Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup Puck

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Aantal honden: 2

Re: Pup Puck

Ongelezen bericht door Evertje »

Gefeliciteerd Puck! was een bewogen eerste jaar, dat het vanaf nu alleen nog maar beter mag gaan!
AnneBP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnneBP »

wauw wat is het een mooie hond geworden!
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Gefeliciteerd mooie Puck. :balon:
Afbeelding
ute
Actief
Mijn ras(sen): Puli, Komondor, Basset Artesien Normand
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door ute »

Gefeliciteerd met Puck ! Wat heeft ze toch een mooi bed en tuigje met haar naam, ze boft maar met jullie. Ze ziet er ook mooi uit.
Afbeelding
johanna68
Zeer actief
Mijn ras(sen): kr bouvier

Ongelezen bericht door johanna68 »

thanks allemaal. Ondanks ellende is jaar omgevlogen. En zijn er volop momenten van genieten gelukkig. Puck is helemaal juiste keus geweest en hoop nog vele jaren met haar te beleven
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Gefeliciteerd. Mooie hond!
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Gefeliciteerd met deze erste verjaardag :ok:
Hopelijk groeit ze over haar medische problemen heen en hoef je in de toekomst niet meer zo regelmatig naar de DA.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Prachtig hondje!
Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Wat is Puck toch mooi geworden zeg, geweldig om die foto's te zien.
Je hebt al genoeg met haar doorstaan en nóg wel denk ik maar je mag een paar flinke veren in je bibs steken dat je al zover gekomen bent met haar.
Ohhhh en ik ben stikjaloers op haar mooie hondenbed, jammer dat ik er de ruimte niet voor heb anders kreeg Ras er ook zo eentje, naja misschien als de cavia's er niet meer zijn en ik het hok kan opruimen.
Gaaf ding.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
johanna68
Zeer actief

Thanks... Tja Puck is dr nog niet.. Zoals op eerste foto duidelijk te zien heeft ze koeiepootjes hahahaha. En ff afwachten hoe heupen ontwikkelen. Ze was voor controle twee weken terug maar werd ff niet lekker waardoor hartcontrole ff niet goed ging omdat ze zo erg hijgde. Maar op zich bij wat ze was... mogen we niet klagen en maakt al dat gedoe Puck tot mijn Puck..

Zo op eerste gezicht als men haar ziet zou je niet zeggen hoor dat ze mankementen heeft gelukkig en belangrijkste is dat zezelf geniet.

Betreft bed... had ik nog op zolder en gewoon stuk ingekort tot kleiner bedje.. verfje dr op en sjablonen en puck tevreden en ik natuurlijk en de katten zijn er ook best blij mee.

Puck gaat er alleen maar op liggen stalken of als ze iets heeft gevonden en wil verbijten dat niet bedoeling is.
johanna68
Zeer actief

Puck is puberen. Doet poging katten de baas te worden en afgelopen weekend de hond die was logeren. Gewoon natuurlijk gedrag om haar plek te verdedigen . Laatste 5 dagen heeft ze een ander blafje. Was het irritant..schel en aan 1 stuk door. Nu doet ze poging met lange uithalen en soort karaoke om een wolf na te doen. Helaas ...het klinkt nog niet erg zuiver. Zelfs de buren stonden buiten om te kijken wat er aan de hand was. Hoorden een vreemde hond blaffen!!! Nee dus.... Puck is in oefening..zelfde hond..ander geluid.
johanna68
Zeer actief

Puck is laatste weken erg veranderd. Dacht door puberen maar sta nu te twijfelen. Ze had al twee keer een kat te pakken . De ene keer om een vleugel dat ze vond in de tuin en de andere keer zonder aanleiding. Kat zat gewoon in keuken bij me. Paar weken terug had ik een logeerhondje waar ze leuk mee omgaat. Was vaker hier en waren hun spelen buiten. Logeerhondje rent naar binnen en zo ineens komt Puck binnen en valt aan. Er lag een klein speeltje van haar bij deur en dacht dat daar door kwam.

Afgelopen week is ze continu uitlokken en dan vooral met dr bak vlees. Als ze ook maar een kat ziet gaat ze dr achter aan in huis poging doen de kat te pakken. Zo ook vandaag. Puck in keuken. Wil dr vlees niet. Kijkt om en ziet in de kamer een kat en rent dr naar toe om te grijpen. Kat was dus niet eens in de keuken. Heb Puck in dr nekvel gepakt maar toen zou ze mij grijpen. Klein schaafwondje op been en gelukkig had ze voor de rest mn pyama te pakken.

Ben het wel schijtziek. Ze claimt me enorm. Als dr iemand bij me zit op bank komt ze dr tussen (wat ik niet accepteer natuurlijk) maar dit aanvallen.. dat accepteer ik niet.
Toevallig kreeg ik vorige week bericht van baasje dat broer van Puck heeft en zelfde verhaal. Moet maar zien hoe loopt. Maar lang ga ik dit gedrag niet accepteren.
Mieke-Bo

Ongelezen bericht door Mieke-Bo »

Euh jij bent wel de baas he en jij accepteert dat gedrag toch ergens. Dat achter de katten aanzitten herken ik hier in Navajo en dat claimen herken ik hier in Bo. Heel simpel, toen Navajo de Foei nog niet compleet begreep zonderde ik hem ook af en datzelfde met Bo. 2 dingen waar ze alles voor doen en dat is mijn aanwezigheid en eten. Eten tja daar straf ik niet mee dat is gewoon nodig maar ze gaan niet dood aan 2min gang (wat hun wel denken) het duurde FF maar werpt zijn vruchten wel af.
johanna68
Zeer actief

nee hoor ik accepteer dat niet. Ik wil niet dat ze achter de katten aan gaat om haar eten te beschermen. Uiteraard.. het is haat eten en ze mag in alle rust eten en ook zonder kat op de loer maar, Puck staat in de keuken te eten...heb deur van kamer open en dan kijkt ze om en ziet een kat op leuning bankstel en valt dan gewoon aan. Liep vorige keer echt met mn demente 19 jarige kat in dr bek. Moest haar bij nekvel pakken en commando LOS zeggen anders had ze kapot gebeten.

Vorige week wilde ze ook niks en zag de dikke kater in mandje liggen. Gaat ze eerst voor de deur liggen als scheiding tussen kat en bak. Maar kat bleef slapen...pakt puck piepspeeltje en gaat reuze irritant bij de kat piepen zogenaamd om te spelen. Zodra kat bewoog en van ellende uit mand ging..pakte puck hem.

Het is erg claimgedrag. Sinds kort heb ik een leuke man ontmoet en als hij hier is gaat Puck dus tussen ons in zitten of over mijn schoot. Twee dagen terug last van nachtelijke bezoekjes (denk inbrekers) stond aan deur te frummelen. Heb slaapkamers beneden en mijn zoontje durfde niet meer in bed. Is in mijn bed gekropen. Normaal ligt Puck daar. Toen mn zoontje dr lag heeft Puck me rest van nacht wakker gemaakt... protest.

Dus sinds vandaag...mag Puck niet meer op bank en niet meer in bed. Kijken hoe het gaat.
j.werkman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Heidewachtel

Ongelezen bericht door j.werkman »

Moet maar zien hoe het loopt, lang ga ik dit niet accepteren...

Ts, deze uitspraak slaat natuurlijk nergens op. . Het illustreert waar het misgaat, evenals de activiteiten van je hond.
Het is de bedoeling dat je je hond leert dat hij die ruimte niet heeft, dat je hem over de hele dag begeleidt en opvoedt, dat jij de leiding neemt.
Duidelijkheid en consequente omgang met je hond en tegemoetkomen aan zijn behoeftes kan je redden. Liefst op een positieve manier, dat werkt beter. Hond achter een deur zetten omdat hij iets doet wat je niet wilt is geen goed idee.
Bij opvoeding krijg je waarschijnlijk meer feed back dan bij medisch voor zo'n probleem.
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Zorg in ieder geval -voor de veiligheid van de katten- dat Puck en de katten niet (en dan ook niet kort, gewoon nooit) bij elkaar kunnen als jij weg bent.
Boodschappen, koffie bij de buren: uit elkaar!

(Habibi is volkomen vriendelijk tegen katten, maar wij houden ze ook uit elkaar als we weg zijn. Gaat prima. Katten boven, hond beneden)

Verder zou ik het voeren simpeler maken: tijdens het eten Puck even apart zetten. In alle rust eten, bak weg halen en dan weer bij elkaar laten.

Daarmee los je het onderliggende probleem niet op, maar je hoeft iets minder op je tenen te lopen, Puck heeft rust tijdens het eten, en de katten zijn iets veiliger.

Edit: uiteraard moet ook het onderliggende probleem aangepakt worden, alleen daar heb ik geen adviezen voor.
Die bovenstaande zaken zou ik per direct invoeren, on in ieder geval te zorgen dat de problemen niet zodanig escaleren dat 1 van de katten het niet overleefd.
Afbeelding
Frolic

Ongelezen bericht door Frolic »

Sinds kort is Puck veranderd en sinds kort heb jij een leuke man? Lijkt me dat één en ander met elkaar te maken heeft dan?
Of was haar verandering er eerder?

Ze is mooi geworden trouwens!
ute
Actief
Mijn ras(sen): Puli, Komondor, Basset Artesien Normand
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door ute »

Wat een ellende. Jazeker de katten weg houden als Puck eet, misschien kan ze in de bench eten ? En inbrekers ?? In Bellingwolde word ook vaker ingebroken en doen ze nu meer controle, dat is eng.
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ik ben wel benieuwd hoe het uiteindelijk met de fokker van Puck is afgelopen ?
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Mieke-Bo schreef:Euh jij bent wel de baas he en jij accepteert dat gedrag toch ergens. Dat achter de katten aanzitten herken ik hier in Navajo en dat claimen herken ik hier in Bo. Heel simpel, toen Navajo de Foei nog niet compleet begreep zonderde ik hem ook af en datzelfde met Bo. 2 dingen waar ze alles voor doen en dat is mijn aanwezigheid en eten. Eten tja daar straf ik niet mee dat is gewoon nodig maar ze gaan niet dood aan 2min gang (wat hun wel denken) het duurde FF maar werpt zijn vruchten wel af.
wat een geweldige manier om een band met je hond op te bouwen en om duidelijk te maken wat je bedoelt :roll:
chapeau :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
johanna68
Zeer actief

Nou ik bedoel meer... dit ga ik niet accepteren. En kan mag en wil het niet accepteren. Dus ik zal dr strenger aan pakken. Denk dat probleem ook ligt aan dr leeftijd. Puck is nu 13 maanden..nog steeds niet loops geweest terwijl ze soms wel symptomen lijkt te hebben.
Dus waarschijnlijk spelen hormonen ook een rol. Ze doet al aantal weken poging een ander blaf te krijgen zoals een volwassen hond maar niet zuiver. Ze is puberen denk ik. Met Wanda nooit last gehad en die mocht ook altijd op mn bank en op mn bed. Nooit problemen. die wist..als er bezoek was dan op eigen plaats.

Puck is anders. Door haar in begin veel ziek zijn en volop aandacht is ze erg op mij gericht. Te erg. Het is soms net een stalker. Zelfs als ik na toilet ga wil ze liefste mee of wacht voor de deur. Ook toen er nog geen vriendje was.

Denk dat nu juist bank en bed probleem is. Ze ziet het mss wel als gelijke rang...haar en mijn bed en bank. Dus sinds vandaag mag ze niet meer op de bank en gaat ook niet meer mee in bed. Ze moet dr plaatst weten. Tot nu toe gaat het goed. Hele dag maar 1 keer waarschuwen en hup..gaat op eigen plaatst . Het is niet leuk...zoonlief erg boos op me en verdrietig naar school gegaan. En ja ..heb het dr zelf aangeleerd omdat ik bank of bed delen geen probleem vond maar wel als ze gaat claimen daardoor.

Betreft voer is maar zien wat beste werkt. De oude kat van 19 jaar is dement en vergeet soms te eten. Aangezien Puck niet bij de brokken mag staat dat dus op een plank in de keuken waar de katten zijn. Maar de kat van vanmorgen was niet eens in de keuken. Zat gewoon op de bank. Ze zoekt echt een kat op uit te vallen als ze geen trek heeft.

Mss niet handig hier te schrijven ... maar ik heb mn bench dr allang uit. Puck is nu een jaar en ben van mening dat als er iets is zoals vanmorgen... dan zal ik probleem moeten oplossen. In een bench ofzo is problemen voorkomen maar wil niet zeggen dat ze iets heeft geleerd. Haar eten is haar tijd.. hoeven ook geen katten bij te komen maar doen ze ook niet. Maar Puck moet wel leren dat als ze geen trek heeft ze ook geen kat moet zoeken om af te beulen. Uiteraard probeer ik mn katten te beschermen en geen goden verzoeken zodat Puck in verleiding komt maar niet alles zal zo gaan als Puck wil. Misschien is dat door alle zorg er toch wel ingeslopen.
johanna68
Zeer actief

ja regelmatig gesnuister om huis en hier ook veel ingebroken.. maar aanlokkelijk voor inbrekers denk ik. Nogmaals tuurlijk kies ik voor veiligheid katten en als ik weg ben helemaal maar mn streven is toch wel dat de katten normaal ergens kunnen lopen zitten of liggen . Kost ff tijd denk ik. Het is nu gewoon een even niet leuke periode en niet leuke Puck..

Maar feit dat ze mij vanmorgen ook wilde bijten..dat gaat te ver. Heb een kras op mn been en gelukkig had ze mn pyama. Dat deed ze toen dr geen kat meer te bekennen was. Nee dat accepteer ik niet. Ze moet wel weten dat ze een hond is
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Ik snap het goed, met Pucks achtergrond.

En misschien valt dit verkeerd, hoewel het zeker niet zo bedoeld is.
Maar waarom blijf je excuses zoeken voor haar gedrag?

Hormonen, wel of niet loops, leeftijd, "tsja, eten is haar tijd" etc.
Ik snap het, maar het gaat niet helpen om dit probleem op te lossen...
Voor sommig gedrag is geen excuus, het mag gewoon niet. Simpel, punt, klaar. Ondanks alles wat er eventueel aan de hand is. Gewoon niet...

Heeft ze nog altijd de hele dag vrij beschikking over voer, of voer je op bepaalde momenten?
Afbeelding
johanna68
Zeer actief

Zijn ook geen excuses hoor... bedoel denk dat het een reactie van haar is daardoor of daarop maar zeker geen goedkeuring van mij. Het is en blijft testen van haar dus zal ze nu moeten leren dat ze te ver gaat en ik grens leg en niet Puck.Was meer om aan te geven..zo deed ze niet.. ze was voor een jonge hond al best heel makkelijk en volgzaam en nu laatste weken dit ineens. Maar zeker niet om welk reden ook toelaatbaar. Puck heeft geen vrij beschikking over voer..krijgt twee keer per dag vers.

Daarom ok in mn vorige bericht.. wat reden ook mag zijn volgens Puck.. ze is hond en moet leren wat toelaatbaar is. Problemen voorkomen is geen optie in zin van bench enz.. Problemen wil ik oplossen. Maar de hele dag gaat al goed met de bank.. terwijl ze dr altijd mocht liggen. Dus snelle leerling.Eten ben ik wel ff voorzichtiger mee. Aangezien ik niet eerst % katten ga opsluiten als Puck gaat eten. Blijf dr nu bijstaan als ze eet en zorg ervoor dat er geen kat bij dr bak gaat. Al was dat vanmorgen ook niet het geval...
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Ik denk eerder dat door de hele geschiedenis, zij denkt de baas te zijn en nu haar grenzen stelt aan jou en de katten. Tijd om de privileges te beperken en touwtjes rap korter te nemen.
Dat Wanda met privileges om kon gaan, betekent niet dat Puck dat ook kan, zeker als de verhoudingen voor haar niet duidelijk zijn.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Jeannettebo schreef:Ik denk eerder dat door de hele geschiedenis, zij denkt de baas te zijn en nu haar grenzen stelt aan jou en de katten. Tijd om de privileges te beperken en touwtjes rap korter te nemen.
Dat Wanda met privileges om kon gaan, betekent niet dat Puck dat ook kan, zeker als de verhoudingen voor haar niet duidelijk zijn.
Dat zeker ook.
Het in je leven komen van een vriend zou daarin zeker ook een rol kunnen spelen en misschien komende loopsheid ook nog.

Maar de basis is wat Jeannettebo schrijft.
Geen privileges.
Consequente benadering.
Niet ook maar één keertje toegeven van wat je niet wilt dat gebeurt.
Dat hoeft niet hard.
Maar het moet wel duidelijk zijn.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Zeker de vriend en aankomende loopsheid zullen meespelen, dat drijft het wss nu zover dat ze gaat ingrijpen. Voorheen vond ze het wel prima zoals alles ging en was het baasje ook braaf aan het gehoorzamen
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Jeannettebo schreef:Zeker de vriend en aankomende loopsheid zullen meespelen, dat drijft het wss nu zover dat ze gaat ingrijpen. Voorheen vond ze het wel prima zoals alles ging en was het baasje ook braaf aan het gehoorzamen
Dat kan zeker :ok:
Afbeelding
johanna68
Zeer actief

Gaat steeds beter. Natuurlijk moet en krijgt Puck aandacht ook als ik bezoek heb maar ze eist het niet meer zoveel. Ging gisteren best goed voor een eerste dag strenger aanpak. Dus op naar de volgende dag met duidelijkheid.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Mijn hond is ook anders als mijn vriend er is. Dat komt omdat ík anders ben als mijn vriend er is ;) Als ik alleen met haar ben, mag ze meer, zoek ik veel vaker contact, en reageer bijna altijd uitnodigend wanneer mijn hond het initiatief neemt tot contact. Een verwend nest dus.
Als mijn vriend er is, vallen er ineens wat privileges weg en bemoei ik me minder met mijn hond en mag ze ineens niet meer op bed. Daar wordt ze wat jengelig van en dat begrijp ik heel goed.
Och het geeft allemaal niet, je moet je weg er een beetje in vinden. Ik heb geen zin om mijn hele omgang met mijn hond om te gooien zodat ik consequent ben, onafhankelijk of mijn vriend er is of niet. Dus de gevolgen zijn het resultaat daarvan, en in mijn geval betekent het een hondje die af en toe opdringerig wordt in aandacht claimen, blaffen als ik met mijn vriend knuffel of stoei en proberen tussen ons in te kruipen (wat ik niet wil, dus dan stuur ik haar op de grond).
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”