Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pup laten krijsen in de bench, leert ie van?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Eline* schreef: Een hyperaktieve hond kan last hebben van tomeloze energie, Verder kan er sprake zijn van hypersensibiliteit, hyperagressie, hyperwaakzaam, slaapstoornissen, eetstoornissen, drinkstoornissen, consentratiestoornissen en het gedrag en de hond zijn oncontroleerbaar.
Verder moet de hond daarbij ook last hebben van een versnelde ademhaling en/of een versnelde hartslag en/of frequente dairree en/of het eten van ontlasting.

Er is geen sprake van hyperaktiviteit als het gedrag ontstaat nadat de hond een half jaar is. Er is ook geen sprake van hyperaktiviteit als de hond reageert op amphetamine.
Er is geen sprake van hyperaktiviteit als de hond kan slapen in een onbekende omgeving na flinke activiteit. Verder kun je een hond die te veel of te weinig beweging krijgt niet zomaar betitelen als hyperaktief.

Marouck heeft tomeloze energie, is hyperwaakzaam, heeft concentratiestoornissen, had slaapstoornissen, en is in bepaalde situaties nog steeds oncontroleerbaar.
Dat had ze al als pup.
Slapen in een onbekende omgeving, vergeet het maar.

Marouck is in mijn ogen een hyperactieve hond. Ik had gehoopt dat haar castratie haar iets rustiger zou maken maar helaas :mrgreen:
Hoewel Marouck en ik een hele speciale band hebben en ik haar voor geen goud zou willen missen, hoop ik niet ooit nog eens zo'n drukke hond te treffen.

Bij Marouck is de bench als pup gebruikt om haar te dwingen tot rust. Deed je dat niet, dan bleef ze zowat 24 uur per dag doorgaan. Gek werd je ervan.
De bench is voor haar dan ook een plek geworden waar ze zich in terugtrekt op bepaalde momenten.
Er staan hier een grote draadbench en sinds enkele maanden een kleinere varikennel in de huiskamer. Hier in huis slaapt Marouck meestal gewoon op de bank, maar er zijn momenten dat ze zich terugtrekt in een bench, de varikennel heeft trouwens wel haar voorkeur.

Als ik van huis ben ligt of Nika of Marouck in de bench. Beide hebben er geen problemen mee en gaan er graag in, ze zijn het beide als pup gewend geweest. Verder worden de benches alleen gebruikt als ik bezoek krijg (3 enthousiaste honden die je in je nek springen is nèt teveel van het goede. Marouck gaat dan dus vast en Biène naar buiten of ook de bench in) en als ik stofzuig zitten de 2 herders ook even opgesloten aangezien Marouck de stofzuiger nog steeds aanvalt :roll: en Biène daardoor getriggerd heel hard blaft.

Mijn ervaringen met een bench zijn voornamelijk positief. Bij Danco bleek het geen optie, die kon er niet aan wennen. Maar Nika, Marouck en Biène hebben als pup in een bench geslapen, eerst naast mijn bed en toen ze wat ouder waren beneden. Nika en Marouck trekken zich nog steeds vaak zelf terug in de bench, de enige die er niet graag uit zichzelf in ligt is Biène, die ligt liever in de houten hondenbak.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

*Inge* jouw verhaal over Marouck is voor mij héél herkenbaar :ok:
Rana zat om dezelfde reden in de bench. Het is mij goed bevalen en Rana ook :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
puppy06
Actief

Ongelezen bericht door puppy06 »

Martijn schreef:
zonta schreef: Persoonlijk vind ik als een pup jankt en je reageerd hierop dan beloon je z,n slechte gedrag , je kunt beter goed gedrag belonen (janken , stil , belonen).
Nog maar een keertje dan.
Het is in een hondeleven op geen enkel moment "nodig" of normaal dat een hond huilt/jankt/schreeuwt of onophoudelijk blaft.
Dan zit je allang fout.

Ja....als je er eenmaal voor hebt gezorgd dat je pupje agnstkreten slaakt is het beter om hier niet ook nog een keer op in te gaan maar dat betekent dus niet dat je goed bezig bent als je met kromme tenen een gillende pup zit te negeren.

Honden horen tijdens de opvoeding niet bang te zijn. Dat is niet normaal en het hoort er niet bij.

En pup die gilt is tye vroeg en/of te lang alleen. Pups horen niet alleen te zijn. Die hebben nestgenoten waar ze het eerste halve jaar 24/7 mee optrekken en een moeder die ze alleen maar in het nest achter laat.
Een bench is geen nest. Dat is een hok.
Een nest is een plek waar de pup geboren is en waar de teef steeds naartoe terug komt. Een pup ziet een draadkooi in een ander huis waar geen andere honden zijn dus niet als zijn nest.
Puppies die niet meer bij hun moeder zijn hebben geen nest.
Die hebben alleen een vervangende moeder in hun baas en die kunnen dan ook niet zonder die baas. Tot later, als ze geleerd hebben ook die eventjes te missen.
Dat leer je hem dus stapje voor klein stapje aan. Als hij gilt geef je jezelf een beuk voor je kop want dan ga je te snel.
En dan ga je dus niet jezelf op de borst zitten kloppen dat je hem zo goed negeert want dat is schadebeperking en getuigt niet van een goede omgang met je pup.
Ik ben het op zich wel met je eens,maar mijn pup jammert ook wel es als ze de bench in gaat. Terwijl 's nachts geen probleem is, dan hoor je dr niet. Maar als ik overdag eventjes(<1uur) weg moet en ze kan niet mee, gaat ze wel in de bench. Ook al gaat ze dan piepen of janken. Na 5 minuten houdt het op, en valt ze in slaap of gaat ze spelen.
*Hoe meer ik de mens leer kennen, hoe meer ik van honden hou.*
puppy06
Actief

Martijn schreef:Naar jouw hand gezet? Ik zeg alleen maar dat een hond die een bench nodig heeft om te relaxen (jouw woorden) me erg gestressed lijkt.
Heeft trouwens niets met werkhonden te maken. Ook werkhonden kunnen ontspannen. Kwestie van duidelijkheid scheppen.
Als de hond de bench nou gewoon als een lekker rustig eigen plekje ziet, waar niemand em komt storen, wat is dan in hemelsnaam jouw probleem?! :19: Naar mijn idee is een bench t zelfde als een mand, maar dan met n deurtje. Gewoon een eigen plekje van de hond. En ik gebruik em zelf (tijdelijk) voor de zindelijkheidstraining. Uiteindelijik gaan we over op een mand.
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

puppy06 schreef:
Martijn schreef:Naar jouw hand gezet? Ik zeg alleen maar dat een hond die een bench nodig heeft om te relaxen (jouw woorden) me erg gestressed lijkt.
Heeft trouwens niets met werkhonden te maken. Ook werkhonden kunnen ontspannen. Kwestie van duidelijkheid scheppen.
Als de hond de bench nou gewoon als een lekker rustig eigen plekje ziet, waar niemand em komt storen, wat is dan in hemelsnaam jouw probleem?! :19: Naar mijn idee is een bench t zelfde als een mand, maar dan met n deurtje. Gewoon een eigen plekje van de hond. En ik gebruik em zelf (tijdelijk) voor de zindelijkheidstraining. Uiteindelijik gaan we over op een mand.
Als een bench hetzelfde is als een mand, waarom doe je hond dan geen mand ipv die bench? :denken:
puppy06
Actief

janus-powerrr schreef:
puppy06 schreef:
Als een bench hetzelfde is als een mand, waarom doe je hond dan geen mand ipv die bench? :denken:
Omdat Bindi een pup van 8weken is, en ik de bench gebruik voor zindelijkheidstraining. We hadden eerst de mand al klaar staan hoor, maar zodra mevrouw dan moest plassen, ging ze (natuurlijk) er uit en deed ze het ernaast. (en als je dr dan snel buiten wou zetten, was t net een tuinsproeier :mrgreen: ) Daarom heb ik voor een (tijdelijke) bench gekozen.
HeidiWeer

Ongelezen bericht door HeidiWeer »

tot nu toe heb ik twee puppen in mijn leven verplicht in een bench gedaan
De eerste was een border collie pup die het vertikte om te slapen.Ik sloot haar in bench op dan zat ze nog ca 15 minuten te keffen en dan viel ze van verveling in slaap...
Een ander was een pup met gebroken poot die mocht er niet uit owww kon die keffen om gek van te worden maar je begreep het ook wel dus afstraffen niet gedaan.
Deze pup[nu volwassen] krijg ik niet meer voor lange tijd in bench Hij wil er nooit meer in :smile: :smile:
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nina »

HeidiWeer schreef: Deze pup[nu volwassen] krijg ik niet meer voor lange tijd in bench Hij wil er nooit meer in :smile: :smile:
Zo veilig voelde hij zich blijkbaar in die draadkooi. :ok:
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
HeidiWeer

Ongelezen bericht door HeidiWeer »

tja sluit een aktieve pup in een kooi op ca.14wkn dag en nacht.
:roll: hoop dit nooit meer mee te maken
Nina
Zeer actief
Contacteer:

HeidiWeer schreef:tja sluit een aktieve pup in een kooi op ca.14wkn dag en nacht.
Dat snap ik en ik pikte jouw opmerking er even uit, hoewel ik me voor kan stellen dat je toch iets moet als je een pup rustig moet houden. :wink:
Wat mij vaak stoort aan benchgebruik, is het gemak waarmee de hond wordt opgesloten. De bench wordt verkocht als een soort van wondermiddel: stop je hond in een kooitje en ze zijn zindelijk, kunnen hun energie in goede banen leiden en prima een halve dag alleen thuis zijn met 10 weken.
Er wordt gezegd dat de hond zich veilig voelt in de bench, maar ik zie vaak hele andere dingen. Honden die helemaal niet graag de bench in gaan, zeker niet met het deurtje dicht. Tegenstribbelen, paniek, noem maar op.
De reden 'daar kan niemand hem storen' vind ik ook kul. Het is gewoon een kwestie van zelfbeheersing en je gezin opvoeden en dan kun je best met een mandje toe: hondje slaapt in zijn mand, dus we laten hem allemaal even met rust.
Ik heb inmiddels een paar honden mee mogen maken waarbij de zindelijkheidstraining jammerlijk mislukt is, ondanks de bench. Plassen in de bench (gevolg van te lang erin?), en later als de bench de deur uit is vrolijk het hele huis onderzeiken als je alleen thuis bent.
Bovendien vind ik dat heel veel honden veel te lange dagen in de bench doorbrengen: van 8 tot 12.30 uur als de baasjes zijn werken, een half uurtje eruit tussen de middag en dan weer tot half 6 erin. Vervolgens gaat om 23.00 uur het deurtje weer dicht en moet je in dat hok zitten tot de volgende ochtend. Ik vind dat veel te lang en dat zijn geen uitzonderingen volgens mij.
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Nina schreef:
HeidiWeer schreef: Deze pup[nu volwassen] krijg ik niet meer voor lange tijd in bench Hij wil er nooit meer in :smile: :smile:
Zo veilig voelde hij zich blijkbaar in die draadkooi. :ok:
eigenlijk vind ik deze opmerking niet helemaal fair, gezien het hier om een extreme noodtoepassing ging

Zie mijn bericht hierboven. :wink:
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef: eigenlijk vind ik deze opmerking niet helemaal fair, gezien het hier om een extreme noodtoepassing ging en ik andersom nog geen enkele benchtegenstander een positieve opmerking heb zien maken al die keren dat er een hond voorbijkwam die nog steeds heel graag in zijn bench ligt - nee, dan wordt het nog eerder afgedaan als abnormaal gedrag.
(ik ben overigens niet pro-bench, maar bij verantwoord gebruik (voornamelijk van de hond uit bekeken dan) en mits positief aangeleerd heb ik er ook geen problemen mee.)
Ik denk dat ons idee over benchgebruik niet zo veel verschilt van elkaar, Inge. Ik ben ook niet tegen, mits goed gebruikt. En daar schort het m.i. in verreweg de meeste gevallen aan. :19:
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Bij de laatste hond heb ik pas een bench aangeschaft, dat was ook noodzakelijk omdat we toen gingen verbouwen en de voordeur bijna voortdurend openstond.Maar Tomas heeft het zelfs de korte uurtjes dat hij erin zat nooit leuk gevonden dus zodra de kust veilig was werd de bench ingeklapt en die komt nu alleen nog te voorschijn voor opvang van diertjes in nood.
Ik vind het, net als een box voor kinderen, een plekje waar je ze even veilig weg kunt zetten maar verder vind ik het maar een zielig gezicht, een hond in een kooi (of welk dier dan ook)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nina schreef:
HeidiWeer schreef:tja sluit een aktieve pup in een kooi op ca.14wkn dag en nacht.
Dat snap ik en ik pikte jouw opmerking er even uit, hoewel ik me voor kan stellen dat je toch iets moet als je een pup rustig moet houden. :wink:
Wat mij vaak stoort aan benchgebruik, is het gemak waarmee de hond wordt opgesloten. De bench wordt verkocht als een soort van wondermiddel: stop je hond in een kooitje en ze zijn zindelijk, kunnen hun energie in goede banen leiden en prima een halve dag alleen thuis zijn met 10 weken.
Er wordt gezegd dat de hond zich veilig voelt in de bench, maar ik zie vaak hele andere dingen. Honden die helemaal niet graag de bench in gaan, zeker niet met het deurtje dicht. Tegenstribbelen, paniek, noem maar op.
de mijne gaan er maat wat graag in.... ligt eraan hoe je het hem went natuurlijk en de bench moet wel harstikke leuk zijn en geen plek waar hij maar lukraak weggestopt wordt.
De reden 'daar kan niemand hem storen' vind ik ook kul. Het is gewoon een kwestie van zelfbeheersing en je gezin opvoeden en dan kun je best met een mandje toe: hondje slaapt in zijn mand, dus we laten hem allemaal even met rust.
tja daar hebben mijn andere honden lak aan... die gaan net zolang door tot de pup er bij neervalt.. .dus ja voor z'n eigen rust en voor de rust van m'n oudste hond die dat gedram van die pup niet 24/7 wil hebben :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
dorien83
Actief

Ongelezen bericht door dorien83 »

ik ben zo iemand die een bench heeft genomen omdat me dat werd aangeraden bij een jonge hond.
en dit was mijn eerste hond dus wilde het goed doen.

ze zit nu 24/7 in de bench al voor ongeveer 6 weken lang. en daar worden nog eens 6 weken aangeplakt.

echt verschrikkelijk !!!!!!

ze zit daar omdat ze is geopereerd aan haar pootje en hokrust moet hebben.
nou heb ik een grote bench voor middel hondje zeg maar. maar toch ik begin er nu van te balen. ik mis echt het rond dartelen in huis en het bezoek als ik naar de wc ga (komt ze er bij zitten :mrgreen: )etc etc.

nou dacht ik dus dat mijn hond een verschrikkelijke hekel zal krijgen aan de bench. maar het tegendeel is waar zelfs als ze even mag rond lopen gaat ze er al vanzelf in liggen.
misschien wel aan geleerd gedrag.

wel ben ik dus erg blij dat ze al gewend was om in de bench te liggen voordat ze er zo vaak in moest.

maar een dikke kans dat als alles weer goed is de bench verdwijnt. maar ik zal wel de opberg plek missen van de planten enzo. het wordt echt een stuk meubilair in huis :mrgreen:
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Re: pup laten krijsen in de bench, leert ie van?

Ongelezen bericht door Silvia »

janus-powerrr schreef:Op een andere forum staat een topic over een pup van 9 weken die overdag joelt in de bench, maar 's nachts lekker ligt te slapen.
Nou kreeg TS de 'tip' om het beesie maar flink te laten krijsen, hij houdt vanzelf wel op.
Onder het mom van ' dan zal ze merken dat het geen zin heeft om te gillen als ze er in zit' .
Er wordt zelfs nog gezegd dat het op de langzame manier ook kan worden aangeleerd (eten geven, tijdens het slapen in de bench enz.) maar dat duurt langer en op de krijsmanier is het met een paar dagen gebeurd.

Graag jullie mening :mrgreen:
Ik wordt alstijd TS genoemd maar ik mag toch aannemen dat het niet over mij gaat ???
Groetjes Silvia en Diesel
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Re: pup laten krijsen in de bench, leert ie van?

Ongelezen bericht door yamie »

twinmamasilvia schreef:
janus-powerrr schreef:Op een andere forum staat een topic over een pup van 9 weken die overdag joelt in de bench, maar 's nachts lekker ligt te slapen.
Nou kreeg TS de 'tip' om het beesie maar flink te laten krijsen, hij houdt vanzelf wel op.
Onder het mom van ' dan zal ze merken dat het geen zin heeft om te gillen als ze er in zit' .
Er wordt zelfs nog gezegd dat het op de langzame manier ook kan worden aangeleerd (eten geven, tijdens het slapen in de bench enz.) maar dat duurt langer en op de krijsmanier is het met een paar dagen gebeurd.

Graag jullie mening :mrgreen:
Ik wordt alstijd TS genoemd maar ik mag toch aannemen dat het niet over mij gaat ???
TS is op een forum: topic starter :wink: :mrgreen:
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Silvia »

oh haha ik dacht al. ik heb helemaal geen krijshondje :wink:
Groetjes Silvia en Diesel
Amaranthas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amaranthas »

overigens zijn de puppekes nu stil hier als ze klaar zijn met eten...... en dat doen ze in de bench.... dus hier gaat het wel prima :ok:
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Afbeelding
Blinky2
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Westy en twee poesen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Blinky2 »

Onze pup Westy (is haar naam en tevens ras:-)) :wink: slaapt s,nachts in haar bench die staat wel in de kamer :mrgreen: dus niet in schuur of dat ze ons niet kan zien .En overdag als ik een keer wegmoet voor boodschapppen enz dan madam even in haar bench :roll: en moet zeggen dit is onze eerste hond die ik zo op voed dus met bench en bevalt me prima :ok: :ok: Ja hier zijn immers ook nog twee poesen en aangezien de pup niet bang is uit gevallen en de poesen ook heel graag mogen dollen ....ja is dit voor ons de oplossing . :mrgreen:

Wil haar ook leren als ze wat groter is dat ze mag met in de auto en dat ik haar rustig kan laten zitten enz maar zal nog wel effe duren met deze madamke :denken: :mrgreen: :wink:
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

puppy06 schreef:
zindelijkheidstraining doe je door regelmatig met pupje naar buiten te gaan, dat je daarvoor een bench moet gebruiken is luiheid van jouw kant :neenee:
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

ik heb alleen maar goede ervaringen met mijn honden als jonge pup en een reiskennel.
Na twee keer zochten ze het hok ook op als ze wilden slapen. Ik denk dat het echt heeft geholpen bij het 's nachts snel zindelijk worden.
Mijn volwassen herplaatser ging gillen, dus dat was gelijk einde oefening.
Mijn pups heben er allebei denk ik zo'n 2 a 3 maanden 's nachts in geslapen, en in gezeten als ik overdag even weg moest. ( nooit lang)
De herplaatser dus 1 keer even. :mrgreen:
Honden kunnen het een fijne plek vinden, maar als dat niet zo is merk je het snel genoeg, en zul je een andere ruimte pup-proof moeten maken.
Met de volgende pup halen we de kennel weer tevoorschijn.
Afhankelijk van hoe die pup die kennel vindt is de kennel 1 uur, of weer een maand of 2,3 in gebruik.
Blinky2
Vaste gebruiker
Contacteer:

Kijk een hondje in zon kleine plastic bench :devil: nee dus de onze gaat in haar bench die ongeveer 1 meter bij 90 cm is dus voor een westy is vind ik dit een "normaal "plekje zolang als ze nog een pup is :roll: :wink:
Blinky2
Vaste gebruiker
Contacteer:

Kijk een hondje in zon kleine plastic bench :devil: nee dus de onze gaat in haar bench die ongeveer 1 meter bij 90 cm is dus voor een westy is vind ik dit een "normaal "plekje zolang als ze nog een pup is :roll: :wink:
Blinky2
Vaste gebruiker
Contacteer:

Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Ik vind het helemaal niet normaal pupjes op te sluiten :19:
Afbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Blinky2 schreef:Kijk een hondje in zon kleine plastic bench :devil: nee dus de onze gaat in haar bench die ongeveer 1 meter bij 90 cm is dus voor een westy is vind ik dit een "normaal "plekje zolang als ze nog een pup is :roll: :wink:
Heb je het tegen mij?
Ik heb de grootste reiskennel die er is.
En die heb ik bewust gekozen omdat ik zo'n kooi niks 'knus'vindt.
ieder zijn mening.
Ik vind het niet zielig, of abnormaal, of anders dan je pup op een andere manier veilig te laten zijn als je er even niet bent.
Ik sta volledig achter mijn keuze, omdat ik zelf weet dat ik er minimaal gebruik van maak, de eerste maanden zijn sowieso kraam-maanden, waarbij we niet weggaan, geen uitstapjes, niks helpen op school etc...
Want we hebben een pup.
:smile: bij de vorige bench-discussie had ik me voorgenomen om nooit meer mijn mening te ventileren. Dat voornemen heb ik nu dus weer :mrgreen:
Ik doe echt niks zieligs, en als een hond er niet in wil ben ik er gelijk klaar mee....
Blinky2
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ik heb het tegen niemand :roll: zou ook niet weten waarom :denken: moet immers ieder voor zich weten :19:
Aine
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Aine »

Ik denk dat het handiger is om een kamer puppyproef te maken waar hij zich toch kan bewegen en te spelen als je even niet kan letten dan hem in zo'n klein benchje te stoppen, wij hebben van de hal de honden kamer gemaakt en een hek om de voortuin zodat de honden lekker even naar buiten kunnen als ze dat willen als ze even alleen moeten zijn… vind een bench zelf niks…ik kende een meisje die haar hond in een cavia kooi stopte als alle mensen 's ochtends het huis uit gingen en 's middags mocht hij er dan weer uit…misschien is daar mijn afkeer begonnen :wink: :roll:
Blinky2
Vaste gebruiker
Contacteer:

Vind zelf een dat het veiliger is voor de pup en de onze is meestal meer buiten de bench dan er in :roll: :wink: :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”