Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat een hufter *update* blz 5

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Sabby schreef:
tineke schreef: Ik zag daarstraks een oudere heer fietsen met een hond en in plaats hem uit te schelden ging ik het gesprek met hem aan en vroeg hem of hij wat wist over oververhitting en honden.
Hij was in de veronderstelling als hij rustig fietste dat het geen kwaad kon.
Ik heb hem rustig en vriendelijk uitgelegd wat er wel zou kunnen gebeuren en daarna gaf hij mij een hand bedankte mij en gingen we ieder onze weg.
Zo kan het dus ook ,ik heb hem niet uitgescholden voor hufter ,ik vond het hoogsten dom wat hij deed, en dit gesprek verliep voor beide partijen dus prettiger en leverde ook nog wat op ,hij stapte af en ging lopen verder :ok:
en zo pak je dat aan! :ok:
zo komt het ook áán bij mensen
als je meteen 'boos' wordt op iemand, geraakt die alleen in de verdediging en luisterd die dus niet meer...
beter gewoon een normaal gesprek voeren
dat ligt er aan, als die oude man gewoon reageert is er niets aan de hand,
maar gaan ze doen: "waar bemoei jij je mee" ? en zo'n waffel opzetten? :evil:

dan wordt automatisch de sitautie anders, dit was gewoon ook ! ( NET ALS IK) een aardige man ! :ok:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Pak-de-bal schreef:
dan wordt automatisch de sitautie anders, dit was gewoon ook ! ( NET ALS IK) een aardige man ! :ok:

:smile: :smile:

heet je eigenlijk mark? :smile:
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Chione schreef:
Muk schreef: Ik denk dat iedereen het leuk vind om tegen je te schoppen en dat veel forummers daarom je al standaard ongelijk geven. Lekker makkelijk scoren heet dat.
Of je gelijk hebt in deze weet ik niet, maar als ik zoiets zie dan zou ik er ook naar vragen.
Oja?

Of denken sommige mensen er gewoon anders over?
Je kan er best anders over denken, maar als ik zie dat iemand een oude hond heeft die het niet kan bijbenen en waarvan de buik over de grond sleept dan zou ik wel bij de eigenaar informeren. Lijkt mij niet eens vreemd ook. Ik ga er dan wel vanuit dat de eigenaar dit probleem kent en er ook rekening mee houdt, maar ook dat hoeft niet altijd.

Jij zegt met je antwoord eigenlijk dat jij niet informeert bij de eigenaar als jij iets ziet waar jij je vraagtekens bij hebt? Dus als jij bijvoorbeeld een gek op een fiets zijn hond door de stad mee ziet sleuren zeg jij ook niets (zoals laatst in Utrecht)? :19:
Omdat PdB dit topic heeft geopend gaan veel mensen er direct vanuit dat PdB alles verkeerd ziet en bij voorbaat al onzin aan het uitkramen is. Dat mag je best denken, maar het is wel een beperkt blikveld wat je dan hebt.
Muk

massam schreef:
Muk schreef:Ik denk dat iedereen het leuk vind om tegen je te schoppen en dat veel forummers daarom je al standaard ongelijk geven. Lekker makkelijk scoren heet dat.
Of je gelijk hebt in deze weet ik niet, maar als ik zoiets zie dan zou ik er ook naar vragen.
ik denk dat jij eens goed moet lezen. en misschien als tip het topc van marjolein n.a.v. dit topic :ok:
Waarom zou ik? Ik zie hier direct happende mensen op een topic van PdB. Ik zou in haar situatie ook vragen stellen aan de eigenaar. Niet direct veroordelen, maar gewoon even een gesprek aangaan.
Maar veel mensen denken hier direct dat alle vreemde dingen die PdB tegenkomt lulverhalen zijn en gaan dan lekker op PdB hakken. Is lekker makkelijk, maar ook zij kan wel eens gelijk hebben.
Ik zeg niet dat PdB nooit onzin uitkraamt, maar alleen dat dit topic (wat voor mij heel onschuldig begint van haar kant) direct als gelegenheid wordt aangegrepen dat PdB het wel weer verkeerd ziet. Zo van, oooh PdB heeft eens wat geschreven, daar ben ik het bij voorbaat mee oneens, dus ik ga er eens lekker tegenin. Zonder te kijken naar de situatie zelf. That's all.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Pak-de-bal schreef:
Sabby schreef:
tineke schreef: Ik zag daarstraks een oudere heer fietsen met een hond en in plaats hem uit te schelden ging ik het gesprek met hem aan en vroeg hem of hij wat wist over oververhitting en honden.
Hij was in de veronderstelling als hij rustig fietste dat het geen kwaad kon.
Ik heb hem rustig en vriendelijk uitgelegd wat er wel zou kunnen gebeuren en daarna gaf hij mij een hand bedankte mij en gingen we ieder onze weg.
Zo kan het dus ook ,ik heb hem niet uitgescholden voor hufter ,ik vond het hoogsten dom wat hij deed, en dit gesprek verliep voor beide partijen dus prettiger en leverde ook nog wat op ,hij stapte af en ging lopen verder :ok:
en zo pak je dat aan! :ok:
zo komt het ook áán bij mensen
als je meteen 'boos' wordt op iemand, geraakt die alleen in de verdediging en luisterd die dus niet meer...
beter gewoon een normaal gesprek voeren
dat ligt er aan, als die oude man gewoon reageert is er niets aan de hand,
maar gaan ze doen: "waar bemoei jij je mee" ? en zo'n waffel opzetten? :evil:

De oudere heer wist het gewoon echt niet en reageerde vriendelijk inderdaad.
Ik zie hem vaak hier in de buurt lopen en had daardoor ook het gevoel dat hij niet onverschillig tegenover zijn hond stond en dat bleek inderdaad zo te zijn,hij nam mijn commentaar serieus en het gesprek verliep vriendelijk.
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Muk schreef:
Chione schreef:
Muk schreef: Ik denk dat iedereen het leuk vind om tegen je te schoppen en dat veel forummers daarom je al standaard ongelijk geven. Lekker makkelijk scoren heet dat.
Oja?

Of denken sommige mensen er gewoon anders over?
Je kan er best anders over denken, maar als ik zie dat iemand een oude hond heeft die het niet kan bijbenen en waarvan de buik over de grond sleept dan zou ik wel bij de eigenaar informeren. Lijkt mij niet eens vreemd ook. Ik ga er dan wel vanuit dat de eigenaar dit probleem kent en er ook rekening mee houdt, maar ook dat hoeft niet altijd.

Jij zegt met je antwoord eigenlijk dat jij niet informeert bij de eigenaar als jij iets ziet waar jij je vraagtekens bij hebt? Dus als jij bijvoorbeeld een gek op een fiets zijn hond door de stad mee ziet sleuren zeg jij ook niets (zoals laatst in Utrecht)? :19:
Omdat PdB dit topic heeft geopend gaan veel mensen er direct vanuit dat PdB alles verkeerd ziet en bij voorbaat al onzin aan het uitkramen is. Dat mag je best denken, maar het is wel een beperkt blikveld wat je dan hebt.
Dat is weer te extreem en zwart-wit gesteld. :wink:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Muk

Chione schreef:
Muk schreef:Je kan er best anders over denken, maar als ik zie dat iemand een oude hond heeft die het niet kan bijbenen en waarvan de buik over de grond sleept dan zou ik wel bij de eigenaar informeren. Lijkt mij niet eens vreemd ook. Ik ga er dan wel vanuit dat de eigenaar dit probleem kent en er ook rekening mee houdt, maar ook dat hoeft niet altijd.

Dat is weer te extreem en zwart-wit gesteld. :wink:
Weet ik, maar het is ook extreem en z/w gesteld om bij een onschuldig topic dat PdB heeft geopend (tenminste ik zie er geen relmateriaal in) al direct te roepen dat PdB bij voorbaat al fout zit. Ik zeg niet dat Marjolein dit handig heeft aangepakt in haar situatie, maar als iemand netjes (is hier denk ik niet echt gebeurt) informeert naar het welzijn van een dier vind ik alleen maar goed. Iedereen vergist zich wel eens of ziet wat over het hoofd en als je daar op gewezen wordt op een nette manier in een leuk gesprek, wat is daar dan mis mee?
Nu lijkt het alsof ik jou dit verwijt, maar dit bedoel ik in het algemeen. De aanleiding om iemand aan te spreken is in dit geval niet verkeerd, maar de manier waarop Marjolein dit heeft aangepakt is niet de meest handige. En ik denk dat als een ander zo'n topic opent, dat er in ieder geval minder hard op gereageerd wordt, dan nu.
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Pak-de-bal schreef:
Gos schreef:Wat zou je er eigenlijk van vinden, als andere mensen zo tegen jou tekeer zouden gaan als jij bijvoorbeeld je eigen hond moet achtervolgen omdat hij niet luistert? Dan zeg je zeker dankjewel :smile:
dat heb ik nog nooit bij de hand gehad , dus dat weet ik niet, sorry :19:
Mop. Je wilt niet weten hoevaak ik of mijn vriend word aangesproken als we met Sophie hardlopen of fietsen. Mensen die vinden dat we teveel van haar vragen, dat het zielig is voor 'zo'n oudje', dat ze ongelukkig kijkt, moe is of weet-ik-wat. Sophie is 4. Sophie is gezond. Maar Bassets, zo moet je weten, kijken nu eenmaal droevig. En hebben de neiging wat log te bewegen. En kunnen enorm treuzelen. Of, zoals Sophie vaak doet, gewoon even lekker gaan liggen.

Bij een opmerking glimlach ik vriendelijk terug. Het maakt mij echt geen bal uit dat mensen iets vinden dat niet zo is. Sophie oud noemen terwijl ze 4 is getuigt al van zo weinig hondenkennis dat ik de rest ook maar langs me heen laat gaan. Maar mensen die zonder mij te kennen menen mij te kunnen achtervolgen met hun quasi hondeninzicht en opvoedingstips die krijgen toch echt hun vet. In godsnaam bemoei je met je eigen zaken. NIEMAND heeft het recht om mij ongestoord lastig te vallen in mijn eigen persoonlijke 'zone'. Geen potloodventers, en ook geen pakdeballen.

Je opmerkingen over het Leids accent getuigen er overigens wel van dat je zelf geen wetenschappelijke opleiding hebt genoten. Maar dat terzijde.
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Pak-de-bal schreef:
boxersien schreef:Geloof me, een hond die niet meer wil/kan en die los is zal nooit en te nimmer meer mee lopen met zijn baas hoor. Dus het kan er voor jou erg en mishandeld uit zien, maar zolang de hond zelf nog mee loopt is er niets aan de hand toch?

dit zag er niet uit als gezellig en lopen en volgen, maar meer als voortslepen en gaan liggen als hij bij de baas eindelijk was :jank:

die man moest hem weer helpen met optillen
Hij was wel gewoon gelukkig met zijn leven en zijn beperkingen. Maar liep langzaam en stram. Hierdoor liep ik ook niet meer met hem omdat ik dus ook allerlei opmerkingen kreeg (kregen we ook van mensen als hij gewoon lekker rond liep in de tuin). Eigenlijk stom dat ik naar hun luisterde, want als "eigenaar" (was ik dan niet) kan je vele malen beter zien dan een buitenstaander of je hond het wel/niet leuk vind zo'n wandeling :wink:
waarom?.. als hij toch gelukkig was? die mensen zagen dat tòch anders dan de eigenaar, hoor :wink:

een vreemde is veel meer objectiever dan de baas, die nog zoveel wil doen. :19:
Een vreemde is idd objectiever, maar de gemiddelde mens hier op straat heeft 0,0 verstand van een hond en heeft er zelf geen of één waar ze bijna niet naar om kijken en er is omdat het "hoort bij een gezin".
Ik woon hier al jaren, ik loop hier al jaren en nog krijg ik de vraag: tjonge jou hond is al oud he, je loopt nog steeds met dezelfde (zou dan nu al 13 zijn) terwijl boris nog maar 8 is. Ook krijg ik nog regelmatig te horen dat ik zo'n leuke pup heb (en dan bedoelen ze Bo die al grijzig is maar gewoon een kleine slungel sint bernard teef is). Ze letten gewoon niet op de honden, maar denken het wel te weten.
Ik denk ook niet dat er veel mensen zijn die weten dat Sam niet Sem is (namen lijken op elkaar, maar de honden qua bouw en kleuren ook) en ik ga ze niets wijzer maken. Alleen loopt hij dus nu wel goed :19:

Als ik een mening wil van een vreemde dan ga ik wel naar iemand die ik ken en waarvan ik zeker weet dat hij/zij goed zicht erop heeft (mijn dierenarts bijvoorbeeld, die wint er geen doekjes om omdat ik dat ook niet doe en hij houd niet van omzichtigheid).

Verder ben ik niet iemand die alles uit de kast ga trekken. Als ze zeggen van mijn 8 jarige sint dat hij wel pijnlijke poten heeft, maar er gerust nog mee kan leven op medicatie dan kan hij dat. Een oud mens met stramme gewrichten kan ook nog een normaal leven hebben, zij het met aanpassingen. :ok: een hond ook vind ik.
Maar toen zijn hart het ook nog ging begeven en de optie een pacemaker (ofzo) of inslapen was dan is de keuze wel heel snel gemaakt samen met zijn pijnlijke gewrichten (Bovendien een hond met een slecht hart operen vind ik ook niets). Hij heeft voor een sint een mooie leeftijd bereikt, heeft veel meegemaakt in zijn leven en op tijd rust gekregen. Ik haal niet alles uit de kast zodat hij nog een paar weken langer kan leven met alle pijnen en problemen van dien. Is het op dan is het klaar en niet aan gaan modderen tenzij er een hele grote kans is dat hij binnen een kleine periode weer goed op knapt :ok:

Dus zodoende weet ik zeker dat Sem niet te lang heeft doorgelopen met zijn problemen. Ondanks dat hij op het laatst na 10 minuten lopen al wilde liggen. De blik en de glans in de ogen en de uitdrukking van de kop zeggen vaak genoeg
Pak-de-bal

Ik kwam deze man vanmorgen weer tegen en ik zag hem op de weide staan met 3 honden, de 2 jonge honden in het water en hij stond erbij.

Ik dacht : goed zo, die arme zwarte heeft hij nu thuisgelaten !!..

maar tòch vertrouwde ik het niet en ben zijn wandelgang na gelopen,
en wat zag ik daar liggen tussen de struiken liggen ??.. die arme zwarte basset.. :jank: :jank:

ik geroepen naar die man .."Hé, u vergeet hier nog een hond van u !" :evil:

maar nu had ik even de kans om die hond goed te bekijken:

hele ontstoken ogen , met groene pus !!! :jank: :jank:
een enorm gezwel op de flank, die ik vorige niet gezien heb :jank: :jank:

die hond heeft het leven helemaal gehad en er zit geen puf meer in, misschien overal pijn !! :jank: :jank:

Ik vind het niet aardig van die forummers , die mij beoordelen hierover ,
want zij hadden precies hetzelfde nù zéker , gedaan
vooral degen, die mij "kent" , heeft geschrven, dat ik die man te hard beoordeelde;
nou, tegen haar zou ik zeggen: .. nu beoordeel je wel anders over mij, als je dit gezien zou hebben :jank: :neenee:
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

heb je het dit keer op een normale toon gevraagd wat er aan de hand was ?
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Jeannettebo schreef:heb je het dit keer op een normale toon gevraagd wat er aan de hand was ?
nou....
ik geroepen naar die man .."Hé, u vergeet hier nog een hond van u !"
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

massam schreef:
Jeannettebo schreef:heb je het dit keer op een normale toon gevraagd wat er aan de hand was ?
nou....
ik geroepen naar die man .."Hé, u vergeet hier nog een hond van u !"
das waar :wink:

dan weet je dus nog niet de achtergrond.

misschien heeft hij besloten het gewel niet te opereren en heeft hij net ontstoken ogen, mag hij dan niet buiten komen?
het is warm de laatste dagen, dan mag hij best even uitrusten toch baasje loopt niet verder maar staat bij het water. :19:
Afbeelding
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Pak-de-bal schreef:
en wat zag ik daar liggen tussen de struiken liggen ??.. die arme zwarte basset.. :jank: :jank:
Dacht die hond mooi even detective PDB om de tuin te leiden... maar nee :wink:
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

PDB: Wat heb je hier tegen gedaan??
Heb je de man aangesproken??

Volg hem desnoods naar huis, zodat je de DB kan bellen ofzo, als hij niet mee wil werken, of advies tegen de wind in slaat.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

doggy schreef:

Volg hem desnoods naar huis, zodat je de DB kan bellen ofzo, als hij niet mee wil werken, of advies tegen de wind in slaat.
:eek:
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Voor de zoveelste x, je weet het achterliggende verhaal niet volgens mij.
Het kan ook zijn dat de hond ervoor behandeld wordt en dat de man een korte ronde doet, niet eens een lange.
Pak-de-bal

hij stond dus 100 meter verderop bij het water, en een gewoon gesprek is niet mogelijk dan :19:
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

doggy schreef:

Ben jij soms haar *geheime* dochter? :mrgreen:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Pak-de-bal

Lucia schreef:Voor de zoveelste x, je weet het achterliggende verhaal niet volgens mij.
Het kan ook zijn dat de hond ervoor behandeld wordt en dat de man een korte ronde doet, niet eens een lange.
voor de zoveelste keer: ik zie die man er niet voor aan , hem interessert nu alleen die jonge honden,
want daar speelde hij nu mee , bij het water

ken jij die man dan? :roll:
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 01 aug 2008 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
M@scha
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
hij stond dus 100 meter verderop bij het water, en een gewoon gesprek is niet mogelijk dan :19:
kun jij geen 100 meter lopen dan?
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

yamie schreef:
doggy schreef:

mijn idee zeg!

ik mis nog het briefje in de bus :denken:
Afbeelding
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Pak-de-bal schreef:
Lucia schreef:Voor de zoveelste x, je weet het achterliggende verhaal niet volgens mij.
voor de zoveelste keer: ik zie die man er niet voor aan , hem interessert nu alleen die jonge honden,

ken jij die man dan? :roll:
Je ziet hem er niet voor aan?
Wat ben jij bevooroordelend zeg, je ként die man niet eens, voordat je dan met al je verwijten komt kun je beter een poging doen om die man wél beter te leren kennen.

Daarbij over die 100 m van je vandaan: je kunt wel de gang nagaan waar die man gelopen heeft en niet even naar die man toelopen?
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

doggy schreef:

:smile:

Wat is er mis met op een normale manier een gesprek aan te gaan, als je graag wilt weten hoe/wat/waarom?
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

massam schreef:
yamie schreef:
doggy schreef:

mijn idee zeg!

steen door de ruit, affiches in het park, met "pas op, hufter!" en een foto .... :roll:
Pak-de-bal

massam schreef:
Pak-de-bal schreef:
kun jij geen 100 meter lopen dan?
nee, en een gewoon gesprek na vorige keer , ga ik echt niet meer aan, bij deze man

ik heb alleen erg veel medelijden met deze oude hond , en die man boiet mij verder niet :pffff:
Jeannettebo
Zeer actief

wat ben jij bevooroordeeld zeg. poeh 100 meter lopen daar wordt je moe van, hoelang loop je met bauke dan? ik hoop toch wel meer dan 100 meter.

wellicht het feit dat hij met de andere aan het spelen is geeft misschien juist aan dat hij wel degelijk om zn honden geeft, misschien het feit dat hij een stuk loopt ook. dus volgende keer vragen, al kan ik me voorstellen dat je geen normaal antwoord meer krijgt na jou 2 vorige reacties :roll:
Afbeelding
Pak-de-bal

yamie schreef:mijn idee zeg!

steen door de ruit, affiches in het park, met "pas op, hufter!" en een foto .... :roll:
leven en laat leven , ... en vooral je er niet mee bemoeien.. lekker stel zijn jullie zeg :eek: :eek:
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 01 aug 2008 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Pak-de-bal schreef: voor de zoveelste keer: ik zie die man er niet voor aan , hem interessert nu alleen die jonge honden,
Dus hij loopt geen heel eind.
Laat zijn oude hondje lekker in de koelte liggen onder een struik en om de jeugd bezig te houden speelt hij daarmee bij het water.
:denken:
Wat is daar mis mee?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Pak-de-bal

ranetje schreef:
Pak-de-bal schreef: voor de zoveelste keer: ik zie die man er niet voor aan , hem interessert nu alleen die jonge honden,
Dus hij loopt geen heel eind.
Laat zijn oude hondje lekker in de koelte liggen onder een struik en om de jeugd bezig te houden speelt hij daarmee bij het water.
:denken:
Wat is daar mis mee?
vorige keer kwam ik die man op die plek tegen, en toen "liet " hij zien aan mij,
dat hij het best wel leuk vindt, die wandleingen, maar toen stond hij niet meer op, en moest hij hem met zijn riem oiphijsen :eek:

en nu op dezelfde plek laat hij hem dus voor pampus liggen

ik vind dàt wel een verbetering, inderdaad , als je het zo bekijkt :19:

maar.. wat heeft zo'n hond re dan aan, die wil toch altijd zijn baas achterna kunnen gaan? :denken:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”