Even lezen Marjolein. Ik heb namelijk net uit zitten leggen dat voor de wet een auto hetzelfde is als een hond.Pak-de-bal schreef:een auto is een ding, maar een gevcht tussen 2 mensen , waarvan er eentje in het ziekenhuis ( dierenarst) beland,Gaia schreef:maar als jij met je auto tegen een andere auto aan knalt dan wordt je toch ook niet meteen de gevangenis in gegooid. Een hond is een levend beest, maar voor de wet een eigendom. Voor jou eigendom ben jij verantwoordelijk. Daar zitten nadelen, maar ook voordelen aan.
dat is als een gevecht tussen 2 honden
ik dacht dat je dat wel begreep
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mijn neef wil een Amstaff
Moderator: moderatorteam
- Gaia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xPuli
- Aantal honden: 1

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
dat is dus het hele probleemJinx schreef:Maar ik denk dat de term agressie verkeerd wordt gebruikt.
Hebben we het hier alleen maar over honden die onmiddelijk op andere klappen? Want dan kan ik niet meepraten.
Of honden die onverdraagzaam zijn? Wordt dat ook als agressie gezien?
i've lost it

- M@scha
- Zeer actief
maar dat is dus niet zo.Pak-de-bal schreef:een auto is een ding, maar een gevcht tussen 2 mensen , waarvan er eentje in het ziekenhuis ( dierenarst) beland,Gaia schreef:maar als jij met je auto tegen een andere auto aan knalt dan wordt je toch ook niet meteen de gevangenis in gegooid. Een hond is een levend beest, maar voor de wet een eigendom. Voor jou eigendom ben jij verantwoordelijk. Daar zitten nadelen, maar ook voordelen aan.
een gevecht tussen honden is als het ene DING van persoon A het DING van persoon B kapot maakt. voorbeeld: mijn zonnenscherm valt van de muur en neemt de schutting van de buurman mee.
voor de wet is een hond een goed, een ding, eigendom van een persoon

- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Meid, ik leg ook het gedrag van Quasar uit, zeg dat we hem weghouden bij andere honden en erop letten en dat is volgens haar ook ontkennen van het probleem.massam schreef:dat is dus het hele probleemJinx schreef:Maar ik denk dat de term agressie verkeerd wordt gebruikt.
Hebben we het hier alleen maar over honden die onmiddelijk op andere klappen? Want dan kan ik niet meepraten.
Of honden die onverdraagzaam zijn? Wordt dat ook als agressie gezien?interpretatie.. en volgens PDB is dat ontkennen.
i've lost it
Tuurlijk is het weleens vervelend, maar wtf moeten we eraan doen toch?
Zolang wij weten dat we anderen geen overlast bezorgen mag Quasar zo bloeddorstig en agressief en levensbedreigend doen als ie maar wil
-
Pak-de-bal
Gaia schreef:Even lezen Marjolein. Ik heb namelijk net uit zitten leggen dat voor de wet een auto hetzelfde is als een hond.Pak-de-bal schreef:een auto is een ding, maar een gevcht tussen 2 mensen , waarvan er eentje in het ziekenhuis ( dierenarst) beland,Gaia schreef:maar als jij met je auto tegen een andere auto aan knalt dan wordt je toch ook niet meteen de gevangenis in gegooid. Een hond is een levend beest, maar voor de wet een eigendom. Voor jou eigendom ben jij verantwoordelijk. Daar zitten nadelen, maar ook voordelen aan.
dus als je iemand opzettelijk aanrijdt , op voetgangers in rijdt, dronken iemand aanrijdt,
dan beland je wèl in ieder geval bij de rechter , hoor
ik snap niet wat die auto dan doet , mensen vechten ook onderling , hoor
als ze dronken zijn of zo
ik wilde alleen maar die vergelijking maken, dat mensen niet er mee weg komen !
en zo hoort het ook !
dus waarom laten die eigenaren dat wèl steeds toe, zonder er iets aan te doen
( muilkorf desnoods)
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 28 jul 2008 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
- M@scha
- Zeer actief
van mij mag sam dat niet maar dat is persoonlijk. heeft me lang gekost maar nu kan ik normaal met hem langs een hond op een paar meter afstand en dat is wel heel fijn moet ik zeggen.. ze mogen niet spelen hoorJinx schreef:Meid, ik leg ook het gedrag van Quasar uit, zeg dat we hem weghouden bij andere honden en erop letten en dat is volgens haar ook ontkennen van het probleem.massam schreef:dat is dus het hele probleemJinx schreef:Maar ik denk dat de term agressie verkeerd wordt gebruikt.
Of honden die onverdraagzaam zijn? Wordt dat ook als agressie gezien?interpretatie.. en volgens PDB is dat ontkennen.
i've lost it
Zolang wij weten dat we anderen geen overlast bezorgen mag Quasar zo bloeddorstig en agressief en levensbedreigend doen als ie maar wil

- M@scha
- Zeer actief
heb je gedronken?Pak-de-bal schreef:Gaia schreef:Even lezen Marjolein. Ik heb namelijk net uit zitten leggen dat voor de wet een auto hetzelfde is als een hond.Pak-de-bal schreef:een auto is een ding, maar een gevcht tussen 2 mensen , waarvan er eentje in het ziekenhuis ( dierenarst) beland,Gaia schreef:maar als jij met je auto tegen een andere auto aan knalt dan wordt je toch ook niet meteen de gevangenis in gegooid. Een hond is een levend beest, maar voor de wet een eigendom. Voor jou eigendom ben jij verantwoordelijk. Daar zitten nadelen, maar ook voordelen aan.
dus als je iemand opzettelijk aanrijdt , op voetgangers in rijdt, dronken iemand aanrijdt,

- Mit
- Zeer actief
Bij wijze van spreken. Wij corrigeren ook wel als hij flipt.massam schreef:van mij mag sam dat niet maar dat is persoonlijk. heeft me lang gekost maar nu kan ik normaal met hem langs een hond op een paar meter afstand en dat is wel heel fijn moet ik zeggen.. ze mogen niet spelen hoorJinx schreef:Meid, ik leg ook het gedrag van Quasar uit, zeg dat we hem weghouden bij andere honden en erop letten en dat is volgens haar ook ontkennen van het probleem.massam schreef:dat is dus het hele probleemJinx schreef:Maar ik denk dat de term agressie verkeerd wordt gebruikt.
i've lost it
Maar ben wel benieuwd hoe je het Sam zo hebt geleerd dat je gewoon door kan lopen...Als je de moeite wilt nemen, en je hebt echte tips, zou je die willen PBen?
-
Pak-de-bal
massam schreef:Zolang wij weten dat we anderen geen overlast bezorgen mag Quasar zo bloeddorstig en agressief en levensbedreigend doen als ie maar wil
ik dacht dat jullie de imago wat wilden veranderen, maar zo niet !!
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 28 jul 2008 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Ik vind dat je "het zomaar op een andere hond klappen" uit elk hondenras zou moeten willen werenJinx schreef:Maar ik denk dat de term agressie verkeerd wordt gebruikt.
Of honden die onverdraagzaam zijn? Wordt dat ook als agressie gezien?
Ik hou van zelfverzekerde honden die duidelijke signalen geven. Die zich heel rustig en zeker tegenover andere honden gedragen.
Die niet als de eerste de beste puber hun spieren gaan lopen flexen, want dat hebben de echte sterken namelijk niet nodig, van dat onvolwassen gedoe. Die zijn onverstoorbaar. Die zullen altijd proberen om het gevecht te vermijden. Da's beneden ze.
Verder vind ik ook belangrijk:
Een hond die baasgericht is en een grote 'will to please' heeft. En die 'normaal' reageert op soort- en sexegenoten.

- Mit
- Zeer actief
Pak-de-bal schreef:massam schreef:Zolang wij weten dat we anderen geen overlast bezorgen mag Quasar zo bloeddorstig en agressief en levensbedreigend doen als ie maar wil![]()
ik viond dit geen reclame voor jullie honden.
ik dacht dat jullie de imago wat wilden veranderen, maar zo niet !!![]()
Kind, zolang de rest van het forum me snapt.....Godsamme zeg.
- M@scha
- Zeer actief
kijk eens naar de quotes en pas dat eens aan, want dat zei ik nietPak-de-bal schreef:massam schreef:Zolang wij weten dat we anderen geen overlast bezorgen mag Quasar zo bloeddorstig en agressief en levensbedreigend doen als ie maar wil![]()

- Mit
- Zeer actief
Dan ben jij dus ook iemand die een modelhond wil net als Marjolein?Frenk schreef:Ik vind dat je "het zomaar op een andere hond klappen" uit elk hondenras zou moeten willen werenJinx schreef:Maar ik denk dat de term agressie verkeerd wordt gebruikt.
Of honden die onverdraagzaam zijn? Wordt dat ook als agressie gezien?![]()
Ik hou van zelfverzekerde honden die duidelijke signalen geven. Die zich heel rustig en zeker tegenover andere honden gedragen.
Die niet als de eerste de beste puber hun spieren gaan lopen flexen, want dat hebben de echte sterken namelijk niet nodig, van dat onvolwassen gedoe. Die zijn onverstoorbaar. Die zullen altijd proberen om het gevecht te vermijden. Da's beneden ze.
Een hond die baasgericht is en een grote 'will to please' heeft. En die 'normaal' reageert op soort- en sexegenoten.
Je kan niet alles weren...
- Frenk
- Zeer actief
Ok, om misvattingen te voorkomen:massam schreef:Frenk schreef:Nee. Lola vertoont toch ook geen hond agressie? En zij is toch hoe een goede staff (of pitt) zou moeten zijn? Dan is hondagressie voor een staff dus al een te zware vorm van agressie.massam schreef:ik zie dat niet. ik zie in elke discussie dezelfde misvatting weer en die heeft te maken met interpretatie.
de staffeigenaren hebben het over hondagressie en de anderen over onomkeerbare zware agressie
en zo gaat elke discussie
Voor mij is overigens elke vorm van agressie te zwaar.
(Geval van leven en dood of bij zelfverdediging heb ik het dus niet over. Dan is het in mijn ogen ook geen 'agressie' zoals ik dat begrip zie.)
dit bedoel ik dus.
lola heeft wel degelijk hondagressie. dat ze niet vermoord wil niet zeggen dat er geen agressie isniet vaak, klopt en meestal met reden, maar zeker wel een secreet naar soortgenoten. accepteren ze haar god-zijn dan is het ok in de meeste gevallen zoals ik je eerder al vertelde is lola echt niet voor de zondagmiddagbosbezoekjes.
dat bedoel ik met misvatting. op een andere manier interpreteren van dingen die er gezegd worden omdat "we" een ander indee van de termen hebben.
pdb, bent u aan het snappen?
Stel ze breekt los en komt een hond tegen, wat denk je dan dat er gebeurt?

- Frenk
- Zeer actief
ModelhondJinx schreef:Dan ben jij dus ook iemand die een modelhond wil net als Marjolein?Frenk schreef:Ik vind dat je "het zomaar op een andere hond klappen" uit elk hondenras zou moeten willen werenJinx schreef:Maar ik denk dat de term agressie verkeerd wordt gebruikt.
Of honden die onverdraagzaam zijn? Wordt dat ook als agressie gezien?![]()
Je kan niet alles weren...
Lieve schat, dat eerste en laatste punt, dat is nou 'normaal'.

- Mit
- Zeer actief
Ik denk wel dat ik snap wat PdB bedoeltNanna schreef:Jinx schreef:Pak-de-bal schreef:Zolang wij weten dat we anderen geen overlast bezorgen mag Quasar zo bloeddorstig en agressief en levensbedreigend doen als ie maar wil![]()
![]()
![]()
Als je met een bepaald ras over straat gaat dat als een idioot in de riem hangt te schuimen en te gieren als ie een andere hond ziet, dan zullen verreweg de meeste mensen nou niet vól bewondering naar die hond kijken. Neen, die denken "wat een kutbeest. Of wat een náre hond". Al naar gelang de opvoeding
Al met al werk je dus met zo'n hond niet aan een gunstig imago van het ras.
Snap ik. En een gunstig imago zal het ras idd niet krijgen van ons exemplaar. Helaas
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
massam schreef:no f*cking way.Daantje_ schreef:Een lab is toch wel wat makkelijker qua opvoeding dan een Staff? Het gaat denk ik niet om de grootte, meer om dat een staff geen makkelijke hond is.
dit is vast een heleboel maar vooral zeer onwaar
een staff is een heel baasgerichte hond, de gemiddelde lab is tot zijn volweassenheid een hond gerichte hond en dus zeer lastig bereikbaar voor de baas die als enig voordeel heeft dat de lab ziekelijk verslaafd aan eten is
De mijne dacht tot voor kort alleen maar aan speluuuuh speluuuh speluuuh als ze een andere hond zag. Dat de andere hond dacht blijf uit m'n buurt anders krijg je een hap daar was Gol erg blind voor, betonblok voor dr kop. Volgens mij bestaat dat hoofd alleen maar uit beton.
Baasje? Euhhhhhh was dat diegene die daar achter staat te roepen met de koekjes in de hand?? Oh koekjes! joepieieieie baasje!! Of er moet net iemand dichterbij staan met koekjes, dan is die natuurlijk de baas.
Gelukkig is ze nu 2 en begint het kwartje te vallen
Laatst gewijzigd door Gollum op 28 jul 2008 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
- Frenk
- Zeer actief
Daarom zei ik ook specifiek het eerste en laatste punt. De rust en het zelfvertrouwen om sociaal te reageren ipv meteen met de spierballen te rollen en het laatste punt over het normaal reageren op soort- en seksegenoten.Nanna schreef:Nou, mijn windhonden en teckels hebben bijna zero will to please.Frenk schreef:
Lieve schat, dat eerste en laatste punt, dat is nou 'normaal'.
Hoe moet ik dat duiden dan
En refeerde dus niet aan het baasgerichte en de will to please
(ik ben wel wijzer :N: )

- Gaia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xPuli
ooh bedoel je het zo. Kijk als je iemand aanrijd, tsja dan kom je bij de rechter inderdaad.Pak-de-bal schreef:Gaia schreef:Even lezen Marjolein. Ik heb namelijk net uit zitten leggen dat voor de wet een auto hetzelfde is als een hond.Pak-de-bal schreef:een auto is een ding, maar een gevcht tussen 2 mensen , waarvan er eentje in het ziekenhuis ( dierenarst) beland,Gaia schreef:maar als jij met je auto tegen een andere auto aan knalt dan wordt je toch ook niet meteen de gevangenis in gegooid. Een hond is een levend beest, maar voor de wet een eigendom. Voor jou eigendom ben jij verantwoordelijk. Daar zitten nadelen, maar ook voordelen aan.
ik wilde alleen maar die vergelijking maken, dat mensen niet er mee weg komen !
en zo hoort het ook !![]()
dus waarom laten die eigenaren dat wèl steeds toe, zonder er iets aan te doen
( muilkorf desnoods)
De vergelijking met een hond, dat gaat niet op. De hond is namelijk geen mens en wordt zo dus ook niet gezien qua wet.
Mensen zijn ook onverantwoordelijk met alle andere eigendommen. Zoals de fiets, de auto, de noem maar op. Als men er iets aan moet doen is het meestal schouders ophalen en door gaan.
Ook al zijn wij het er niet mee eens en zullen wij op het hondenforum er alles aan doen om ons geliefd huisdier zo goed mogelijk te beschermen. Dan wel tegen zichzelf, zijn er mensen in Nederland die dat niet doen. De keuze daar in is bij hun geheel vrij.

-
baileyslover2007
- Vaste gebruiker
Nou ik heb dan een hond waarvan gezegd wordt hij en zij een enorme wil to please hebben, ik heb 2 border collies maar, mijn border dame laat toch ook vaak wel even haar liefste glimlach zien als er een vreemde hond dichtbij haar wil komen. Dit is dan zo van hmm ok tot daar maar verder niet komen graag
-
doggy
-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
- Frenk
- Zeer actief
Timo, de spaanse asielzoekert heeft dat ook. Mijn moeder verzuchtte dit weekend nog dat Timo de enige hond is die nog normaal 'hondentaal' spreekt. En hij is echt geen watje... Sterker nog, hij is beresterk. Maar, hij heeft en vindt al die druktemakerij gewoon niet nodig. Ook daar mogen de andere honden overigens dankbaar voor zijn. Wat hij trouwens wel heeft is jachtpassie :N: Niet te zuinigNanna schreef:Dat doet Charles dus. En hij heeft nooit ruzie. Verreweg de meeste honden respecteren hem, en ik weet zeker dat dat weinig met zijn grootte te maken heeft.Frenk schreef: De rust en het zelfvertrouwen om sociaal te reageren ipv meteen met de spierballen te rollen
Hij is er ook niet op uit om ruzie te krijgen, geeft dus ook geen aanleiding.
Ik denk dat veel honden daar blij mee zijn
(Er zit trouwens iets van herder en windhond in hem. Ik zal eens een foto maken als we weer eens daar zijn)
Frenk is natuurlijk pas 7 maanden, maar die heeft tot nu toe ook steeds dergelijk gedrag (is wel maar 1 1/2 turf hoog natuurlijk
We hebben thuis ook een gestoorde lab-teef zitten die steeds ambivalent gedrag vertoont. Die is gewoon niet normaal. Waarom weet niemand, maar de ene keer gedraagt ze zich als een kleine puppie en de volgende keer is ze agressief. Geen pijl op te trekken.
Verder hebben we nog een hysterisch maar erg leuk kaninchen-teckel-teefje. Loopt soms ineens te gillen als een viswijf, zonder enige waarneembare aanleiding. Verwend tot op het bot. Leuk beest, maar verre van normaal.
Alle andere honden die we hebben gehad zijn inmiddels overleden. Daar zaten ook een paar mooie portretten bij. In positieve en ook in negatieve zin

- Frenk
- Zeer actief
- Chione
- Zeer actief
En dat zul je blijven houden, zolang mensen het niet met elkaar eens zijn, er misvattingen etc.Frenk schreef:Ik zeg 'weer', omdat die in elke discussie weer terugkomt. Zoals bijvoorbeeld hier koud 2 maanden geleden.Chione schreef:Nee, stukken beter om een discussie over wolven te voeren, waar de gemiddelde huishond inmiddels eeuwen ver vandaan is.Frenk schreef:
Gaan we die discussie weer voeren
Het lijkt wel een gebroken plaat af en toe. Waarom willen staff/pitt eigenaren toch zo ontzettend die hondagressie goedpraten???
Ik quote Inge O even uit dat topic van eind mei:
Inge O schreef:maar in het geval van zware hond-hondagressie spreken we in wezen over abnormaal gedrag, de remmingen die onder sociale soortgenoten netjes horen te werken doen het dan niet meer.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
- Frenk
- Zeer actief
mijn "weer" ging over de discussie of er honden zijn die erop klappen zonder signalen te geven of niet.Chione schreef:En dat zul je blijven houden, zolang mensen het niet met elkaar eens zijn, er misvattingen etc.Je gaat er zelf ook, weer, over door.
Er zijn baasjes die het niet snappen en er zijn honden die niet waarschuwen. Dat heb ik vanaf het begin altijd gezegd. Dus, waarom wordt dat weer opgerakeld???
Waarom niet toegeven dat er honden zijn die niet sporen en dat dat gedrag inderdaad ongewenst is. Zowel bij "vecht"honden als bij andere honden
Alleen zijn er bij de groep "vecht" honden meer honden die ongewenst gedrag vertonen, omdat mensen er zo opgefokt hebben...
Mascha geeft al aan dat Sam geen goed voorbeeld is en Lola wel. En dat is al meer dan ik enige andere "vecht"honden eigenaar heb zien doen. Maar ook zij zal hondagressie als zodanig niet afzweren.
Dat vind ik jammer. En omdat zij en ik met onze honden in dezelfde samenleving leven, mag ik er volgens mij iets van vinden. Daarnaast is dit een discussieforum
Ik vind het jammer dat er inmiddels zoveel honden zo gefokt zijn dat ze de normale hondenomgangsregels (hondentaal) niet meer kennen en/of toepassen.

-
tineke
.Nanna schreef:Ik denk wel dat ik snap wat PdB bedoeltJinx schreef:Pak-de-bal schreef:Nanna schreef:Zolang wij weten dat we anderen geen overlast bezorgen mag Quasar zo bloeddorstig en agressief en levensbedreigend doen als ie maar wil![]()
![]()
![]()
Als je met een bepaald ras over straat gaat dat als een idioot in de riem hangt te schuimen en te gieren als ie een andere hond ziet, dan zullen verreweg de meeste mensen nou niet vól bewondering naar die hond kijken. Neen, die denken "wat een kutbeest. Of wat een náre hond". Al naar gelang de opvoeding
Al met al werk je dus met zo'n hond niet aan een gunstig imago van het ras.
Ook als je niet met een schuimend monster over straat gebeurt dat hoor.
Hier verderop woont ene jong werkend stel met twee jonge heidewachtelreuen die na het werk niet veel puf meer hebben om even de weg over te steken en naar een groot uitlaatgebied te lopen.
Nee dat moet hier direct voor de deur op een graveld waar notabene een bord staat verboden voor honden
Die honden zijn dolenthousiast en komen luid blaffend op je af en bespringen je en ook de hond waar je mee loopt.
Ik heb al meerdere malen aangegeven dat ik dat vervelend vind en mijn honden ook.
Ook Rio vind dat too much.
Orson is absoluut nooit geen uitvaller geweest en liep nooit schuimend over straat maar toen ik onlangs 'savonds een keer na twee keer omlopen alsnog die mormels achter me aan kreeg en wat onvriendelijker vroeg ze aan te lijnen werd me dus gewoon te verstaan gegeven dat ik moest optiefen met mijn kuthond en maar ergens anders moest gaan lopen.
In mijn eigen buurt met een aangelijnde hond die niet uitvalt want hun hebben tenslotte sociale honden en mijn hond wenst niet besprongen te worden door hun hond want hij houd niet van leuk spelen zoals de hunne wel doen
- Frenk
- Zeer actief
Wat een ongelofelijk asociale luitineke schreef:Ook als je niet met een schuimend monster over straat gebeurt dat hoor.
Hier verderop woont ene jong werkend stel met twee jonge heidewachtelreuen die na het werk niet veel puf meer hebben om even de weg over te steken en naar een groot uitlaatgebied te lopen.
Nee dat moet hier direct voor de deur op een graveld waar notabene een bord staat verboden voor honden![]()
Die honden zijn dolenthousiast en komen luid blaffend op je af en bespringen je en ook de hond waar je mee loopt.
Ik heb al meerdere malen aangegeven dat ik dat vervelend vind en mijn honden ook.
Ook Rio vind dat too much.
Orson is absoluut nooit geen uitvaller geweest en liep nooit schuimend over straat maar toen ik onlangs 'savonds een keer na twee keer omlopen alsnog die mormels achter me aan kreeg en wat onvriendelijker vroeg ze aan te lijnen werd me dus gewoon te verstaan gegeven dat ik moest optiefen met mijn kuthond en maar ergens anders moest gaan lopen.
In mijn eigen buurt met een aangelijnde hond die niet uitvalt want hun hebben tenslotte sociale honden en mijn hond wenst niet besprongen te worden door hun hond want hij houd niet van leuk spelen zoals de hunne wel doen.
Ik had met Frenk ook zo'n soort situatie. Bij ons in het parkje loopt een kruising Drentse Patrijs/Rottweiler (ze ziet eruit als een lab). Die wil graag met Frenk spelen, maar dat doet ze door te proberen zich met een soort schouderworp over zijn rug heen te rollen
Na het een keer geprobeerd te hebben en geconstateerd te hebben dat het niet ging en ze ook niet reageerde op de signalen van Frenk, dat hij dit niet wil, hield ik Frenk bij me en probeerde ik haar weg te sturen. Maar luisteren ho maar. Haar baas staat een paar honderd meter verderop zich wezenloos te roepen, maar ook naar hem luistert ze niet.
Uiteindelijk heb ik Frenk dus maar opgetild, ik wil geen risico nemen met mijn hond, omdat de zijne losloopt ondanks dat ze niet onder appel staat.... Maar dan krijg je toch een boze blikken....
Of een andere situatie. Vriendlief, Frenk en ik gaan 's avonds lekker naar het park. Met voetbal. Eenmaal daar blijken er meer hondjes, onder meer 2 westies. Frenk gaat met de hondjes spelen en vriend staat een eind verderop met de voetbal. Eerst lag de voetbal gewoon stil in het gras en op het moment dat hij de bal met zijn voet naar zich toe haalt schieten die westies als een pijl uit een boog op hem af en doen HAP. Dwars door zijn broek heen in zijn kuit. Zodat er zelfs bloed bij kwam kijken. Nog steeds heeft hij een littekentje.. :N:
De baas van de westies had het niet eens zien gebeuren. En toen ik er wat van zei, zei hij wel sorry, maar dat was het dan ook.
Je hebt toch mensen

- Mit
- Zeer actief
Omdat ik hem simpelweg buiten niet aankan, daar kom ik ook eerlijk voor uit.Nanna schreef:Dat je dat inziet is al heel watJinx schreef:
Snap ik. En een gunstig imago zal het ras idd niet krijgen van ons exemplaar. Helaas![]()
Maar ik ga er ook van uit dat dit gedrag niet van de ene op de andere dag ontstaan is. Waarom heb jij (of Lars) dit gedrag nooit gecoupeerd c.q. de kop ingedrukt?
Het lijkt mij maar bár lastig, zo'n grote sterke uitvallende hond.
Verder is de hond voornamelijk opgevoed tot hij ruim 2 was door iemand anders, en ik weet niet precies wat zij ermee heeft gedaan.
En nu, geen idee. Ik heb wel een tip gekregen die we maar eens gaan toepassen aangezien meneer nu een piepkip heeft waar hij wild van is