Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jachthonden, lopende, staande en retrievers!

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Ennath schreef:
En @Ennath
Vroeger ( :mrgreen: ) waren de honden veel eerder (jonger) af uit zicht dan nu bij de G&G. Dat weet jij toch ook wel?
Wat dat betreft zijn de eerste twee examens van Cynophilia behoorlijk teruggedraaid.
Jazeker, weet ik dat.
Ik vind de examens in hun geheel ver terug gedraaid.
Persoonlijk heb ik er grote moeite mee dat je op het GG "half" kan slagen.
Wat mij betreft slaag je of zak je, en als je zakt heb je pech gehad. Volgend jaar (met mazzel over een half jaar) nieuwe kansen.
Maar ja, sluit wel mooi aan bij het nieuwe onderwijs met zijn ROC stagiaires die half door hun examen komen, en de andere helft wel over een half jaar erbij zullen halen. (of niet natuurlijk) Er heerst algemeen een cultuur van: een beetje goed is ook goed genoeg.

Het enige wat ik vééél moeilijker vind is het apporteren. Maar dat zo maar eens iets met mijn hekel aan apporten te maken kunnen hebben. :wink:
Dat zou zo maar kunnen :mrgreen: :smile:

Half slagen zie ik ook niet zitten. Ik heb dat een keer meegemaakt en heb me toen direct ingeschreven voor een herexamen in Amersfoort.
Dat kostte me dus toen geen half jaar, maar een paar weken. :ok:
Je kunt ook proberen je examenaantekening te halen op een wedstrijd. :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

ranetje schreef:
Jaap* schreef:Leuke verslagen Sonja en Brigitte :ok:
Wij gebruiken ook geen "over" commando. "Vooruit" is vooruit, of de hond dan een sloot, vaart, hek of wat dan ook tegenkomt moet eigenlijk niets uitmaken vind ik.
Wij zijn ook steeds meer wat zelf aan het prutsen met veldwerk, Ik heb het idee dat het voor Felix zo leuk is om dat samen te doen dat hij steeds vaker helemaal vergeet om ver weg te gaan :mrgreen:
Vertel eens iets meer over dat "prutswerk" Jaap ? :wink:
Wat doe je zoal met veldwerk en hoe?
Nou een beetje zoals in dat filmpje laatst dus :mrgreen: :wink:
Nee hoor :mrgreen: , ik heb heel weinig kaas van veldwerk gegeten. Het bestaat er nu vooral uit dat we voorkomen dat er zelfstandig geflushed wordt :wink: Dus als we zien dat Felix interesse toont / voorstaat moet hij wachten tot we bij hem zijn waarna we de ene keer samen aantrekken of de andere keer gewoon doorlopen. Het revieren hoeft hem niet geleerd te worden, dat zit er superstrak in, als er iets te vinden is hoef je er niet over in te zitten dat het hem ontgaat.
Hij is overwegend geinteresseerd in waterwild, maar hazen, konijnen, reeen en veerwild in dekking zoals fazanten etc. worden niet overgeslagen.
Hij toont geen interesse in "gewoon" veerwild zoals duiven en tuinvogels.
Ook ganzen laat hij met rust.
De clou is (denk ik) eigenlijk dat het voor de hond een beetje duidelijk is wanneer er gewerkt moet worden en wanneer niet.
Er hoeft niet altijd gezocht te worden als de hond los loopt immers, dus dat moet duidelijk zijn :mrgreen: :smile:
"Vrij" betekend voor Felix dat hij aan het werk moet :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
ranetje
Zeer actief

Jaap* schreef:
ranetje schreef:
Jaap* schreef:Leuke verslagen Sonja en Brigitte :ok:
Wij gebruiken ook geen "over" commando. "Vooruit" is vooruit, of de hond dan een sloot, vaart, hek of wat dan ook tegenkomt moet eigenlijk niets uitmaken vind ik.
Wij zijn ook steeds meer wat zelf aan het prutsen met veldwerk, Ik heb het idee dat het voor Felix zo leuk is om dat samen te doen dat hij steeds vaker helemaal vergeet om ver weg te gaan :mrgreen:
Vertel eens iets meer over dat "prutswerk" Jaap ? :wink:
Wat doe je zoal met veldwerk en hoe?
Nou een beetje zoals in dat filmpje laatst dus :mrgreen: :wink:
Nee hoor :mrgreen: , ik heb heel weinig kaas van veldwerk gegeten. Het bestaat er nu vooral uit dat we voorkomen dat er zelfstandig geflushed wordt :wink: Dus als we zien dat Felix interesse toont / voorstaat moet hij wachten tot we bij hem zijn waarna we de ene keer samen aantrekken of de andere keer gewoon doorlopen. Het revieren hoeft hem niet geleerd te worden, dat zit er superstrak in, als er iets te vinden is hoef je er niet over in te zitten dat het hem ontgaat.
Hij is overwegend geinteresseerd in waterwild, maar hazen, konijnen, reeen en veerwild in dekking zoals fazanten etc. worden niet overgeslagen.
Hij toont geen interesse in "gewoon" veerwild zoals duiven en tuinvogels.
Ook ganzen laat hij met rust.
De clou is (denk ik) eigenlijk dat het voor de hond een beetje duidelijk is wanneer er gewerkt moet worden en wanneer niet.
Er hoeft niet altijd gezocht te worden als de hond los loopt immers, dus dat moet duidelijk zijn :mrgreen: :smile:
"Vrij" betekend voor Felix dat hij aan het werk moet :wink:
:mrgreen: :smile:

Hoe heb jij voor elkaar gekregen dat Felix niet flusht maar daadwerkelijk wacht tot je bij hem bent als hij voor staat? :roll:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Jaap*
Zeer actief

ranetje schreef:Hoe heb jij voor elkaar gekregen dat Felix niet flusht maar daadwerkelijk wacht tot je bij hem bent als hij voor staat? :roll:
Ik snap niet waar je het over hebt :19: :denken:

:smile: :wink:
Jaap*
Zeer actief

:mrgreen: Aanvankelijk met een lange lijn, die gebruiken we nu nooit meer maar dat betekent niet dat het 100% altijd goed gaat.
Een enkele keer laat hij zich nog gaan maar kunnen we hem op stem terugroepen, en een heel enkele keer zijn we gewoon kansloos.
Het is voor Felix een steeds leuker spelletje geworden om te wachten en dan samen te gaan kijken :ok:
ranetje
Zeer actief

Inge O schreef:
ranetje schreef: @Inge O
Warom zou er met een hovawart niet gejaagd kunnen worden? :denken: :mrgreen:
ten eerste omdat het geen jachthond is natuurlijk (duhh :mrgreen: ) maar in deze ook vooral omdat crunch extreem laat is met wat dan ook dat meer dan 1 seconde concentratie vraagt, dus een training op dit niveau zou voor haar absoluut niet haalbaar zijn :wink: .
Ach dan komt dat concentreren later wel.

Mijn trainer in Haarlem zei dat de KNJV proeven als je even je best deed ook goed te doen waren door een herder .............. dus :mrgreen:

Rana kon het op die leeftijd ook beslist nog niet zo als Ita.
Mijn vriendin met labrador had ook een zeer succesvol pupje ............... had :mrgreen:
Op dit moment (bijna 1 jaar oud) heeft de puberteit grondig toegeslagen als ik het zo hoor.
Dus hoe het in de toekomst met Ita gaat moet ik ook nog maar afwachten :wink: :mrgreen:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Jaap* schreef::mrgreen: Aanvankelijk met een lange lijn, die gebruiken we nu nooit meer maar dat betekent niet dat het 100% altijd goed gaat.
Een enkele keer laat hij zich nog gaan maar kunnen we hem op stem terugroepen, en een heel enkele keer zijn we gewoon kansloos.
Het is voor Felix een steeds leuker spelletje geworden om te wachten en dan samen te gaan kijken :ok:
Wat mooi dat je dat voor elkaar hebt gekregen :ok:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Inge O schreef:
ranetje schreef: Ach dan komt dat concentreren later wel.
weet ik, of tenminste, hóóp ik :mrgreen: . daarom doe ik nog maar even zo goed als niks met haar. heb één keer geprobeerd wat gestructureerd te oefenen en ze kreeg meteen een 'flip-aanval' - zit een blijf zou vast een mega-succes geworden zijn :mrgreen: :mrgreen: .
:smile: :smile:
Volgens puppy Rana was voornamelijk mijn zit en blijf geweldig :cheer: :mrgreen:

Hoe gaat Cruch flippen?
(nou word ik erg nieuwschierig :wink: )
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Inge O schreef:
ranetje schreef: Hoe gaat Cruch flippen?
(nou word ik erg nieuwschierig :wink: )
door megadruk te worden :mrgreen: . dan zeg ik bv. 'zit', gaat ze netjes even zitten, maar gaat vervolgens happen, in de lucht (in mij durft mevrouw het niet meer zo goed :mann: ), in de lijn, springt ze vooruit en achteruit, kijkt naar alles behalve naar mij en bij een volgende 'zit' of 'af' herhaalt zich ditzelfde procédé, met variaties op thema :mrgreen: .

nu doe ik af en toe (thuis) eens even een oefeningetje van 1 minuutje, gewoon eventjes tussendoor en dat werkt wel :wink: . het bovenbeschreven flippen was op een veldje in het park (nochtans zonder afleiding), maar dat waren voor madame al teveel prikkels.
:ok: :wink:
Vergeet niet om een oefening ook te beëindigen :wink:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Inge O schreef:
ranetje schreef:Vergeet niet om een oefening ook te beëindigen :wink:
hoe bedoel je? na elke oefening weer vrijgeven of ook na 'een sessie'?
Na elke oefening :wink:
Met iets lekkers (of wat jij dan ook gebruikt) de hond in zit zetten en dan direct "klaar" o.i.d. voor ze is opgestsaan.
Dan heb jij de oefening beëindigd en niet Crunch (door bijv. meteen op te staan).
De tijd kan je dan langzaam uitbouwen tussen "zit" en "klaar"

Ik doe in het begin al dat soort oefeningetjes gewoon tussendoor als ik de pup tegenkom in huis (bij wijze van spreken).
Nooit een speciale trainingssessie.

Tenzij je die ene oefening een sessie wilt noemen :wink:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Inge O schreef:oh, maar dat doe ik hoor. ik was alleen niet zeker of je het zo bedoelde - ik dacht dat je ook nog iets bedoelde na de 'hele training' :wink: .
Als ik een paar oefeningetjes achter elkaar doe met "klaar" na elk commando speel ik vaak even met haar (beetje todje trekken of balletje gooien).

Na een enkel oefeningetje doe ik dat niet.
Meestal ben ik dan in de keuken bezig en dan gaat ze meteen op haar doek liggen kijken wat ik uitvoer of ze gaat weer even de tuin in.

Crunch kent dus de zit en af al :ok:
Zo erg is het dan toch niet met haar? :wink: :mrgreen:
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Leuk leuk al die puppy-verhalen; nu niet stoppen hoor :wink: .

Ik ben wel heel nieuwschierig hoe jullie (zeker als je met voer werkt) dat dan doen met de andere hond(en). Zeker als je oefent als je de pup toevallig tegenkomt, dus geen gearrangeerd trainingsmoment?
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

En Sonja; ik ging later pas verder naar boven scrollen en kwam jouw verhaal en foto's tegen. Wat ziet dat er ontzettend leuk uit allemaal :ok: . En zo te lezen doet Kyra het erg goed. Ben jaloers op dat zwemmen, want dat is iets wat ik bij Dante toch nooit goed voor elkaar gekregen heb, helaas.
Ik kan moeilijk bij ieder water-apport eerst een paar balletjes gooien tot meneertje 'door' is :roll: :wink:
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

ranetje schreef:
Inge O schreef:pfieuww, nettie, wat een prestatie al voor zo'n hummeltje :ok: :ok: . ze heeft er duidelijk ook plezier in, duidelijk dus dat je haar niet overvraagt.

die trainers verwachten wel heel wat zeg van zo'n ienemienie puppies, 15 seconden uit zicht en dan zou dan nog te povertjes zijn :19: ?
Wat dat betreft sta ik me elke week te verbazen Inge :mrgreen:
Ik ben al heel blij als de puppen uit mijn puppygroepen af gaan aan het einde van de puppytraining :denken:
Vraag ik over het algemeen te weinig of zouden de hondjes uit deze jachttrainingsgroep het zo goed doen? Want er zijn heus nog wel een paar die goed vooruit gaan :ok:
Of hebben mensen die een gewoner puppytraining doen minder "drive"?
Al moet ik er wel nog even voor de duidelijkheid bij zeggen dat ik Ita echt nergens heb gedwongen of geforceerd...................... :wink:
Bovendien wordt er dramatisch gedaan over de huisige Jonge Honden groep van de jachttraining.
Daarvan wil er bijna geen een over water .................... :19:

Ik was al blij dat Rana af ging toen ze 5 maanden was :mrgreen:
Dus het verschilt ook per hond.
Ik denk dat het ook wel wat te maken zal hebben met de 'drive' van de baasjes. Ws. zul je meer moeite moeten doen om een jachtpuppytraining te vinden dan een gewone puppycursus. Dus dan zijn de 'jachtmensen' ws
om te beginnen al veel meer gemotiveerd. Op mijn puppycursus ging het toendertijd allemaal tergend langzaam omdat veel baasjes alleen maar tijdens de les leken te oefenen :roll: (dus een keer per week). Weken lang waren die nog bezig met het lokken van de 'zit' bijvoorbeeld. Dat hield erg op. Daarom alleen al lijkt me zo'n jachtpuppycursus veel leuker!
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Jaap* schreef::mrgreen: Aanvankelijk met een lange lijn, die gebruiken we nu nooit meer maar dat betekent niet dat het 100% altijd goed gaat.
Nou petje af hoor :ok:
Maar betekent dat dan dat je hem een tijd lang niet los hebt gelaten in de buurt van wild? Want het lijkt mij dat als hij een paar maal succes heeft gehad met het zelfstandig opstoten (of flushen noemen jullie dat; wat is het verschil :denken: ) dat het steeds moeilijker wordt om dat onder controle te krijgen?
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Enne btw; gaat er nog iemand van jullie naar de jachthondenshow a.s zondag? Ikke wel namelijk :wink: .
Gr. Marijke
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Moon schreef:Maar betekent dat dan dat je hem een tijd lang niet los hebt gelaten in de buurt van wild? Want het lijkt mij dat als hij een paar maal succes heeft gehad met het zelfstandig opstoten (of flushen noemen jullie dat; wat is het verschil :denken: ) dat het steeds moeilijker wordt om dat onder controle te krijgen?
Nee hoor, hij is over het algemeen gewoon los :wink:
Ik vind de mate waarin Felix het doet ook niet dermate problematisch dat ik hem lijnplicht op ga leggen. Het gaat hem niet om het "pakken" van het wild, hij is er alleen in geinteresseerd om het op te stoten :cheer:
Wat we deden was hem aanlijnen en/of onder appél zetten als we zagen dat hij interesse toonde.
En daarna er samen een gevolg aan geven, dat gevolg kon van alles zijn, maar altijd iets wat ontzettend leuk voor Felix was.
Met als achterliggende gedachte: als je (bijvoorbeeld) de hierkomfluit voornamelijk gaat gebruiken om de hond uit een zelfbelonende situatie te roepen is de fluit niet zo leuk meer voor de hond :wink:
Wat wij daarmee beoogen is dat het moet gaan conditioneren dat de hond contact zoekt als hij iets vindt, en dat lukt aardig.
Maar je hebt gelijk als je zegt dat elk opgedaan succes een stapje terug is, ik kan het alleen niet opbrengen om hem, met de beperkte kans daarop in het achterhoofd, continu aangelijnd te houden. De frustratie daarover bij Felix zou ons verder achterop brengen :wink:
Het is de moeilijke weg bewandelen, maar ik denk dat het uiteindelijk leidt tot een beter resultaat :ok:
Je bent er even uitgeweest, maar ik wil je het volgende niet onthouden om aan te geven dat het ook wel eens mis gaat :mrgreen:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... sc&start=0
ranetje
Zeer actief

Moon schreef:Leuk leuk al die puppy-verhalen; nu niet stoppen hoor :wink: .

Ik ben wel heel nieuwschierig hoe jullie (zeker als je met voer werkt) dat dan doen met de andere hond(en). Zeker als je oefent als je de pup toevallig tegenkomt, dus geen gearrangeerd trainingsmoment?
Rana bemoeit zich er niet mee als ik tussendoor eventjes iets met Ita doe.

In het verleden deed ik met vorige puppy's nog wel eens een oefeningetje samen als de andere hond er bij kwam kijken.
Dat hielp ook nog wel eens :wink:

En ja ik heb ook de bedoeling om naar de jachthondenshow te gaan :ok:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Jaap* schreef:
Moon schreef:Maar betekent dat dan dat je hem een tijd lang niet los hebt gelaten in de buurt van wild? Want het lijkt mij dat als hij een paar maal succes heeft gehad met het zelfstandig opstoten (of flushen noemen jullie dat; wat is het verschil :denken: ) dat het steeds moeilijker wordt om dat onder controle te krijgen?
Ik vind de mate waarin Felix het doet ook niet dermate problematisch dat ik hem lijnplicht op ga leggen. Het gaat hem niet om het "pakken" van het wild, hij is er alleen in geinteresseerd om het op te stoten :cheer:
Wat we deden was hem aanlijnen en/of onder appél zetten als we zagen dat hij interesse toonde.
En daarna er samen een gevolg aan geven, dat gevolg kon van alles zijn, maar altijd iets wat ontzettend leuk voor Felix was.
Met als achterliggende gedachte: als je (bijvoorbeeld) de hierkomfluit voornamelijk gaat gebruiken om de hond uit een zelfbelonende situatie te roepen is de fluit niet zo leuk meer voor de hond :wink:
Wat wij daarmee beoogen is dat het moet gaan conditioneren dat de hond contact zoekt als hij iets vindt, en dat lukt aardig.
Maar je hebt gelijk als je zegt dat elk opgedaan succes een stapje terug is, ik kan het alleen niet opbrengen om hem, met de beperkte kans daarop in het achterhoofd, continu aangelijnd te houden. De frustratie daarover bij Felix zou ons verder achterop brengen :wink:
Het is de moeilijke weg bewandelen, maar ik denk dat het uiteindelijk leidt tot een beter resultaat :ok:
Ik denk dat het inderdaad (nog) niet extreem problematisch was bij Felix :mrgreen:
Bij het tonen van interesse bij Rana was (en ben) ik gewoon al te laat. Eigenlijk pas sinds ze hier op de leefijd van ruim 5 jaar de fazanten heeft ontdekt :denken:
Vrijwel geen enkele kans om aan te lijnen of onder appèl te zetten.
Hoewel het vanmorgen toevallig wel lukte bij een haas :ok:

Fluiten doe ik dan absoluut niet om de reden die Jaap uitlegt.
Afbeelding
bydevries
Zeer actief

Ongelezen bericht door bydevries »

En ja ik heb ook de bedoeling om naar de jachthondenshow te gaan :ok:[/quote]

Dat is leuk kan ik eindelijk Dante zien en Rana en puppy Ita en de baasjes naturrlijk :mrgreen:

Marijke wat betreft het trotten dat heeft wel een doel. In de trot blijft de neus meer op
een hoogte waardoor de geur makkelijker te lokaliseren is. De grote flappers :mrgreen:
zouden voor extra geurtoevoer zorgen heb ik mij laten vertellen.

Wij hebben nog een aantal leuke filmpjes van veldwedstrijden uit Italie met o.a. de pappa
van Vita erg leuk om te bekijken. ( Ik zal aan Hans vragen of hij ze op schijf kan zetten
voor je )
En Peppe uit het filmpje schijnt in het echt een Nano te zijn of wel dwerg :mrgreen:
ranetje
Zeer actief

Inge O schreef: ik vind het telkens prachtig om de verschillende uitleggen te horen over waarom een ras eruit ziet en zich gedraagt zoals het doet - wat zijn mensen toch vindingrijk :mrgreen: .
ik zie ze in gedachten al staan op een proefveld, eeuwen geleden, met precomputergestuurde geurmeters. daarmee werden dan hogere geurmoleculenconcentraties vastgesteld op één lijn boven het maaiveld én een hogere concentratie voor de neus van honden met grotere flappers : op basis van die metingen heeft men dan besloten om een bracco te gaan fokken die trotte en lange flappers had :F: .
:smile: :smile: :smile:
Je moet toch wat om je ras iets bijzonders te laten zijn :pffff: :mrgreen:

Je hebt gelijk hoor Inge dat je niet meer vraagt van een pup dan ze aan kan :ok:
Ik las ergens de zin:
"Geef een pup zijn puppytijd en de rest van zijn leven geeft de hond aan jou"
Zit wel wat in vind ik en het klinkt in ieder geval lief :I:
Bovendien is het een goeie smoes als er iets niet lukt :F: :wink:
Het is trouwens wel een van de redenen dat ik geen dwang wil gebruiken bij de puppyjachttraining :ok:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Inge O schreef:
maar ik schrijf hier in disguise - crunch mag dan wel flaporen hebben en op een golden lijken, ze ís wel geen jachthond :oeps: :mrgreen: .
Kom ik nog even langswippen met wel een Golden :mrgreen:
Ik herken wel iets van dat stuiteren tijdens 'trainen' bij Vera. Ik moet oppassen dat ze niet leert dat 'zit' betekent "eerst spring je uit pure vreugde met 4 poten tegelijk in de lucht, en oh ja, dan ga je op je gatje zitten" :smile: Ze vindt dingetjes een beetje oefenen superleuk, maar gaat daar dan dus ook enorm van stuiteren, lekker ding.
Maandag theorie-les puppencursus en dan de maandag daarop de eerste les. Leuk, en spannend :ok:
Afbeelding
laura23
Zeer actief
Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laura23 »

Moon schreef:Enne btw; gaat er nog iemand van jullie naar de jachthondenshow a.s zondag? Ikke wel namelijk :wink: .
he wat leuk!!!

ik ben ook op de jachthondenshow met quireste en cartouche! quireste moet showen en cartouche is erbij als supporter.

leuk hoor om jou eens te zien. komt dante ook mee?

zie je zondag wel.

gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020

Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
drent.lover
Zeer actief
Mijn ras(sen): drentsche patrijshond
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door drent.lover »

Moon schreef:En Sonja; ik ging later pas verder naar boven scrollen en kwam jouw verhaal en foto's tegen. Wat ziet dat er ontzettend leuk uit allemaal :ok: . En zo te lezen doet Kyra het erg goed. Ben jaloers op dat zwemmen, want dat is iets wat ik bij Dante toch nooit goed voor elkaar gekregen heb, helaas.
Ik kan moeilijk bij ieder water-apport eerst een paar balletjes gooien tot meneertje 'door' is :roll: :wink:
Ik heb voor mezelf nu besloten dat ik het gewoon bij fun houd, dus ze hoeft niet perfect te volgen, perfect het apport af te geven of wat dan ook om een proef te kunnen halen,want die ga ik niet met haar lopen we trainen omdat we het leuk vinden en sinds ik er zelf zo over denk brengt ze me zomaar ook een kale dummy,nog steeds zijn de appel onderdelen die lang duren moeilijk voor Kyra, ze laat dan ook duidelijk oversprong gedrag zien, maar omdat deze training zo afwisselend is volgt er na het appel altijd hele leuke proefjes met het apport die ze dan ook super uitvoert.
A.s woensdag onze volgende trainingsavond ik ben benieuwd wat we allemaal weer gaan doen.

Ja en dat zwemmen doet Kyra al vanaf dat ze ontdekt heeft dat er eenden in het kanaal bij ons zwemmen., toen was ze een maaand of 7.
Zo is ze ermee begonnen achter een eend aan zwemmen en ook met dit weer gaat ze elke dag wel even het kanaal in om lekker af te koelen.
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Jaap* schreef:
Je bent er even uitgeweest, maar ik wil je het volgende niet onthouden om aan te geven dat het ook wel eens mis gaat :mrgreen:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... sc&start=0
Prachtig dat filmpje, hij luistert wel als een speer :ok: maar loopt wat mismoedig mee (grmbl, grmbl :wink: )
Maar wat ik eigenlijk bedoelde, of hij in zijn jonge jaren vaak aan de lange lijn ging in die situaties. Hebben we al eens besproken, maar ik weet niet meer hoe jij dat aanpakte :denken: .
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

ranetje schreef:

Rana bemoeit zich er niet mee als ik tussendoor eventjes iets met Ita doe.

In het verleden deed ik met vorige puppy's nog wel eens een oefeningetje samen als de andere hond er bij kwam kijken.
Dat hielp ook nog wel eens :wink:

En ja ik heb ook de bedoeling om naar de jachthondenshow te gaan :ok:
O leuk Nettie!! Zie ik jou (en de hondjes?) eindelijk in levende lijve :ok:

Ik ben bang dat Dante zich er wel mee zou bemoeien ivm het voer dat er te behalen valt :roll: . Nu met die moderin (en ws ook de castratie) is zijn interesse in voer zeer toegenomen :roll:
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Inge O schreef:
maar ik schrijf hier in disguise - crunch mag dan wel flaporen hebben en op een golden lijken, ze ís wel geen jachthond :oeps: :mrgreen: .
Ik bepaal wie hier wat mag schrijven :boos: :pffff: het is tenslotte mijn topic!
Desnoods zet ik in de titel "en Hovawarths" :mrgreen: De retrievers heb ik er tenslotte ook al aan toegevoegd!
Gr. Marijke
Afbeelding
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Inge O schreef:
Moon schreef:
Inge O schreef:
Ik bepaal wie hier wat mag schrijven :boos: :pffff: het is tenslotte mijn topic!
Desnoods zet ik in de titel "en Hovawarths" :mrgreen: De retrievers heb ik er tenslotte ook al aan toegevoegd!
:smile: dank u :mrgreen: !
Ik schrijf hier ook wel eens wat... en mijn laatste jachthond was zo'n twintig jaar geleden :pffff:
Maar als de discussie weer eens algemeen wordt (het afgeven van apporten bijvoorbeeld :wink: )
dan heb ik er ook wel wat aan :pffff:
En verder ben ik degene die een een Hovawarth een als Retriever vermomde herder vond. :pffff:
ranetje
Zeer actief

Inge O schreef:
Moon schreef:
Inge O schreef:
:smile: dank u :mrgreen: !
Marijke, dan voeg je toe: "en vermomde retrievers" :idea: :mrgreen:
Afbeelding
drent.lover
Zeer actief
Mijn ras(sen): drentsche patrijshond
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door drent.lover »

n.a.v de filmpjes van Jaap in een ander topic had ik zonet ook mijn camera maar weer eens meegenomen naar het kanaal en kon zowaar dit filmen

Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Jacht en Speuren”