Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Boos, trillen en dan n jankbui... (abby + 2 herders)

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Zoek stok! schreef:
malinois schreef:Maar goed, zolang mensen die mijn honden persoonlijk kennen nog zeggen dat het geweldige honden zijn...vind ik alles best... :ok:
alleen als die dit zouden zeggen zou ik me es achter mn oren gaan krabben.
Het zullen vast geweldige honden zijn. Maar wat jij zoal post over jouw honden en herders in het algemeen, draagt er niet toe bij dat mensen die al wat bangig zijn voor herders daar overheen zullen stappen. Eerder omgekeerd. Maar goed, doe ermee wat je wilt.
ik heb het hele verhaal dus uitgelegd hierboven en nog vind je dat niet normaal dus?
En Xena... die heb je gezien toch? Was die nu zo levensgevaarlijk?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

malinois schreef:
Zoek stok! schreef:
malinois schreef:Maar goed, zolang mensen die mijn honden persoonlijk kennen nog zeggen dat het geweldige honden zijn...vind ik alles best... :ok:
alleen als die dit zouden zeggen zou ik me es achter mn oren gaan krabben.
Het zullen vast geweldige honden zijn. Maar wat jij zoal post over jouw honden en herders in het algemeen, draagt er niet toe bij dat mensen die al wat bangig zijn voor herders daar overheen zullen stappen. Eerder omgekeerd. Maar goed, doe ermee wat je wilt.
ik heb het hele verhaal dus uitgelegd hierboven en nog vind je dat niet normaal dus?
En Xena... die heb je gezien toch? Was die nu zo levensgevaarlijk?
Voor de duidelijkheid: ik zeg niet dat jouw honden levensgevaarlijk zijn. En dat bevestig jij nu ook door te zeggen dat ze nog nooit een hond hebben verwond etc. Maar als ik andere quotes van jou lees, dan vind ik dat je ze redelijk agressief afschildert. En dat vind ik jammer omdat er nou juist al zoveel mensen zijn die al wat bibbers krijgen van herders. Overigens vind ik niet-luisterende herders met lakse bazen ook niet echt fijn, ook al heeft Bram weinig last van ze omdat hij zich niet laat opjagen. Maar ik schaar jou niet onder de lakse bazen met niet-luisterende herders.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:Maar als ik andere quotes van jou lees, dan vind ik dat je ze redelijk agressief afschildert. En dat vind ik jammer omdat er nou juist al zoveel mensen zijn die al wat bibbers krijgen van herders.
dank je voor je verduidelijking :ok:
Maar ik zie niet in wat ik nu anders zeg dan voorheen, ik heb nooit ergens gezegd dat mijn honden ooit gebeten hebben, en ja riemen en ander materiaal kan knappen dat hoort er nou eenmaal bij...
en ja als je tussen knokkende honden komt dan loop je het risico op een beet... spreek uit eigen ervaring. :19: en niet met mijn honden met vreemde honden oid maar dat heb ik ook nooit ergens gezegd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Pak-de-bal schreef:ik ben al vanaf de dag dat ik op het forum ben, bang voor haar honden geworden
En dat heeft niet bijgedragen aan het "leuk gaan vinden van herders" , zeker niet :eek:

En het ergste is, dat moeten wij aannemen , als leken,, dàt herders zo zijn :eek:
Nou, dat heb ik inderdaad , ja !
ik weet nu hoe ze echt kunnen zijn, ook door haar verhalen steeds.
Tjeeeeeeeeee, een hoofdrol aan het nederlands toneel zou je niet misstaan. Je hebt over ieder ander ras dan bauke wat te balken :roll:
Zoek stok!
Zeer actief

malinois schreef:
Zoek stok! schreef:Maar als ik andere quotes van jou lees, dan vind ik dat je ze redelijk agressief afschildert. En dat vind ik jammer omdat er nou juist al zoveel mensen zijn die al wat bibbers krijgen van herders.
dank je voor je verduidelijking :ok:
Maar ik zie niet in wat ik nu anders zeg dan voorheen, ik heb nooit ergens gezegd dat mijn honden ooit gebeten hebben, en ja riemen en ander materiaal kan knappen dat hoort er nou eenmaal bij...
en ja als je tussen knokkende honden komt dan loop je het risico op een beet... spreek uit eigen ervaring. :19: en niet met mijn honden met vreemde honden oid maar dat heb ik ook nooit ergens gezegd.
Het is denk ik ook je manier van schrijven :wink: Afgelopen dagen bijv. dat jouw honden zich het nest uit vochten met zeven weken. En dat jouw reu in je armen hangt als je hem op een bepaald moment corrigeert. En dat een man in het bos met een stok geweten heeft dat hij niet naar je honden moet slaan. Deze drie herinner ik me zo even, maar er zijn er veel meer. Zeg nou ook eens dat ze lekker kunnen kroelen op de bank bijvoorbeeld...beetje flauw natuurlijk, maar het komt op mij een beetje eenzijdig over wat jij schrijft. Ik woon in een herder- en labradordorp en het gros van de herders is hartstikke leuk. Er zijn er maar een paar die het verknallen voor de rest en dat zijn (toevallig?) niet de herders in de africhting. Niet dat die allemaal schattig zijn tov andere honden, maar ze krijgen absoluut niet de kans om vervelend te doen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:Afgelopen dagen bijv. dat jouw honden zich het nest uit vochten met zeven weken.
1 hond die met 9 weken nog in het nest zat. Ja dat is te lang voor de gemiddelde mechelaar heb ik de ervaring... 7 weken gaat nog net... veel langer moet het niet duren... heeft niets met mijn honden te maken verder. Ik heb zoveel nesten gezien waar dit het geval was. :19:
En dat jouw reu in je armen hangt als je hem op een bepaald moment corrigeert.
ja... en?? Dat is zijn karakter, hij komt je tegemoet als je hem fysiek corrigeert... dat mag, dat weet ik dus ik doe het niet.
Overigens train ik ook met hem dus het is een hele uitdaging :ok:
En dat een man in het bos met een stok geweten heeft dat hij niet naar je honden moet slaan.
ja en wat stond daar verder dan? Niets volgens mij, want Xena heeft zijn wandelstok door midden gebeten inderdaad...
Had hij een slaande beweging naar mijn dober gemaakt (om er maar eens een ander ras bij te halen) denk ik dat deze hem had gebeten. :19: Moet je ze maar niet slaan... nergens voor nodig. Als het nodig is doe ik dat zelf wel een ander heeft er vanaf te blijven.
Deze drie herinner ik me zo even, maar er zijn er veel meer. Zeg nou ook eens dat ze lekker kunnen kroelen op de bank bijvoorbeeld...
dat kan ik wel zeggen maar dan lieg ik :19: Xena vind het inderdaad geweldig om te kroelen en als je goed leest heb ik ook altijd geschreven dat die in mijn ogen oversociaal is... dat mag wel iets minder van mij zo af en toe...
De rest is niet zo kroelerig... die komen even een knuffel halen om vervolgens weer hun eigen gang te gaan.. dus ik kan moeilijk iets noemen als dat er niet is... :19:
Afbeelding
eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Ongelezen bericht door eefje_ates »

En dat jouw reu in je armen hangt als je hem op een bepaald moment corrigeert.
Ik weet niet wat daar nou mis mee is. :19: . Je hebt er idd herders bij die dat doen,maar dat wil bij lange niet zeggen,dat dat een gevaarlijk monster word. Een hond,die gebruikt word in de sport,moet andere 'trekjes' hebben,als een huishond. Heel logisch toch?
Afbeelding
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Ik vind het zo ontzettend jammer dat sommige herdereigenaren schijnbaar geen gebruik maken van de baasgerichte eigenschap van een herder. Een herder is volgens mij namelijk heel goed te trainen. Als je geen 2 honden onder controle kunt houden, moet je er ook niet met 2 gaan lopen.
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
Zoek stok!
Zeer actief

eefje_ates schreef: Ik weet niet wat daar nou mis mee is. :19: . Je hebt er idd herders bij die dat doen,maar dat wil bij lange niet zeggen,dat dat een gevaarlijk monster word. Een hond,die gebruikt word in de sport,moet andere 'trekjes' hebben,als een huishond. Heel logisch toch?
Okay, nog een poging :mrgreen: 'Jullie' maken zelf van africhtingsherders een andere categorie honden en beschrijven agressie naar andere honden, naar mensen en zelfs naar de baas. Waarom kijk je dan gek op als mensen je honden eng vinden? Volgens mij heeft nog nooit iemand hier op het forum gezegd dat herders gevaarlijke monsters zijn, wel heb ik gelezen dat mensen herders uit de weg gaan of er bang voor zijn. Lijkt mij niet zo vreemd zoals 'jullie' ze beschrijven.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Mireillevdw schreef:Ik vind het zo ontzettend jammer dat sommige herdereigenaren schijnbaar geen gebruik maken van de baasgerichte eigenschap van een herder. Een herder is volgens mij namelijk heel goed te trainen.
niet allemaal natuurlijk anders was het makkelijk als ze zo geboren werden... natuurlijk is het een baasgericht ras maar net zoals met andere rassen heb je ook nog te maken met een stukje karakter en een stukje capaciteit van de baas.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
eefje_ates schreef: Ik weet niet wat daar nou mis mee is. :19: . Je hebt er idd herders bij die dat doen,maar dat wil bij lange niet zeggen,dat dat een gevaarlijk monster word. Een hond,die gebruikt word in de sport,moet andere 'trekjes' hebben,als een huishond. Heel logisch toch?
Okay, nog een poging :mrgreen: 'Jullie' maken zelf van africhtingsherders een andere categorie honden en beschrijven agressie naar andere honden, naar mensen en zelfs naar de baas. Waarom kijk je dan gek op als mensen je honden eng vinden? Volgens mij heeft nog nooit iemand hier op het forum gezegd dat herders gevaarlijke monsters zijn, wel heb ik gelezen dat mensen herders uit de weg gaan of er bang voor zijn. Lijkt mij niet zo vreemd zoals 'jullie' ze beschrijven.
Hoeveel honden worden er wel niet afgemaakt omdat ze de baas tegemoet komen op een fysieke correctie? :19: Zolang mensen dit een drama vinden blijft dat gebeuren en staat marktplaats bommetjevol.
Ik vind dat niet erg als ik het weet van de hond... Al zn nestbroers doen het overigens ook en zn halfbroer is er ook niet vies van... dus het heeft wel degelijk met de lijn te maken.
Dan moet je hem op een andere manier duidelijk maken dat je er niet van gediend bent.
Ik haal bijna maandelijks zulke honden op die anders afgemaakt zouden worden want baasje bijten is uit den boze.
En je hebt natuurlijk bijten en bijten...

Waarom moet een hond goed met andere honden zijn? Daar gaat iedereen maar voor het plezier en gemak vanuit... ik vind dat dus onzin... voor mij hoeft dat niet... ik zie daar het nut niet van in... en ook al kunnen 2 van mijn honden in principe met alle andere honden toch zal ik ze bijna nooit met vreemde honden laten spelen om die reden.

Overigens is niet een eigenschap van 'africhtingshonden' ik ken er genoeg uit de africhting die prima met soortgenoten kunnen ik ken er ook genoeg die ze wel kunnnen schieten....
Maar net zoveel huishonden kunnen dit niet maar dan is het probleem veel groter want die staan vaak niet goed onder appel... :roll:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

malinois schreef:
Zoek stok! schreef:
Hoeveel honden worden er wel niet afgemaakt omdat ze de baas tegemoet komen op een fysieke correctie? :19: Zolang mensen dit een drama vinden blijft dat gebeuren en staat marktplaats bommetjevol.
Ik vind dat niet erg als ik het weet van de hond... Al zn nestbroers doen het overigens ook en zn halfbroer is er ook niet vies van... dus het heeft wel degelijk met de lijn te maken.
Dan moet je hem op een andere manier duidelijk maken dat je er niet van gediend bent.
Ik haal bijna maandelijks zulke honden op die anders afgemaakt zouden worden want baasje bijten is uit den boze.

Waarom moet een hond goed met andere honden zijn? Daar gaat iedereen maar voor het plezier en gemak vanuit... ik vind dat dus onzin... voor mij hoeft dat niet... ik zie daar het nut niet van in... en ook al kunnen 2 van mijn honden in principe met alle andere honden toch zal ik ze bijna nooit met vreemde honden laten spelen om die reden.
Jaahaa, je hoeft mij niet te overtuigen :mrgreen: Ik vraag alleen waarom je het dan zo vreemd vindt dat er mensen zijn die een blokkie om gaan als ze herders aan zien komen wetende wat jij schrijft.... :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
malinois schreef:
Zoek stok! schreef:

Jaahaa, je hoeft mij niet te overtuigen :mrgreen: Ik vraag alleen waarom je het dan zo vreemd vindt dat er mensen zijn die een blokkie om gaan als ze herders aan zien komen wetende wat jij schrijft.... :wink:
nou dat snap ik dus werkelijk niet nee... want als iemand schrijft over een labje dat deze bijt als je hem corrigeert ga ik geen stukje om voor die hond, zal hem ook gewoon rustig durven aanhalen want ik corrigeer hem toch niet als vreemde? :19:
Zelfde als met vreemde honden, ik ga er vanuit dat als ik een hond tegenkom die niet met andere honden kan... dan kan het altijd alleen maar meevallen... :wink:
Ja ik zie het niet hoor... echt niet.
Afbeelding
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

malinois schreef:
Mireillevdw schreef:Ik vind het zo ontzettend jammer dat sommige herdereigenaren schijnbaar geen gebruik maken van de baasgerichte eigenschap van een herder. Een herder is volgens mij namelijk heel goed te trainen.
niet allemaal natuurlijk anders was het makkelijk als ze zo geboren werden... natuurlijk is het een baasgericht ras maar net zoals met andere rassen heb je ook nog te maken met een stukje karakter en een stukje capaciteit van de baas.
een voorbeeld hoe het wèl kan :ok:

vanmorgen op strand zag ik al in de verte een jongen heel erg bezig zijn met zijn grote herder.
kom ik en nog wat mensen met honden aanlopen en wat doet hij?

Hij loopt heel voorzichtig weg van ons , met steeds die aandacht vragen van zijn hond,
door dingen te gooien en hem af te leiden :ok:

dat ging dus heel geruisloos, maar zeker erg goed !!! :ok:

waren ze dat allemaal maar, :19: ...maar ja, een strand is er ook lekker groot voor , natuurlijk
op een klein paadje wordt dat toch weer anders :19:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

malinois schreef:
nou dat snap ik dus werkelijk niet nee... want als iemand schrijft over een labje dat deze bijt als je hem corrigeert ga ik geen stukje om voor die hond, zal hem ook gewoon rustig durven aanhalen want ik corrigeer hem toch niet als vreemde? :19:
Zelfde als met vreemde honden, ik ga er vanuit dat als ik een hond tegenkom die niet met andere honden kan... dan kan het altijd alleen maar meevallen... :wink:
Maar je bent niet 'gewoon iemand met een hond'. :wink:
En bovendien zijn wat, hoe zal ik het noemen, 'fellere'? honden juist jouw ding. Nogal wiedes dat jij geen blokje omgaat voor dat Labje dat bijt als hij gecorrigeerd wordt. :wink:
Maar denk even richting 'gemiddelde buurvrouw met een net even te dikke sjok-hond'. Die kijkt waarschijnlijk drie keer beter uit dan dat Labje te aaien, net zoals ze dus bang is van Herders omdat/als er dit soort dingen over verteld worden.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef:
malinois schreef:
En bovendien zijn wat, hoe zal ik het noemen, 'fellere'? honden juist jouw ding. Nogal wiedes dat jij geen blokje omgaat voor dat Labje dat bijt als hij gecorrigeerd wordt. :wink:
Maar denk even richting 'gemiddelde buurvrouw met een net even te dikke sjok-hond'. Die kijkt waarschijnlijk drie keer beter uit dan dat Labje te aaien, net zoals ze dus bang is van Herders omdat/als er dit soort dingen over verteld worden.
Precies. Over de andere Kooiker uit de buurt wordt ook gezegd dat het een valse hond is. Hij is inderdaad niet heel makkelijk met andere reuen (met Bram gaat het wel) en aanhalen is een big mistake. Ik vind het geen valse hond, maar zo staat hij dus wel bekend. En eigenlijk begrijp ik dat ook wel.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Martijn schreef:Ik loop om voor mensen met kleine witte terrierkruisinkjes omdat het mijn stellige overtuiging is dat daar de meest nalatige bazen en de smerigste hondenkarakterjes te vinden zijn. Daar hoeft linlin toch ook niets mee?
dan ligt het aan jòuw hond, want hier stikt het van de kleine witjes en ze zijn allemaal erg leuk ! :ok:

behalve eentje, maar die wordt ook steeds opgehangen aan de riem . :eek:

maar ik kan mij voorstellen, dat , als jouw hond daar niet zo goed mee overweg kan,
dat je dat dan uit de weg blijft :19:

het komt altijd van beide kanten, hè?
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Martijn schreef: Ik loop om voor mensen met kleine witte terrierkruisinkjes omdat het mijn stellige overtuiging is dat daar de meest nalatige bazen en de smerigste hondenkarakterjes te vinden zijn. Daar hoeft linlin toch ook niets mee?
hahaha! smerigste hondenkaraktertjes! :smile: je hebt nog gelijk ook. kutmormels. haha!
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
malinois schreef:
da's dan toch hun probleem en niet de mijne... zij maken er een probleem van :19: Als ze er voor omlopen dan doen ze dat toch lekker, ik ga er niet mijn probleem van maken dat anderen zich niet verdiepen in andere honden? :19:
Dan hoef ik toch geen kroelverhalen op te gaan hangen die gewoon niet waar zijn?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:Waarom moet je je als herdereigenaar druk maken over wat anderen van herders vinden?

Nu zou je op een hondenforum niet meer eerlijk over je honden mogen praten omdat mensen anders niet over hun angst heen kunnen stappen? Wat een baarlijke nonsens.
nou precies dat vind ik dus ook...
Ik ga niet liegen over het karakter, het karakter is nl prima en er is niets mis mee...
en ik ga al helemaal geen zoetsappige verhaaltjes ophangen die gewoonweg niet waar zijn. Denk dat je alleen jezelf op deze manier voor de gek houdt.

*edit* schrijffout
Laatst gewijzigd door malinois op 01 jun 2008 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:dan ligt het aan jòuw hond, want hier stikt het van de kleine witjes en ze zijn allemaal erg leuk ! :ok:
oh dus het ligt aan mijn hond dat zo'n mormel mijn hond als pup heeft aangevallen en nog steeds met gevaar voor eigen leven blind mn honden wil aanvallen? :19:
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Martijn schreef:
Ik loop om voor mensen met kleine witte terrierkruisinkjes omdat het mijn stellige overtuiging is dat daar de meest nalatige bazen en de smerigste hondenkarakterjes te vinden zijn. Daar hoeft linlin toch ook niets mee?
Dat doe ik dus ook, ik houd Nanni altijd bij kleine hondjes vandaan, omdat ik bang ben dat ZIJ tekeer gaan. Nanni reageert absoluut NIET op kleine hondjes, als ze tekeer gaan vind ze ze eng :smile: Dus ook ik loop voor kleintjes om, hoe leuk Nanni ze ook vind, ze vinden haar meestal niet leuk :19:
Zoek stok!
Zeer actief

malinois schreef:
Martijn schreef:Waarom moet je je als herdereigenaar druk maken over wat anderen van herders vinden?

Nu zou je op een hondenforum niet meer eerlijk over je honden mogen praten omdat mensen anders niet over hun angst heen kunnen stappen? Wat een baarlijke nonsens.
Ik ga niet liegen over het karakter, het karakter is nl prima en er is niets mis mee...
en ik ga al helemaal geen zoetsappige verhaaltjes ophangen die gewoonweg niet waar zijn. Denk dat je alleen jezelf op deze manier voor de gek houdt.

*edit* schrijffout
Volgens mij wil je me niet begrijpen. Het gaat me niet om jouw honden, wat ze wel of niet doen of wat jij wel of niet schrijft. Mijn voorbeelden neem je heel letterlijk en ga je uitvoerig bespreken. Het zijn echter maar voorbeelden. Nog een keer en dan laat ik het erbij: waarom vind je het raar dat mensen herders eng vinden terwijl jij je honden beschrijft als honden met een flinke dosis agressie? Waarom aan de ene kant posten dat het honden zijn die anders zijn dan andere honden en het aan de andere kant vreemd vinden dat mensen ze eng vinden (bijv. PdB steeds uitnodigen om mee te gaan wandelen)?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
jidde

Zoek stok! schreef:
Volgens mij wil je me niet begrijpen. Het gaat me niet om jouw honden, wat ze wel of niet doen of wat jij wel of niet schrijft. Mijn voorbeelden neem je heel letterlijk en ga je uitvoerig bespreken. Het zijn echter maar voorbeelden. Nog een keer en dan laat ik het erbij: waarom vind je het raar dat mensen herders eng vinden terwijl jij je honden beschrijft als honden met een flinke dosis agressie? Waarom aan de ene kant posten dat het honden zijn die anders zijn dan andere honden en het aan de andere kant vreemd vinden dat mensen ze eng vinden (bijv. PdB steeds uitnodigen om mee te gaan wandelen)?
Ik snap wat je bedoelt, want zo komt het voor mij ook over, alsof je moordenaars hebt rondlopen en dergelijke. ik weeet dat het niet zo is en ik geloof je ook wel dat ze wel het zouden kunnen doen zeg maar.
Alleen vind je het raar dat iedereen hekel eeft aan herders, maar ik krijg van wat je hier schrijft het idee dat ze heel moeilijk zijn, niets van andere moeten hebben en dergelijke. :19:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
malinois schreef:

*edit* schrijffout
ik omschrijf ze nl niet met een flinke dosis agressie... :19: waar haal je dat toch steeds vandaan?

Deze honden zijn niet anders dan andere honden nogmaals...dat maak jij er steeds van...
Ik heb overigens ook nog dobers... die je qua gedrag best kunt vergelijken... en dat zijn geen herders.. mn oudste dober komt zelfs uit showlijnen :roll:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

jidde schreef: Ik snap wat je bedoelt, want zo komt het voor mij ook over, alsof je moordenaars hebt rondlopen en dergelijke. ik weeet dat het niet zo is en ik geloof je ook wel dat ze wel het zouden kunnen doen zeg maar.
Alleen vind je het raar dat iedereen hekel eeft aan herders, maar ik krijg van wat je hier schrijft het idee dat ze heel moeilijk zijn, niets van andere moeten hebben en dergelijke. :19:
dan lees je niet goed... er is er maar 1 die niks van andere honden moet hebben dat heb ik geloof ik nu al 100 x genoemd... daarnaast kan ik er 2 makkelijk met elke hond loslaten maar dat WIL ik niet... moeilijk schijnbaar te begrijpen :denken:
Aangelijnd moeten ze niks van andere honden hebben, maar dat moest Dusty ook niet.. je weet wel.. .kruising kees... :19:
Nou moet je me eens vertellen waar je die moordenaars toch vandaan haalt... ben erg benieuwd.
Ik weet niet wat jij moeilijk vind maar als jij dit moeilijk vind zou ik toch nooit aan een mechelaar beginnen als ik jou was.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

overigens Linda blijf ik het dus nog steeds erg vreemd vinden idd.
En ja PDB mag mee kijken hoe ze hier zijn, komt ze eindelijk van die vooroordelen af... zolang je ze niet kent kun je er niet over oordelen nl.

Marc en Martijn hebben ze persoonlijk gezien (en ook mn dober) en leven nog steeds en hebben geen gaatjes...
Charlotte is hier geweest en leeft ook nog steeds vrolijk verder zonder gaatjes...
Little Wolf is hier geweest en huppelt ook nog rond...
Addy is hier geweest en loopt ook nog rond dus als ze zo vreselijk agressief zijn dan had ik ze niet eens laten zien aangezien dat alleen veel onrust voor de hond met zich mee zou brengen.
die mensen kunnen er dus een beetje over oordelen, die hebben de
honden nl. gezien.
Laatst gewijzigd door malinois op 01 jun 2008 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
jidde

malinois schreef:
dan lees je niet goed... er is er maar 1 die niks van andere honden moet hebben dat heb ik geloof ik nu al 100 x genoemd... daarnaast kan ik er 2 makkelijk met elke hond loslaten maar dat WIL ik niet... moeilijk schijnbaar te begrijpen :denken:
Aangelijnd moeten ze niks van andere honden hebben, maar dat moest Dusty ook niet.. je weet wel.. .kruising kees... :19:
Nou moet je me eens vertellen waar je die moordenaars toch vandaan haalt... ben erg benieuwd.
Ik weet niet wat jij moeilijk vind maar als jij dit moeilijk vind zou ik toch nooit aan een mechelaar beginnen als ik jou was.
Ik geloof je ook meteen, ik zeg alleen dat het zo over komt, wat Linda ook zegt, je verteld veel negatieve dingen over je honden, daardoor krijg je wel een bepaald beeld.
en ik zal ook NOOIT een mechelaar nemen, dus wees gerust :mrgreen:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

malinois schreef:
ik omschrijf ze nl niet met een flinke dosis agressie... :19: waar haal je dat toch steeds vandaan?

Deze honden zijn niet anders dan andere honden nogmaals...dat maak jij er steeds van...
Ik heb overigens ook nog dobers... die je qua gedrag best kunt vergelijken... en dat zijn geen herders.. mn oudste dober komt zelfs uit showlijnen :roll:
Tuurlijk zijn ze anders dan vele andere honden. Net zoals shih-tzu's ook anders zijn dan vele andere honden, en Labjes en Teckels, en en en.
(bovendien, ging het er niet laatst over dat er juist wel zoveel verschillen waren?).

Als je het hebt over de baas bijten bij een correctie, dat je ze niet met een paraplu op de kont moet slaan want dan hangen ze in je, dat wekt een bepaalde angst op bij de bijvoorbeeld die buuv met de iets te dikke sjok-hond.
En dat is anders dan een bepaald type andere honden. Als je Saar met een plu op haar kont mept rent ze piepend weg en blijft bang voor je, om maar een voorbeeld te noemen.

Dat maakt het ene niet normaler of abnormaler dan het andere, helemaal niet. Maar het ene schrikt bepaalde mensen wel meer af dan het andere.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

jidde schreef:
malinois schreef:
Ik geloof je ook meteen, ik zeg alleen dat het zo over komt, wat Linda ook zegt, je verteld veel negatieve dingen over je honden, daardoor krijg je wel een bepaald beeld.
en ik zal ook NOOIT een mechelaar nemen, dus wees gerust :mrgreen:
is het gewone karakter dus negatief... de MH en zeker de reu springt er nu niet uit in zn oversociale gedrag naar sexegenoten volgens mij...
Daarnaast is het een waakhond, verdedigingshond etc. Dus ik zie nog steeds geen abnormale dingen die ze vertonen... jullie blijkbaar wel :19:

als mensen dit negatief noemen moeten ze zich eerst eens wat verdiepen in andere rassen :19:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”