Cleva schreef:Ik werk ook full time en nog onregelmatig ook. Ik heb sinds kort zelfs af en toe een nachtdienst.
En toch is er niets onoverkomelijks aan. Hein heeft het goed. Loopt dagelijks minimaal een uur los en zwemt elke dag. Het kan allemaal prima naast elkaar.
Dat neemt niet weg dat ik bij een nieuwe hond natuurlijk wel mijn vakantie opneem. Heerlijk toch, een paar weken vrij om met je nieuwe hond te spelen? Maar strikt noodzakelijk is het inderdaad niet.

Toen Uma kwam heb ik ook lekker een weekje vrij genomen. Voor de zekerheid maar ook gewoon omdat het leuk is

Mijn honden zijn niet alleen tot ik thuis kom, dat scheelt. Maar ik werk ook 40-45 uur per week. Daar staat wel tegenover dat de tijd die ik over heb allemaal naar hen gaat. Ik ga ook niet 's avonds zonder hen weg doordeweeks, dat vind ik niet eerlijk. Dan gaan we fietsen, lang lopen en heel veel knuffelen. Lekker luieren op de bank of met zijn drietjes op het vloerkleed liggen.
Als ik naar mijn omgeving kijk besteed ik veel tijd en aandacht aan mijn honden in vergelijking tot anderen. Ondanks mijn werk, vriend en verdere sociale leven dat toch niet saai te noemen is.
Nou word ik ook wel een beetje gedwongen. Ze willen bewegen, ook als ik thuis kom van werk. En ik vind dat soms bloedirritant, want dan ben ik moe. Maar ik ben als mens echt veranderd sinds ik honden heb en ik denk echt dat dat te maken heeft met het feit dat ik meer buiten kom en na een stressvolle dag een ontspannen wandeling kan maken. Ik denk dat het voor veel drukke mensen goed is, ook al is het hebben van een hond soms ook wel lastig.