Moon schreef:Hoe is het gegaan (gisterenavond) en merk je al iets van de pijnstillers?
Gisterenavond is redelijk gegaan. Hij heeft het wel min of meer naar zijn zin en begroet mensen blij, maar allemaal te mat voor Moos zijn doen. Moos was vroeger van de permanente ongedwongen pretbek, en die heeft hij nu heel vaak niet meer. Gisteren dus ook niet. Hij geniet wel een beetje, maar zoals wij doen met 38.5 graad koorts bij wijze van spreken. Het is het gewoon niet helemaal, of nou ja, eerder helemaal niet....
Vannacht ben ik vanaf 5 uur met hem in de weer geweest. Smakken, smakken, onrustig. Hij wilde op het balkon, maar toch maar niet, toch maar wel, toch maar niet.
Ik heb hem toen een koekje gegeven, soms is hij misselijk van een lege maag, maar dat kwam er net zo hard weer uit.
Ik weer naar bed met de hondjes, maar Moos kon haast niet gaan liggen van ellende. Dus maar naar buiten, rondje gelopen, maar niks spugen of diaree.
Maar weer naar bed dus, maar dat was nog steeds geen doen want elke keer als hij ging liggen schoot hij weer omhoog. Uiteindelijk is hij languit op zijn rug in het midden van het bed gaan liggen (hele aparte positie lag hij, waarbij ik hem met een arm moest ondersteuen omdat hij anders omrolde) en toen leek het redelijk te gaan. Ik heb hem rond 6:30 zijn rimadyl voor die dag maar alvast gegeven, en toen is hij eindelijk weer in slaap gevallen.
Wat dat nou was? Buikpijn of iets. zenuwpijn die hem laat smakken, ik weet het niet. Hij heeft gisteren aan het einde van de ochtend eenmalig diaree gehad, maar dat was daarna ook weer over.
Maag- en darmklachten horen overigens ook bij mitochondriale ziektes.
Vanochtend was hij nog steeds wat suffig, maar Linda en Bram en Yvette, Jeroen, Sita en Taro kwamen later op de dag wandelen en daar fleurde hij enorm van op.
Hij heeft echt een topmiddag gehad; ook gerend door het zand (waar hij dan wel soms struikelt, maar dat maakt hem dan niks uit), echt weer een ouderwetste pretbek. Hij is dan wel sneller moe dan vroeger, blijft braaf in zijn wagentje zitten en ging er ook ongeveer in liggen slapen in een restaurantje later. Maar hij heeft echt genoten! En na al die nare dagen van de laatste tijd ben ik daar wel heel blij mee!
Of dat door de rimadyl komt is nog even afwachten, want dit soort dagen heeft hij sowieso wel vaker natuurlijk, en hij is nu in een coma gestort.
Na gisterenavond zat ik er echt eventjes doorheen. "dit kan zo niet meer" spookte al een beetje door mijn hoofd...
Maar deze goede middag pakt niemand hem (ons) meer af