Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Teckel dood gebeten in Oirschot ('t Laar)

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

snuffel11
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Teckel dood gebeten in Oirschot ('t Laar)

Ongelezen bericht door snuffel11 »

malinois schreef:
Lydia schreef:Kind schoppen, hond schoppen....?

Ik waarschuw gewoon en gaat het kind door dan draai ik me om en loop weg....Simpel toch :19:
zo simpel zijn kinderen niet, die blijven dan achter de hond aanplukken. Daarnaast ga ik echt niet km om lopen voor een kind wat niet wil luisteren...
Ik heb het iig nog niet mee gemaakt.. sowieso met deze hondjes niet, maar ook niet toen ik nog m'n andere honden had die totaal niets van vreemde (kinderen dus ook) moesten weten.. als ze vroegen om te aaien vertelde ik altijd doe maar niet want ze bijten.. en dan zie je ze al schrikken en deinsen achteruit en halen het niet in hun bolletje om toch te aaien ;-)

Maar zou het wel zo zijn dan waarschuw ik nog een keer en tja.. als ze dan niet willen luisteren dan ben ik wel zo'n kut die dan denkt, wie niet horen wil die voelt maar.

Mijn zoon weet al vanaf dat hij dingen begrijpt dat hij niet aan ander mans honden mag zitten zonder te vragen, doet ie het wel dan is de gevolgen voor hem zelf en kan die nog een klap voor z'n harses van mij ook krijgen. Maar hij weet beter en heeft het gelukkig nog nooit gedaan ;-)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Lydia schreef:
Maar zou het wel zo zijn dan waarschuw ik nog een keer en tja.. als ze dan niet willen luisteren dan ben ik wel zo'n kut die dan denkt, wie niet horen wil die voelt maar.
maar ik laat mijn hond niet bijten, straks wordt mijn hond ingeslapen door zo'n eigenwijs blaag... denk ut niet... dan zorg er zelf wel voor dat ie er afblijft.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
snuffel11
Zeer actief

malinois schreef:
Lydia schreef:
maar ik laat mijn hond niet bijten, straks wordt mijn hond ingeslapen door zo'n eigenwijs blaag... denk ut niet... dan zorg er zelf wel voor dat ie er afblijft.
Nee ik laat ze ook niet bewust bijten uiteraard.. maar als ik tig keer bij wijze van gewaarschuwd heb dan kan het zomaar zijn dat de hond dan toch....? maar ik zou dan nog eerst m'n hond even aansporen om een flinke blaf te geven zodat dat kind helemaal wit weg trekt en dan er vandoor gaat....

Kan me niet voorstellen dat een koter (heb het niet over peuters uiteraard) dan toch doorgaan als je zegt het niet te doen.. die kleintjes snappen het mss nog niet zo...

Maar goed, ik zou never nooit m'n hond gaan schoppen om iets wat ie niet gedaan heeft maar ook dat kind niet.. mss even bij z'n armpje pakken om het eea duidelijk te maken dan...
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Lydia schreef:Maar goed, ik zou never nooit m'n hond gaan schoppen om iets wat ie niet gedaan heeft maar ook dat kind niet.. mss even bij z'n armpje pakken om het eea duidelijk te maken dan...
en dat wordt lastig met 2 honden in je hand.... :wink: daarom ook zo had ik eerder geschreven.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
snuffel11
Zeer actief

malinois schreef:
Lydia schreef:Maar goed, ik zou never nooit m'n hond gaan schoppen om iets wat ie niet gedaan heeft maar ook dat kind niet.. mss even bij z'n armpje pakken om het eea duidelijk te maken dan...
en dat wordt lastig met 2 honden in je hand.... :wink: daarom ook zo had ik eerder geschreven.
Heb jij weer gelijk in, niet goed bij na gedacht :roos:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Ik waarschuw gewoon en gaat het kind door dan draai ik me om en loop weg....Simpel toch :19:
Da's de beste manier die er is :ok:

Maar goed. Als je al moeite met je honden hebt kan ik me zo voorstellen dat het wegsturen en of weghouden van kinderen al helemaal onmogelijk is :wink:

Lijkt mij zelf dat er nog wel meer manieren zijn om kinderen weg te sturen dan een maatje 43 maar goed, weg van de minste weerstand is natuurlijk altijd het makkelijkste :pffff:

Daarbij precies wat je zelf al zegt. Hoeveel kinderen zullen er wel niet dusdanig door gaan ondanks waarschuwingen van "vreemde ogen" dat schoppen noodzakelijk zou zijn? :19:

Geef zo'n kind gewoon een duw naar achteren als het echt niet anders kan. Zo voorkom je wel de meeste ellende voor beide kanten.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
smoekie
Zeer actief

malinois schreef:

2 riemen - 2 handen? Misschien een optie om dan 2 riemen in 1 hand te nemen en met je 2e bootwerkershand het kind een duw te geven ipv die schuit er tegen aan te gooien :scratch:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
snuffel11
Zeer actief

smoekie schreef:
malinois schreef:

2 riemen - 2 handen? Misschien een optie om dan 2 riemen in 1 hand te nemen en met je 2e bootwerkershand het kind een duw te geven ipv die schuit er tegen aan te gooien :scratch:
Wordt lastig, als je en je hond kort moet houden omdat hij anders mss uitvalt en dan nog 2 ook aan 1 hand om dan vervolgens naar het kind te lopen om het een zet te geven... werkt niet ;-)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

smoekie schreef:

Da's de beste manier die er is :ok:

Maar goed. Als je al moeite met je honden hebt kan ik me zo voorstellen dat het wegsturen en of weghouden van kinderen al helemaal onmogelijk is :wink:

Lijkt mij zelf dat er nog wel meer manieren zijn om kinderen weg te sturen dan een maatje 43 maar goed, weg van de minste weerstand is natuurlijk altijd het makkelijkste :pffff:

Daarbij precies wat je zelf al zegt. Hoeveel kinderen zullen er wel niet dusdanig door gaan ondanks waarschuwingen van "vreemde ogen" dat schoppen noodzakelijk zou zijn? :19:

Geef zo'n kind gewoon een duw naar achteren als het echt niet anders kan. Zo voorkom je wel de meeste ellende voor beide kanten.
jij misschien maar ik niet :19:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

smoekie schreef:
malinois schreef:

nee, dan heb ik voor mijn gevoel onvoldoende controle over mijn honden, overigens past dat ook niet, want ik kan geen 2 flexi's in 1 poezelig handje houden. Past niet.
Gewoon maatje 43 :ok:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

malinois schreef:Gewoon maatje 43 :ok:
:E:
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

smoekie schreef:
Héhe, heb je het nou eindelijk begrepen? :smile: :smile:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
smoekie
Zeer actief

wendy71 schreef:
smoekie schreef:
Héhe, heb je het nou eindelijk begrepen? :smile: :smile:
Nee hoor. ik blijf het walgelijk vinden. :mrgreen: Waarom een maat 43 bootwerkers poot er tegenaan als je niet in staat bent als grote volwassenen zijnde terwijl je een kind uit nood ook een duw zou kunnen geven. :19:

Ben je gek gewoon beng :mep: wat denkt zo'n kind wel niet :S:

:smile:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

smoekie schreef:
'misschien moet ik de volgende keer toch maar luisteren' :idea:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

malinois schreef:
smoekie schreef:
:ok: :smile:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

smoekie schreef:
malinois schreef:
smoekie schreef:
ja zo'n blaag ja wat niet luisterd.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

smoekie schreef:Ben je gek gewoon beng :mep: wat denkt zo'n kind wel niet :S:
malinois schreef:
smoekie schreef:
malinois schreef:
ja zo'n blaag ja wat niet luisterd.
Jij luistert al nooit :smile: wat kun je dan van zo'n onbezonnen ver van volwassen zijnde niet vooruit en of verantwoordelijk denkende blaag te kunnen verwachten :smile:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

smoekie schreef:
Jij luistert al nooit :smile: wat kun je dan van zo'n onbezonnen ver van volwassen zijnde niet vooruit en of verantwoordelijk denkende blaag te kunnen verwachten :smile:
dacht niet dat wij elkaar ooit gezien hebben :ok:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

malinois schreef:
smoekie schreef:
dacht niet dat wij elkaar ooit gezien hebben :ok:

Nopes :ok:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik zie niet in waarom iets wat je met jouw voet doet zoveel harder/erger moet zijn dan wanneer je dit met jouw handen doet? :19:
Als er wat eetbaars op de grond ligt en ik zie mijn honden er al op fixeren schuif ik ze aan de kant met mijn voet. Dit gaat echt niet harder dan wanneer ik dat met mijn handen had gedaan.
Met je handen kun je ook iemand KO slaan.
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

smoekie schreef:
nou zeg
weet je wat zo'n duw kan veroorzaken
kind valt naar achteren
met hoofd op de stoeprand en zo een hersenschudding
of met zn nek op de stoeprand en zo een dwarsleasie

nee dan maar liever een schopje tegen de kont
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Wat een hilarisch topic is dit geworden :mrgreen:

Kleine hondje die de mond in vliegen van groters ,dat zal ze leren om zo klein en onverantwoordelijk gefokt en aangeschaft te zijn.

Mensen die zeggen mijn hond loopt ondanks dat ik het niet wil toch weleens op een andere hond af ,ik train hier nog op ,maar uiteraard wil je niet dat je hond gebeten wordt totdat je het onder controle hebt, zeggen tegen mensen die hun hond muilkoren omdat ze dat soort mensen met honden tegenkomen dat die hem maar moeten herplaatsen.
Ja in een perfecte wereld waar iedereen zijn hond a la minuut onder appel kan zetten hoeven honden niet gemuilkorfd te worden ,maar aangezien dat niet zo is kiezen sommige daar dus weer wel voor.

Dan worden kinderen weggeschopt met als argument mijn hond kan bijten en ik ben bang dat hij dan in beslag kan worden genomen en afgemaakt.
Maar wat blijkt ,als de ouders hetzelfde principe hanteren en jou een koekje van eigen deeg komen geven, dan moeten ze oppassen want dezelfde honden waar eerst zo zorgvuldig mee werd omgegaan om bijten te voorkomen zullen dan wel in je gaan hangen om het baasje te verdedigen.
Dat bijten wordt ze vast niet aangerekend :denken:

In al mijn jaren honden heb ik nog nooit mensen ,zowel groot als klein hoeven wegschoppen bij mijn honden.
Zelfs met wat pupjes van Lizzie buiten kon ik een groepje kinderen gewoon met mijn mond op afstand houden omdat ik een groepje kinderen te onoverzichtelijkvond om aan de pups te gaan zitten plukken,anders had ik daar geen bezwaar tegen gehad.
Geen klap ,sterker nog ,geen scheldwoord is erbij gevallen.

Ook heb ik zelden hoeven schoppen naar andere honden enkel bij een aanval heb ik dat weleens gedaan wat overigens wel direct op een rel met de eigenaar uitliep.
Zijn aanvallende boxer was namelijk aan zijn knie geopereerd en mocht niet geschopt worden ,mijn als je wrak niet door de apk komt moet je hem van de weg houden deed daar ook niet veel goeds aan :engel:
Ook dat is iets wat mij zelden is overkomen ,wegbrullen was in de meeste gevallen voldoende ,zowel bij honden als ongewenste aaiers die toch willen doorzetten.
Want dat die er zijn ben ik wel van overtuigd met in de regel het argument ik ben zooooo goed met honden :roll:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ha, dat is een helder resumé. Scheelt een hoop lezen.
Dank je wel, Tineke! :mrgreen:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Nanna schreef:
tineke schreef: Zijn aanvallende boxer was namelijk aan zijn knie geopereerd en mocht niet geschopt worden, mijn: als je wrak niet door de apk komt moet je hem van de weg houden deed daar ook niet veel goeds aan
:smile: :smile: :smile:

Nou dat deed meneer niet hoor laaiend was die ,hij ging er bijkans van stotteren :engel:
Bonnie F
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Sommige artiesten stoppen op het hoogtepunt van hun carrière omdat het anders zo'n zielige bedoeling wordt....
Daar zou dit topic een voorbeeld aan moeten nemen, dan was het na een pagina of 10 wel klaar geweest.
Op een paar zinnige en komische noten na ligt dit topic zieltogend naar adem te happen.
Laten we de stekker eruit trekken en het topic uit zijn lijden verlossen!
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

tineke schreef:Wat een hilarisch topic is dit geworden :mrgreen:

Kleine hondje die de mond in vliegen van groters ,dat zal ze leren om zo klein en onverantwoordelijk gefokt en aangeschaft te zijn.

Mensen die zeggen mijn hond loopt ondanks dat ik het niet wil toch weleens op een andere hond af ,ik train hier nog op ,maar uiteraard wil je niet dat je hond gebeten wordt totdat je het onder controle hebt, zeggen tegen mensen die hun hond muilkoren omdat ze dat soort mensen met honden tegenkomen dat die hem maar moeten herplaatsen.
Ja in een perfecte wereld waar iedereen zijn hond a la minuut onder appel kan zetten hoeven honden niet gemuilkorfd te worden ,maar aangezien dat niet zo is kiezen sommige daar dus weer wel voor.

Dan worden kinderen weggeschopt met als argument mijn hond kan bijten en ik ben bang dat hij dan in beslag kan worden genomen en afgemaakt.
Maar wat blijkt ,als de ouders hetzelfde principe hanteren en jou een koekje van eigen deeg komen geven, dan moeten ze oppassen want dezelfde honden waar eerst zo zorgvuldig mee werd omgegaan om bijten te voorkomen zullen dan wel in je gaan hangen om het baasje te verdedigen.
Dat bijten wordt ze vast niet aangerekend :denken:

In al mijn jaren honden heb ik nog nooit mensen ,zowel groot als klein hoeven wegschoppen bij mijn honden.
Zelfs met wat pupjes van Lizzie buiten kon ik een groepje kinderen gewoon met mijn mond op afstand houden omdat ik een groepje kinderen te onoverzichtelijkvond om aan de pups te gaan zitten plukken,anders had ik daar geen bezwaar tegen gehad.
Geen klap ,sterker nog ,geen scheldwoord is erbij gevallen.

Ook heb ik zelden hoeven schoppen naar andere honden enkel bij een aanval heb ik dat weleens gedaan wat overigens wel direct op een rel met de eigenaar uitliep.
Zijn aanvallende boxer was namelijk aan zijn knie geopereerd en mocht niet geschopt worden ,mijn als je wrak niet door de apk komt moet je hem van de weg houden deed daar ook niet veel goeds aan :engel:
Ook dat is iets wat mij zelden is overkomen ,wegbrullen was in de meeste gevallen voldoende ,zowel bij honden als ongewenste aaiers die toch willen doorzetten.
Want dat die er zijn ben ik wel van overtuigd met in de regel het argument ik ben zooooo goed met honden :roll:
AMEN!!!! :E: :ok:
Ik heb ook nog nooit geslagen of geschopt naar andermans hond of kind... Het enige wat ik ooit bij een aanval van een hond heb gedaan, was die hond in zijn nekvel grijpen en nooit meer loslaten tot de eigenaren hem aanlijnden. Dat was genoeg.
En kinderen raak ik sowieso niet aan; ik pak ze hooguit voorzichtig even beet om ze tegen te houden, of laat ze tegen mijn lichaam aanlopen ipv. naar mijn hond.
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Martijn schreef:Ik schop altijd naar kinderen. Ook als ik geen honden bij me heb.

Ze moeten wegblijven. Dragen ziektes en parasieten.
:mrgreen:

Zekers, kinderen zijn vieze wezens. Groene snottebellen uit de neus, handen die overal hebben gezeten en plakken, want wassen doen ze niet. Haren en kleren die onder de luis zitten. En niet te vergeten het irritant schelle geschreeuw, omdat kinderen niet normaal kunnen praten. En mocht schoppen niet helpen, dan doet een goede klap ook wonderen. :cool2:
smoekie
Zeer actief

Ja onze lieve heer heeft rare kostgangers op de wereld gezet :smile: :smile:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Muk schreef:
Martijn schreef:Ik schop altijd naar kinderen. Ook als ik geen honden bij me heb.

Ze moeten wegblijven. Dragen ziektes en parasieten.
:mrgreen:

Zekers, kinderen zijn vieze wezens. Groene snottebellen uit de neus, handen die overal hebben gezeten en plakken, want wassen doen ze niet. Haren en kleren die onder de luis zitten. En niet te vergeten het irritant schelle geschreeuw, omdat kinderen niet normaal kunnen praten. En mocht schoppen niet helpen, dan doet een goede klap ook wonderen. :cool2:
Eigenlijk snap je niet waarom er nog kinderen geboren worden. Of waarom mensen dergelijke smerige, enge wezentjes überhaupt op de wereld wíllen zetten.
Sterker nog, iedereen die zelfs maar een neiging in de richting tot voortplanting vertoont zouden zwaar moeten worden afgestraft :devil: .
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Nanna schreef:
lieke schreef: Sterker nog, iedereen die zelfs maar een neiging in de richting tot voortplanting vertoont zouden zwaar moeten worden afgestraft :devil: .
Ben je gek. Gewoon de LR toepassen (Labradoedel Regel). Dus al het gebroed wordt gewoon pre-kleuterschool al "geholpen" :mrgreen:
Moet je zien hoe lekker rustig het na een jaar of 80 wordt. :ok:
Kun je eigenlijk nog efficiënter en goedkoper doet als je het via het consultatiebureau laat lopen. Gewoon zo rond de 8e maand, gelijk met de BMR-vaccinatie.
Of ophouden met de B van de vaccinatiecoctail. Die staat immers voor de bof. Daar worden volwassen mannen onvruchtbaar van. Gewoon een epidemietje veroorzaken en je bent er binnen 30 jaar vanaf. Alleen maar vruchtbare meisjes maar geen vruchtbare mannen meer :cheer: .
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”