Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Betreden op eigen risico

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Noële
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Noële »

Laatst sprak ik een vrouw die ik wel vaker spreek als ik Fellow uit laat. De vrouw heeft twee bejaarde dalmatiërs en ze vertelde dat ze de honden in het park uit liet en de oudste (aangelijnd) werd zo uit het niks aangevallen door een kat en had een wond bij het oog, ze was druk op zoek naar de eigenaar van de kat want als het niet goed afliep met de hond (het oog) was de eigenaar van de kat verantwoordelijk en daarom zocht ze die door mensen te vragen of ze wisten waar die kat woonde. Maar het is verrekt lastig om te achterhalen waar die kat vandaan komt (nieuwbouwwijk met heel veel katten) en ze is er dus ook niet achter gekomen. Gelukkig heeft de hond geen verdere problemen dan een wondje er aan over gehouden.
Als een hond iets aanricht is het veel makkelijker om de eigenaar te vinden dan van een kat.
IK heb in iedergeval mijn hele tuin betegeld door poepoverlast van andermans katten en doe de achterdeur dicht als er niemand in de tuin is omdat ik anders katten in huis heb, erg fijn als het warm weer is. Ik ben er niet blij mee dat het mijn probleem is terwijl ik geen kat heb. En dan heb ik het nog niet over de nachten dat ik uit mijn slaap wordt gehouden door jankende en vechtende katten in onze tuin.

Groetjes, Noëlle.
Emile
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Emile »

Mijn hond is ook fel op katten ondanks dat ik altijd duidelijk naar hem ben dat hij iedere kat met rust moet laten, voor zijn eigen veiligheid wel te verstaan. Bij mij in de buurt stikt het van de rondzwervende katten die dag en nacht belastingvrij los mogen lopen. Ze zitten onder de struiken of onder auto's verscholen, ze zitten op je schutting en ze lopen door de tuinen heen alsof de hele wereld van hun eigenaar is. Soms springt er eentje vanaf het balkon van mijn bovenburen mijn tuin in. En als je op een warme dag je ramen hebt open staan staat er wel eens een onbekende kat op je vensterbank, aan de binnenkant wel te verstaan, klaar om je woonkamer binnen te dringen. Dat is vervelend als je een DH hebt die daar niet van gediend is.

Slapen met een open raam tijdens een hittegolf is voor mij als benedenbewoner ook riskant want de kans is aanwezig dat er een kat in het holst van de nacht naar binnen sluipt en ik pas wakker wordt waneer mijn hond korte metten maakt met die indringer. Maar goed, veel katteneigenaren kan je niets leren over de risico's die ze hun dieren laten lopen. Ze zijn net zo hardleers als hun lieveling want als het mis gaat ben ik als hondeneigenaar de klos, de katteneigenaar gaat blijkbaar altijd vrijuit.

Katteneigenaren mogen, notabene belastingvrij, hun kat van alles en nog wat laten doen wat een hondeneigenaar zijn hond nooit mag toestaan,... zoals op autodaken zitten of de kinderspeelplaats onderschijten waarvan steevast de honden de schuld krijgen. En natuurlijk mogen de katten over de daken banjeren of vogels en eenden doodbijten en noem maar op.

O ja katteneigenaren mogen hun dieren ook veranderen in verzopen katten door de deur stijf dicht te houden waneer de regen met bakken uit de hemel valt, of waneer het buiten vriest dat het kraakt.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”