Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fietsen met Bullmastiff. Verstandig?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Arko04
Vaste gebruiker

Fietsen met Bullmastiff. Verstandig?

Ongelezen bericht door Arko04 »

Hallo,

Met mijn vorige honden heb ik altijd veel gefietst. Nu ben ik van plan om dit met mijn bullmastiff (die ik nu zo'n 2 weken heb), weer te gaan doen.
Ik heb zojuist even een proefrondje met hem gemaakt, en hij vindt het iig harstikke leuk. :cheer:
Nu besef ik me natuurlijk dat een Duitse Herder, in allerlei opzichten, een hele andere hond is dan een bullmastiff. Niet in de laatste plaats, ook qua bouw.
Is het dus verstandig om lange stukken te fietsen met een bull. Of alleen korte stukjes? Of beter helemaal niet.
En kan ik hem het best aan een veer zetten? Of beter gewoon zijn lijn in mijn hand houden(zodat hij zelf zijn looptempo kan bepalen)?

Kortom vele vragen. Hopelijk kunnen jullie mij bij staan met raad. :flower:
sample
Zeer actief

Ongelezen bericht door sample »

Hoe oud is je hond?

Ik heb begrepen dat je met grote honden (ongeacht het ras) moet wachten tot ongeveer 1,5 jaar.

Nadeel daarvan is dat ze dan al wel erg sterk zijn.
Arko04
Vaste gebruiker

Hij is al 7, zeker niet de jongste meer. Volgens de DA is hij in prima gezondheid. Dus wat dat betreft zal fietsen geen probleem zijn denk ik.
Het is inderdaad een behoorlijk sterk, maar hij trekt absoluut níet aan de riem, ook niet tijdens het fietsen. Dat is dus wel heel prettig moet ik zeggen :lol1:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Als hij lekker loopt zou ik gewoon met hem gaan fietsen :ok: Kijk naar de hond en als die zonder moeite meehobbelt gewoon doorgaan.

Wel zou ik niet langer dan 30 minuten fietsen en zeker niet fietsen als het warm is. Heeft de dierenarts zijn hart geluisterd?

Langzaam opbouwen met 5 minuutjes in de week, of beter nog langzamer. Maar als ik zo naar de foto kijk is het al wel een hond met conditie. :ok:
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

geen probleem hoor kan je gewoon mee fietsen, rustig opbouwen maar ik neem aan dst je zelf ook niet op je achterhoofd ben gevallen :mrgreen:

mol :8):
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Ik fiets met alle Bullen hier behalve met Deur, maar die is bijna 10 :wink: . Rustig opbouwen en niet gaan fietsen als het te warm is (20 graden is al te warm) en alleen laten draven. Ze vinden het allemaal geweldig! Ik heb een springer maar ze lopen eigenlijk altijd los, of soms aan de flexlijn. Ik fiets niet langer dan 3 kwartier.
Afbeelding
Arko04
Vaste gebruiker

Dank je voor jullie tips! Ik zal het inderdaad rustig opbouwen, en niet bij warm weer fietsen. Ik sta meestal toch voor 8 uur op, en dan is het nog lekker koel. Ik fiets nu ongeveer stukjes van 20 minuten. Gaat prima. Draven idd ja. In volle gallop gaat ie sowieso niet. Tenzij er een leuk teefje voor hem loopt;).
maar ik neem aan dst je zelf ook niet op je achterhoofd ben gevallen
Nee, toch bedankt voor je bezorgdheid :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”