA batterijen gaan er in.
Laatst had ik die van duracel erin, en een xtra paar meegenomen naar de dierentuin.
Om exact te zijn kon met de 1e lichting 8 foto's schieten, en met de 2e ongeveer 10....ik was in staat om die camera een slinger in de boom te geven, want dan kan nooit aan de batterijen liggen lijkt me :19:
Heel veel digitale camera's die ouder dan 2 jaar (en bij de wat mindere merken soms al bij 1 jaar) zijn, krijgen hiermee te maken. Ligt niet aan de batterijen, maar aan de camera. Te repareren is dit helaas niet.
Qal
Zeer actief

Muk schreef:Heel veel digitale camera's die ouder dan 2 jaar (en bij de wat mindere merken soms al bij 1 jaar) zijn, krijgen hiermee te maken. Ligt niet aan de batterijen, maar aan de camera. Te repareren is dit helaas niet.
Is dat dat gezeur met de logica die de batterijspanning meet en al heel snel vind dat ze te leeg zijn? :denken: Of gaan die dingen echt veel meer slurpen? (lichtongevoeligheid van sensor opvangen oid?)
Pak-de-bal

Re: wat doe je als een vos je achterna loopt? update :Foto's

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

tekkel schreef:
Pak-de-bal schreef:de enige echte oude , de oudste van Nederland
( die op instorten staat helaas, maar daarom een goed foto-onderwerp)

de Stadsmanege van Den Haag ( opgericht door Lodewijk Napoleon)
Ja, in de Kazernestraat!
Daar heb ik vlakbij gewoond van m'n 10e tot m'n 16e, toen ik nog een paardenmeisje was :wink:
Ik liep vaak naar die manege: er stonden toen nog een paar paarden, onder meer een oude schimmel met doorgegroeide hoeven. Daar heb ik nog de dierenbescherming voor gebeld, maar die hebben er niet op gereageerd.
Was een vervallen, vieze, verwaarloosde boel daar, maar wel mooi. Ik hou wel van verval :ok:
wat leuk,
er staan nog steeds een paar paarden, maar die schimmel is weg :wink:

eigenlijk denk ik dat ze niet zo denderend goed zijn met hun paarden,
want vorige keer was er een doorgezakt paard en er stond er eentje met 1 oog :19:

maar ja, het oude vervallen sfeertje , hè? :ok:

ik zie dan nòg die cavalarie van Napoleon voor me :wink:
Muk

Lars schreef:
Muk schreef:Heel veel digitale camera's die ouder dan 2 jaar (en bij de wat mindere merken soms al bij 1 jaar) zijn, krijgen hiermee te maken. Ligt niet aan de batterijen, maar aan de camera. Te repareren is dit helaas niet.
Is dat dat gezeur met de logica die de batterijspanning meet en al heel snel vind dat ze te leeg zijn? :denken: Of gaan die dingen echt veel meer slurpen? (lichtongevoeligheid van sensor opvangen oid?)
Verkeerde batterijspanningsmeter dacht ik, het is een standaard kwaal waar helaas niets aan te doen is. En als je camera daar last van heeft dan is het helaas normaal dat je ongeveer 10 foto's per batterijset kunt maken. Als je camera nog onder de garantie valt, dan kun je daar nog wat aan doen, maar anders zou ik of een nieuwe camera kopen of voor deze trip een camera lenen.
Remina
Zeer actief

Ik heb hem iets meer dan een jaar geleden gekocht dus de garantie is eraf.
Maar ik wil over een poosje toch een betere camera dus deze moet het nog maar ff volhouden..
Afbeelding
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

estelle schreef:
Muk schreef:Orbs zijn gewoon stofdeeltjes in de atmosfeer die op de foto staan. Ik heb daar wel foto's van, maar die zijn nu niet echt spectaculair te noemen.

Ok, de lijst is nu:
Wendy71
Gaia
Lars
Estelle

bij het zien van al die foto's krijg ik al zin.
Ik hoor het wel als jullie een datum plannen. Ik kan gewoon met de trein naar iemand toekomen om mee te rijden.
mooie foto , en echt een sfeertje :ok: heerlijk oude dingen zoals bunkers
ook al ben ik een ""dame" , ik mag dat soort soldaten dingen wel :wink:

wie gaat er mee naar Waterloo?
...Op het slagveld lopen en dan bedenken hóe het geweest was , ....super ! :ok:
maar die rondleiding was dan ook erg goed, vanuit het Legermuseum ging dat

ik weet nog niet of ik dat ook doe en meega, eens kijken
, voor mij allemaal ver rijden.
Muk

Van mij mag je mee, is geen probleem. :ok:
Qal
Zeer actief

Muk schreef: Verkeerde batterijspanningsmeter dacht ik, het is een standaard kwaal waar helaas niets aan te doen is. En als je camera daar last van heeft dan is het helaas normaal dat je ongeveer 10 foto's per batterijset kunt maken. Als je camera nog onder de garantie valt, dan kun je daar nog wat aan doen, maar anders zou ik of een nieuwe camera kopen of voor deze trip een camera lenen.
Ah dan ken ik het kwaaltje wel, er is meer apparatuur die daarmee kampt. De logica kijkt alleen naar de spanningsval en naarmate hij meer "inslijt" krijg je dit soort gezeur. Heel jammer want de rest van de componenten kan nog zo goed als nieuw zijn. :19:

Er zijn wel speciale cellen voor dacht ik die een constante spanning en voltage af blijven geven maar die zijn volgens mij duurder dan de camera zelf. :mrgreen:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Remina schreef:Ik heb hem iets meer dan een jaar geleden gekocht dus de garantie is eraf.
Maar ik wil over een poosje toch een betere camera dus deze moet het nog maar ff volhouden..
In onze powershot zitten twee AA batterijen, met gewone batterijen start hij niet eens op, maar ik heb afgelopen vakantie met een setje oplaadbare batterijen toch zo'n 100 foto's gemaakt zonder tussendoor op te laden :19:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”