Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bloedneus, Uitslag: Geen schimmelinfectie pag. 40
Moderator: moderatorteam
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
-
Stejo
- geregistreerd lid
- starfleet
- Erelid
- dragonsstarr
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Sita
- Zeer actief
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
-
Reini
- Zeer actief
Even een updatje:
Ik ben nog steeds niet gerust op de uitslag met name omdat Vegas nog steeds af en toe bloed bij zijn snot heeft. Ook heeft hij erg veel last van revearsed sneazing. Verder is hij wel vrolijk en energiek. Hij drinkt weer gewoon uit zichzelf (dat was de eerste paar dagen na de narcose niet zo) en eet ook goed.
Vanmiddag moet ik weer naar de dierenarts voor de vierwekelijkse prik van de immuuntherapie en ik wilde eigenlijk dan meteen bloed laten prikken maar dat gaat vanmiddag niet en daar moet ik dus even een andere afspraak voor maken.
In het gehele onderzoeksproces is er nog geen 1 keer bloed geprikt, eigenlijk wel raar
Ik werd daarop geattendeerd dus ik laat nu alsnog bloed prikken want daar is natuurlijk ook van alles aan af te lezen
Ik merkte met name het weekend dat de stress er wel een beetje uitkomt. Ik ben gammel en zit niet helemaal lekker in mijn vel. Lekker rustig aan doen dus en vooral leuke dingen doen met Vegas
We zijn thuis weer begonnen met DoggyDance trainen en ik heb zelf een paar speeltjes gemaakt van een verknipt fleecekleed
Dit weekend hebben we nog een beetje rustig aan gedaan maar vanaf deze week ga ik het wandelen weer gewoon oppakken
Mocht Vegas onverhoopt toch een bloedneus krijgen dan heb ik een voorraadje adrenaline in huis.
Ik ben nog steeds niet gerust op de uitslag met name omdat Vegas nog steeds af en toe bloed bij zijn snot heeft. Ook heeft hij erg veel last van revearsed sneazing. Verder is hij wel vrolijk en energiek. Hij drinkt weer gewoon uit zichzelf (dat was de eerste paar dagen na de narcose niet zo) en eet ook goed.
Vanmiddag moet ik weer naar de dierenarts voor de vierwekelijkse prik van de immuuntherapie en ik wilde eigenlijk dan meteen bloed laten prikken maar dat gaat vanmiddag niet en daar moet ik dus even een andere afspraak voor maken.
In het gehele onderzoeksproces is er nog geen 1 keer bloed geprikt, eigenlijk wel raar
Ik merkte met name het weekend dat de stress er wel een beetje uitkomt. Ik ben gammel en zit niet helemaal lekker in mijn vel. Lekker rustig aan doen dus en vooral leuke dingen doen met Vegas
Dit weekend hebben we nog een beetje rustig aan gedaan maar vanaf deze week ga ik het wandelen weer gewoon oppakken
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

-
Ari@ne
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
-
Reini
- Zeer actief
Woensdagmiddag gaan we bloed prikken. Het kon gister niet omdat er meerdere mensen nodig zijn om Vegas in bedwang te houden. In de Wagenrenk is het prikken zo vreselijk naar gegaan dat ik vermoed dat het bij de dierenarts ook heel lastig zal gaan. In de Wagenrenk prikte ze drie keer verkeerd dus uiteindelijk heeft Mandigers toen gezegd dat ze moesten stoppen omdat dit een traumatische ervaring aan het worden was voor zowel Vegas als mij. Ze hebben toen een middel in zijn spieren gespoten om hem rustig te krijgen. Ik ben erg benieuwd wat er uit het bloedonderzoek gaat komen en ik verbaas me er eigenlijk nog steeds over dat dit niet eerder is gebeurd en dat ik er nu zelf mee moet komen
maar goed, het verloopt allemaal toch al zo vreemd dus dit kan er ook nog wel bij 

- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
- Aantal honden: 2
-
Reini
- Zeer actief
Misschien dat dat kan inderdaadCleo schreef:Kunnen ze nu niet meteen in zijn andere achterpoot prikken? Of zeg ik nu iets heel raars![]()
Weet je ook waar Vegas allemaal op getest wordt?
Succes en sterkte maar weer
Waar het allemaal op getest moet worden dat moet ik even overleggen met de dierenarts. Ik heb geen idee hoe dat precies in zijn werk gaat maar ik wil gewoon een algeheel bloedbeeld op ontstekingen en afwijkingen en dergelijke

-
Ari@ne
-
Reini
- Zeer actief
Ik ga woensdag prikken en wat ik hier zo de afgelopen tijd van het forum heb meegekregen zal het wel een weekje duren. Maar zo zenuwachtig als voor de eerdere uitslagen ben ik niet hoorTeckelgek schreef:Daar heb je helemaal gelijk in, het zal tijd wordenReini schreef: ik wil gewoon een algeheel bloedbeeld op ontstekingen en afwijkingen en dergelijke![]()
Heb je enig idee hoe lang je nu weer op de uitslag moet wachten?

-
Ari@ne
-
Gipsy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Inderdaad ongelofelijk dat er geen bloed is getrokken.
Das toch het eerste dat men doet als men een infectie vermoed (zie je mails in december toen men dacht dat hij een luchtwegeninfectie had). Met een bloedcontrole had men direct kunnen zien (witte bloedcellen etc) of er sprake was van een infectie etc...
Het is misschien nu wat laat om er mee te beginnen, maar voor de toekomst is het misschien interessant voor je om wat hypnosetechnieken te leren met Vegas.
Ik heb dat van pup af gedaan met mijn Do zodat ze niet verdoofd hoeft te worden bij het nemen van radiografieen of wanneer ze genaaid moet worden ofzo (als ze weer eens te wild is geweest en een gaatje heeft ofzo)
Werkt uitstekend en ik hoop het ook met de pups te gaan doen in de toekomst.
K hoop dat Vegas stilaan kan gaan recupereren.
Hou ons op de hoogte !
Das toch het eerste dat men doet als men een infectie vermoed (zie je mails in december toen men dacht dat hij een luchtwegeninfectie had). Met een bloedcontrole had men direct kunnen zien (witte bloedcellen etc) of er sprake was van een infectie etc...
Het is misschien nu wat laat om er mee te beginnen, maar voor de toekomst is het misschien interessant voor je om wat hypnosetechnieken te leren met Vegas.
Ik heb dat van pup af gedaan met mijn Do zodat ze niet verdoofd hoeft te worden bij het nemen van radiografieen of wanneer ze genaaid moet worden ofzo (als ze weer eens te wild is geweest en een gaatje heeft ofzo)
Hou ons op de hoogte !
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
-
Reini
- Zeer actief
Achteraf is dat nogal vreemd jaevaellenjoan schreef:Inderdaad ongelofelijk dat er geen bloed is getrokken.![]()
![]()
![]()
Hou ons op de hoogte !
Wat zijn hyposensetechnieken? Oefeningen om je hond rustig te krijgen? Het klinkt wel als het proberen waard

-
Gipsy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Contacteer:
Makkelijker mondeling uit te leggen dan neer te schrijven.
Destijds begonnen om pup tot slapen te krijgen. Hier was dan dat. "Vita slaap, rustig, slaap. Vita slaap, slaap"... met een zeer lage stem steeds op zelfde toonhoogte en rustig traag spreken.
Slaap wordt dan eerder "sssllllaaaaaaaap".
Je zag zo de hond rustig worden en uiteindelijk vielen de ogen gewoon toe.
Hééél Rustig verder blijven spreken, steeds op zelfde toonhoogte.
Ook positieve energie doorgeven via hand op hond kan zeer nuttig zijn.
Wat jezelf betreft moet je trachten morgen geen stress te vertonen want anders krijgt Vegas steeds meer schrik. Spreek hem rustig toe, begin daar vandaag al mee om te zien of hij misschien wel heel vatbaar is voor rustige kalme taal.
Dan kan je dat rustige moment van vandaag al bij hem inprenten en morgen herhaal je dat nog voor je vertrekt enzovoort.
Destijds begonnen om pup tot slapen te krijgen. Hier was dan dat. "Vita slaap, rustig, slaap. Vita slaap, slaap"... met een zeer lage stem steeds op zelfde toonhoogte en rustig traag spreken.
Slaap wordt dan eerder "sssllllaaaaaaaap".
Je zag zo de hond rustig worden en uiteindelijk vielen de ogen gewoon toe.
Hééél Rustig verder blijven spreken, steeds op zelfde toonhoogte.
Ook positieve energie doorgeven via hand op hond kan zeer nuttig zijn.
Wat jezelf betreft moet je trachten morgen geen stress te vertonen want anders krijgt Vegas steeds meer schrik. Spreek hem rustig toe, begin daar vandaag al mee om te zien of hij misschien wel heel vatbaar is voor rustige kalme taal.
Dan kan je dat rustige moment van vandaag al bij hem inprenten en morgen herhaal je dat nog voor je vertrekt enzovoort.
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
-
Reini
- Zeer actief
Ik heb net Tannetje gesproken en volgens haar is het helemaal niet raar dat er niet eerder bloed is geprikt en volgens haar is het niet eens noodzakelijk
Als het bloed een ontsteking aanduidt weet je namelijk nog steeds niet waar die zich bevind en gezien Vegas zijn klachten is het niet aannemelijk dat een bloedonderzoek echt veel duidelijk zal maken. Ik ben dus een beetje in twijfel of ik nu wel of niet bloed zal laten prikken
Voor Vegas is het een ramp dus kan ik hem niet beter gewoon even met rust laten?

-
MoniqueDM
- Zeer actief
Tja...., dat is natuurlijk een keuze.
Wat zou jij graag duidelijk uit het bloed willen hebben? Als dat alleen verhoogde witte bloedcellen zijn die duiden op een ontsteking, dan zou ik er voor kiezen om dat voorlopig even met rust te laten.
Dat zou ook nog over een maandje of twee maandjes kunnen plaatsvinden, temeer omdat er toch nog af en toe bloed(resten) bij het snot zitten. Je kunt er dus vanuit gaan dat de ontsteking er nog zit.
Waarom begin je niet eerst met de homeopathie en stel je het bloedprikken even uit totdat je een poosje bezig bent met de homeopatische druppeltjes?
Wat zou jij graag duidelijk uit het bloed willen hebben? Als dat alleen verhoogde witte bloedcellen zijn die duiden op een ontsteking, dan zou ik er voor kiezen om dat voorlopig even met rust te laten.
Dat zou ook nog over een maandje of twee maandjes kunnen plaatsvinden, temeer omdat er toch nog af en toe bloed(resten) bij het snot zitten. Je kunt er dus vanuit gaan dat de ontsteking er nog zit.
Waarom begin je niet eerst met de homeopathie en stel je het bloedprikken even uit totdat je een poosje bezig bent met de homeopatische druppeltjes?
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Ik geloof dat ik het laatste zou doen, als het om mijn hond ging. Als het maar zo'n kleine kans (of eigenlijk geenReini schreef:Ik heb net Tannetje gesproken en volgens haar is het helemaal niet raar dat er niet eerder bloed is geprikt en volgens haar is het niet eens noodzakelijkAls het bloed een ontsteking aanduidt weet je namelijk nog steeds niet waar die zich bevind en gezien Vegas zijn klachten is het niet aannemelijk dat een bloedonderzoek echt veel duidelijk zal maken. Ik ben dus een beetje in twijfel of ik nu wel of niet bloed zal laten prikken
Voor Vegas is het een ramp dus kan ik hem niet beter gewoon even met rust laten?
Houd hem gewoon een tijdje in de gaten (wat je natuurlijk al doet!
-
Reini
- Zeer actief
Ik heb toch afgebeld
Ik laat hem echt maar even met rust. We zien over een maandje, of twee, wel weer verder. Nadat ik Tannetje heb gesproken heb ik er nog even goed over nagedacht en ik geloof eigenlijk niet dat er echt iets heel duidelijks uit zal komen dus ik laat hem maar even.
Ik ben nog steeds niet gerust op de uitslag maar Vegas heeft nu al de hele dag geen bloed meer gehad en zijn snotneus is (op uitvloeiing bij niezen na) ook bijna helemaal verdwenen. Misschien is hij dus echt helemaal aan het herstellen dus die kans geef ik hem dan even
Verder is het leven ook weer helemaal leuk want we zijn weer lekker wild aan het spelen, druk aan het trainen en lekker aan de wandel
Ik ben nog steeds niet gerust op de uitslag maar Vegas heeft nu al de hele dag geen bloed meer gehad en zijn snotneus is (op uitvloeiing bij niezen na) ook bijna helemaal verdwenen. Misschien is hij dus echt helemaal aan het herstellen dus die kans geef ik hem dan even
Verder is het leven ook weer helemaal leuk want we zijn weer lekker wild aan het spelen, druk aan het trainen en lekker aan de wandel

-
MoniqueDM
- Zeer actief
-
Reini
- Zeer actief
Ik kan wel een grote knuffel gebruiken ja, ik ben de weg ook aardig kwijt inmiddelsMoniqueDM schreef:Ik geef je groot gelijk Reini, laat Vegas eerst maar weer eens helemaal de oude worden door lekker te ravotten en dat soort leuke dingen.
Geef je kanjer maar een dikke knuffel van ons en neem er zelf ook eentje.
Vegas mag lekker Vegas zijn, voorlopig even geen patient meer

- Moos
- Zeer actief
Dat klinkt wel erg fijn Reini. Wat zou het toch heerlijk zijn als Vegas uit zichzelf helemaal herstelt!Reini schreef:Ik heb toch afgebeldIk laat hem echt maar even met rust. We zien over een maandje, of twee, wel weer verder. Nadat ik Tannetje heb gesproken heb ik er nog even goed over nagedacht en ik geloof eigenlijk niet dat er echt iets heel duidelijks uit zal komen dus ik laat hem maar even.
Ik ben nog steeds niet gerust op de uitslag maar Vegas heeft nu al de hele dag geen bloed meer gehad en zijn snotneus is (op uitvloeiing bij niezen na) ook bijna helemaal verdwenen. Misschien is hij dus echt helemaal aan het herstellen dus die kans geef ik hem dan even![]()