Eline* schreef: Een hyperaktieve hond kan last hebben van tomeloze energie, Verder kan er sprake zijn van hypersensibiliteit, hyperagressie, hyperwaakzaam, slaapstoornissen, eetstoornissen, drinkstoornissen, consentratiestoornissen en het gedrag en de hond zijn oncontroleerbaar.
Verder moet de hond daarbij ook last hebben van een versnelde ademhaling en/of een versnelde hartslag en/of frequente dairree en/of het eten van ontlasting.
Er is geen sprake van hyperaktiviteit als het gedrag ontstaat nadat de hond een half jaar is. Er is ook geen sprake van hyperaktiviteit als de hond reageert op amphetamine.
Er is geen sprake van hyperaktiviteit als de hond kan slapen in een onbekende omgeving na flinke activiteit. Verder kun je een hond die te veel of te weinig beweging krijgt niet zomaar betitelen als hyperaktief.
Marouck heeft tomeloze energie, is hyperwaakzaam, heeft concentratiestoornissen, had slaapstoornissen, en is in bepaalde situaties nog steeds oncontroleerbaar.
Dat had ze al als pup.
Slapen in een onbekende omgeving, vergeet het maar.
Marouck is in mijn ogen een hyperactieve hond. Ik had gehoopt dat haar castratie haar iets rustiger zou maken maar helaas
Hoewel Marouck en ik een hele speciale band hebben en ik haar voor geen goud zou willen missen, hoop ik niet ooit nog eens zo'n drukke hond te treffen.
Bij Marouck is de bench als pup gebruikt om haar te dwingen tot rust. Deed je dat niet, dan bleef ze zowat 24 uur per dag doorgaan. Gek werd je ervan.
De bench is voor haar dan ook een plek geworden waar ze zich in terugtrekt op bepaalde momenten.
Er staan hier een grote draadbench en sinds enkele maanden een kleinere varikennel in de huiskamer. Hier in huis slaapt Marouck meestal gewoon op de bank, maar er zijn momenten dat ze zich terugtrekt in een bench, de varikennel heeft trouwens wel haar voorkeur.
Als ik van huis ben ligt of Nika of Marouck in de bench. Beide hebben er geen problemen mee en gaan er graag in, ze zijn het beide als pup gewend geweest. Verder worden de benches alleen gebruikt als ik bezoek krijg (3 enthousiaste honden die je in je nek springen is nèt teveel van het goede. Marouck gaat dan dus vast en Biène naar buiten of ook de bench in) en als ik stofzuig zitten de 2 herders ook even opgesloten aangezien Marouck de stofzuiger nog steeds aanvalt
Mijn ervaringen met een bench zijn voornamelijk positief. Bij Danco bleek het geen optie, die kon er niet aan wennen. Maar Nika, Marouck en Biène hebben als pup in een bench geslapen, eerst naast mijn bed en toen ze wat ouder waren beneden. Nika en Marouck trekken zich nog steeds vaak zelf terug in de bench, de enige die er niet graag uit zichzelf in ligt is Biène, die ligt liever in de houten hondenbak.