Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
johanna68 schreef:ze mag per kilo lichaamsgewicht 40 gram per dag. Ze is nu bijna 15 kilo. Idd gaat hard en let ook op hoor.. Vanavond beetje water dr door gedaan voor voller gevoel en minder vlees. Nu weeg ik normaal ochtends en dit keer was het avonds maar toch..
Normaal is het net rond kilo aankomen..de ene keer net en de andere keer dik pond ofzo.
Zolang ze niet volgroeid is moest ik gewicht in gaten houden ivm botten en heupen. Toch beweegt ze veel. Vooral met weer als vandaag zijn we vaker lopen en soms ook gewoon een dagdeel er op uit( niet continu lopen) maar ff zitten en gaat puck rusten en dan weer verder enz...hoop gewoon een heftig groeiweekje en volgende week weer normaal
Bij de herders hou ik op deze leeftijd toch nog puppy hoeveelheid aan. 50-70 gram per dag.
begrijp het niet helemaal denk ik? 50 tot 70 gram per dag totaal vlees?
Volgens papier dat ik bij vlees kreeg mag een pup tot 7e maand per kilo lichaamsgewicht 40 gram vlees. Dus Puck krijgt nu 14 x 40 gram dus bijna 6 ons per dag (iets minder) en over 4 keer verdeeld op een dag.
johanna68 schreef:ze mag per kilo lichaamsgewicht 40 gram per dag. Ze is nu bijna 15 kilo. Idd gaat hard en let ook op hoor.. Vanavond beetje water dr door gedaan voor voller gevoel en minder vlees. Nu weeg ik normaal ochtends en dit keer was het avonds maar toch..
Normaal is het net rond kilo aankomen..de ene keer net en de andere keer dik pond ofzo.
Zolang ze niet volgroeid is moest ik gewicht in gaten houden ivm botten en heupen. Toch beweegt ze veel. Vooral met weer als vandaag zijn we vaker lopen en soms ook gewoon een dagdeel er op uit( niet continu lopen) maar ff zitten en gaat puck rusten en dan weer verder enz...hoop gewoon een heftig groeiweekje en volgende week weer normaal
Van teveel en te snel aankomen kan ze groeipijnen krijgen.
Ik ken de richtlijnen van hoeveel ze mogen, maar ook met een pup moet je gewoon naar je hond kijken, 1 kilo per week word er altijd gezegd, 1,3 is dan toch echt teveel, zelf hou ik altijd liever iets minder aan, een ons of 7 á 8 per week is prima. Als dit een eenmalige uitschieter is kan je gewoon zo doorgaan, maar komt ze volgende week weer zoveel aan zou ik iets minderen.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Bij de herders hou ik op deze leeftijd toch nog puppy hoeveelheid aan. 50-70 gram per dag.
Volgens papier dat ik bij vlees kreeg mag een pup tot 7e maand per kilo lichaamsgewicht 40 gram vlees. Dus Puck krijgt nu 14 x 40 gram dus bijna 6 ons per dag (iets minder) en over 4 keer verdeeld op een dag.
Per kilo lichaamsgewicht. Te snel getypt.
Maar Puck is kleiner, dus misschien sneller over op iets minder.
Per kilo lichaamsgewicht. Te snel getypt.
Maar Puck is kleiner, dus misschien sneller over op iets minder.
ok thanks...zal het idd in de gaten houden. Dit was een uitschieter maar als dat volgende week weer is... doe wel wat minder nu dus. Heb nog steeds hoop dat het komt doordat ik haar anders ochtends weeg en nu was het al avond.
Valt me ook op dat puck trouwens altijd heel stijf loopt als ze wakker is geworden en uit moet... iemand idee hoe dat kan?
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ach nee valt mee valt wel mee...maar eerste dat ik vond...rest heeft ze steeds doorgeslikt denk ik.. Broertje van Puck laat ze liggen...zn vrouwtje heeft half gebit gevonden hahaha
johanna68 schreef:ach nee valt mee valt wel mee...maar eerste dat ik vond...rest heeft ze steeds doorgeslikt denk ik.. Broertje van Puck laat ze liggen...zn vrouwtje heeft half gebit gevonden hahaha
Ik heb van mijn honden bijna niets aan gebitsdelen gevonden
Van de laatste twee zelfs helemaal niets.
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
johanna68 schreef:ach nee valt mee valt wel mee...maar eerste dat ik vond...rest heeft ze steeds doorgeslikt denk ik.. Broertje van Puck laat ze liggen...zn vrouwtje heeft half gebit gevonden hahaha
Ik heb van mijn honden bijna niets aan gebitsdelen gevonden
Van de laatste twee zelfs helemaal niets.
Ik van Wanda vroeger ook per toeval maar 1 en nu dus weer maar 1 tot nu. Ach...Puck eet ze liever op..
vanavond weer begonnen met opbouwen hardlopen. Was al sinds oktober thuis door blessure. Nu ik toch opbouwschema doe zou leuk zijn Puck mee te nemen maar durf het niet aan nog. Net mail gezonden voor advies naar Puck dr dierenarts. Ben zo benieuwd. Zou super zijn als het kan.
aan het bloed te zien is Puck afgelopen nacht weer tand verloren. Bed zat aardig onder. Heb ik met Wanda nooit gehad. Kan me niet herinneren dat die zoveel bloed verloor met wisselen. Net even paar foto's gemaakt in park..gewoon met telefoon dus kan wat onscherp zijn.
johanna68 schreef:Ze heeft nu soort golfjes in dr vacht
Misschien een kruising labrador/bouvier?
nog in afwachting bericht dierenarts. Vanmorgen uurtje bos geweest en volop gespeeld met een ander hond. Merkte vanmiddag toch weer ander loopje en ze is na middagwandeling K.O ..... Pff vraag me af of Puck geschikt zal zijn voor hardlopen..
Zou echt ff een dip zijn maar hoe dan ook.. blijft mn trots ...ben zo superblij met haar.
Ook al ligt ze naast me kan ik nog genieten van een mooie foto van haar...puck is mn nieuwe verslaving
Zal jullie weer even vervelen met foto's van Puck vandaag. Het is iedere dag genieten met haar. 24 uur per dag. Voor menig zullen de foto's op elkaar lijken besef ik net. Ik kijk er denk ik anders tegen aan omdat ik weet wat de sfeer was toen de foto werd gemaakt. Ze kan zo genieten van wandelen en de natuur. Thuis is ze natuurlijk erg speels en daagt ze uit maar als we wandelen is ze zo anders. Zo trouw en zie ik haar genieten van alles om haar heen en onze echt samen zijn. Moeilijk uit te leggen maar goed gevoel in ieder geval.
Heb bericht van dierenarts gehad en Puck gaat voorlopig niet mee hardlopen . Ook niet opbouwen. Had zelf ook twijfel maar hij stuurde een bijlage mee met precies uitleg waarom niet. (telt voor pups) maar in geval van Puck is het helemaal niet verstandig. Eerst afwachten hoe haar achterhand is als ze volgroeid is. Is op dit moment nog heel stijf en links achter nog wiebelig met rennen of na lange wandeling.Doordat ze op dit moment snel aankomt in gewicht en soms zelf te snel is het ook niet verstandig betreft heupen.
Ik ga dus veilig water zoeken en probeer of Puck durft te zwemmen. Goed voor haar spieren en geen last van gewicht. Eerst afwachten of ze durft ivm waterangst.
Heb twee LabradorxStabij kruisingen in de straat en hebben beide kort haar. Qua koppie lijkt ze er wel op. Misschien toch wat Golden er in? Die slag heeft Ayleen ook...
_Leonie schreef:Heb twee LabradorxStabij kruisingen in de straat en hebben beide kort haar. Qua koppie lijkt ze er wel op. Misschien toch wat Golden er in? Die slag heeft Ayleen ook...
Leuk!! En hoe groot zijn die kruisings? ben steeds zo bang dat Puck klein blijft Hoop dat ze nog stukkie groter gaat worden in elk geval
_Leonie schreef:Heb twee LabradorxStabij kruisingen in de straat en hebben beide kort haar. Qua koppie lijkt ze er wel op. Misschien toch wat Golden er in? Die slag heeft Ayleen ook...
Is heel verschillend. Hier in Friesland kom ik die kruising heel vaak tegen. Je hebt ook verschillende typen vacht binnen 1 nest bij die kruising. Maar het kan ook dat de stabij niet een echte stabij is, maar een wetterhoun kruising. Heel veel stamboomloze stabijs hebben een krulvacht dan zit stiekem wetter in.
Ik denk helemaal niet dat Puck klein blijft. Moet je zien hoe snel ze groeit!
Ze is al 14 kg en een volwassen stabijteef valt helemaal niet uit de toon als ze rond de 18-20kg weegt.
Ashley(Border Collie), Scott(Border Collie x Schotse Herder) en Jessie(x Heidewachtel)
Leuk!! En hoe groot zijn die kruisings? ben steeds zo bang dat Puck klein blijft Hoop dat ze nog stukkie groter gaat worden in elk geval
Die zijn niet zo groot. Ik zou ze perfect vinden qua maat - maar zijn wel stukje kleiner dan een Labrador.
Ik ben puck haar leeftijd even kwijt,maar ze is gok ik zo'n 5/6 maanden?
Als ze niet echt pijn heeft en alleen wat slungelig en stijf is zou ik me nog niet te veel zorgen maken er zijn meer jonge honden waar het gewoon weer bij weg trekt.Wel zou ik oppassen met overbewegen en idd dat ze niet te dik word.Ik vind ze er leuk uit zien hoor,grappige hondje.
Dierenarts let op haar achterhand(ontwikkeling) Heupen valt niet zo iets aan op..Het is dat ze slungelig met dr linker achterpoot loopt. Ze is best behoorlijk gespierd aan achterkant.
Zoals ik al schreef ...heb eerst overleg gehad wat mag en wat niet. Besloten eerste jaar erg rustig doen. En ook erg haar gewicht in gaten houden . Ze moet niet te zwaar worden. Twee weken terug was het zo als Puck op grond lag dan zag je ook een vetribbel liggen..hahahaha babyvet Puck is nu 5.5 maanden. En eerst gaan we kijken hoe ze het doet als ze echt volgroeid is..dus ook haar botten enz.
Ook mag ze niet touwtrek spel doen..springen en dat soort dingen.
johanna68 schreef:iemand een idee hoe het werkt met een huisdieren verzekering? Zou ik dat nog kunnen afsluiten voor Puck ? aangezien haar medisch verleden enz?
Alles waar ze al voor behandeld is geweest wordt uitgesloten. Ik zou t dus niet doen.
johanna68 schreef:iemand een idee hoe het werkt met een huisdieren verzekering? Zou ik dat nog kunnen afsluiten voor Puck ? aangezien haar medisch verleden enz?
Alles waar ze al voor behandeld is geweest wordt uitgesloten. Ik zou t dus niet doen.
Lijkt me in dit geval inderdaad nogal zinloos.
Ik zou kijken wat normaal gesproken de premie zou zijn geweest en dat geld apart leggen.
Als er dan wat is heb je in ieder geval iets.
En/of misschien een leuke spaarpot want ze gaat verder natuurlijk heel lang mee zonder problemen
ik bedoel ook niet om kosten te verhalen die al zijn geweest hoor.. Gewoon in toekomst...maar aangezien puck blijvende letsel heeft..vraag ik me af of het wel kan
johanna68 schreef:ik bedoel ook niet om kosten te verhalen die al zijn geweest hoor.. Gewoon in toekomst...maar aangezien puck blijvende letsel heeft..vraag ik me af of het wel kan
Gaat ook niet om kosten uit t verleden te verhalen. Juist om de toekomst. Alles dat eventueel voort kan komen uit problemen die ze nu (voor de verzekering) heeft gehad wordt niet vergoed.