Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Teckel dood gebeten in Oirschot ('t Laar)

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Re: Teckel dood gebeten in Oirschot ('t Laar)

Ongelezen bericht door smoekie »

pepim schreef:je kunt goed treiteren, maar ik ben daar helaas niet gevoelig voor ... jammer hè

nog steeds niet lapie doen :slaap: :smile:

Ik ga wel nu, als jij gaat, ga ik ook :smile:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door smoekie op 05 nov 2009 01:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

smoekie schreef:

JIj hebt het nu over de kont, ik kan me zo voorstellen dat mocht er zoiets gebeuren en je kan nog zo goed nadenken dat je kunt bepalen dat je het kind voor zijn billen wil schoppen je allang en breed de tijd hebt om je hond weg te trekken en dat een schop tegen de billen (zoals jij zegt) of de nieren (ongecontroleerd zoals ik zeg) overbodig zou zijn.
ik woon hier naast een basisschool
waar over de dag veel kinderen lopen
en ik heb nog nooit een kind meegemaakt dat na 1 waarschuwing al niet stopte (op 1 na dan)
en nee ik ga niet steeds overal weglopen als er een kind komt wat niet wil luisteren

ik heb al ooit een kind flink bij zn arm gepakt (zal best blauw zijn geworden)
omdat ik liep met de collie van mn zus
manneke van een jaar of 8 liep met me mee en zoals ik dacht de hond aaiend
opeens begon bobbie steeds naar achter naar het manneke te happen
en ik kijk goed wat het jochie aan het doen was
bleek ie zn haaren rond zn vinger hebben gedraaid en met opzet aan de haren aan het trekken
ik vraag het manneke te stoppen en hij zegt dat het toch maar een hond is en gaat door en zelfs nog harder
ik heb het manneke aan zn arm gepakt en goed de waarheid verteld
de pa van het manneke kwam aangestormd boos op mij
maar toen ik vertelde waarom, kreeg ie een draai om zn oren van pa erbij
en moest hij zn excuus aanbieden
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Over kinderen en honden gesproken, ik vind dat daar op school wel wat aandacht aan mag gegeven worden.
Gewoon les geven in het omgaan met dieren er zijn zoveel kinderen die geen huisdier hebben en als ik zie hoe sommige kinderen echt debiel reageren op mijn honden :denken:
Ik kwam laatst een site tegen die ik mijn zoon ook heb laten lezen.
http://www.kinderenendieren.nl/honddominantehond2le.htm" onclick="window.open(this.href);return false; ik vond dat zelf ook erg leerzaam.

Ik ga dat voorleggen aan de leraar van mijn zoon.
smoekie
Zeer actief

pammetje schreef:
smoekie schreef: JIj hebt het nu over de kont, ik kan me zo voorstellen dat mocht er zoiets gebeuren en je kan nog zo goed nadenken dat je kunt bepalen dat je het kind voor zijn billen wil schoppen je allang en breed de tijd hebt om je hond weg te trekken en dat een schop tegen de billen (zoals jij zegt) of de nieren (ongecontroleerd zoals ik zeg) overbodig zou zijn.
ik woon hier naast een basisschool
waar over de dag veel kinderen lopen
en ik heb nog nooit een kind meegemaakt dat na 1 waarschuwing al niet stopte (op 1 na dan)
en nee ik ga niet steeds overal weglopen als er een kind komt wat niet wil luisteren

ik heb al ooit een kind flink bij zn arm gepakt (zal best blauw zijn geworden)
omdat ik liep met de collie van mn zus
manneke van een jaar of 8 liep met me mee en zoals ik dacht de hond aaiend
opeens begon bobbie steeds naar achter naar het manneke te happen
en ik kijk goed wat het jochie aan het doen was
bleek ie zn haaren rond zn vinger hebben gedraaid en met opzet aan de haren aan het trekken
ik vraag het manneke te stoppen en hij zegt dat het toch maar een hond is en gaat door en zelfs nog harder
ik heb het manneke aan zn arm gepakt en goed de waarheid verteld
de pa van het manneke kwam aangestormd boos op mij
maar toen ik vertelde waarom, kreeg ie een draai om zn oren van pa erbij
en moest hij zn excuus aanbieden
Ik snap gewoon niet dat men een kind een trap zou geven om ervoor te zorgen dat de hond niet zou “grijpen” en of dat nou “voor de billen” is of niet doet er mijn inziens niet toe :19:

Tis iets anders vind ik als een kind bewust je hond pijn doet. Dan zou ik zo’n kind ook goed beet pakken en boos zijn, maar dan nog zou ik een kind geen trap geven. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om het kind van een ander te slaan of nog erger te schoppen.

Zou ik datgene hebben gedaan wat jij hierboven verteld of zou 1 van mijn kinderen iets dergelijks doen zou ik ook een draai om mijn oren hebben gehad van mijn vader en zij zouden van mij gegarandeerd een draai om de oren hebben gehad. Maar gelukkig is dat niet nodig omdat zij opgevoed zijn bij andere honden weg te blijven.

Edit:
Martijn schreef:Oh, smoekie. Wat ben jij een creatuur zeg.
Goh wat zijn er toch ook veel lieve mensen op het forum zeg :smile:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

smoekie schreef:
Als ik het puur op mezelf (lees kinderen) betrek, denk ik dat er nog weinig te zien valt :19: Waarmee ik dus bedoel dat je dan het verkeerde kind het maatje 43 hebt gegeven.
ja wat zien, ga je dan slaan ofzo...? Moet je vooral doen waar de hondjes bij zijn :ok: Lijkt me enorm verstandig :blauwoog: En nee ik hoef niet te hitsen en ik zal het ten alle tijde proberen te voorkomen, maar ook hier telt een gewaarschuwd mens voor 2.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
smoekie
Zeer actief

Rhiannon schreef:Over kinderen en honden gesproken, ik vind dat daar op school wel wat aandacht aan mag gegeven worden.
Gewoon les geven in het omgaan met dieren er zijn zoveel kinderen die geen huisdier hebben en als ik zie hoe sommige kinderen echt debiel reageren op mijn honden :denken:
Ik kwam laatst een site tegen die ik mijn zoon ook heb laten lezen.
http://www.kinderenendieren.nl/honddominantehond2le.htm" onclick="window.open(this.href);return false; ik vond dat zelf ook erg leerzaam.

Ik ga dat voorleggen aan de leraar van mijn zoon.
Mooie site :ok:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

smoekie schreef:

Denk het niet. Ik kan met niet voorstellen dat met alles wat ik met mijn ouders of wie dan ook heb meegemaakt zij ooit maar eens de gedachte zouden hebben gehad om een kind een maatje 43 te geven. Hop de honden bij de riem beet pakken, tik op de snuit en weg wezen. Geen enkele reden kan ik noemen dat jij andermans kind een trap waar dan ook zou moeten geven.

In alle noodzaak geef je je eigen hond een trap tegen zijn kop/snuit. Maar geen kind. Jij bent en blijft verantwoordelijk. Tenminste, dat is wat ik te pas en onpas steeds lees, of is dat alleen maar als het anderen betreft tot het jezelf betreft :19:

Als ik ergens loop en er wil een kind ondanks mijn waarschuwingen het niet te doen (nell is niet zo'n kinderliefhebber) mijn hond toch aaien en ik zie dat zij uit wil halen krijgt zij en NIET het kind een klap op de kop of waar dan ook. Maak er aub geen omgekeerde wereld van zeg.
tuurlijk dat werkt als je 2 honden vast hebt... jij hebt er duidelijk verstand van Smoek! :ok: Maar nee hoor, ik doe het op mijn manier als jij je kind niet op leert te voeden door te luisteren als iemand waarschuwt iets niet te doen.
Overigens mag jij proberen mijn hond te slaan, dan hangt hij in jou. Hij kan niet fysiek gecorrigeerd worden nl.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

smoekie schreef:
malinois schreef:
pepim schreef:
Je leest het verkeerd volgens mij. Mal zou alleen in uiterste nood, juist om het kind te beschermen een schop geven. Dus als ze absoluut geen andere uitweg zag, nadat ze zich in allerlei bochten gewrongen had. En ook al ben ik er absoluut geen voorstander van, maar dat lijkt me dan nog altijd beter als we dan een rampscenario voor ons zien, dan dat haar hond het kind grijpt omdat ie getriggerd wordt.
Over verantwoordelijke ouders gesproken. :roll:
precies dat bedoel ik ook, aangezien ik met 2 honden in mn handen sta en dus mijn handen niet kan gebruiken. Maar da's lastig te begrijpen voor Smoek hoor...
Tja als het zo vaak zou gebeuren dan zou ik er toch inmiddels rijkelijk ervaring in moeten hebben maar ja, niet dus... nog niet hoeven doen, tot nu toe zijn mijn waarschuwingen (waarvan de laatste een flinke brul) ruim voldoende, maar indien nodig doe ik het dus wel.
Dan trap je je hedder een eind weg en niet het kind, en als je dat niet aankan moet je niet met 2 honden tegelijk gaan wandelen want dan ben je ze niet de baas en ben jij geen verantwoordelijke baas. Want als verantwoordelijke baas hoor je ten alle tijde te zorgen dat jouw honden geen andere kunnen grijpen en al helemaal geen kinderen, laat staan dat je die (niet luisterende) kinderen nog een maatje 43 zou geven ook :piew:
Ik trap mijn honden niet weg, en ik maak wel zelf uit wie ik meeneem en wanneer ik iemand weg schop. Als je het daar niet mee eens bent moet je je kinderen opvoeden en/of aangifte doen. Mogelijkheden te over...
Ik gebruik dus mijn maatje 43 wel.

Schijnbaar komt het bij jou regelmatig voor dat je er zo over doordramt, maar ja het is weer een mogelijkheid om te rellen he smoek, want dat is de enige reden dat je hier op het forum zit.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

smoekie schreef:
pepim schreef:Ik heb mijn kinderen altijd geleerd, dat ze nooit zomaar op een hond mogen afstormen en ook uitgelegd waarom. Zij hebben dit ook nooit gedaan. Ik vind, dat je daar als ouder ook je verantwoordelijkheid voor moet nemen, want het is wel makkelijk om alles op de hondenbaas af te schuiven of niet dan?
Heb je ook gelijk in, en tot nog toe is dat ook nooit gebeurt en heb ik het nog steeds goed gedaan, maar op het moment dat zij dat "even" zouden vergeten moeten ZIJ dat dan met een trap bekopen? :scratch: wil jou tegen die tijd dan nog wel eens zien of je dan nog steeds zo zou reageren. Aangezien jouw kinderen die leeftijd gepasseerd zijn denk ik niet dat jij daar realistisch antwoord op kan geven, maar ik als ik het op mezelf en kids betrek wel aangezien zij daar die leeftijd wel voor hebben (niet altijd luisteren naar wat ze verteld -geleerd is) :19:
dan moet je ze niet alleen op straat sturen als je denkt dat ze het even vergeten.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

pammetje schreef:beter ik dan een boete voor dat kind schoppen dan dat mn hondje de ellende krijgt dat ze van de angst gehapt heeft en dan in beslag genomen wordt
juustem... en met schoppen bedoel ik niet dat ik iemand dwars door midden schop.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

pammetje schreef:nou en als die van mij thuis komt dat ie een schop heeft gehad onder zn reet
omdat ie niet wilde luisteren
omdat iemand al 3 keer gevraagd had zn hond niet te aaien omdat ie zo bang was
had ze van mij een schop onder dr reet bij gehad
dat had ik ook gekregen, dat weet ik zeker.... :N:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

smoekie schreef:mag jij blij zijn dat die van jou van mij die trap niet heeft gehad omdat ik die al aan mijn hond heb gegeven, dat scheelt weer een maatje 43 :ugh:

gebeurt zoiets thuis als Nell een bot heeft of wat dan ook vind ik het anders, maar jij als vreemde zijnde hoeft mijn kind toch echt geen trap te verkopen hoor, dan zorg je maar dat je je hond bij het kind weg haalt ipv de verantwoording bij het kind neer te leggen :scratch:

en verder vind ik het wel best, trap ze lekker in de nieren weet ik veel wat zal mij een worst zijn zolang het mijn kind niet is :ok:
als jij je kind leert dat ie weg moet blijven van andere honden als men dat vraagt, is er niks aan de hand...
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

malinois schreef:
smoekie schreef:
Als ik het puur op mezelf (lees kinderen) betrek, denk ik dat er nog weinig te zien valt :19: Waarmee ik dus bedoel dat je dan het verkeerde kind het maatje 43 hebt gegeven.
ja wat zien, ga je dan slaan ofzo...? Moet je vooral doen waar de hondjes bij zijn :ok: Lijkt me enorm verstandig :blauwoog: En nee ik hoef niet te hitsen en ik zal het ten alle tijde proberen te voorkomen, maar ook hier telt een gewaarschuwd mens voor 2.
Dat denk ik wel ja. Niemand die zijn vingers (voeten) op welke wijze dan ook hoeft te branden aan mijn kinderen hoor. JIj zorgt er maar voor dat je je "gevaarlijke" honden bij ze weghoud.
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Het wordt wel een topic, van als'en en en'en hé :)

Ik durf te wedden, dat als er zoiets gebeurd het gros van de toetsenbord helden en heldinen gewoon aan de spreekwoordelijk wal staat te kijken, en of gauw de benen neemt ;)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

smoekie schreef:
pammetje schreef:
smoekie schreef:
en verder vind ik het wel best, trap ze lekker in de nieren weet ik veel wat zal mij een worst zijn zolang het mijn kind niet is :ok:
ooooooo jij bent dus zo 1
jouw kinderen zijn veel belangrijker dan alle andere kinderen op de wereld
:neenee: :neenee:

ja inderdaad dat heb je zomaar goed, en voor de goede orde bepaalde dingen horen gewoon niet.zou je een dergelijk iets uithalen bij het buurjongetje van even verderop lig ik er denk ik niet echt wakker van, maar zou die van mij thuiskomen dat hij of zij een trap in de nieren of wat dan ook heeft gehad van jou of wie dan ook wordt het een heel ander verhaal.

En doe je nu niet roomser als de paus voor want dat geld voor iedereen. Iemand die het kind van de buren aanrand of wat dan ook is een smeerpijp, tot diegene je eigen kind beetpakt dus kom zeg. Kom aub niet met die dood doeners aan. Siert je namelijk niet.
ow nu is het al een trap in de nieren... piew het wordt met de minuut sterker je verhaal
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

smoekie schreef:[Ik snap gewoon niet dat men een kind een trap zou geven om ervoor te zorgen dat de hond niet zou “grijpen” en of dat nou “voor de billen” is of niet doet er mijn inziens niet toe :19:

Tis iets anders vind ik als een kind bewust je hond pijn doet.
Trappen, in de nieren schoppen... poepoe... waar woon jij zeg?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

smoekie schreef:
malinois schreef:
smoekie schreef:
Dat denk ik wel ja. Niemand die zijn vingers (voeten) op welke wijze dan ook hoeft te branden aan mijn kinderen hoor. JIj zorgt er maar voor dat je je "gevaarlijke" honden bij ze weghoud.
tja moet je niet klagen dat er 2 'gevaarlijke' honden in jouw hangen omdat iemand hun baasje aanvalt... Want ik kan je garanderen dat je dan toch kiest voor die hollewipper...
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

malinois schreef:
smoekie schreef:
malinois schreef: precies dat bedoel ik ook, aangezien ik met 2 honden in mn handen sta en dus mijn handen niet kan gebruiken. Maar da's lastig te begrijpen voor Smoek hoor...
Tja als het zo vaak zou gebeuren dan zou ik er toch inmiddels rijkelijk ervaring in moeten hebben maar ja, niet dus... nog niet hoeven doen, tot nu toe zijn mijn waarschuwingen (waarvan de laatste een flinke brul) ruim voldoende, maar indien nodig doe ik het dus wel.
Dan trap je je hedder een eind weg en niet het kind, en als je dat niet aankan moet je niet met 2 honden tegelijk gaan wandelen want dan ben je ze niet de baas en ben jij geen verantwoordelijke baas. Want als verantwoordelijke baas hoor je ten alle tijde te zorgen dat jouw honden geen andere kunnen grijpen en al helemaal geen kinderen, laat staan dat je die (niet luisterende) kinderen nog een maatje 43 zou geven ook :piew:
Ik trap mijn honden niet weg, en ik maak wel zelf uit wie ik meeneem en wanneer ik iemand weg schop. Als je het daar niet mee eens bent moet je je kinderen opvoeden en/of aangifte doen. Mogelijkheden te over...
Ik gebruik dus mijn maatje 43 wel.

Schijnbaar komt het bij jou regelmatig voor dat je er zo over doordramt, maar ja het is weer een mogelijkheid om te rellen he smoek, want dat is de enige reden dat je hier op het forum zit.
Ik heb mijn kinderen wel dusdanig opgevoed dat ik daar niet bang voor hoef te zijn, maar daarom kan ik me nog wel degelijk voorstellen dat zouden mijn kinderen wel andere honden aaien zonder toestemming van de baas diezelfde baas toch echt niet om bovengenoemde reden mijn kind een maatje 43 zou hoeven te geven hoor. Trouwens een mogelijkheid om te rellen :smile: Ben het weekend even afwezig geweest en had genoeg voer van andere "reldellen" om die opmerking maar naast me neer te leggen. De pot verwijt de ketel zeg :smile:
malinois schreef:
smoekie schreef:
pepim schreef:Ik heb mijn kinderen altijd geleerd, dat ze nooit zomaar op een hond mogen afstormen en ook uitgelegd waarom. Zij hebben dit ook nooit gedaan. Ik vind, dat je daar als ouder ook je verantwoordelijkheid voor moet nemen, want het is wel makkelijk om alles op de hondenbaas af te schuiven of niet dan?
Heb je ook gelijk in, en tot nog toe is dat ook nooit gebeurt en heb ik het nog steeds goed gedaan, maar op het moment dat zij dat "even" zouden vergeten moeten ZIJ dat dan met een trap bekopen? :scratch: wil jou tegen die tijd dan nog wel eens zien of je dan nog steeds zo zou reageren. Aangezien jouw kinderen die leeftijd gepasseerd zijn denk ik niet dat jij daar realistisch antwoord op kan geven, maar ik als ik het op mezelf en kids betrek wel aangezien zij daar die leeftijd wel voor hebben (niet altijd luisteren naar wat ze verteld -geleerd is) :19:
dan moet je ze niet alleen op straat sturen als je denkt dat ze het even vergeten.
Tuurlijk Mal :ok: Jij kunt ook zo heerlijk realistisch reageren he. Dit is nou een typische “malopmerking”
malinois schreef:
pammetje schreef:beter ik dan een boete voor dat kind schoppen dan dat mn hondje de ellende krijgt dat ze van de angst gehapt heeft en dan in beslag genomen wordt
juustem... en met schoppen bedoel ik niet dat ik iemand dwars door midden schop.
Nee dat zou er dan ook nog eens bij moeten komen zeg. Goh nu ik het zo lees ben jij ook wel hartstikke aardig he dat je ze nog net niet “dwars door midden” schopt :N:
malinois schreef:
smoekie schreef: en verder vind ik het wel best, trap ze lekker in de nieren weet ik veel wat zal mij een worst zijn zolang het mijn kind niet is :ok:
als jij je kind leert dat ie weg moet blijven van andere honden als men dat vraagt, is er niks aan de hand...
Zoals je hebt kunnen lezen heb ik ze dat wel geleerd en luisteren ze daar ook naar, maar er zijn nog steeds meer dan genoeg kinderen die dat niet van huis uit hebben meegekregen en of daar gewoon schijt aan hebben dat jij ze daarom mijn inziens niet van een 43er hoeft te voorzien. Dat jij (en andere) dat wel doen prima, maar dat kan je nog eens duur komen te staan als je dat bij het "verkeerde" kind doet. :19:
malinois schreef:
smoekie schreef:[Ik snap gewoon niet dat men een kind een trap zou geven om ervoor te zorgen dat de hond niet zou “grijpen” en of dat nou “voor de billen” is of niet doet er mijn inziens niet toe :19:

Tis iets anders vind ik als een kind bewust je hond pijn doet.
Trappen, in de nieren schoppen... poepoe... waar woon jij zeg?
Trappen = schoppen en nieren zitten toch errug dicht bij die "billen" hoor. Knappe kop dat jij dan uit "reactie" ook nog eens de tijd zou nemen om te "richten" op de billetjes :smile:

Edit:
malinois schreef:
smoekie schreef:
malinois schreef:ja wat zien, ga je dan slaan ofzo...? Moet je vooral doen waar de hondjes bij zijn :ok: Lijkt me enorm verstandig :blauwoog: En nee ik hoef niet te hitsen en ik zal het ten alle tijde proberen te voorkomen, maar ook hier telt een gewaarschuwd mens voor 2.
tja moet je niet klagen dat er 2 'gevaarlijke' honden in jouw hangen omdat iemand hun baasje aanvalt... Want ik kan je garanderen dat je dan toch kiest voor die hollewipper...
och :19: kleine bijkomstigheid
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

smoekie schreef:
Maryanne schreef:
en ik zie dat zij uit wil halen krijgt zij en NIET het kind een klap op de kop of waar dan ook
Weer te zot voor woorden smoek. :neenee:
Mag jij vinden hoor Maryanne, maar als mij dat zou gebeuren trek ik toch echt mijn hond terug of krijgt zij van mij een klap/trap ipv het kind.

Dat jij het anders zou doen moet jij weten, is jouw reactie niet de mijne kan ik je wel verzekeren.
Dat weet ik wel zeker Smoek. Never nooit niet dat ik één van mijn honden ga trappen of slaan omdat die geen zin heeft in een opdringerig onopgevoed kind. Ouders hebben ook hun eigen verantwoordelijkheden. Die heb ik ook genomen voor mijn drie kinderen die met honden zijn opgegroeid en daardoor er vrij genoeg mee waren om op andere honden af te willen lopen. Maar ik nam mijn verantwoordelijkheid en dus verwacht ik dat van andere ouders ook mbt mijn honden c.q. andermans honden,zelfs van jou smoek :mrgreen:
smoekie
Zeer actief

Maryanne schreef:
smoekie schreef:Mag jij vinden hoor Maryanne, maar als mij dat zou gebeuren trek ik toch echt mijn hond terug of krijgt zij van mij een klap/trap ipv het kind.

Dat jij het anders zou doen moet jij weten, is jouw reactie niet de mijne kan ik je wel verzekeren.
Dat weet ik wel zeker Smoek. Never nooit niet dat ik één van mijn honden ga trappen of slaan omdat die geen zin heeft in een opdringerig onopgevoed kind. Ouders hebben ook hun eigen verantwoordelijkheden. Die heb ik ook genomen voor mijn drie kinderen die met honden zijn opgegroeid en daardoor er vrij genoeg mee waren om op andere honden af te willen lopen. Maar ik nam mijn verantwoordelijkheid en dus verwacht ik dat van andere ouders ook mbt mijn honden c.q. andermans honden,zelfs van jou smoek :mrgreen:
Oh dat mag hoor :mrgreen: Die van mij komen niet ongevraagd aan andere honden :F:
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Dan zijn we eruit Smoek :ok:
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

smoekie schreef: In alle noodzaak geef je je eigen hond een trap tegen zijn kop/snuit. Maar geen kind. Jij bent en blijft verantwoordelijk. Tenminste, dat is wat ik te pas en onpas steeds lees, of is dat alleen maar als het anderen betreft tot het jezelf betreft :19:

Als ik ergens loop en er wil een kind ondanks mijn waarschuwingen het niet te doen (nell is niet zo'n kinderliefhebber) mijn hond toch aaien en ik zie dat zij uit wil halen krijgt zij en NIET het kind een klap op de kop of waar dan ook. Maak er aub geen omgekeerde wereld van zeg.
:denken: Sorry maar deze post doet me toch echt twijfelen aan je honden kennis. Wat denk je nou zelf dat je je hond leert door hem vooral een harde schop te gaan geven als een kind hem naderd.......... Zal de volgende keer vast beter gaan :ok: Moet je vooral doen als je wilt dat je hond kinderen gaat verslinden. Die hond heeft al spanning (naderende kinderen waar ie kennelijk niet blij van wordt) dan ga jij als baas ineens gek doen... nog meer spanning en dan geef je m ook nog eens een schop voor zn harses :mep: Die leert dan heel goed dat kinderen pijn betekenen en een rare baas zo creeer je eerder een hond die de volgende keer zelf initiatief toont. Dan kun je toch beter dat kind aan pakken. Ik denk niet dat het ooit nodig is om een kind te schoppen die weten meestal wel dat het menus is....
Maar zoals eerder gezecht ik zou blij zijn dat mijn kind een trap kreeg ipv een beet! Ik denk trouwens dat je niet eens snel genoeg bent om je hond optijd te corrigeren dan is t kwaad al geschied.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

malinois schreef:
smoekie schreef:Dan trap je je hedder een eind weg en niet het kind, en als je dat niet aankan moet je niet met 2 honden tegelijk gaan wandelen want dan ben je ze niet de baas en ben jij geen verantwoordelijke baas.
Nou, inderdaad zeg! Je eigen honden wegtrappen omdat er onopgevoede blagen op straat lopen zonder verantwoordelijke ouders?
No way! Ik ben niet trapperig ingesteld, maar al helemààl niet naar mijn eigen honden die niets verkeerd doen. En ik loop wèl met 2 grote honden tegelijk, want ik kan ze wel de baas. Alleen heb ik meestal daardoor wel beide handen vol (met een lijn). Ja, dat wel. Maar ik heb ook nog benen en voeten dan voor opdringerige, onopgevoedde koters. Helaas wel slechts maat 36.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Marion. schreef:
malinois schreef:
smoekie schreef:Dan trap je je hedder een eind weg en niet het kind, en als je dat niet aankan moet je niet met 2 honden tegelijk gaan wandelen want dan ben je ze niet de baas en ben jij geen verantwoordelijke baas.
Nou, inderdaad zeg! Je eigen honden wegtrappen omdat er onopgevoede blagen op straat lopen zonder verantwoordelijke ouders?
No way! Ik ben niet trapperig ingesteld, maar al helemààl niet naar mijn eigen honden die niets verkeerd doen. En ik loop wèl met 2 grote honden tegelijk, want ik kan ze wel de baas. Alleen heb ik meestal daardoor wel beide handen vol (met een lijn). Ja, dat wel. Maar ik heb ook nog benen en voeten dan voor opdringerige, onopgevoedde koters. Helaas wel slechts maat 36.
Iik heb daar geen schoenen voor nodig. Mijn stem zegt dan al meer dan genoeg dat ze het niet in hun hoofd moeten halen Tirsa te aaien als ik dat niet wil. Gelukkig is dat nog nooit gebeurd, want Tirsa vindt kinderen veels te leuk.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Hoe vaak komt het nou voor dat je kinderen weg moet trappen bij je hond? :denken: Ik wil geen onbekende kinderen bij mijn honden, maar heb nog nooit hoeven trappen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Hoe is het met vriendin en man Neeltje?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:Hoe vaak komt het nou voor dat je kinderen weg moet trappen bij je hond? :denken: Ik wil geen onbekende kinderen bij mijn honden, maar heb nog nooit hoeven trappen.
Ik ook niet zoals ik al diverse malen schreef maar mocht het nodig zijn dan doe ik dat dus ipv het risico lopen dat ze gebeten worden... En daarvoor worden ze al minimaal 2 x gewaarschuwd.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
malinois schreef:
je mag mn schoenen wel ff lenen :F:
Afbeelding
snuffel11
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door snuffel11 »

Kind schoppen, hond schoppen....?

Ik waarschuw gewoon en gaat het kind door dan draai ik me om en loop weg....Simpel toch :19:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Lydia schreef:Kind schoppen, hond schoppen....?

Ik waarschuw gewoon en gaat het kind door dan draai ik me om en loop weg....Simpel toch :19:
zo simpel zijn kinderen niet, die blijven dan achter de hond aanplukken. Daarnaast ga ik echt niet km om lopen voor een kind wat niet wil luisteren...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”