Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mijn hond in beslag genomen,wat nu... ik word niet vervolgd!
Moderator: moderatorteam
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Aantal honden: 1
Re: Mijn hond in beslag genomen..wat nu...
Wat spannend toch allemaal, ik duim ook, maar of het reeel is of je wens uitkomt, dat weet ik niet, ik hoop het wel en dat hij voor Kerst weer in jouw stal ligt............

- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
Ik hoop zo dat dit echt helpt om je mannetje binnen korte tijd thuis te krijgenmacho-hayley schreef:en dus ben ik er net al jankend naar toe gegaan...en mag mijn advocaat een brief opstellen want ze wil graag dat hij gewoon weer thuiskomt!!!

Ik blijf dit topic gewoon wel eng vinden in de zin van dat een hond zo snel bij je vandaan kan worden gehaald zonder echt juiste verklaringen.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Dat is zeker eng inderdaad, dat kan dus zomaar iedereen overkomen, bah...blondie schreef: Ik blijf dit topic gewoon wel eng vinden in de zin van dat een hond zo snel bij je vandaan kan worden gehaald zonder echt juiste verklaringen.

- macho-hayley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mechelse herders
- Contacteer:
ja precies...er komt voortaan dus ook echt niemand behalve de mensen die ik echt goed ken bij mijn honden..dit wil ik nooooit meer meemaken..

-
- Zeer actief
ik duim enorm hard voor je dat ie rap weer thuis is. 

- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, ik duim, ik duimmacho-hayley schreef:en dus ben ik er net al jankend naar toe gegaan...en mag mijn advocaat een brief opstellen want ze wil graag dat hij gewoon weer thuiskomt!!!

-
- Zeer actief
Ik duim mee hoor..
als dit waar is heb je de mooiste
kerst van je leven denk ik.
als dit waar is heb je de mooiste

Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
O...wat zou dat fijn zijn!!
Ik hoop het zo voor je.
Ik hoop het zo voor je.
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
zou geweldig zijn als dit lukt
duimen draaien volop dat hij heel snel weer thuis is
moet er niet aandenken dat dit mij overkomt en als ik dit zo lees is er niet veel voor nodig dat dit gebeurd
duimen draaien volop dat hij heel snel weer thuis is
moet er niet aandenken dat dit mij overkomt en als ik dit zo lees is er niet veel voor nodig dat dit gebeurd
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley

- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Het zou geweldig zijn als dat lukt! Ik hoop dat je je mannetje snel weer thuis hebt 

- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Zo, dat zou me daar mooi zijn! Ik ga keihard voor je duimen!
- Indy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Ja dat is zeker eng, op basis van valse verklaringen ben je je hond kwijt.LongFields schreef:Dat is zeker eng inderdaad, dat kan dus zomaar iedereen overkomen, bah...blondie schreef: Ik blijf dit topic gewoon wel eng vinden in de zin van dat een hond zo snel bij je vandaan kan worden gehaald zonder echt juiste verklaringen.
Ik ga hard duimen dat hij snel weer thuis is.

-
- Zeer actief
Wij duimen mee 

- macho-hayley
- Zeer actief
- Contacteer:
Helaas was alle blijdschap voor niets, Macho gaat sowieso getest worden
De politie heeft alle verklaringen t.b.v Macho gewoon niet bij het dossier gevoegd
Helaas na het zien van het dossier en de vele verklaringen die niet kloppen ziet het er allemaal toch niet zo rooskleurig uit als dat de advocaat gedacht had.
Het had ook niet uitgemaakt of de moeder wel of geen aangifte had gedaan want Macho zou sowieso in beslag zijn genomen na aanleiding van verklaringen van andere mensen.
Ook heeft mijn buurjongen macho's gedrag proberen goed te praten door te zeggen 'ja hij bijt mij ook wel eens, maar dat komt omdat hij dan druk wordt en wil spelen'.Goed bedoeld dus maar voor mijn zaak niet al te best.
Voorlopig zal hij dus niet thuis komen......

De politie heeft alle verklaringen t.b.v Macho gewoon niet bij het dossier gevoegd

Helaas na het zien van het dossier en de vele verklaringen die niet kloppen ziet het er allemaal toch niet zo rooskleurig uit als dat de advocaat gedacht had.
Het had ook niet uitgemaakt of de moeder wel of geen aangifte had gedaan want Macho zou sowieso in beslag zijn genomen na aanleiding van verklaringen van andere mensen.
Ook heeft mijn buurjongen macho's gedrag proberen goed te praten door te zeggen 'ja hij bijt mij ook wel eens, maar dat komt omdat hij dan druk wordt en wil spelen'.Goed bedoeld dus maar voor mijn zaak niet al te best.
Voorlopig zal hij dus niet thuis komen......

- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Pffffff, zag dat je een berichtje geplaatst had en zat al stiekum te juichen
Dan duimen we gewoon door voor een gelaagde test
Je zal er nu niet veel aan hebben denk ik maar van hier wensen we jullie alle goeds voor 2012!

Dan duimen we gewoon door voor een gelaagde test

Je zal er nu niet veel aan hebben denk ik maar van hier wensen we jullie alle goeds voor 2012!
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Shit zeg, wat een waardeloos nieuws. Ik zal duimen dat hij door de test heen komt. Ik vind het nu wel echt eng dat op basis van verklaringen van omstanders (die er al dan niet bij waren en de hond misschien wel helemaal niet goed kennen) de hond getest moet worden, terwijl de personen die aangifte hebben gedaan bereid zijn te verklaren dat zij geen problemen met de hond hebben.
Het kan dus iedere hond gebeuren, als er maar genoeg 'getuigen' zijn die de hond niet vertrouwen. Bah.

- Roompie
- Zeer actief
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Wat vind ik dit erg voor je

Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Pffff, ik weet even niets te zeggen... 
Edit: Maar waar is de rechtszitting van 29 december dan voor eigenlijk? Ik meen begrepen te hebben dat de rechter dan pas zal beslissen of er al dan niet getest moet gaan worden? Dan is dat toch ook een wassen neus, als ik nu lees dat er hoe dan ook getest moet gaan worden?
Lekker trouwens, dat de verklaringen die in het voordeel zijn van Macho gewoon niet zijn gearchiveerd in het dossier, dat is toch echt te belachelijk voor woorden...
Hier kan jouw advocaat toch tegenin gaan in de aankomende rechtszitting dan? En hij heeft neem ik aan toch de ontlastende verklaringen en brieven in zijn stukken gedaan?

Edit: Maar waar is de rechtszitting van 29 december dan voor eigenlijk? Ik meen begrepen te hebben dat de rechter dan pas zal beslissen of er al dan niet getest moet gaan worden? Dan is dat toch ook een wassen neus, als ik nu lees dat er hoe dan ook getest moet gaan worden?
Lekker trouwens, dat de verklaringen die in het voordeel zijn van Macho gewoon niet zijn gearchiveerd in het dossier, dat is toch echt te belachelijk voor woorden...
Hier kan jouw advocaat toch tegenin gaan in de aankomende rechtszitting dan? En hij heeft neem ik aan toch de ontlastende verklaringen en brieven in zijn stukken gedaan?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
wat LongFields zegt, je advocaat kan er toch wel wat mee? Is lekker dat ze alle ontlastende verklaringen uit je dossier laten..
hoe oud is je buurjongen trouwens?
hoe oud is je buurjongen trouwens?
- macho-hayley
- Zeer actief
- Contacteer:
ja blijkbaar is al aan de hand van het vooronderzoek besloten om de hond te laten testen...heel vreemd.
Volgens de advocaat is het stemmingsmakerij van de politie om die brieven niet aan het dossier toe te voegen. Hij heeft ze uiteraard ook zelf in zijn bezit maar het was beter geweest als die stukken al voor de tijd naar de rechtbank zouden gaan middels het dossier .
Ja de 29e zal dan enkel een formaliteit zijn..de avocaat dient bezwaar in..wordt dan waarschijnlijk afgewezen en het is dan wachten tot de volgende rechtzaak.
En maar hopen dat die rechter niet toevallig een hondenhater is...pffff......
Volgens de advocaat is het stemmingsmakerij van de politie om die brieven niet aan het dossier toe te voegen. Hij heeft ze uiteraard ook zelf in zijn bezit maar het was beter geweest als die stukken al voor de tijd naar de rechtbank zouden gaan middels het dossier .
Ja de 29e zal dan enkel een formaliteit zijn..de avocaat dient bezwaar in..wordt dan waarschijnlijk afgewezen en het is dan wachten tot de volgende rechtzaak.

- macho-hayley
- Zeer actief
- Contacteer:
mijn buurjongen is 14 en heeft een ontwikkelingsstoornis..lekkere betrouwbare verklaringen krijg je dan...

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
okee, dat was wat ik me afvroeg idd, of ie niet had bedacht dat het neit zo handig is om te zeggen dat ie hem ook weleens bijt als de politie er is voor een bijtincident . Maar goed, daar kan ie niets aan doen dus..macho-hayley schreef:mijn buurjongen is 14 en heeft een ontwikkelingsstoornis..lekkere betrouwbare verklaringen krijg je dan...
Echt heel naar vind ik het voor je : (
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
macho-hayley schreef:ja blijkbaar is al aan de hand van het vooronderzoek besloten om de hond te laten testen...heel vreemd.
dus eigenlijk is de snelste weg om hem nu terug te krijgen geen bezwaar indienen, dan wordt hij op de kortst mogelijke termijn getest...hoe meer bezwaren, hoe langer het gaat duren voor ze testen?
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Wat een afschuwelijke willekeur speelt er met zoiets toch mee zeg
Als je een hondenkenner als agent treft heb je misschien nog de mazzel dat je hond goed beoordeeld wordt vlak na zoiets en als je een bangbroek treft ben je als het even wil meteen je hond kwijt

Als je een hondenkenner als agent treft heb je misschien nog de mazzel dat je hond goed beoordeeld wordt vlak na zoiets en als je een bangbroek treft ben je als het even wil meteen je hond kwijt

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Actief
Wat is dit erg! Ik ben er even helemaal aangeslagen van.
Had zo gehoopt voor je dat je Macho in ieder geval de 29e zou terugkrijgen en nu zit zelfs dat er niet in.
De politie baseert zich dus uitsluitend op de hetze-achtige sfeer die er op dat moment was. En ze zijn kennelijk niet in staat om hun visie bij te stellen en Macho en jou een eerlijke kans te geven. Wat vind ik dat oneerlijk en unfair. Al mijn gevoel voor rechtvaardigheid komt in opstand tegen zulke willekeur, van de ene verklaring wel en de andere niet toevoegen aan het dossier. Mogen ze dat zomaar, vraag ik mij dan af. Een rechtzaak van te voren op die manier beinvloeden? Ik krijg er gewoon een vieze smaak van in mijn mond en mijn vertrouwen in politie en rechtsstaat krijgt de volgende deuk.
Ik weet even niets zinnigs meer te zeggen, je enige hoop ligt nog in de goede advocaat die je hebt.
Had zo gehoopt voor je dat je Macho in ieder geval de 29e zou terugkrijgen en nu zit zelfs dat er niet in.
De politie baseert zich dus uitsluitend op de hetze-achtige sfeer die er op dat moment was. En ze zijn kennelijk niet in staat om hun visie bij te stellen en Macho en jou een eerlijke kans te geven. Wat vind ik dat oneerlijk en unfair. Al mijn gevoel voor rechtvaardigheid komt in opstand tegen zulke willekeur, van de ene verklaring wel en de andere niet toevoegen aan het dossier. Mogen ze dat zomaar, vraag ik mij dan af. Een rechtzaak van te voren op die manier beinvloeden? Ik krijg er gewoon een vieze smaak van in mijn mond en mijn vertrouwen in politie en rechtsstaat krijgt de volgende deuk.
Ik weet even niets zinnigs meer te zeggen, je enige hoop ligt nog in de goede advocaat die je hebt.