Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Benchgebruik of benchmisbruik ?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Benchgebruik vind ik een bench in de auto gebruiken, misschien als je shows bezoekt, en na goede opbouw om een hond alleen te laten voor maximaal een uur of vier als er echt geen andere oplossing te bedenken is. Voor de nacht vind ik ook kunnen, maar dat is dan wel echt het maximale. 's nachts hond in de bench, even uitlaten en hop de hele ochtend weer in de bench elke dag, vind ik al niks.

In de meeste gevallen is er wel iets anders te bedenken dan een bench: de keuken, bijkeuken, de hal etc. Bij ons zal het wel nooit wat worden met een bench, want ik blijf het een kooitje vinden en ik wil geen dieren in kooien meer.

Anne
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Geen benches hier. Gewoon alle ruimte door het hele huis.
Dat was vroeger anders, dan moesten de honden in de voorkamer blijven als ik niet thuis was, want ik had een hond die alles wist open te maken: kasten, koelkast, vriezer, alles. En als ze van de uitlaatservice thuis kwamen zaten ze dik onder de klei, dus lekker in de voorkamer op hun kussens met de deur naar de huiskamer/keuken dicht en een traphekje voor de trap dat ze ook niet met die kleilijven op mijn bed konden gaan liggen. Maar dat was een ruimte van ruim 3 bij 5 dus een kamerformaat.
Maar goed, tegenwoordig niet meer. Alleen in de auto heb ik benches. Voor hun eigen veiligheid en rust. Yentie is een zenuwlijertje in de auto en nu is ze rustig als ze in haar bench zit. Maar goed, dan zijn we dus ook onderweg ergens heen, het is geen plek om ze telkens in op te bergen.
Alleen met oud en nieuw. Dan gaat de bench even naar binnen en dan zit Toby daar 's avonds in totdat we rond 23.00 uur weg gaan naar een rustig buitengebied. Puur om ervoor te zorgen dat hij niet uitbreekt of helemaal gek wordt van alle lichtflitsen. Dus dekens erover, alleen de voorkant open. Dus dat is 3 uurtjes per jaar.

Oh nee, ik lieg. :idea: We hadden van de zomer een te klein tentje en toen hebben ze snachts in de auto geslapen met de achterdeur wijd open en wij in het tentje met onze ingang open naar de achterdeur van de auto.

Tja, ik snap dus best dat een bench heel handig kan zijn op zijn tijd. :mrgreen:
Maar niet om een hond de rest van zijn leven urenlang per dag en nacht in te stoppen.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Een roedel wat ik verplicht allemaal apart moet opsluiten als ik wegga zou ik zelf niet willen hebben en ik vraag me dan ook niet af of je dan gewoon niet teveel honden in huis hebt als er onstant oorlog kan uitbreken.
Ik heb maar 2 honden, maar op een gegegeven moment begonnen ze regelmatig met elkaar te vechten. Of eigenlijk Tycha met Shendor, om ogenschijnlijk niets kon ze hem in zijn nek vliegen, en elke keer weer met schade. Als wij in de buurt waren was het vechten over. maar als we niet thuis waren bleken ze toch nog wel te vechten. Ze waren toen altijd al gewoon los in huis. Dus toen de bench gebruikt voor als we niet thuis waren. Nu is de orde al weer een paar jaar hersteld en wordt er nog zelden gevochten en dus mogen ze gewoon los als wij niet thuis zijn.
Afbeelding
Groetjes Marja
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Suuz schreef:
Fysiek kunnen grote honden gewoon meer slopen lijkt me.
Moos en Saar konden als pup echt niet stukken uit de bank vreten, al hadden ze gewild. Een Dog van een maand of 6 kan dat heel wat makkelijker volgens mij.
Dat bedoelde ik inderdaad :mrgreen:
nou ik vrees dat een klein hondje echt wel een bank kan slopen hoor mijn JR had er talend voor maar na hij pup af was heeft hij gelukkig de bank alleen nog maar gebruikt als slaapplek
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

J
Groetjes,
Suzanne
Laatst gewijzigd door ~Suzanne~ op 19 jul 2008 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

tineke schreef:
Kan ik me ook voorstellen hoor dat je dat risico niet neemt :wink: maar ik voor mijzelf zou dan aan een andere roedelsamenstelling hebben gedacht of minder honden :wink:
maar je weet het nooit vantevoren... dat is het 'probleem'... hier is het jaren goedgegaan en ineens was het raak en is het eigenlijk nooit meer goedgekomen tussen 2 van mn honden... en waarom?? dat weet ik nog steeds niet... :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sascha

Ongelezen bericht door Sascha »

Ik heb dan pas 8 dagen mijn pup in huis :mrgreen: maar wil toch mijn korte ervaring delen haha.

Ik heb geen bench voor Sascha, als ik weg moet loopt ze los in de keuken, gang en slaapkamer. Ze kan dan alleen niet in de woonkamer en mijn computerkamer vanwege alle kabels.

Ga ik heel kort weg zoals eventjes naar de winkel is de woonkamer ook gewoon open en gaat ze net als vandaag heel lief op de bank liggen slapen tot ik terug kom :ok:

Op een gegeven moment wil ik de woonkamer ook voor wat langere tijden open houden, even kijken of het goed blijf gaan zo :F:

S'nachts slaapt ze bij mij op de kamer in een hoek waar ik een slaapplekje van gemaakt heb voor haar, het is ruim zat en s'nachts zet ik er wat voor zodat ze er niet zelf uit kan en dat werkt tot nu toe prima.
Ze gaat er overdags ook vaak uit zichzelf liggen :slaap:

Mijn pup is daarentegen nooit langer dan 3 uur achtereen alleen thuis en niet vaker dan 3 x per week, verder ben ik altijd thuis of gaat zij mee :lol1:
Biko
Zeer actief

Ongelezen bericht door Biko »

Suzanne123 schreef:Juist!
Waarmee maar weer blijkt dat voor sommigen een bench altijd 'misbruikt' wordt en voor anderen er geen beter ding op de wereld bestaat ;-) Alle argumenten zijn waarheid.... voor de schrijver!! ;-)

De bench op zich is nooit een kwaad of goed middel. Het is wat wij ermee doen!
Merlijn zat er als pup ook in, wat zeg ik, als volwassen hond. Ook voor MIJN rust (dat hij geen electriciteitskabels nam als ik er niet bij was). Inmiddels niet meer, behalve op vakantie (rust voor mij dat hij DAAR de boel niet sloopt). En op een show.

Nee, ik vind Merlijn niet mishandeld ;-) en ja, ik zal het bij pup2 weer zo doen. Wel met de kennis van NU! Voor mij is de bench een mooi ding, maar een hulpmiddel, geen doel op zich.
Groetjes,
Suzanne
Precies zoals ik er ook over denk :ok:
Ik vind het met een pup vooral heel fijn om bepaalde dingen te voorkomen. Ook voor de rust die een pup dan heeft, zeker in een druk huishouden.
En ik heb met mijn vorige hond ervaren dat hij niets zo fijn vond als zijn bench, zijn eigen 'hol'.

Biko is het niet gewend en die heeft dan ook een fijn mandje!
Maar de 'portable bench' , een soort tent heb ik hem wel aangeleerd want dat is ideaal op vakantie en bij de training. Hij gaat er zelf dan ook graag in, want niemand ziet hem en hij ziet alles :) Meestal staat die trouwens open en komt hij er niet uit.
Alleen als er agressieve of bange honden op privetraining zijn gaat zijn bench dicht, meer uit veiligheid, dat hij er niet uitkan ook niet als iemand hem ineens roept bijvoorbeeld.
Ohw en als er hele kleine kinderen op cursus zijn, zodat ze niet bij hem kunnen en hij dus ook niet bij hen.. dat vind ik eng als ik zelf niet goed op kan letten.
(Alhoewel ik hem dan ook weleens in de auto zet)
hondengedragscentrum.nl

& een pootje van Biko!
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Zoek stok! schreef:
ranetje schreef: Aan de ene kant kan je je dus wel een voorstelling maken van de noodzaak om tijdelijk een bench te gebruiken (en er zijn volgens mij maar heel weinig mensen die iet anders op het oog hebben dan tijdelijk).
Maar aan de andere kant leg je er meteen een lading op die al jouw begrip meteen om zeep helpt.
Wel eens bedacht dat iets niet gebeurt "omdat de andere huisbewoners er zat van zijn", maar gewoon met het oog op het belang (o.a. gezondheid) van de hond?
Ik geloof dus niet in het vetgedrukte. De reden dat ik een bench aangeschaft heb, is omdat werkelijk 'iedereen' dat tegen mij zei: fokker, hondenschool, buurtgenoten etc. Er zijn zat mensen die parttime of zelfs fulltime werken en de pup tot zelfs zestien uur per dag in een bench zetten onder het mom 'hij slaapt toch als ik weg ben' en 'ik laat hem tussendoor uit'. Een hond tot een jaar oud in een bench laten, schaar ik niet onder tijdelijk.

Als een hond vanwege een medisch probleem rust moet houden, snap ik inderdaad dat een bench hulp kan brengen. Mijn opmerkingen over de parkiet gaat over mensen die met de handen in hun haar zitten vanwege hun drukke pup. Er zijn nou eenmaal pups die meer energie hebben dan andere. Ik vind het zo jammer dat er dan naar de 'makkelijke' oplossing gegrepen wordt. Makkelijke tussen aanhalingstekens want man man man wat worden er een toeren uitgehaald om de pup in een bench te laten verblijven.

Even een flauwe vergelijking, maar hoe zouden mensen reageren als een vos in de dierentuin uren achter elkaar in zo'n kleine kooi zou zitten? Ik heb zo'n vaag idee dat het niet geaccepteerd zou zijn, terwijl het bij honden gewoon is geworden.
Wat ik niet helemaal begrijp; je bent begonnen met een bench, dat is niet gelukt. Oké, kan gebeuren, hoe zorgvuldig je het ook aanleert, sommige honden schijnen het gewoon niets te vinden. Maar nu praat je eigenlijk alleen over misbruik en noem je allerlei anti-dingen. Dat snap ik niet zo erg. Als het dus goed gegaan was met je pupje had je heel andere dingen gezegd :19: :denken:

Waarom komt iedereen die anti is met excessen aan? Ik heb weleens de vergelijking gemaakt met een riem; dat is ook een hulpmiddel waar je misbruik van kunt maken. Ik hoorde een tijdje geleden (echt waar) dat iemand zijn drukke Labrador met de riem aan een radiator bond als hij weg moest....
Is het nou echt niet te geloven dat men verantwoord met dit hulpmiddel om kan gaan?
Gr. Marijke
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Wanneer wordt benchgebruik misbruikt :denken: Goeie :19:

Persoonlijk heb ik er heel veel moeite mee om een hond in een kleine ruimte te plaatsen waar nauwelijks ruimte is om zijn kont te keren. Dus voor mij is gebruik al heel snel misbruik.

In Bowie haar puppy tijd had ik een hele grote bench staan. Alles volgens het boekje proberen wat bench training betreft. Pa-nisch, panisch werd Bowie er van. Het was echt een nachtmerrie. Voor haar en ook voor mij.

Die bench heb ik er als de sodemieter uitgegooid. Sindsdien had ik een totaal andere hond :wink:

Ik kan me voorstellen dat pups moeite hebben met het in 1 keer aan kunnen van een grote ruimte. Daardoor heb ik in het begin de keuken afgezet zodat ze alle ruimte had om zich te verplaatsen en zo haar langzamerhand te laten wennen aan de rest van de kamer.

Met 4 a 5 maanden was ook dat niet meer nodig en vermaakte Bowie zich prima in de rest van het huis.

Ben van plan om het weer net zo te doen bij de volgende pup. Zowel voor pup als voor volwassen hond. En als het ook maar even kan dan gewoon alles los.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Moon schreef:Wat ik niet helemaal begrijp; je bent begonnen met een bench, dat is niet gelukt. Oké, kan gebeuren, hoe zorgvuldig je het ook aanleert, sommige honden schijnen het gewoon niets te vinden. Maar nu praat je eigenlijk alleen over misbruik en noem je allerlei anti-dingen. Dat snap ik niet zo erg. Als het dus goed gegaan was met je pupje had je heel andere dingen gezegd :19: :denken:

Waarom komt iedereen die anti is met excessen aan? Ik heb weleens de vergelijking gemaakt met een riem; dat is ook een hulpmiddel waar je misbruik van kunt maken. Ik hoorde een tijdje geleden (echt waar) dat iemand zijn drukke Labrador met de riem aan een radiator bond als hij weg moest....
Is het nou echt niet te geloven dat men verantwoord met dit hulpmiddel om kan gaan?
ik snap dat ook vaak niet... kijk ik ken ook iemand die de hond bijna 20 uur per dag in een bench heeft zitten, ik vind dat niet kunnen... maar kan er niks aan doen, kan praten tot ik een ons weeg, maar dat wil niet zeggen dat ik dus nu hetzelfde doe bij mijn honden omdat ze ook in een bench zitten (alleen veel en veel minder... moet er niet aan denken).. :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Biko
Zeer actief

Ongelezen bericht door Biko »

Zoals met alles, mensen kunnen er altijd dingen mee doen die absoluut niet de bedoeling zijn bij een product.

Een hond moet zich uiteraard goed kunnen bewegen in de bench en lekker languit kunnen liggen.
Hij moet er geen 8 of 20 (??welke mensen doen dat??) in liggen en hij moet het een fijne plaats vinden.

Voor mij is dat allemaal vanzelfsprekend hoor.
Net zoals ik een kind ook niet de hele dag in een box zou laten zitten, maar als ik even naar de keuken loop, dan wel. En als het slaapt of rustig aan het spelen is ook. (ik heb geen kinderen, wel oppaservaring :wink: )
hondengedragscentrum.nl

& een pootje van Biko!
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

tineke schreef:dat vind ik toch weer anders dan dat je een groot roedel hebt en alles uit elkaar moet als je weggaat :wink:
Hier gebeurt er overigens nooit zoveel als ze alleen zijn ze gaan meestal liggen pitten in afwachting van :mrgreen:
De enige die hier hun bench ingaan als Jo sóchtends naar haar werk gaat en ik nog niet thuis ben is ons blinde hondje en Mellemans. Ze zitten daar welgeteld een uur in.
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

tycha schreef:
Een roedel wat ik verplicht allemaal apart moet opsluiten als ik wegga zou ik zelf niet willen hebben en ik vraag me dan ook niet af of je dan gewoon niet teveel honden in huis hebt als er onstant oorlog kan uitbreken.
Ik heb maar 2 honden, maar op een gegegeven moment begonnen ze regelmatig met elkaar te vechten. Of eigenlijk Tycha met Shendor, om ogenschijnlijk niets kon ze hem in zijn nek vliegen, en elke keer weer met schade. Als wij in de buurt waren was het vechten over. maar als we niet thuis waren bleken ze toch nog wel te vechten. Ze waren toen altijd al gewoon los in huis. Dus toen de bench gebruikt voor als we niet thuis waren. Nu is de orde al weer een paar jaar hersteld en wordt er nog zelden gevochten en dus mogen ze gewoon los als wij niet thuis zijn.[/
maar hoe weet je dan , dat ze dan niet meer vechten?
misschien nu wel , maar dan zònder schade

vind het wel typisch, dat de teef de reu aanvalt , dat snap ik niet
ze wil geen 2de hond lijkt het wel.
zit het wel goed met die 2 überhaupt?
Pak-de-bal

petra1 schreef:Bij ons liggen 4 van de 5 honden in de bench 's nachts,en overdag maximaal 4 uur.
Dat is met name omdat er twee tussen zitten die het niet altijd even goed kunnen vinden samen. Dat zijn de 2 oudste teven.
soms , eigenlijk altijd , ben ik zó blij dat ik er maar eentje heb :eek: :ok:

je leest niet anders weer , van dit soort dingen, de laatste tijd !!
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

loony schreef:En ik hou ze in de bench of ze nu in de bench slapen of in de kamer op bed of bank maakt niks uit als ze ligge te maffen.
Het grote verschil is dat als ze bijv. diarree krijgen ze niet in hun eigen ontlasting liggen en ze hebben vrijheid van beweging :roll:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ik heb als ik weg ben 3 poesen en 2 honden los bij elkaar lopen in de huiskamer
ik heb tot nu toe nog geen gewonden gezien gaat al 4 jaar prima
Afbeelding
Joyce
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joyce »

Als je je honden samen niet vertrouwd als je er niet bent dan kun je toch het stel in aparte kamers doen. Met 5 honden in een klein huisje lukte me dat ook als Malu loops was. Malu en Molli in de woonkamer met doorloop naar slaapkamer en Quiero, Abel en Papu in de hal met doorloop naar keuken en tuin. En dat was maar in een klein huisje met 1 slaapkamer. In ons nieuwe huis hadden we ze zelfs over de verdiepingen kunnen verdelen. :mrgreen:
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart

Ongelezen bericht door Tamara. »

Addy schreef:
loony schreef:En ik hou ze in de bench of ze nu in de bench slapen of in de kamer op bed of bank maakt niks uit als ze ligge te maffen.
Het grote verschil is dat als ze bijv. diarree krijgen ze niet in hun eigen ontlasting liggen en ze hebben vrijheid van beweging :roll:
Dat heb ook. Áls er iets is, dan heeft ze in ieder geval de keuze en de vrijheid om ergens anders naar toe te gaan. Dat kan in het geval zijn van diaree, overgeven maar ook in het geval van bijvoorbeeld brand.

En Bowie speelt ook gewoon als ze bijvoorbeeld alleen thuis is, of ze keutelt op haar gemak van de ene slaapplek naar de andere slaapplek. Dit weet ik omdat ik haar zo nu en dan film om te zien hoe het gaat :mrgreen:
Pak-de-bal

Joyce schreef: Met 5 honden in een klein huisje
:eek: ik heb er wel bewondering voor, maar zou dit echt teveel van het goede vinden.
Joyce
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
Joyce schreef: Met 5 honden in een klein huisje
:eek: ik heb er wel bewondering voor, maar zou dit echt teveel van het goede vinden.
Komt omdat je nooit bij mij thuis bent geweest. :wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Addy schreef:
hier melden ze zich, en anders schijten ze door de gaatjes van de vari... ik heb nog nooit diarree in de bench gevonden.. wel 1 x tegen de muur netjes door het gaatje gepoept :N:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Joyce schreef:Als je je honden samen niet vertrouwd als je er niet bent dan kun je toch het stel in aparte kamers doen. Met 5 honden in een klein huisje lukte me dat ook als Malu loops was. Malu en Molli in de woonkamer met doorloop naar slaapkamer en Quiero, Abel en Papu in de hal met doorloop naar keuken en tuin. En dat was maar in een klein huisje met 1 slaapkamer. In ons nieuwe huis hadden we ze zelfs over de verdiepingen kunnen verdelen. :mrgreen:
zoveel kamers heb ik niet... daarnaast kunnen er maar 2 traplopen, de rest wil ik niet op die trap hebben (te steil) en dit zijn nu net de 2 die al loslopen :wink:
Afbeelding
Joyce
Zeer actief

malinois schreef:
Joyce schreef:Als je je honden samen niet vertrouwd als je er niet bent dan kun je toch het stel in aparte kamers doen. Met 5 honden in een klein huisje lukte me dat ook als Malu loops was. Malu en Molli in de woonkamer met doorloop naar slaapkamer en Quiero, Abel en Papu in de hal met doorloop naar keuken en tuin. En dat was maar in een klein huisje met 1 slaapkamer. In ons nieuwe huis hadden we ze zelfs over de verdiepingen kunnen verdelen. :mrgreen:
zoveel kamers heb ik niet... daarnaast kunnen er maar 2 traplopen, de rest wil ik niet op die trap hebben (te steil) en dit zijn nu net de 2 die al loslopen :wink:
Maar hoe lang zitten ze bij jou in de bench dan? En wissel je het ook wel eens af met de 2 die loslopen?
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

Hier geen bench, we hadden er ooit een aangeschaft voor Xena en die vond het verschrikkelijk. We hebben toen alles geprobeerd, voer erin geven, koekjes erin stooien, lievelings speeltjes erin gooien, met de clicker haar erin shapen. Maar nee hoor, mevrouw wil er niets van weten :neenee: Nu liggen Xena en Scence dus als het waren in een glazen kamertje :mrgreen: Wat ongeveer 3 bij 3 m is en ze kunnen naar buiten en ze hebben uitzicht op de woonkamer en de tuin, dit is trouwens alleen 's nachts. Als ze alleen zijn mag Xena door het hele huis en Scence ook weer als we de hoek van de kast weer bijgevijld en bij gelakt hebben :mrgreen: Nu zijn we alleen wat voorzichtig omdat Attis er pas is en we hem dus nog niet helemaal genoeg vertouwen om alleen te laten met de kleintjes. Hij slaapt overigens gewoon in de woonkamer.
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Alleen bowie zit bij ons in de bench, de grootste formaat die er is.
Bowie zit er snachts in en 4 uurtjes per dag als ik werk met het deurtje dicht.... als ik thuis ben staat het deurtje altijd open en vaak na het wandelen gaat ze er heerlijk met een kluif in liggen, en tys gaat er ook vaak uitzichzelf inliggen.
Bowie is een megasloper en ze kan ook superklieren bij Samara en omdat Samara nog wel eens flink kan corrigeren heb ik liever niet dat Bowie los is als ik er niet bij ben langere tijd...
De laatste maand ben ik wel bezig om als ik een boodschapje ga doen om ze toch eruit telaten maar dat doe ik dan na de lange wandeling smiddags zodat ze lekker moe is en dus geen energie heeft om tegallen bij Samara.

Mijn benedenverdieping is 1 ruimte dus ik kan de honden niet splitsen en geen van mijn honden lopen de trap op bij ons dus boven is geen optie en ik wil ze ook niet boven dus ik ga ze ook niet trap leren lopen.

Jacqueline
Afbeelding
Joyce
Zeer actief

Maar 8 uur 's avonds en 4 uur overdag is samen toch 12 uur en dus een halve dag. Ik persoonlijk zou me daar niet lekker bij voelen. De honden liggen 's avonds bij ons op de slaapkamer en dan gaan ze nog wel eens anders liggen. Papu begint op bed en eindigt op de vloer, Abel begint in de mand, maar gaat vaak later op de grond liggen en Quiero ligt eigenlijk overal. Het is dus niet dat ze op één plek blijven liggen. Ik heb het gevoel bij een bench in ieder geval dat ik hun vrijheid teveel beperk.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Joyce schreef:Maar 8 uur 's avonds en 4 uur overdag is samen toch 12 uur en dus een halve dag. Ik persoonlijk zou me daar niet lekker bij voelen. De honden liggen 's avonds bij ons op de slaapkamer en dan gaan ze nog wel eens anders liggen. Papu begint op bed en eindigt op de vloer, Abel begint in de mand, maar gaat vaak later op de grond liggen en Quiero ligt eigenlijk overal. Het is dus niet dat ze op één plek blijven liggen. Ik heb het gevoel bij een bench in ieder geval dat ik hun vrijheid teveel beperk.
Maak van die 8 maar 6 uur hoor...Bowie is een ochtend hond :mrgreen:
Maar dan is het nog steeds 10 uur inderdaad.. maar de overige 14 uur is er constant iemand bij haar en wordt er veel met de honden gedaan zodat ze overdag ook nog niet eens uren slapen maar dat ze haar slaap bewaard voor als ze in de bench is... en vaak ligt ze een uur of 2 teknagen met een dr kluif of kong... en in het weekend als ze dr bot of kong krijgt terwijl ik thuis ben dan gaat ze ook in dr bench liggen...
Ik vind het op zich zelf wel vervelend de bench en verder dan deze uren wil ik haar ook niet in dr bench hebben maar voor nu is het gewoon niet anders.
Ik ben niet tegen een bench en ik vind dat ik de bench gebruik en niet misbruik.

Jacqueline
Laatst gewijzigd door jacq1970 op 25 feb 2008 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Joyce schreef:
malinois schreef:
Maar hoe lang zitten ze bij jou in de bench dan? En wissel je het ook wel eens af met de 2 die loslopen?
's nachts en als ik werk, dus 4 uur... 1 niet, die dober kan niet meer in een bench met zn hernia... mn teef als ze loops is, dan gaan ze om de beurt in de bench... De rest kan er gewoon bij als ik thuis ben overigens (op 1 na dan, maar die zit sowieso in de kennel).
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Joyce schreef:Maar 8 uur 's avonds en 4 uur overdag is samen toch 12 uur en dus een halve dag.
ik ga pas tegen een uur of 12 naar bed gemiddeld en ben er om 6 uur weer uit... dus slaap hooguit 6 uur... vaak nog korter vooral in het weekend (wedstrijden, trainen etc.) en op trainingsdagen. (dan ben ik op zn vroegst om half 3 's nachts thuis)
Ze krijgen daarnaast zoveel beweging dat ze weinig puf hebben om maar iets anders te doen. Mijn teef slaapt als ze loops is boven en dan is dus niet verplaatst dan waar ze is gaan slapen de avond er voor...
Ik wil mijn jongste mechelaarreu dus van de zomer ook aan de kennel wennen zodat hij als ik werk, straks ook in de kennel kan...heeft ie net nog iets meer ruimte dan in de bench...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”