Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Excuse

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Hanarts
Vaste gebruiker

Excuses

Ongelezen bericht door Hanarts »

:cheer: Hello, met mijn dierenarts heb ik eens een gesprek gehad over het hoe en waarom Ziggy helemaal opgewonden wordt als Bailey pijn heeft of jankt! Als we niet uitkijken grijpt ie hem ook nog!!!! Omgekeerd is dit niet het geval.
Volgens hem komt dit omdat in de natuur de zwakkere dieren ook niet overleven en dit waarschijnlijk de reaktie van Ziggy hier op is! Vreemd (en ik vind het helemaal niet leuk!)
Momenteel is hier alles weer peace en vree! (na een flinke vechtpartij om een stukje hondenkoek in de mand!!!!!)
Groetjes. Hanny :smile2:
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Bailey schreef:
Dus wat denken jullie,zouden andere honden het weten,dat Bailey in hun ogen zwak is?
Ik denk het wel . Een van de eerste honden waar Zoë naar hapte was een herder met ernstig AD . Wist nog niet van haar probleem met teven af , dus dat kan het ook geweest zijn . Maar hier in de buurt loopt een intakte reu rond waar ze normaal gesproken goed mee overweg kan . Maar deze loopt kreupel , en Zoë snauwt hem weg als hij komt snuffelen .

Het merkwaardige is , Zoë heeft zelf ook een tijd kreupel gelopen , de laatste maanden gaat het gelukkig weer goed . Het heeft haar niet milder gemaakt .
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Tja, mij bevreemd het dus dat een fysiek zwakkere hond wordt gegrepen. Want Tagor (oudste en dominatste) zal juist honden die fysiek zwakker zijn niet snel opzoeken. In tegendeel hij negeert ze. Net als kleine honden, die negeert ie ook. Ookal hebben ze nog zo'n grote bek. Pas als ze hem voor de voeten gaan lopen, gaat ie mopperen. Eerder niet.
Tagor valt ook eigenlijk alleen maar uit naar andere dominante reuen die niet onder de indruk zijn van zijn 'gepraal' (groot maken, staart hoog dragen, etc.).
Een fysiek zwakkere hond ziet hij niet als een bedreiging.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Hier thuis merk ik het wel. Als Nika een slechte dag heeft, moet ik Marouck goed in de gaten houden. Als Nika zich dan bv. verstapt of gewoon heel stijf rondloopt heeft Marouck de neiging haar te grijpen, heel vervelend.
Gelukkig heeft Nika weinig slechte dagen en is het over het algemeen gewoon rustig tussen die twee
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

mijn oudste basenji was met 6 maanden aangevallen door een duitse herder, de reactie van de man was "o dat i szeker een teefje want de mijn heeft een hekel aan teefjes"oke een verklaring noem ik dat geen excuus, hou je hond dan aan de lijn of wat dan ook. Sindsdien heeft mijn hond het dus niet op vreemde herders, als ze ze eenmaal kent gaat het goed en als ze losloopt ook aan de lijn niet maar valt ze dan uit dan corrigeer ik haar wel, het is geen excuus absoluut niet maar wel een verklaring.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”