ScherpJaap* schreef:Misschien bedoelde ts het baasje welPepie schreef:ScherpDutchie63 schreef:En eerlijk gezegd wordt ik een beetje kriebelig als ik naar de titel kijk, want het is niet de teef die loops is d'r schuld maar wel de eigenaren..Ga daar maar op kefferen..hey als je niet wilt dat je honden hun zaakje verliezen..teven en reuen, moet je ook niet zeuren over die dingen..die gaan nl. hand in hand.
Maar goed..
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
bedankt loopse teef...
Moderator: moderatorteam
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
- Dutchie63
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja het baasje kan ook loops zijn naturrlijk..
Ik ben blij te zeggen, dat ik niks geen last heb van geile reuen omdat mijn meiden nooit meer loops kunnen worden..heerlijk gevoel, ik kan ze altijd van de riem laten, behalve Emma, maar goed, Maggie kan 24/7 spelen en ik heb lekker een koffie in mijn hand..niks geen drama..
Ik ben blij te zeggen, dat ik niks geen last heb van geile reuen omdat mijn meiden nooit meer loops kunnen worden..heerlijk gevoel, ik kan ze altijd van de riem laten, behalve Emma, maar goed, Maggie kan 24/7 spelen en ik heb lekker een koffie in mijn hand..niks geen drama..
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Dat is zeker waar, ik heb krassen op de achterklep van mijn auto omdat het regelmatig gebeurt dat vreemde honden tegen mijn auto opspringen als felix er in zit en terwijl ik nog niet eens stilstaGolden Stanley schreef:...dat is wat ik hier dus zie. Dat ze maar wat aan lopen te kloten, omdat het nu eenmaal losloop is. Die instelling klopt niet.
Nu kan mij dat verder niet zo heel veel schelen, maar als ik een hond zou hebben die dat deed zou ik hem minstens even aanlijnen als ik weer bij het parkeerterrein zou zijn.
Toen wij bezig waren om felix te leren er niet meteen vandoor te peren als de klep open ging vond ik het écht vervelend en kregen ze van mij ook een klein schopje onder hun kont
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Jaap*
- Zeer actief
- Jaap*
- Zeer actief
- Pepie
- Zeer actief
-
Pak-de-bal
Re: bedankt loopse teef...
ruiken is wat anders dan zien of aanraken.Frenkie schreef:Maar wordt jouw Bauke ook niet helemaal gek als er een loopse teef in de buurt rondlooptPak-de-bal schreef: Bedankt loopse teef , dat jullie dat niet kùnnen leren, blijkbaar, om in deze tijd even op de stoep te blijven.
of gebeurt dat alleen als je in het losloopgebied bent? Als mijn reu namelijk door de buurt loopt wordt hij ook al gek als hij een loopse teef ruikt. En je kunt van een teven eigenaar niet verlangen dat ze 3 weken hun hond niet meer uitlaten
als Bauke weer heel diep snuffelt bij een hondje , denk ik"
Oh, het is weer prijs.
maar dat snuffelen onderweg,?
ja, dat is de ene keer meer als de ander keer, maar dan kan je hem gewoon meetrekken.
maar in een losloopgebied en dàn lang blijven snuffelen op iets?
.... daar heb ik geen geduld voor en loop gewoon maar door
maar dan denk ik wel weer : het is vandaag weer druk geweest in het bos met die teven
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Daar heb je gelijk in. Losloop-gebied betekend idd niet losgaan-gebied (en dat je dus niet meer hoeft op te letten wat je hond allemaal uitspookt, zeker niet als anderen daar last van hebben).Golden Stanley schreef: Ik wil alleen duidelijk maken dat het wel geven en nemen is in zo'n losloopgebied. Een intacte reueneigenaar heeft te allen tijde wel zijn hond onder controle te houden, dat is wat ik hier dus zie. Dat ze maar wat aan lopen te kloten, omdat het nu eenmaal losloop is. Die instelling klopt niet.
-
Pak-de-bal
nee, dat maakt in een losloopgebied helemaal niet uit !Moos schreef:Ik vraag me ook af of het voor de reueneigenaar enig nut heeft dat de loopse teef aan de lijn is. Als de reuen loslopen kunnen ze er toch nog net zo makkelijk naartoe?
precies, ze lopen er tòch wel naartoe en dan wat?
dan .. moet ik Bauke dus gaan aanlijnen IN een losloopgebied
dat is echt balen, hoor !
- asani
- Zeer actief
Onze Fynn is laatst een aantal weken van slag geweest vanwege een loopse teef. Erg jammer maar dat hoort erbij als je een reu hebt.
Oerdrift nr 1 is voortplanten, dus Martijn: heb je een trainingsschema voor me zodat ik dat eruit kan trainen?? mag ook prive hoor.
Overigens zou ik zelf met een loopse teef op de hoogtijdagen niet naar een losloopgebied gaan. Voor mezelf niet , maar ook niet voor de reuen.
Er is altijd wel een teef loops, de reuen kunnen dus dan eigenlijk nooit los.
Maar volgens mij valt het wel mee met de loopse teven in losloopgebieden. Wij komen ze in ieder geval niet vaak tegen. Tja, en als we ze wel tegenkomen is dat even moeilijk, voor de reu, maar ook voor de teef. Eigenaren moeten dan ook niet zeuren over geile reuen, ze zoeken het zelf op.
Simon
Oerdrift nr 1 is voortplanten, dus Martijn: heb je een trainingsschema voor me zodat ik dat eruit kan trainen?? mag ook prive hoor.
Overigens zou ik zelf met een loopse teef op de hoogtijdagen niet naar een losloopgebied gaan. Voor mezelf niet , maar ook niet voor de reuen.
Er is altijd wel een teef loops, de reuen kunnen dus dan eigenlijk nooit los.
Maar volgens mij valt het wel mee met de loopse teven in losloopgebieden. Wij komen ze in ieder geval niet vaak tegen. Tja, en als we ze wel tegenkomen is dat even moeilijk, voor de reu, maar ook voor de teef. Eigenaren moeten dan ook niet zeuren over geile reuen, ze zoeken het zelf op.
Simon
- Jaap*
- Zeer actief
Als ik op een mooie zomerdag naar het enige strandje hier in de buurt ga om even lekker rustig wat te lezen aan het water en ik kom er ter plaatse achter dat 750 gezinnen ook een dagje aan het strand hadden gepland baal ik ook. In die categorie valt het voor mij een beetje. Jammer maar helaas, je kunt er verder niet zoveel mee vaakPak-de-bal schreef:...dat is echt balen, hoor !
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
waar slaat dit nou weer op zegZoek stok! schreef:Ach, we komen daar weer op uit. Martijn heeft de meest bijzondere honden die er zijn en dat kun je niet vergelijken met een simpel suf Kooikertje. Even wachten op Malinois en dan is het feestje weer compleet.Martijn schreef:In de eerste plaats is cleo een husky/podenco en dat is niet hetzelfde als een kooikertje.Zoek stok! schreef: Aha, en Cleo kun je tegenwoordig gewoon terugroepen als ze achter een konijn aan zit? Gewoon een kwestie van moeite investeren en concentratie cultiveren toch?
Daarnaast pretnedeer ik niet dat zj het niet kan leren omdat het mij niet lukt.
IK zou idd niet willen dat mijn honden daar zo op zouden reageren... zou niet best zijn voor het trainen nl.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Maar dat wil toch niet direct zeggen dat er een loopse teef heeft gelopen?Wie weet heeft er wel een overheerlijk konijn gehuppeldPak-de-bal schreef:[
Oh, het is weer prijs.
Tsja,helaas moeten ook teefjes hun ei ergens kwijt.maar dan denk ik wel weer : het is vandaag weer druk geweest in het bos met die teven
Was de teef waar je het over had bij het begin nou loops of niet?Is geen aanval of wat dan ook,dus ik zou dat graag willen weten

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Zoie
- Zeer actief
totale controle en maar wat aan lopen kloten, zijn twee extremen.Golden Stanley schreef:[ Een intacte reueneigenaar heeft te allen tijde wel zijn hond onder controle te houden, dat is wat ik hier dus zie. Dat ze maar wat aan lopen te kloten, omdat het nu eenmaal losloop is. Die instelling klopt niet.
Zelfs al zou het mogelijk zijn, wat ik niet geloof, die totale controle over je reu te krijgen, dan nog is dat in mijn ogen nog niet perse wenselijk.
Tuurlijk zijn er reuen die je vrij gemakkelijk kunt leren bij een loopse teef weg te blijven. Maar voor veel, zo niet de meeste reuen zal dat niet zo eenvoudig zijn, en zal je met zware straffen moeten werken om het appel er op te houden.
We hebben het in een losloopgebied over gewone huishonden van wie je een redelijke, doch geen absolute gehoorzaamheid mag verwachten. Dat is mijn mening.
Met een loopse teef heb je uit een losloopgebied weg te blijven op reguliere tijden. Vind ik. Met een losloopgebied bedoel ik dan een gebied dat expliciet aangegeven is als een gebied waar je hond los mag lopen.
Niet al die andere gebieden waar het los lopen van honden gedoogd wordt. Daar vind ik het meer een kwestie van geven en nemen. Probeer met je loopse teef een ander niet tot last te zijn, maar maak er als reueneigenaar omgekeerd ook geen drama van als het een keertje fout gaat.

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Mij zul je daar ook niet ontwaren als Bente loops is om de redenen die ik al aangaf.Ik zoek gewoon een ander stukje bos op dat officieel aanlijngebied is maar waar maar heel winig mensen lopen.Daar kan ze los en zodra ik een andere hond ontwaar gaat ze even vast,de andere eigenaar krijgt een seintje en klaar is Kees.asani schreef:Overigens zou ik zelf met een loopse teef op de hoogtijdagen niet naar een losloopgebied gaan. Voor mezelf niet , maar ook niet voor de reuen.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- boemerang
- Zeer actief
en toch .. het is de natuur je kan dus dat er wel uit trainenmalinois schreef:waar slaat dit nou weer op zegZoek stok! schreef:Ach, we komen daar weer op uit. Martijn heeft de meest bijzondere honden die er zijn en dat kun je niet vergelijken met een simpel suf Kooikertje. Even wachten op Malinois en dan is het feestje weer compleet.Martijn schreef:In de eerste plaats is cleo een husky/podenco en dat is niet hetzelfde als een kooikertje.Zoek stok! schreef: Aha, en Cleo kun je tegenwoordig gewoon terugroepen als ze achter een konijn aan zit? Gewoon een kwestie van moeite investeren en concentratie cultiveren toch?
Daarnaast pretnedeer ik niet dat zj het niet kan leren omdat het mij niet lukt.![]()
IK zou idd niet willen dat mijn honden daar zo op zouden reageren... zou niet best zijn voor het trainen nl.En daarom zorg ik er dus wel voor dat ze er niet op reageren...
zo dat ze een loopse teef voor bij lopen zonder problemen
maar gewoon rebelen op een kussen is toegestaan
terwijl alle twee de dingen toch natuurlijk is

onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
- Moos
- Zeer actief
Dat is ook balen, maar je brengt het zo, ehm, lachwekkend haast nu ook weerPak-de-bal schreef:nee, dat maakt in een losloopgebied helemaal niet uit !Moos schreef:Ik vraag me ook af of het voor de reueneigenaar enig nut heeft dat de loopse teef aan de lijn is. Als de reuen loslopen kunnen ze er toch nog net zo makkelijk naartoe?
precies, ze lopen er tòch wel naartoe en dan wat?![]()
dan .. moet ik Bauke dus gaan aanlijnen IN een losloopgebied![]()
Het is balen, maar shit happens, en dan weer door.

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
maar als jij iemand ziet met een aangelijnde hond, ook al is het in een losloopgebied, dan kun je toch zorgen dat bauke daar niet naar toe gaat?Pak-de-bal schreef:ruiken is wat anders dan zien of aanraken.Frenkie schreef:Maar wordt jouw Bauke ook niet helemaal gek als er een loopse teef in de buurt rondlooptPak-de-bal schreef: Bedankt loopse teef , dat jullie dat niet kùnnen leren, blijkbaar, om in deze tijd even op de stoep te blijven.
of gebeurt dat alleen als je in het losloopgebied bent? Als mijn reu namelijk door de buurt loopt wordt hij ook al gek als hij een loopse teef ruikt. En je kunt van een teven eigenaar niet verlangen dat ze 3 weken hun hond niet meer uitlaten
Oh, het is weer prijs.
ja, dat is de ene keer meer als de ander keer, maar dan kan je hem gewoon meetrekken.
.... daar heb ik geen geduld voor en loop gewoon maar door![]()
maar dan denk ik wel weer : het is vandaag weer druk geweest in het bos met die teven
dan heeft hij dus ook niet door dat ze loops is, en is er niks aan de hand.
-
Githa
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar waarom laat je hem dan zo uitgebreid inspecteren?Pak-de-bal schreef:ruiken is wat anders dan zien of aanraken.
Oh, het is weer prijs.
In zo'n geval is Tobi ook voor de rest van de week niet thuis
Maar zolang hij niet uitgebreid onder die staart is geweest, blijft het redelijk binnen de perken. Dan neem ik hem dus ook even aan de lijn als ie meer dan gemiddelde interesse toont opeens. (hoeft ze niet eens loops te zijn, kan ook over drie weken komen, of drie weken geleden geweest zijn
Overigens werd ik laatst in mijn been gebeten door een hondje dat kwam knokken bij (voor de situatie even aangelijnde) Tobi, omdat mevrouw niet wilde aanlijnen in een losloopgebied. Dan baal ik net zo goed. Het is toch een beetje geven en nemen in losloopgebieden.
- Pepie
- Zeer actief
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik snap ook het probleem niet zo om de dagen dat de teef echt aantrekkelijk is even een ander wandelstekkie te zoeken of ieder geval niet de drukte op te zoeken met je teef. Als reueneigenaar kan ik niet anticiperen op loopse teven, want ik ruik ze niet. Tegen de tijd dat Nellie dus sloerieachtig achter een teef aanzit weet ik dus pas wat er aan de hand is en kan ik hem terughalen. Roepen? Ja hoor, kan, en hij komt maar wel pas als ik ver..erg ver weg ben en dat stellen de teefjesbazen weer niet zo op prijs. Ik liep zelf met loopse kiki dus altijd elders.asani schreef:Er is altijd wel een teef loops, de reuen kunnen dus dan eigenlijk nooit los.
Ik ken overigens iemand die zijn 10 maanden oude reu is verloren omdat deze hond een loopse teef is gevolgd vanuit een losloopgebied... de reu is doodgereden. Zullen we nu nog eens doorbabbelen over rechten?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat vind ik dus ook goed... dat is juist de plaats om het te leren... zie al dat ik 3 weken niet kan trainen omdat mn teef loops is... lekker dan midden in het wedstrijdseizoenAnnSophie schreef:Toen mijn teef loops was ging ik er ook gewoon mee naar de hondenschool, omdat ik mocht van de instructrice. Iedereen met loopse teven is welkom.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Jaap*
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
hoezo? het is toch de natuur... de hond in volle glorie?Dutchie63 schreef:want het is niet de teef die loops is d'r schuld maar wel de eigenaren..
..

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
mijn teef loopt altijd los, ook als ze loops is... zie werkelijk het nut er niet van in dat ze dan 3 weken aangelijnd zou moeten lopen terwijl ze prima luisterd.Dutchie63 schreef:Ja het baasje kan ook loops zijn naturrlijk..

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
maar dat hoeven toch niet allemaal loopse teven zijn geweest... hier vinden de heren elk tevenplasje zeer interessant of ze nu loops zijn of niet... alleen als het een loops-plasje is dan hoort het kwijlen, schuimen en klappertanden erbij dat is het verschil met een normaal tevenplasjePak-de-bal schreef:ruiken is wat anders dan zien of aanraken.Frenkie schreef:Maar wordt jouw Bauke ook niet helemaal gek als er een loopse teef in de buurt rondlooptPak-de-bal schreef: Bedankt loopse teef , dat jullie dat niet kùnnen leren, blijkbaar, om in deze tijd even op de stoep te blijven.
Oh, het is weer prijs.
.... daar heb ik geen geduld voor en loop gewoon maar door![]()

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dan krijgt ie op zn mieter van een teef en is hij weer weg als hij geen doorzettertje isPak-de-bal schreef:nee, dat maakt in een losloopgebied helemaal niet uit !Moos schreef:Ik vraag me ook af of het voor de reueneigenaar enig nut heeft dat de loopse teef aan de lijn is. Als de reuen loslopen kunnen ze er toch nog net zo makkelijk naartoe?
precies, ze lopen er tòch wel naartoe en dan wat?![]()
dan .. moet ik Bauke dus gaan aanlijnen IN een losloopgebied![]()
tenminste... dat zou hier gebeuren als mijn teef loops is...

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja..... en wat is je punt nuboemerang schreef:en toch .. het is de natuur je kan dus dat er wel uit trainenmalinois schreef:waar slaat dit nou weer op zegZoek stok! schreef:Ach, we komen daar weer op uit. Martijn heeft de meest bijzondere honden die er zijn en dat kun je niet vergelijken met een simpel suf Kooikertje. Even wachten op Malinois en dan is het feestje weer compleet.Martijn schreef: In de eerste plaats is cleo een husky/podenco en dat is niet hetzelfde als een kooikertje.
Daarnaast pretnedeer ik niet dat zj het niet kan leren omdat het mij niet lukt.![]()
IK zou idd niet willen dat mijn honden daar zo op zouden reageren... zou niet best zijn voor het trainen nl.En daarom zorg ik er dus wel voor dat ze er niet op reageren...
zo dat ze een loopse teef voor bij lopen zonder problemen
maar gewoon rebelen op een kussen is toegestaan
terwijl alle twee de dingen toch natuurlijk is
ze mogen snuffelen aan plasjes, boompjes weet ik veel waar als ze los lopen... als ik ze roep moeten ze komen ongeacht of er een hele kudde loopse teven staat te gillen...
Ze mogen niet dekken als ik dat niet wil, ze mogen op het veld met trainen er niet eens over denken er naar te kijken...that's it... voor de rest moeten ze zelf uitzoeken wat ze doen... overigens heb ik geen repelende honden op kussens, wel op een lantaarnpaal die als vervanging diende :N:

- Dondersteen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondjes
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
en juist om zulke dingen wil ik dat mijn honden altijd luisteren... dus ook met loopse teven... gelukkig kan ik daar goed op trainen aangezien loopse teven gewoon welkom zijn bij ons op de vereniging en ze vanaf pup al leren er niet naar toe te gaan, kijken etc.Eline* schreef:Ik ken overigens iemand die zijn 10 maanden oude reu is verloren omdat deze hond een loopse teef is gevolgd vanuit een losloopgebied... de reu is doodgereden. Zullen we nu nog eens doorbabbelen over rechten?
En ik weet ook dat niet alle honden zo goed zullen kunnen/willen luisteren... maar ik wil het wel voor de mijne