dan is het toch duidelijkGolden Stanley schreef:Kanonne, nog verder terug........malinois schreef:dit bedoelde ik ermee:Golden Stanley schreef:Waar lees jij nou uit waarin ik schrijf dat honden in een bench ongezonder zijn dan met bench?
Golden Stanley schreef:Pups neem ik niet om in een bench te stoppen, dan zoek ik daar alternatieven voor waarvan ik denk en is gebleken dat het dan stabieler opgroeit. Volwassen dieren in een bench, daar word ikzelf bij voorbaat al claustrofobisch van.
Zou me constant zorgen maken of dat wel goed gaat in dat hokkie en dan is het voor zo'n hondje te hopen dat het maar gezond blijft al die tijd.
![]()
Eerste vet gedrukte is mijn eigen praktijk, niet alleen bij Stanley als pup maar ook bij mijn voorgaande en latere honden. Gezien het verleden van die honden, had een bench bijzonder slecht uitgepakt. 2 ervan kennelsyndroom en voor Whooper nu had er een speciaal formaat bench uitgevonden moeten worden. Nee, voor de Goldens dus zeker geen bench in verband met het vrije karakter van die honden.
Met het tweede vet gedrukte bedoelde ik mijn eerdere ervaring met Stanley en zijn eeuwige diarree. Dat het dan maar te hopen is dat hondjes die door werkomstandigheden of wat dan ook zo'n bench in moeten, vooral maar gezond blijven in die zin. En ja, uitzonderingen zijn er dan weer die netjes door pijlers heen kunnen mikken. Maar liever voorkom ik dat soort situaties op een andere manier.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Benchgebruik of benchmisbruik ?
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Essy
Er staat toch echt IK. En niet Longfields. Hoewel ik me kan voorstellen dat jij er ook niet blij van wordt als een van je pups elke nacht en ook nog regelmatig overdag zit opgesloten.LongFields schreef:Ik las het ook niet zo en denk ook niet dat het zo bedoeld was. Het staat er toch heel duidelijk dat Marc en Martijn hun pup (die zoals iedereen weet bij mij vandaan is gekomen en door mij gefokt is) zwaar tekort doen met haar "halve dagen in een bench op te sluiten" en dan het zinnetje eronder dat "ik daar als fokker niet blij mee zou zijn" of iets in die trant. Dan lijkt het me toch weinig anders te kunnen inhouden dat dat op mij moet slaan.malinois schreef:ik las het dus niet zo, daarom heb ik het ook gevraagd....chrico schreef:Addy, volgens mij zei Essy duidelijk: ik als fokker zou er van balen of iets in die trand.
Zij doeld daarmee op zichzelf en niet op anderen. Als zij iemand leert kennen die anti bench is, tegen bijna alles wat met een bench van doen heeft schopt en die koopt een pup bij haar die de bench ingaat daar zou zij enorm van balen. Zij heeft het dus puur over zichzelf![]()
Maar ook dat zal ongetwijfeld aan mij liggen.
Ik ben immers niet objectief.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Gezien de hond en de personen waar jij op reageert lijkt het me niet zo vreemd dat ik me aangesproken voelde, en ik was zoals je hebt kunnen lezen niet de enige. Maar als jij zegt dat je het zo niet bedoelde dan zal dat wel.Essy schreef:
Er staat toch echt IK. En niet Longfields. Hoewel ik me kan voorstellen dat jij er ook niet blij van wordt als een van je pups elke nacht en ook nog regelmatig overdag zit opgesloten.
Verder heb je kunnen lezen (inmiddels meerdere keren) wat LongFields ervan vindt dat een van haar pups 's nachts in de slaapkamer van haar baasjes in een bench slaapt en overdag ook af en toe eens even.
Dus de opmerking die daarover gaat had je gewoon weg kunnen laten.
- Dutchie63
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Addy
Ik las het precies zoals het geschreven is, dat ze Eva zwaar tekort doen en dat zij als fokker daar niet blij mee zou zijn.LongFields schreef:Ik las het ook niet zo en denk ook niet dat het zo bedoeld was. Het staat er toch heel duidelijk dat Marc en Martijn hun pup (die zoals iedereen weet bij mij vandaan is gekomen en door mij gefokt is) zwaar tekort doen met haar "halve dagen in een bench op te sluiten" en dan het zinnetje eronder dat "ik daar als fokker niet blij mee zou zijn" of iets in die trant. Dan lijkt het me toch weinig anders te kunnen inhouden dat dat op mij moet slaan.malinois schreef:ik las het dus niet zo, daarom heb ik het ook gevraagd....chrico schreef:Addy, volgens mij zei Essy duidelijk: ik als fokker zou er van balen of iets in die trand.
Zij doeld daarmee op zichzelf en niet op anderen. Als zij iemand leert kennen die anti bench is, tegen bijna alles wat met een bench van doen heeft schopt en die koopt een pup bij haar die de bench ingaat daar zou zij enorm van balen. Zij heeft het dus puur over zichzelf![]()
Maar ook dat zal ongetwijfeld aan mij liggen.
Ik ben immers niet objectief.
Maar wat een beetje typisch is, als ik schrijf dat blinde watje in de bench gaat omdat het dan veiliger is hoor je er niemand over terwijl marc en martijn Eva ook uit veiligheidsoverweging in de bench doen en daar vallen bepaalde mensen dan wel over
Lijkt me dan een persoonsgebonden logica
-
Addy
Je zou de hond groot onrecht aandoen als je het niet op deze manier oplost, een hond moet zich veilig voelen en als dit de enige manier is waarop Ted zich veilig voelt dan doe je dat gewoonGeer schreef:Nou, ik nodig IEDEREEN die principieel tegen een bench is, maar die geen honden in bed wil, uit om Ted een paar nachtjes te laten logeren. 5 Kilo Teckel, zo moeilijk kan dat toch niet zijn?
Zelfs de meest anti-benchige hondenoppassers hebben na de tweede nacht toch maar het door mij meegegeven hekwerk uitgeklapt omdat Ted anders pertinent niet wil slapen en de hele nacht loopt te spoken. Of ze moet op bed mogen. Ik snap ook niet zo goed waarom anderen, met andere honden, menen te moeten stellen dat je het zonder bench afkunt als je dat echt wil. Wat is het nut van dat te moeten willen als je, na een aantal jaren, je hond zelf zo goed kent dat je weet dat het niet gaat werken? Omdat het, bijvoorbeeld, simpelweg de hond daar niet naar is?
Tekenend voorbeeld? Wij gingen verhuizen. En omdat ik die hokjes in de kamer wel zat was hebben wij de trapkast laten uitzagen precies op het formaat van twee benches. In de gang, keurig verstopt. Keurige hokjes, lekker beschut. Dekentjes erover, kleedjes erin. Ted wilde er niet in. Piepen, de hele nacht. Ted los in de kamer, piepen, de hele nacht. Nachten achtereen en ook als we weg waren was het een kabaal van jewelste. Ted was niet content.
Tot het punt, daar zijn we nu achter (zie eerder topic in de bar over een Teckel die plots niet meer alleen wilde zijn) dat ik eens Teckels bezien ging redeneren. De bench van Ted staat nu weer in de huiskamer, naast de bank, waar ze het liefste ligt. Dekentje erover en zelfs met het deurtje open is het beste kind haar bench met geen stok meer uit te krijgen. Haar eigen holletje op haar eigen plek; daar kan geen losloopkamer tegenop. Verplaats ik de bench door een mandje gaat ze spoken, dan is ze 's nachts onzeker. Een dicht hok: dat is waar Ted zich het prettigst in voelt.
We zijn net terug van een weekendje Ardennen. Met de ganse familie in een huisje. Sophie is vrij zelfstandig. Die blijft 's nachts het liefst beneden, op de bank in de woonkamer. Die bazen komen heus wel weer eens beneden. Ted is zo niet. Ted wordt dan onrustig. En ook los op haar kleedje in de slaapkamer blijft ze onrustig, dan wil ze op bed, of rondlopen om bij anderen het bed in te glippen. Dus: Ted haar benchje ging mee. Daar kruipt ze in, en gaat slapen.
Is er nu werkelijk iemand die wil beweren dat dat verkeerd is? Dat ik mijn hond onrecht aandoe?
Nog maar een keer ik heb uitsluitend moeite met mensen die puppekind een dag hebben, de bench inpleuren s'nachts en het beestje de hele nacht laten gillen omdat hij er maar aan moet wennen, ik heb moeite met mensen die de hond amper uitlaten en dan de hond en s'nachts en overdag de hele tijd in de bench hebben, dat vind ik pure dierenmishandeling. Een hond die gewend is aan af en toe in de bench liggen er uit veiligheidsoverwegingen inleggen of voor het geestelijk welzijn zoals bij Ted heb ik absoluut geen moeite mee.
Toen Brightstar hierkwam heeft ze dagen dag en nacht in de bench gelegen, kwam er alleen maar s'nachts uit en dat vond ik vreselijk. Ik ben heel blij dat we haar zover hebben kunnen krijgen dat ze er nu alleen maar met het eten ingaat
-
Pak-de-bal
dit is nu wel het voorbeeld , hoe het kan zijn, als je je hond vanaf het begin een bench geeft.Geer schreef:Nou, ik nodig IEDEREEN die principieel tegen een bench is, maar die geen honden in bed wil, uit om Ted een paar nachtjes te laten logeren. 5 Kilo Teckel, zo moeilijk kan dat toch niet zijn?
Zelfs de meest anti-benchige hondenoppassers hebben na de tweede nacht toch maar het door mij meegegeven hekwerk uitgeklapt omdat Ted anders pertinent niet wil slapen en de hele nacht loopt te spoken. Of ze moet op bed mogen. Ik snap ook niet zo goed waarom anderen, met andere honden, menen te moeten stellen dat je het zonder bench afkunt als je dat echt wil. Wat is het nut van dat te moeten willen als je, na een aantal jaren, je hond zelf zo goed kent dat je weet dat het niet gaat werken? Omdat het, bijvoorbeeld, simpelweg de hond daar niet naar is?
Tekenend voorbeeld? Wij gingen verhuizen. En omdat ik die hokjes in de kamer wel zat was hebben wij de trapkast laten uitzagen precies op het formaat van twee benches. In de gang, keurig verstopt. Keurige hokjes, lekker beschut. Dekentjes erover, kleedjes erin. Ted wilde er niet in. Piepen, de hele nacht. Ted los in de kamer, piepen, de hele nacht. Nachten achtereen en ook als we weg waren was het een kabaal van jewelste. Ted was niet content.
Tot het punt, daar zijn we nu achter (zie eerder topic in de bar over een Teckel die plots niet meer alleen wilde zijn) dat ik eens Teckels bezien ging redeneren. De bench van Ted staat nu weer in de huiskamer, naast de bank, waar ze het liefste ligt. Dekentje erover en zelfs met het deurtje open is het beste kind haar bench met geen stok meer uit te krijgen. Haar eigen holletje op haar eigen plek; daar kan geen losloopkamer tegenop. Verplaats ik de bench door een mandje gaat ze spoken, dan is ze 's nachts onzeker. Een dicht hok: dat is waar Ted zich het prettigst in voelt.
We zijn net terug van een weekendje Ardennen. Met de ganse familie in een huisje. Sophie is vrij zelfstandig. Die blijft 's nachts het liefst beneden, op de bank in de woonkamer. Die bazen komen heus wel weer eens beneden. Ted is zo niet. Ted wordt dan onrustig. En ook los op haar kleedje in de slaapkamer blijft ze onrustig, dan wil ze op bed, of rondlopen om bij anderen het bed in te glippen. Dus: Ted haar benchje ging mee. Daar kruipt ze in, en gaat slapen.
Is er nu werkelijk iemand die wil beweren dat dat verkeerd is? Dat ik mijn hond onrecht aandoe?
"wat niet weet wat niet deert", is het tich? Dat is nu ook met "Ted en de bench."
Is niet erg, maar Ted is niets meer zonder bench, en julie moeten nu wel overal en nergens die bench hebben voor haar.
Zou je het dus helemaal in het begin niet hebben gedaan, was dit probleem al opgelost geweest. toch?
maar goed , nogmaals, maakt niet uit. , maar misschien voor jullie wordt het steeds moelijk overal te slapen.
-
Addy
Klets niet zo uit je nek, je weet niet eens wat de reden is waarom Ted ooit in de bench gezet is, misschien moet je daar eerst eens naar vragen voordat je weer met je oordelen klaar staatPak-de-bal schreef:Is niet erg, maar Ted is niets meer zonder bench, en julie moeten nu wel overal en nergens die bench hebben voor haar.
Zou je het dus helemaal in het begin niet hebben gedaan, was dit probleem al opgelost geweest. toch?
maar goed , nogmaals, maakt niet uit. , maar misschien voor jullie wordt het steeds moelijk overal te slapen.
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
ik vind dat niet zo uit je nek kletsen hoor addy,gewoon meerdere kanten bekijken...........Addy schreef:Klets niet zo uit je nek, je weet niet eens wat de reden is waarom Ted ooit in de bench gezet is, misschien moet je daar eerst eens naar vragen voordat je weer met je oordelen klaar staatPak-de-bal schreef:Is niet erg, maar Ted is niets meer zonder bench, en julie moeten nu wel overal en nergens die bench hebben voor haar.
-
estelle
Tuurlijk mag een ander er anders over denken, prima. Maar om dan te doen alsof onze honden het zoooooooo slecht hebben omdat ze ooit (of bij anderen nog steeds) in een bench hebben gezeten gaat me net even te ver.Neeltje schreef:Kunnen jullie het er niet over eens worden dat jullie er verschillend over denken, klaar?
Inmiddels is dan duidelijk dat het allemaal niet zo bedoeld is maar dat was het voor mij en anderen niet direct.
-
Neeltje
Natuurlijk gaat dat te ver, maar het is toch wel duidelijk dat diegenen die er zo over denken, nooit anders gaan denken?estelle schreef:Tuurlijk mag een ander er anders over denken, prima. Maar om dan te doen alsof onze honden het zoooooooo slecht hebben omdat ze ooit (of bij anderen nog steeds) in een bench hebben gezeten gaat me net even te ver.Neeltje schreef:Kunnen jullie het er niet over eens worden dat jullie er verschillend over denken, klaar?
Inmiddels is dan duidelijk dat het allemaal niet zo bedoeld is maar dat was het voor mij en anderen niet direct.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Dat er een discussie is over juist benchgebruik, prima.Maar waarom moeten mensen elkaar hier gaan zitten veroordelen? Je kunt nooit echt bij iemand thuis kijken, iedere situatie is anders en iedere hond is anders.
Tomas is al zielig als hij een kwartier in een bench zou moeten, Bruno zou daar echter geen moeite mee hebben.Ik kan mijn honden niet apart zetten, de hele benedenverdieping is een grote open ruimte.
Ons huis is gelukkig wel hondvriendelijk dus ook een knagende pup kan hoogstens het bankstel opvreten maar er kan een situatie onstaan waardoor het veiliger is je hond weg te sluiten.Ik hou zelf niet van benches, vind het erg sneu om je hond in een kooitje te zien zitten maar dat is mijn gevoel daarbij.Ik vond de box ook een uitkomst voor mijn kleine kinderen maar net als de bench was die heel snel weer weg.
Tomas is al zielig als hij een kwartier in een bench zou moeten, Bruno zou daar echter geen moeite mee hebben.Ik kan mijn honden niet apart zetten, de hele benedenverdieping is een grote open ruimte.
Ons huis is gelukkig wel hondvriendelijk dus ook een knagende pup kan hoogstens het bankstel opvreten maar er kan een situatie onstaan waardoor het veiliger is je hond weg te sluiten.Ik hou zelf niet van benches, vind het erg sneu om je hond in een kooitje te zien zitten maar dat is mijn gevoel daarbij.Ik vond de box ook een uitkomst voor mijn kleine kinderen maar net als de bench was die heel snel weer weg.
-
Neeltje
Juist, je kunt op 'n normale manier je mening erover geven, maar zolang je de situatie niet persoonlijk kent.Marie-Josée schreef:Dat er een discussie is over juist benchgebruik, prima.Maar waarom moeten mensen elkaar hier gaan zitten veroordelen? Je kunt nooit echt bij iemand thuis kijken, iedere situatie is anders en iedere hond is anders.
-
chrico
- Zeer actief
Toch zit er waarheid in, de bench is nu de enige plek waar Ted zich veilig voelt buiten naast de baas in bed. Had die bench niet in de opvoeding geweest of afgebouwd en gedrag geoefend dan had dit nu niet zo een probleem hoeven zijn.Addy schreef:Klets niet zo uit je nek, je weet niet eens wat de reden is waarom Ted ooit in de bench gezet is, misschien moet je daar eerst eens naar vragen voordat je weer met je oordelen klaar staatPak-de-bal schreef:Is niet erg, maar Ted is niets meer zonder bench, en julie moeten nu wel overal en nergens die bench hebben voor haar.
Maar zoals met al het hadden en gehoeven, het is een koe in zijn kont kijken en Ted voelt zich er nu het prettigst in blijkbaar en Geer heeft er geen probleem mee dus wat is het probleem dan.
Ik vind het voorbeeld niet doorslaggevend, de bench is aangeleerd gedrag en bij goed gebruik leer je dat ook weer af, dus of Ted ongelukkiger was geweest als hij van jongs af aan de bench niet had gehad is niet te zeggen.
Hier zitten ze zelden in de bench (alleen bij ziekte of op show) maar als zij erin moeten hebben ze daar geen van allen een probleem mee.
MJ, je heb gelijk, er zou geen veroordeling aan vast moeten zitten ware het niet dat de vraag was bench misbruik of gebruik en daardoor krijg je verschillende meningen die soms haaks tegenover elkaar staan.
Ik heb er een probleem mee als een hond het grootste gedeelte van de dag in een bench zit en zou dat mijn honden ook niet aandoen, dan kies ik liever voor een kennel waar de hond ook echt de ruimte heeft om zich vrij te bewegen. Dat wil niet zeggen dat ik bij "normaal" benchgebruik daar een oordeel aan vast heb
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
ik zou me er niet meer mee bemoeien, maar hebben jullie hier al aan gedacht? honden die dankzij een bench een korte periode opgesloten zitten en dus b.v niks kunnen slopen of het tapijt kunnen bevuilen krijgen dus ook geen ( door onwetende hondenbezitters) straf! daarom wordt een bench wel aangeraden door sommige hondenscholen omdat er ook mensen zijn die boos kunnen worden op de honden. dit heeft natuurlijk totaal geen zin en werkt averechts maar gebeurd nog heel veel.
een bench kan dus een manier zijn om beide partijen tevreden te houden. en ik denk dat niemand een dier toewenst om overdag lang in een bench te moeten zitten.
ik probeer te zeggen dat dat misschien ook een reden kan zijn dat je nu vaker benches ziet dan vroeger.

een bench kan dus een manier zijn om beide partijen tevreden te houden. en ik denk dat niemand een dier toewenst om overdag lang in een bench te moeten zitten.
ik probeer te zeggen dat dat misschien ook een reden kan zijn dat je nu vaker benches ziet dan vroeger.
- Dutchie63
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zie een bench net als en box voor kinderen..
Ik heb spijt als haar op mijn hoofd, dat ik Maggie niet beter getraind heb daarmee. Als pup ging ze erin als we naar bed gingen, ( naast het bed dan)..zo gauw ze zindelijk was , bench weg, en mijn 91 pond hondje op bed..
Nu, met shows, agility wedstrijden, moet ze in de bench en madam vertikt het, janken alsof ze vermoord wordt. Nu ben ik haar weer aan het hertrainen want ze moet volgende maand wel 12 uur in de bench als we naar Nederland vliegen..
In mijn nieuwe huis, wordt de bench netjes neer gezet, zonder deurtje, deken erin, en ik geef haar eten en de kong in de bench..( dat zeg ik nu, maar ze zal wel samen met Emma op de bank komen liggen..) haha
Maar het idee is goed...
Ik heb spijt als haar op mijn hoofd, dat ik Maggie niet beter getraind heb daarmee. Als pup ging ze erin als we naar bed gingen, ( naast het bed dan)..zo gauw ze zindelijk was , bench weg, en mijn 91 pond hondje op bed..
Nu, met shows, agility wedstrijden, moet ze in de bench en madam vertikt het, janken alsof ze vermoord wordt. Nu ben ik haar weer aan het hertrainen want ze moet volgende maand wel 12 uur in de bench als we naar Nederland vliegen..
In mijn nieuwe huis, wordt de bench netjes neer gezet, zonder deurtje, deken erin, en ik geef haar eten en de kong in de bench..( dat zeg ik nu, maar ze zal wel samen met Emma op de bank komen liggen..) haha
Maar het idee is goed...
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
estelle schreef:Tuurlijk mag een ander er anders over denken, prima. Maar om dan te doen alsof onze honden het zoooooooo slecht hebben omdat ze ooit (of bij anderen nog steeds) in een bench hebben gezeten gaat me net even te ver.Neeltje schreef:Kunnen jullie het er niet over eens worden dat jullie er verschillend over denken, klaar?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Biko
- Zeer actief
Het had ook heel goed kunnen zijn dat doordat Ted geen veilige plek had gehad zonder bench, heel ander probleemgedrag was gaan vertonen.chrico schreef:Toch zit er waarheid in, de bench is nu de enige plek waar Ted zich veilig voelt buiten naast de baas in bed. Had die bench niet in de opvoeding geweest of afgebouwd en gedrag geoefend dan had dit nu niet zo een probleem hoeven zijn.Addy schreef:Klets niet zo uit je nek, je weet niet eens wat de reden is waarom Ted ooit in de bench gezet is, misschien moet je daar eerst eens naar vragen voordat je weer met je oordelen klaar staatPak-de-bal schreef:Is niet erg, maar Ted is niets meer zonder bench, en julie moeten nu wel overal en nergens die bench hebben voor haar.
Maar zoals met al het hadden en gehoeven, het is een koe in zijn kont kijken en Ted voelt zich er nu het prettigst in blijkbaar en Geer heeft er geen probleem mee dus wat is het probleem dan.
Ik vind het voorbeeld niet doorslaggevend, de bench is aangeleerd gedrag en bij goed gebruik leer je dat ook weer af, dus of Ted ongelukkiger was geweest als hij van jongs af aan de bench niet had gehad is niet te zeggen.
Hier zitten ze zelden in de bench (alleen bij ziekte of op show) maar als zij erin moeten hebben ze daar geen van allen een probleem mee.
MJ, je heb gelijk, er zou geen veroordeling aan vast moeten zitten ware het niet dat de vraag was bench misbruik of gebruik en daardoor krijg je verschillende meningen die soms haaks tegenover elkaar staan.
Ik heb er een probleem mee als een hond het grootste gedeelte van de dag in een bench zit en zou dat mijn honden ook niet aandoen, dan kies ik liever voor een kennel waar de hond ook echt de ruimte heeft om zich vrij te bewegen. Dat wil niet zeggen dat ik bij "normaal" benchgebruik daar een oordeel aan vast heb
Wat is er mis mee als Ted afhankelijk is van de bench? Gelukkig is dat een heel makkelijk mee te nemen 'slaapkamer'.
Hij voelt zich daar veilig en dat is voor een hond heel belangrijk, niet voor niets liggen honden graag onder eettafel, onder de salontafel en onder je benen. Ze liggen graag beschermt.
En een bench kun je tenminste overal mee naar toe nemen.
Het blijft toch dat de een het een geweldig ding vind en de ander er niets mee heeft. Gelukkig mag iedereen voor zichzelf bepalen wat het best bij hun past
hondengedragscentrum.nl
& een pootje van Biko!
& een pootje van Biko!
- Zoie
- Zeer actief
tsja, misschien is het een beter idee om zulke mensen, als ze dan toch al naar de hondenschool gaan, wat elementaire kennis over het gedrag van honden bij te brengen.Emma schreef:ik zou me er niet meer mee bemoeien, maar hebben jullie hier al aan gedacht? honden die dankzij een bench een korte periode opgesloten zitten en dus b.v niks kunnen slopen of het tapijt kunnen bevuilen krijgen dus ook geen ( door onwetende hondenbezitters) straf! daarom wordt een bench wel aangeraden door sommige hondenscholen omdat er ook mensen zijn die boos kunnen worden op de honden. dit heeft natuurlijk totaal geen zin en werkt averechts maar gebeurd nog heel veel.:

- Dutchie63
- Zeer actief
- Contacteer:
- Biko
- Zeer actief
Ja heeft ook geen enkele zin, maar hoe vaak ik niet hoor: 'maar hij wist het hoor, hij keek heel schuldig toen ik binnenkwam'Dutchie63 schreef:Ben ik helemaal met je eens..
plus waarom zou je een hond straffen als ze wat gedaan hebben uren voordat je erachter komt, wat heeft dat voor zin..
als je het ziet gebeuren, dan gelijk de hond op de kop geven, tenminste als het erg is..kijk een onglukje is wat anders..natuurlijk,
Hij kijkt 'schuldig' en blijft in zijn mand omdat hij niet weet wat voor bui het baasje vandaag heeft, krijgt hij op zijn kop om niets? Of is het goed?
hondengedragscentrum.nl
& een pootje van Biko!
& een pootje van Biko!
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Ik ben heel blij dat ik een bench had toen Fangio een pup was, vermoedelijk had ik zonder dat ding geen huisraad meer over gehad
toen hij ouder was lag hij er uit zichzelf in met het deurtje open maar op een gegeven moment paste het niet helemaal meer en ging hij op de bank, toen heb ik de bench weggehaald.
Ik zou voor een pup vermoedelijk wel weer een bench gebruiken, zoals je voor een kind ook een box gebruikt als je het even niet in het oog kunt houden, even lekker met een botje zonder dat de andere hond(en) het afpakken enz.
Ik zou voor een pup vermoedelijk wel weer een bench gebruiken, zoals je voor een kind ook een box gebruikt als je het even niet in het oog kunt houden, even lekker met een botje zonder dat de andere hond(en) het afpakken enz.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
Hihi, nou, Ted is een meisje en we hebben Ted niet vanaf pup. Ted kwam met 7 maanden bij ons. Is als pup gekocht door een Engelse kakmadame in Frankrijk die haar als accesoire kocht maar niet had bedacht dat Teckelpuppies blaffen en poepen en plassen op plekken waar dat niet de bedoeling is in een chique huis. Gelukkig had mevrouw een luide stem en een stok. Toen ze de Teckels met een paar maanden meer dan beu was hebben haar aardige Nederlandse buren hun opgevangen. Die hadden zelf al 4 honden en die honden konden daar vrij hun gang gaan. Daar heeft ze een tijdje naar volle tevredenheid gewoond. Omdat 6 honden voor die mensen teveel werd, zocht Ted een huisje en zo is ze met 7 maanden in Nederland gekomen. Bij ons. Op een appartement, in de stad...met een heeeeleboel nieuwe indrukken; van drukte tot wandelen aan de riem, van vreemde honden in het park tot voorbijgangers op straat, van katten tot trams, bussen en zo niet meer. Oh, onzindelijk, dat ook.
De bench stond er meer uit voorzorg. De eerste nachten zijn we continu in de weer geweest om Ted uit benarde posities te bevrijden. Ze sliep eerst in een mandje naast ons bed. Een hoog bed. Dan probeerde ze de hele nacht op via de wasmand op de kaptafel en zo hup! op het hoge bed te komen. Dat lukte niet, dus dan viel ze. Of ze probeerde achter het bed langs te kruipen om via de achterkant waar oude paperassen lagen, zich via de muur op te wurmen naar het bed. In de woonkamer met de deur dicht zette ze het op een niet te negeren blaffen. Tot we haar na een paar nachten een waar hol in de bench gaven. Toen sliep Ted als een roosje en dat is ze altijd blijven doen. Tegen slaaptijd trippelt ze naar haar holletje.
Toen Sophie kwam hebben we dan ook een bench naast Ted's bench gezet. En naar volle tevredenheid. Sophie heeft in haar bench binnen no time aangeleerd dat alleen zijn, of alleen slapen niet eng is. Haar zus sliep daar immers ook rustig. Eenmaal volwassen begon Sophie te piepen en te blaffen 's nachts. Moest ze plassen? Poepen? Enig nachtbraken leerde dat Sophie gewoon vond dat ze los in de kamer moest slapen. En dat doet ze dan ook: slapen.
Dus, twee verschillende honden, met verschillende achtergronden en een verschillend benchgebruik. Voor Ted is haar bench nog steeds haar veilige plekje, en wie ben ik om te willen dat dat niet zo is? Ik zie Ted niet als een onafhankelijk hondje dat compleet zieligjes en afhankelijk is van de bench. Ik zie haar wel als een hondje dat zich snel druk kan maken om kleine dingetjes. 24 uur per dag. En dat is, dat geef ik eerlijk toe, als baas niet altijd handig. En voor Ted zelf ook niet. Die bench geeft haar rust en ik voel me dan ook geen nanoseconde aangevallen door mensen die mij en mijn honden niet kennen en die beweren dat mijn arme sneue schaapje geen hond kan zijn door dat hok
De bench stond er meer uit voorzorg. De eerste nachten zijn we continu in de weer geweest om Ted uit benarde posities te bevrijden. Ze sliep eerst in een mandje naast ons bed. Een hoog bed. Dan probeerde ze de hele nacht op via de wasmand op de kaptafel en zo hup! op het hoge bed te komen. Dat lukte niet, dus dan viel ze. Of ze probeerde achter het bed langs te kruipen om via de achterkant waar oude paperassen lagen, zich via de muur op te wurmen naar het bed. In de woonkamer met de deur dicht zette ze het op een niet te negeren blaffen. Tot we haar na een paar nachten een waar hol in de bench gaven. Toen sliep Ted als een roosje en dat is ze altijd blijven doen. Tegen slaaptijd trippelt ze naar haar holletje.
Toen Sophie kwam hebben we dan ook een bench naast Ted's bench gezet. En naar volle tevredenheid. Sophie heeft in haar bench binnen no time aangeleerd dat alleen zijn, of alleen slapen niet eng is. Haar zus sliep daar immers ook rustig. Eenmaal volwassen begon Sophie te piepen en te blaffen 's nachts. Moest ze plassen? Poepen? Enig nachtbraken leerde dat Sophie gewoon vond dat ze los in de kamer moest slapen. En dat doet ze dan ook: slapen.
Dus, twee verschillende honden, met verschillende achtergronden en een verschillend benchgebruik. Voor Ted is haar bench nog steeds haar veilige plekje, en wie ben ik om te willen dat dat niet zo is? Ik zie Ted niet als een onafhankelijk hondje dat compleet zieligjes en afhankelijk is van de bench. Ik zie haar wel als een hondje dat zich snel druk kan maken om kleine dingetjes. 24 uur per dag. En dat is, dat geef ik eerlijk toe, als baas niet altijd handig. En voor Ted zelf ook niet. Die bench geeft haar rust en ik voel me dan ook geen nanoseconde aangevallen door mensen die mij en mijn honden niet kennen en die beweren dat mijn arme sneue schaapje geen hond kan zijn door dat hok
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
Daarom hebben al die showduitseherders natuurlijk zo'n skihellingrug!Martijn schreef:Ik ook niet.Geer schreef:Die bench geeft haar rust en ik voel me dan ook geen nanoseconde aangevallen door mensen die mij en mijn honden niet kennen en die beweren dat mijn arme sneue schaapje geen hond kan zijn door dat hok
Ik grinnik er wel even om dat mensen willen doen alsof ze denken dat er hier een herdertje krom aan het groeien is omdat ze amper uit de bench komt. Beetje onnozel en vergezocht na wuilus, dapper en cleo.![]()
Maar goed, je moet roeien met de riemen die je hebt en kennelijk is dat de grootste stok die men kan vinden.
Ik neem dat als compliment.
Nee, serieus, ik kan een goedgebruikte bench echt niet zien als falen, of als ondermijning van een gelukkig hondenleven. Ik bedoel, als ik er de honden naar had zou ik ze natuurlijk ook het allerliefste altijd los mee laten lopen door de buurt. Wie niet? Kunnen ze fijn hun eigen ding doen, wel zo natuurlijk. Een lus om de nek met een riem eraan lijkt mij zelf ook niet altijd een pretje. Maar ja, ik heb daar de honden niet naar - net zoals de meesten met mij - en dus doe ik ze op straat een riem om. Wel zo prettig voor mij, mijn omgeving en niet te vergeten...mijn honden. Hulpstukken zijn er in alle soorten en maten en, mits goed ingezet, dienen ze het welbevinden van hond en baas. Toch?
- Dutchie63
- Zeer actief
- Contacteer:
- Dutchie63
- Zeer actief
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
pssst... je foto loopt uit beeld :N:

- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar