Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
in beslag genomen
Moderator: moderatorteam
- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Re: in beslag genomen
Nee dat is zo. Maar ik kan me de frustratie van Lief wel voorstellen. Als het altijd in iedere situatie zo zou gaan dan zou het nog steeds verschrikkelijk zijn, maar het zou iets minder als willekeur voelen.
Maar goed, ik wil het topic niet kapen met mijn mening. Ik heb respect voor hoe je er in staat Lief ik weet niet of ik het allemaal zo netjes over me heen zou laten komen.
Maar goed, ik wil het topic niet kapen met mijn mening. Ik heb respect voor hoe je er in staat Lief ik weet niet of ik het allemaal zo netjes over me heen zou laten komen.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aan een 1 meter lijn kan de hond ook gewoon naast de fiets en dan kun je bij een eventuele rechtszaak vragen of hij aan een langere lijn voor de step mag.*Skye* schreef:Een malemute lijkt mij een hond die gek wordt als hij niet regelmatig voluit kan rennen. Met een lijn van 1m kan je niet veel, waar je met een lijn van 1,5 of 2m al wat meer speling hebt wat betreft bv steppen. Het zou prettig zijn als er wat meer naar de situatie specifiek gekeken wordt dan alleen een aantal standaard regels opleggen. Het enige wat je dan krijgt is een gefrustreerde hond en nog een grotere kans op incidenten. En dat terwijl je zelf ook zegt, het vonnis nog niet eens is uitgesproken.
Ik zeg ook al dat in dit geval ik het ook wel weer prettig vind dat er volgens het boekje gereageerd wordt. Maar het kan toch niet dat bij een eenmalig incident er op deze manier gereageerd wordt en dat in situaties waarin de halve buurt de straat niet op durft het wordt afgedaan met een bezoekje en waarschuwing.

Het lijkt me voor jezelf bij een rechtzaak, om het wel netjes over je heen te laten komen, dat lijkt me eerder in je voordeel, dan te gaan tegenwerken. Dan maak je het voor jezelf alleen maar moeilijker mee. Verder is het ook handig om een beetje te weten hoe het rechtsysteem in Nederland werkt. Je hoeft niet alle wetten te kennen, die kun je opzoeken, maar wel hoe het in zijn werk gaat.*Skye* schreef:Nee dat is zo. Maar ik kan me de frustratie van Lief wel voorstellen. Als het altijd in iedere situatie zo zou gaan dan zou het nog steeds verschrikkelijk zijn, maar het zou iets minder als willekeur voelen.
- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Contacteer:
Officieel is er geen vonnis, maar de veroordeling is er wel....Dat is hetgeen waar wij thuis het meeste van balen.Neeltje schreef:Maar er is nog geen 'vonnis'. Ook niet voor Shadow. Dat komt pas na de rechtzaak. En als mensen die worden gebeten, geen aangifte doen, gebeurt er niets.*Skye* schreef:Het is natuurlijk wel goed dat de regels die er zijn nageleefd worden. Maar het is wel enorm dubbel dat de gevallen van vele male ernstigere bijtincidenten je om de oren vliegen en dat daar dan niets of bijna niets mee gedaan wordt. De regels zijn ook regels waar gewoon niet mee te leven valt. Aanlijnplicht en muilkorfplicht, prima. Maar zo een hond als Shadow heeft wel iets meer lijn nodig dan 1m. Of een hond nu aan 1m lijn loopt of 2m lijn, hij is aangelijnd, wat vrijheid betreft maakt het een groot verschil. Dus aan de ene kant vind ik het absoluut fijn dat er steeds meer de regels nageleefd worden en hoop ik dat dat iets is wat er in heel Nederland zal gaan gebeuren, maar het zou ook prettig zijn als ze iedere situatie op zichzelf staan beoordelen en wel gaan kijken naar wat haalbaar is.
Veel sterkte verder Lief, ik hoop dat ze in de rest van het proces net zo netjes de regels na gaan leven en dat er uit zal komen dat jou niets te verwijten valt.
En wat bedoel je met haalbaar is?
Je wordt behandeld als aggressor en gevaar voor de samenleving terwijl niet eens vaststaat of je dat ook bent.
En let wel, mevrouw haar versie van het verhaal is wel heel erg smeuig (Shadow heeft haar achtervolgd, omgeworpen en gebeten!) en in combinatie met haar verwonding (en ja die is serieus) leidt dat tot neerzetten van Shadow als een soort hellehond. En dat is voor wie hem kent wel heel erg ongeloofwaardig.
Deze zaken worden vervolgens als een feit gepresenteerd en overgenomen door de gemeente. En ik kan er geen zak tegen aanvangen.
Geweld naar andere honden wil ik nog wel enigszins geloven, maar naar een mens no way.

- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Je wordt eigenlijk al schuldig bevonden voor bewezen is dat je schuldig bent. Kan me voorstellen dat je daar van baalt (zwak uitgedrukt).
Kijk hem liggen de lieverd. Kan je hem nog bezoeken waar hij nu is? Of zou dat alles alleen maar moeilijker maken voor hem en voor jullie?
Kijk hem liggen de lieverd. Kan je hem nog bezoeken waar hij nu is? Of zou dat alles alleen maar moeilijker maken voor hem en voor jullie?
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
*Skye* schreef:Een malemute lijkt mij een hond die gek wordt als hij niet regelmatig voluit kan rennen. Met een lijn van 1m kan je niet veel, waar je met een lijn van 1,5 of 2m al wat meer speling hebt wat betreft bv steppen. Het zou prettig zijn als er wat meer naar de situatie specifiek gekeken wordt dan alleen een aantal standaard regels opleggen. Het enige wat je dan krijgt is een gefrustreerde hond en nog een grotere kans op incidenten. En dat terwijl je zelf ook zegt, het vonnis nog niet eens is uitgesproken.
Ik zeg ook al dat in dit geval ik het ook wel weer prettig vind dat er volgens het boekje gereageerd wordt. Maar het kan toch niet dat bij een eenmalig incident er op deze manier gereageerd wordt en dat in situaties waarin de halve buurt de straat niet op durft het wordt afgedaan met een bezoekje en waarschuwing.
Als de halve buurt echt aangiften doet dan zulken ze wel ingrijpen.
De vrouw die gebeten is hier, is met een ambulance naar het Ziekenhuis afgevoerd. Dit wordt door de politie niet gezien als een klein incident

It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Zonder dat ik je af wil vallen Lief,
Maar Shadow gíng toch ook op haar af, en niet andersom?
Ze ís omver gegaan doordat shadow naar haar toe ging.
En ze ís (blijkbaar ernstig) gebeten? Met Shadow bovenop haar, en je hebt hem eraf moeten plukken?
Ik snap de frustratie van je hond moeten missen.
En echt ook dat dat heel naar is.
Ik snap níet dat je steeds zegt dat hij misschien niet de schuldige is.
Het steeds richting de setter van mevrouw wijzen snap ik ook niet.
Echt niet.
Zoals ik het lees is er - hoe lullig ook, nu het een forumlid betreft- gewoon correct gehandeld door politie en overheid.
Het zou fijn zijn als je uiteindelijk Shadow mocht houden onder voorwaarden die voor jou en Shadow geschikt zijn.
Maar je hebt zelf al een andere (en ik denk goede en eerlijke) keus voor shadow gemaakt.
En ze ís (blijkbaar ernstig) gebeten? Met Shadow bovenop haar, en je hebt hem eraf moeten plukken?
Echt niet.
Zoals ik het lees is er - hoe lullig ook, nu het een forumlid betreft- gewoon correct gehandeld door politie en overheid.
Het zou fijn zijn als je uiteindelijk Shadow mocht houden onder voorwaarden die voor jou en Shadow geschikt zijn.
Maar je hebt zelf al een andere (en ik denk goede en eerlijke) keus voor shadow gemaakt.

En dat vonnis kun je straks weerleggen tijdens de rechtzaak als het vonnis niet juist is. Ik weet niet wie hier gelijk/recht heeft in dit geval. Ik heb het niet gezien, ik ken jou en Shadow niet ik ken de mevrouw die gebeten is niet.Lief schreef:Officieel is er geen vonnis, maar de veroordeling is er wel....Dat is hetgeen waar wij thuis het meeste van balen.Neeltje schreef:Maar er is nog geen 'vonnis'. Ook niet voor Shadow. Dat komt pas na de rechtzaak. En als mensen die worden gebeten, geen aangifte doen, gebeurt er niets.*Skye* schreef:Het is natuurlijk wel goed dat de regels die er zijn nageleefd worden. Maar het is wel enorm dubbel dat de gevallen van vele male ernstigere bijtincidenten je om de oren vliegen en dat daar dan niets of bijna niets mee gedaan wordt. De regels zijn ook regels waar gewoon niet mee te leven valt. Aanlijnplicht en muilkorfplicht, prima. Maar zo een hond als Shadow heeft wel iets meer lijn nodig dan 1m. Of een hond nu aan 1m lijn loopt of 2m lijn, hij is aangelijnd, wat vrijheid betreft maakt het een groot verschil. Dus aan de ene kant vind ik het absoluut fijn dat er steeds meer de regels nageleefd worden en hoop ik dat dat iets is wat er in heel Nederland zal gaan gebeuren, maar het zou ook prettig zijn als ze iedere situatie op zichzelf staan beoordelen en wel gaan kijken naar wat haalbaar is.
Veel sterkte verder Lief, ik hoop dat ze in de rest van het proces net zo netjes de regels na gaan leven en dat er uit zal komen dat jou niets te verwijten valt.
En wat bedoel je met haalbaar is?
Je wordt behandeld als aggressor en gevaar voor de samenleving terwijl niet eens vaststaat of je dat ook bent.
En let wel, mevrouw haar versie van het verhaal is wel heel erg smeuig (Shadow heeft haar achtervolgd, omgeworpen en gebeten!) en in combinatie met haar verwonding (en ja die is serieus) leidt dat tot neerzetten van Shadow als een soort hellehond. En dat is voor wie hem kent wel heel erg ongeloofwaardig.
Deze zaken worden vervolgens als een feit gepresenteerd en overgenomen door de gemeente. En ik kan er geen zak tegen aanvangen.
Geweld naar andere honden wil ik nog wel enigszins geloven, maar naar een mens no way.
- Lief
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik snap hoe het overkomt, maar de positie waaruit ik de vrouw heb ontzet klopt niet met betreffende lezing. Echt niet.Habibi schreef:Zonder dat ik je af wil vallen Lief,
Echt niet.
Ik zie echt wel waar Shadow fout mee was, maar de nuance ontbreekt compleet.
-
- Zeer actief
Welke nuance?Lief schreef: maar de nuance ontbreekt compleet.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dat is niet bekend...Jonas26 schreef:Welke nuance?Lief schreef: maar de nuance ontbreekt compleet.De vrouw werd door jouw hond gebeten en is afgevoerd naar het ziekenhuis

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Flikker toch op trol! De vrouw raakte in paniek en ging op haar hond liggen. Nergens is vast komen te staan dat Shadow heeft gebeten. Het wijf wat gebeten is, zag wel ineens dollartekentjes in haar doelloze bestaan. Misschien kan zij straks ook rentenieren in Spanje.Jonas26 schreef:Welke nuance?Lief schreef: maar de nuance ontbreekt compleet.De vrouw werd door jouw hond gebeten en is afgevoerd naar het ziekenhuis
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Marion. schreef:Flikker toch op trol! De vrouw raakte in paniek en ging op haar hond liggen. Nergens is vast komen te staan dat Shadow heeft gebeten. Het wijf wat gebeten is, zag wel ineens dollartekentjes in haar doelloze bestaan. Misschien kan zij straks ook rentenieren in Spanje.Jonas26 schreef:Welke nuance?Lief schreef: maar de nuance ontbreekt compleet.De vrouw werd door jouw hond gebeten en is afgevoerd naar het ziekenhuis
Nou zeg dat wel. Ik had ook mezelf niet op Tama of Nikkie hoeven werpen. Die hadden me dan ook gebeten en zeker als ik hysterisch had gedaan.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Marion. schreef:Flikker toch op trol! De vrouw raakte in paniek en ging op haar hond liggen. Nergens is vast komen te staan dat Shadow heeft gebeten. Het wijf wat gebeten is, zag wel ineens dollartekentjes in haar doelloze bestaan. Misschien kan zij straks ook rentenieren in Spanje.Jonas26 schreef:Welke nuance?Lief schreef: maar de nuance ontbreekt compleet.De vrouw werd door jouw hond gebeten en is afgevoerd naar het ziekenhuis
Dat staat ook niet vast.
Het kan dus wel dat Shadow haar gebeten heeft.
Dat ze wel of niet in paniek was betekend niet dat het dan ok is.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Dit dus. Als Lief nog niet eens weet wat er precies is gebeurd, hoe zouden wij dan vanachter ons schermpje het wel kunnen weten. Niks staat nog vast in deze rechtzaak. Het enige dat is gebeurd, is dat Shadow is getest, meer niet. Tijdens de rechtzaak zal pas worden vastgesteld wat er werkelijk is gebeurd en daarop gebaseerd zal de rechter een vonnis vellen.toots schreef:Marion. schreef:Flikker toch op trol! De vrouw raakte in paniek en ging op haar hond liggen. Nergens is vast komen te staan dat Shadow heeft gebeten. Het wijf wat gebeten is, zag wel ineens dollartekentjes in haar doelloze bestaan. Misschien kan zij straks ook rentenieren in Spanje.Jonas26 schreef:Welke nuance?Lief schreef: maar de nuance ontbreekt compleet.De vrouw werd door jouw hond gebeten en is afgevoerd naar het ziekenhuis
Dat staat ook niet vast.
Het kan dus wel dat Shadow haar gebeten heeft.
Dat ze wel of niet in paniek was betekend niet dat het dan ok is.
-
- Zeer actief
Was je erbij Marion???????Marion. schreef:Flikker toch op trol! De vrouw raakte in paniek en ging op haar hond liggen. Nergens is vast komen te staan dat Shadow heeft gebeten. Het wijf wat gebeten is, zag wel ineens dollartekentjes in haar doelloze bestaan. Misschien kan zij straks ook rentenieren in Spanje.Jonas26 schreef:Welke nuance?Lief schreef: maar de nuance ontbreekt compleet.De vrouw werd door jouw hond gebeten en is afgevoerd naar het ziekenhuis

Schijnbaar, zelfs Lief was niet eens dichtbij genoeg om goed te hebben gezien wat er is gebeurd.Jonas26 schreef:Was je erbij Marion???????Marion. schreef:Flikker toch op trol! De vrouw raakte in paniek en ging op haar hond liggen. Nergens is vast komen te staan dat Shadow heeft gebeten. Het wijf wat gebeten is, zag wel ineens dollartekentjes in haar doelloze bestaan. Misschien kan zij straks ook rentenieren in Spanje.Jonas26 schreef:Welke nuance?Lief schreef: maar de nuance ontbreekt compleet.De vrouw werd door jouw hond gebeten en is afgevoerd naar het ziekenhuis
- Lief
- Zeer actief
- Contacteer:
En jij was er ook niet bij Jonas, dus met zekerheid zeggen dat Shadow gebeten heeft kan net zo min als met zekerheid zeggen dat hij het niet was.
De verklaring van het slachtoffer klopt echter niet met wat ik wel heb gezien van een afstand en toen ik wel dichterbij was.
De situatie hoeft niet overdreven te worden. Het OM zoekt het uit op basis van alle verklaringen. Tot dat daar een eenduidige weergave uit komt wil ik niet dat er al dingen geconcludeerd worden of zaken worden beslist op basis van zulke conclusies.
De verklaring van het slachtoffer klopt echter niet met wat ik wel heb gezien van een afstand en toen ik wel dichterbij was.
De situatie hoeft niet overdreven te worden. Het OM zoekt het uit op basis van alle verklaringen. Tot dat daar een eenduidige weergave uit komt wil ik niet dat er al dingen geconcludeerd worden of zaken worden beslist op basis van zulke conclusies.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Steek geen energie die het niet waard is, je heb naar eer en geweten gehandeld en meer kon je niet doenLief schreef:En jij was er ook niet bij Jonas, dus met zekerheid zeggen dat Shadow gebeten heeft kan net zo min als met zekerheid zeggen dat hij het niet was.

-
- Zeer actief
Ik vind het enorm zuur voor je maar ik ben wel voorstander van een beleid maar zou mooi zijn als het landelijk was.Lief schreef:En jij was er ook niet bij Jonas, dus met zekerheid zeggen dat Shadow gebeten heeft kan net zo min als met zekerheid zeggen dat hij het niet was.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Het is landelijk, maar veel coördinatoren schijnen dat niet te weten.Jonas26 schreef:Ik vind het enorm zuur voor je maar ik ben wel voorstander van een beleid maar zou mooi zijn als het landelijk was.Lief schreef:En jij was er ook niet bij Jonas, dus met zekerheid zeggen dat Shadow gebeten heeft kan net zo min als met zekerheid zeggen dat hij het niet was.
- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Dat jullie serieus nog op die 'Jonas' reageren
Snap je frustratie Lief, het voelt gewoon heel oneerlijk allemaal. Meer dan sterkte wensen kan ik helaas niet

Snap je frustratie Lief, het voelt gewoon heel oneerlijk allemaal. Meer dan sterkte wensen kan ik helaas niet

_Esmee
Waarom niet, hij zegt niets geks in dit topic.tobi__ schreef:Dat jullie serieus nog op die 'Jonas' reageren![]()
- Lief
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Wat een pretbek! Ik begrijp dat je blij bent met zo'n update maar het zal best even slikken zijn voor je 

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Wat een heerlijke kop! Ik kan me goed voorstellen dat je die beer mist.
Zo te zien heeft hij het wel naar zijn zin in deze roedel.
Zo te zien heeft hij het wel naar zijn zin in deze roedel.
-
- Zeer actief
Ik had ook moeten schrijven dat de uitvoering van het beleid landelijk zou moeten zijn om het gevoel van oneerlijkheid weg te halen.ranetje schreef: Het is landelijk, maar veel coördinatoren schijnen dat niet te weten.

-
- Zeer actief
Kruip jij lekker terug in je hol dwaastobi__ schreef:Dat jullie serieus nog op die 'Jonas' reageren![]()

- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Jonas, er ís verschil tussen anders denken dan het merendeel en dat fatsoenlijk proberen te brengen, en bashen puur om heftige reacties uit te lokken.
Een andere mening, daar valt men hier niet zo over. Dat kan gewoon, mits met fatsoen.
Bashen, rellen, heftige reacties uitlokken, op de man spelen, onnodig kwetsend omgaan met iemands emoties, dát is van een andere orde.
Probeer dat verschil eens te zien, alsjeblieft?
Een andere mening, daar valt men hier niet zo over. Dat kan gewoon, mits met fatsoen.
Bashen, rellen, heftige reacties uitlokken, op de man spelen, onnodig kwetsend omgaan met iemands emoties, dát is van een andere orde.
Probeer dat verschil eens te zien, alsjeblieft?