Alleen weten we nu niet of het door die Zyrtec komt, of dat het om een of andere onbekende reden nu langer duurt voor de ondraaglijke jeuk weer de kop op steekt... Gemiddeld moest ze om de 4-5 weken een cortisone spuit halen, omdat het tè erg werd. Eén keer hebben we 6 weken kunnen wachten, toen ging het ook heel goed , en nu is het reeds 7 weken geleden.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
update Zyrtec
Moderator: moderatorteam
- morah
- Vaste gebruiker
update Zyrtec
Ik wou even laten weten dat het momenteel met onze Bai~lee heel goed gaat. Ik heb 10 dagen Zyrtec gegeven, en de jeuk is onder controle. Ze heeft wel wat last, maar niet zo erg.
Alleen weten we nu niet of het door die Zyrtec komt, of dat het om een of andere onbekende reden nu langer duurt voor de ondraaglijke jeuk weer de kop op steekt... Gemiddeld moest ze om de 4-5 weken een cortisone spuit halen, omdat het tè erg werd. Eén keer hebben we 6 weken kunnen wachten, toen ging het ook heel goed , en nu is het reeds 7 weken geleden.
Eigenlijk zouden we dus nu moeten stoppen met Zyrtec geven, en als ze weer hevige jeuk krijgt Zyrtec toedienen en kijken hoe ze er op reageert. Dan pas zouden we eigenlijk weten of het aanslaat of niet. Maar we zijn zo blij dat ze nu geen last heeft, dat we bang zijn om ermee op te houden... Nog maar even afwachten of ze mèt Zyrtec toch niet weer ondraaglijke jeuk krijgt denk ik.
pootje van Bai~lee, Xscoubidou en Yguana
-
Neeltje
- Westertoren
- Vaste gebruiker
Re: update Zyrtec
Welke dosering geef je en wat is het gewicht van je hond.morah schreef:Ik wou even laten weten dat het momenteel met onze Bai~lee heel goed gaat. Ik heb 10 dagen Zyrtec gegeven, en de jeuk is onder controle. Ze heeft wel wat last, maar niet zo erg.
Alleen weten we nu niet of het door die Zyrtec komt, of dat het om een of andere onbekende reden nu langer duurt voor de ondraaglijke jeuk weer de kop op steekt... Gemiddeld moest ze om de 4-5 weken een cortisone spuit halen, omdat het tè erg werd. Eén keer hebben we 6 weken kunnen wachten, toen ging het ook heel goed , en nu is het reeds 7 weken geleden.Eigenlijk zouden we dus nu moeten stoppen met Zyrtec geven, en als ze weer hevige jeuk krijgt Zyrtec toedienen en kijken hoe ze er op reageert. Dan pas zouden we eigenlijk weten of het aanslaat of niet. Maar we zijn zo blij dat ze nu geen last heeft, dat we bang zijn om ermee op te houden... Nog maar even afwachten of ze mèt Zyrtec toch niet weer ondraaglijke jeuk krijgt denk ik.
Heb het ergens gelezen maar kan het even niet meer vinden.
Vast onze dank
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Zo gebruik ik het ook. Ik ben allergisch voor muggensteken en daar krijg ik enorme bulten en ontstekingen van. Als ik geprikt ben neem ik een pilletje en werkt het ook vrij snel.Neeltje schreef:Ik heb zelf ook zyrtec gehad en dat werkt op zich best wel vlug. Als ik hele erge jeuk heb en ik neem 'n tabletje is het zo weg. Misschien dat je anders de dosis kunt halveren als dat mogelijk is? Want er is niets zo erg dan jeuk.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

-
Rob*
- Zeer actief
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Het is een middel tegen allergische reactie's.Angel-eyes schreef:Zyrtec is toch een medicijn tegen hooikoorts?Ik heb dat weleens gehad voor mijn hooikoorst
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Anja v.S.
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Fijn
Morah, fijn dat het geholpen heeft. Ik zou de dosis nu halveren. Dus niet meer 2 maal daags 1 maar 2 maal daags een halve. Ik geef het mijn d.a. door, zij houdt n.l. bij hoe het gaat met het toedienen van Zyrtec ipv prednison en cortisonen. Ikzelf moet het ook elke dag slikken maar sla nogal eens een dag over. Dat merk ik direct. Ik denk, dat je dat bij jouw hond ook vrij snel gaat merken.
Ik ben Anja, 45 jaar en in het bezit van een ruby Cavalier genaamd Paddy. Ik vind het leuk om op dit forum informatie in te winnen, en te praten over mijn ervaringen e.d. m.b.t. honden. Kijk ook eens op mijn website www.vantastotglas.nl
- morah
- Vaste gebruiker
Bai~lee weegt 49 kg momenteel en ik geef 1 pilletje 's omWelke dosering geef je en wat is het gewicht van je hond.
Vast onze dank
6.30 u.ochtends en eentje om 18.00 u 's avonds.
Ik denk ook dat we er niet kunnen mee ophouden, althans nu niet. Ze heeft nog wel jeuk ondanks die Zyrtec hoor. Alleen is het gelukkig niet zo erg om een cortisone spuit te verantwoorden. Door dat rotweer hier zit ze nu al een dag of twee ook meer binnen, en dan heeft ze er uiteraard ook meer last van dan als ze buiten in de tuin vertoeft. Ik heb zo het gevoel dat een half pilletje niet zou werken of toch niet voldoende. We zien het nog een paar dagen aan, ik hou jullie zeker en vast op de hoogte. Als het zo blijft als nu zijn we eigenlijk al dik tevreden.
-
Rob*
- Zeer actief
- Kayka
- Zeer actief
Niet alleen. Ik heb het ook gehad tegen de jeuk die bij psoriasis ontstond (en dan loop je tegen de muren op hoor...Thank God voor die ZyrtecEline* schreef:Het is een middel tegen allergische reactie's.Angel-eyes schreef:Zyrtec is toch een medicijn tegen hooikoorts?Ik heb dat weleens gehad voor mijn hooikoorst

- Westertoren
- Vaste gebruiker
Bai~lee weegt 49 kg momenteel en ik geef 1 pilletje 's ommorah schreef:Welke dosering geef je en wat is het gewicht van je hond.
Vast onze dank
6.30 u.ochtends en eentje om 18.00 u 's avonds.
Bedankt voor de info, goed om te lezen dat het toch wel helpt
suc6
- morah
- Vaste gebruiker
Anja, ik had nog even een vraagje voor jou : vermits je dierenarts er een stage over gehad heeft in Amerika zou ik toch wel willen weten wat de te verwachten nevenwerkingen zijn van het toedienen van cetirizine op lange termijn. Ik zie dat jij dit eigenlijk ook dagelijks neemt, ondervind je er geen vervelende bijwerkingen van ? We geven Bai~lee nog steeds een Zyrtec 's ochtends en 1 's avonds. 's ochtends merk je gewoon dat het uitgewerkt is, en heeft ze jeuk, na het toedienen van het tabletje gaat het weer over.Morah, fijn dat het geholpen heeft. Ik zou de dosis nu halveren. Dus niet meer 2 maal daags 1 maar 2 maal daags een halve. Ik geef het mijn d.a. door, zij houdt n.l. bij hoe het gaat met het toedienen van Zyrtec ipv prednison en cortisonen. Ikzelf moet het ook elke dag slikken maar sla nogal eens een dag over. Dat merk ik direct. Ik denk, dat je dat bij jouw hond ook vrij snel gaat merken.
groetjes,