Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Heel heftige buikpijn

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

He gelukkig er is wat uit! Kom op Vegas, nu de rest nog even :ok: :ok: :ok:
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Nou gelukkig, het begin is er.
(Waar je als hondenbezitter al niet gelukkig mee kan zijn :wink: )

Hup Vegas, nu de rest nog :ok:
:pop:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Gelukkig het begin is er :ok: Ik zou ook geen rijstwater geven, eerder wat (zelfgetrokken) bouillon. Hopelijk volgt straks zonder problemen de rest.
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Fijn dat er iig iets uit is, nu de rest nog :wink: geen rijstwater idd maar als je hem wilt laten aansterken kan je beter boullion geven :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

gelukkig, begin is er.... hoop dat vandaag alles er uitkomt en hij zich weer het mannetje kan voelen
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ja beetje bouillon, geef ik ook vaak aan kat/hond (kipfilet kookvocht), meestal drinken ze dat nog wel of wat astronautenpasta.
Ik hoop dat het nou wat beter gaat!
Rataplan had eens behoorlijk aan een kalfspoot liggen knagen en s'avonds gilde hij het uit bij het poepen :roll: Ik weet ook nooit hoeveel ontbijtkoek ik moet geven, ik wist wel dat het stopt (maar ook pas sinds ik kinderen heb). Laxeermiddel erna geven is voor mij ook nieuw.
Als ze hier de kans krijgen eten ze zo'n hele koek op :N:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

gaat de goede kant op, wat kan een mens toch blij zijn met een drol :eek: :mrgreen:
gaat hopelijk helemaal goed komen nu :ok:
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Rataplan schreef:Ja beetje bouillon, geef ik ook vaak aan kat/hond (kipfilet kookvocht), meestal drinken ze dat nog wel of wat astronautenpasta.
Rataplan had eens behoorlijk aan een kalfspoot liggen knagen en s'avonds gilde hij het uit bij het poepen :roll: Ik weet ook nooit hoeveel ontbijtkoek ik moet geven, ik wist wel dat het stopt (maar ook pas sinds ik kinderen heb). Laxeermiddel erna geven is voor mij ook nieuw.
zeg je nu dat ontbijtkoek stopt?
ik moest juist om verstopping bij mezelf te voorkomen elke morgen een stukje ontbijtkoek eten,dat was goed :denken: en idd het werkte bij mij ook.
nu snap ik er helemaal niks meer van.

Reini,ik hoop dat vegas snel alles eruit gooit wat eruit moet en weer vlot zichzelf is :ok:
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Gelukkig, begin is er :ok:

Maar vanmorgen toen ik wakker werd en drong ineens iets tot mij door want vind dit alles wel heftig

Je schreef bij voeding dat hij een gebradenkippenvleugel had gepikt.
En vleugels ,ook rauw, kunnen deze problemen veroorzaken.
Een vleugel bestaat uit 2 botjes met een knik en die knik kan dus wel eens dwars komen te liggen.

Maar goed, dit even tussendoor en

ga verder duimen dat de rest er vandaag ook uit komt!!! :ok:
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

eefje+huig schreef:
Rataplan schreef:Ja beetje bouillon, geef ik ook vaak aan kat/hond (kipfilet kookvocht), meestal drinken ze dat nog wel of wat astronautenpasta.
zeg je nu dat ontbijtkoek stopt?
ik moest juist om verstopping bij mezelf te voorkomen elke morgen een stukje ontbijtkoek eten,dat was goed :denken: en idd het werkte bij mij ook.
nu snap ik er helemaal niks meer van.

Reini,ik hoop dat vegas snel alles eruit gooit wat eruit moet en weer vlot zichzelf is :ok:
Ja dat heb ik weer van een consultatieburo, verwarrend zeg :19:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Fijn dat het op gang lijkt te zijn gekomen. Nu de rest nog.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

Nu de rest nog !
Duimen blijven draaien,Reini !
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

ien schreef:Gelukkig, begin is er :ok:

Maar vanmorgen toen ik wakker werd en drong ineens iets tot mij door want vind dit alles wel heftig

Je schreef bij voeding dat hij een gebradenkippenvleugel had gepikt.
En vleugels ,ook rauw, kunnen deze problemen veroorzaken.
Een vleugel bestaat uit 2 botjes met een knik en die knik kan dus wel eens dwars komen te liggen.

Maar goed, dit even tussendoor en

ga verder duimen dat de rest er vandaag ook uit komt!!! :ok:
Het is van mij uit maar een gok dat het een kippenvleugel is geweest. Ik hoorde 'krak, krak' en toen was het al weg. Bij een kippenpoot had ik meer 'krak, krak, krak, krak etc.' verwacht en had ik misschien nog tijd gehad om het uit zijn bek te trekken. Ik denk dat een vleugel veel minder kauw-werk is dan een poot? Een poot is toch veel dikker bot?
Dat was in ieder geval mijn redernatie :wink: Het zou ook nog heel iets anders kunnen zijn maar het moet iets zijn geweest wat hij makkelijk kon kraken want het was echt alleen maar 'krak, krak' en toen was het weg. Een spare-rib heb ik om die reden ook meteen uitgesloten, daar moet hij veel meer op kauwen.

Net tijdens het wandelen kwam er weer keiharde ontlasting dus de boel komt lekker in beweging :ok: Soms heeft hij alleen drang en komt er niets maar de meeste keren tot nu toe wel :cheer:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ik zal hem straks even wat bouillon geven, volgens mij ligt dat hier wel in de kast bij mijn vader :ok:
Afbeelding
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Gelukkig, het gaat de goede kant op !
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Fijn dat er toch weer wat uit is :ok:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Reini
Zeer actief

Net even de dierenarts gebeld en ik kan om 14.00 terecht. Ze gaan dan even voelen of er nog veel zit en of er misschien nog een klysma nodig is. Het laxeermiddel mag ik gewoon nog even blijven geven. Ik merk dat Vegas nu weer wat buikpijn heeft dus het laxeermiddel van vanmorgen gaat werken denk ik, straks dus weer even een stukje lopen. Hij is wel heel hongerig nu dus zijn eetlust komt ook weer terug gelukkig :ok:

Pfff, ik geloof dat het toch nog met een sisser af gaat lopen!
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Reini schreef:Pfff, ik geloof dat het toch nog met een sisser af gaat lopen!
Ik hoop het van harte! Wat zul je het benauwd gehad hebben deze dagen (en Vegas ook natuurlijk). Hopelijk is hij gauw weer de oude :ok:
chyta
Actief

Ongelezen bericht door chyta »

Hoop ook dat het met een sisser af mag lopen !
Sterkte straks bij de DA .
Afbeelding
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Misschien kan je een pannetje soep voor hem maken. Kipfilet laten trekken met selderijblad, klein beetje bouillonblok (mag niet zo zout worden), wat soepgroente er in en vermicelli. Kip klein maken.
Harrie is er gek op, misschien lust Vegas het ook wel graag en het stopt niet.
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Gos schreef:
Reini schreef:Pfff, ik geloof dat het toch nog met een sisser af gaat lopen!
Ik hoop het van harte! Wat zul je het benauwd gehad hebben deze dagen (en Vegas ook natuurlijk). Hopelijk is hij gauw weer de oude :ok:
Ik heb het echt heel benauwd gehad ja.. Ik zag al helemaal voor me dat hij geopereerd moest worden :jank: maar godzijdank poepte hij vanmorgen ineens een paar keutels. Ik heb er zowat bij staan janken :roll: :mrgreen:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Femia schreef:Misschien kan je een pannetje soep voor hem maken. Kipfilet laten trekken met selderijblad, klein beetje bouillonblok (mag niet zo zout worden), wat soepgroente er in en vermicelli. Kip klein maken.
Harrie is er gek op, misschien lust Vegas het ook wel graag en het stopt niet.
Dat zou Vegas ook wel heel erg lekker vinden denk ik! Ik ben nu aan het werk en heb dat hier allemaal niet staan maar dat zou ik vanavond wel kunnen maken voor hem :ok:
Afbeelding
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

Klinkt positief Reini :ok:
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Hè gelukkig, er zit beweging in :cheer: .
Ik duim heel hard dat alles er nu uit gaat komen :ok: :ok:
Dikke knuffel voor Vegas en jou.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Gelukkig lijkt het goed af te gaan lopen, maar ik blijf nog eventjes bezorgt tot het echt zekersteweten allemaal achter de rug is. Arme vegas, arme jij...wat een zorgen.
Reini
Zeer actief

miekmiek schreef:Gelukkig lijkt het goed af te gaan lopen, maar ik blijf nog eventjes bezorgt tot het echt zekersteweten allemaal achter de rug is. Arme vegas, arme jij...wat een zorgen.
Ik heb toch ook nog wel wat zorg hoor, omdat hij zo blijft braken. Volgens de dierenarts kan dat erop duiden dat er toch iets in de maag is blijven hangen. Ik zal het vanmidadg even overleggen en misschien dat we dan even een foto kunnen maken. Daar zie ik dan ook weer tegenop omdat een roesje bij Vegas niet werkt en hij dan dus misschien wel weer onder narcose moet? Misschien kan het ook wel zonder, ik weet niet of hij op zijn rug moet liggen voor een foto van zijn maag :denken:
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Waarom vreten die aardappels dan ook alles wat er op straat voor hun snufferd komt op he? :devil:
Max gisteravond:haphaphap en weg was weer een ondefinieerbaar(want pikdonker)iets :evil:
Hopelijk hoeft Vegas niet onder het mes of zo.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Reini schreef:
miekmiek schreef:Gelukkig lijkt het goed af te gaan lopen, maar ik blijf nog eventjes bezorgt tot het echt zekersteweten allemaal achter de rug is. Arme vegas, arme jij...wat een zorgen.
Ik heb toch ook nog wel wat zorg hoor, omdat hij zo blijft braken. Volgens de dierenarts kan dat erop duiden dat er toch iets in de maag is blijven hangen. Ik zal het vanmidadg even overleggen en misschien dat we dan even een foto kunnen maken. Daar zie ik dan ook weer tegenop omdat een roesje bij Vegas niet werkt en hij dan dus misschien wel weer onder narcose moet? Misschien kan het ook wel zonder, ik weet niet of hij op zijn rug moet liggen voor een foto van zijn maag :denken:
Meestal is een foto van de zijkant genoeg, dit is vaak goed te doen zonder roesje, wat wel het meest verstandige is als vegas nog zo beroerd is. Heel veel succes ermee!
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Carma schreef: Meestal is een foto van de zijkant genoeg, dit is vaak goed te doen zonder roesje, wat wel het meest verstandige is als vegas nog zo beroerd is. Heel veel succes ermee!
Ik geloof ook niet dat de dierenarts hem nu onder narcose zou brengen, een roesje alleen werkt bij Vegas niet want hij blijft zich verzetten en op een gegeven moment kan je niet meer blijven spuiten :N: Toen hij een röntgenfoto van zijn neus moest hebben ze eerst ook een roesje geprobeerd maar uiteindelijk is hij toen middels gas helemaal onder narcose gebracht.
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Inge O schreef:gelukkig reini, de boel komt stilaan los :ok: .
heeft hij na die ene keer vanmorgen nog gebraakt?
Daarna niet meer, ik hoor zijn maag nu ook niet meer zo rommelen. Gister ging zijn maag tijdens het persen als een gek tekeer en daarna moest hij braken, zo ging het vanmorgen ook. Helaas wil hij nog niks drinken, ik zal zometeen eerst even wat bouillon maken kijken of hij dat wel wil :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”