En die werklijn springer

Moderator: moderatorteam
_Inge_ schreef:Mijn favo behaarde nakerd is nog steeds deze
Die behaarde pups zijn ook zo leuk![]()
Dat is meer mijn type.. Hopelijk zit er bij Blue haar 2de nestje over een paar jaar ook een mooie behaarde nakerd, dan mag die blijven
Het zijn allemaal dezelfde soort honden namelijk straathonden.runninggirl schreef:Kan iemand mij vertellen wat voor soort hond die bovenste is? "behaarde nakerd" via Google kom ik niet ver mee...
Ik vraag dit omdat vrienden van mij precies zo'n hond hebben geadopteerd maar niet wisten wat voor ras het was!
Hmmm als ik het goed begrijp is 'straathond' ook een soort/ras?sTefaniA schreef:Het zijn allemaal dezelfde soort honden namelijk straathonden.runninggirl schreef:Kan iemand mij vertellen wat voor soort hond die bovenste is? "behaarde nakerd" via Google kom ik niet ver mee...
Ik vraag dit omdat vrienden van mij precies zo'n hond hebben geadopteerd maar niet wisten wat voor ras het was!
Moeilijk uit te leggen maar de naakthond is eigenlijk een gewone straathond die geen haar heeft. Als je een naakthond fokt met een andere naakthond dan komen daar ook behaarde honden uit, die willekeurige kleuren, patronen en vachtlengtes hebben.
Je kan dus ook niet zeggen dat een hond die lijkt op een behaarde naakthond ook een behaarde naakthond is, omdat er zoveel verschil in het uiterlijk onderling zit.
Dankje!_Leonie schreef:Ik denk als je op 'Peludo' zoekt je ook een eind komt.
Nee zo zit het niet. Naakthonden zijn dus straathonden die toevallig naakt zijn, die honden hebben ze eruit gehaald en als ras beginnen fokken. Maar omdat een naakthond geen haar heeft kan je dus niet zien hoe die er eigenlijk uitziet met haar.runninggirl schreef:Hmmm als ik het goed begrijp is 'straathond' ook een soort/ras?sTefaniA schreef:Het zijn allemaal dezelfde soort honden namelijk straathonden.runninggirl schreef:Kan iemand mij vertellen wat voor soort hond die bovenste is? "behaarde nakerd" via Google kom ik niet ver mee...
Moeilijk uit te leggen maar de naakthond is eigenlijk een gewone straathond die geen haar heeft. Als je een naakthond fokt met een andere naakthond dan komen daar ook behaarde honden uit, die willekeurige kleuren, patronen en vachtlengtes hebben.
Je kan dus ook niet zeggen dat een hond die lijkt op een behaarde naakthond ook een behaarde naakthond is, omdat er zoveel verschil in het uiterlijk onderling zit.
Ja je legt het goed uit hoor!sTefaniA schreef:Nee zo zit het niet. Naakthonden zijn dus straathonden die toevallig naakt zijn, die honden hebben ze eruit gehaald en als ras beginnen fokken. Maar omdat een naakthond geen haar heeft kan je dus niet zien hoe die er eigenlijk uitziet met haar.runninggirl schreef:Hmmm als ik het goed begrijp is 'straathond' ook een soort/ras?sTefaniA schreef:Het zijn allemaal dezelfde soort honden namelijk straathonden.runninggirl schreef:Kan iemand mij vertellen wat voor soort hond die bovenste is? "behaarde nakerd" via Google kom ik niet ver mee...
Want een naakthond heeft wel de genen voor haar maar het haar groeit gewoon niet. Dus als je twee mooie naakthonden met elkaar fokt weet je dus eigenlijk niet of de ene hond genetisch langharig zwart is en de andere hond misschien genetisch kortharig bruin.
Dus er zit eigenlijk een hele mengelmoes aan voorvaderen in die in wezen maar 1 ding gemeen hebben en dat is het naaktgen. Maar omdat er in nesten gewoon honden met haar voorkomen zien die nakomelingen er allemaal anders uit omdat er nooit gefokt is op dezelfde uiterlijke kenmerken, behalve dan naakt en bouw. Er zijn ook drie formaten dus dat varieert ook in de nakomelingen.
Alle drie de honden op de foto's zijn dus van hetzelfde ras maar toch zien ze er alle drie helemaal verschillend uit. Daarom kan je ook niet zeggen dat een hond die lijkt op één van deze honden een behaarde naakthond is. Aangezien alle honden op een behaarde naakthond kunnen lijken.
Snap je het nog
Hihi, dat 'droopy' ben ik helemaal met je eens. Alsof ze het leed van de hele wereld op hun cockerschoudertjes torsen. Maar dat vind ik nou net zo leuk aan ze.Nanna schreef:Mooi hondje met een lekker alerte en slimme blik![]()
De meeste spaniëls kijken (sorry liefhebberts) wat 'droopy'
dit vind ik bijna een DSK lijkenEllen. schreef:Oe! Die Bracco vind ik écht niet mooi..
Doe mij deze Bracco Italiano maar:
Hihi en deze vind ik dan weer veel te strak/tenger.Ellen. schreef:Oe! Die Bracco vind ik écht niet mooi..
Doe mij deze Bracco Italiano maar: