Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pupje 20 daagjes
Moderator: moderatorteam
- Chawa
- Actief
Pupje 20 daagjes
Ik weet niet of ik dit onderwerp onder fokken met honden of onder medisch moet plaatsen maar dat hoor ik misschien wel.
Ik heb een pupje van 20 dagen, hij drinkt goed, komt heel goed aan en is vrolijk. Maar af en toe hoest hij alsof hij wat in zijn keeltje heeft en soms niest hij ook. De dierenarts wil hem graag zien en dat begrijp ik ook maar ik vind het zo eng om met zo'n jong pupje naar een dierenartsen praktijk te gaan. De honden die daar komen, komen daar ook niet zomaar.
Wat ik wel merk is dat de pupjes heel veel in het het schapenvachtje liggen te bijten. Eerlijk gezegd weet ik niet goed wat ik moet doen het aanzien of naar de dierenarts.
Ik heb een pupje van 20 dagen, hij drinkt goed, komt heel goed aan en is vrolijk. Maar af en toe hoest hij alsof hij wat in zijn keeltje heeft en soms niest hij ook. De dierenarts wil hem graag zien en dat begrijp ik ook maar ik vind het zo eng om met zo'n jong pupje naar een dierenartsen praktijk te gaan. De honden die daar komen, komen daar ook niet zomaar.
Wat ik wel merk is dat de pupjes heel veel in het het schapenvachtje liggen te bijten. Eerlijk gezegd weet ik niet goed wat ik moet doen het aanzien of naar de dierenarts.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Gewoon gaan!! En anders blijf je bij de dierenarts buiten wachten tot je aan de beurt bent. Meld je bij de balie even dat je er bent en dat je buiten staat omdat je het eng vindt om binnen te blijven bij de andere wachtende honden. Maar wellicht ben je de enige op dat moment, dus ik zou me daar op voorhand geen zorgen over maken. Ik zou gewoon even naar de dierenarts gaan. Straks heeft ie Kennelhoest en dat is voor zo'n heel jonkie niet helemaal zonder risico's.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
- annicka
- Zeer actief
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Een goede dierenarts haalt na elk onderzoekje van een dier op de behandeltafel even een doekje met desinfecterend middel over de tafel, dus ook daar zou ik me nou niet zo'n zorgen over maken, zou me meer zorgen maken over wat mijn hondje mankeert. 

Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
dus jij neemt een pupje van 20 dagen zo mee zonder hem ergens in te wikkelenyamie schreef:beetje overdreven hoor.....annicka schreef:Dekentje meenemen en de pup OP het dekentje laten onderzoeken, en niet met de behandeltafel in aanraking laten komen. Als je thuiskomt het dekentje meteen goed wassen.
Groeten, Ellen

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
wat heeft dat er nou mee te maken??? ik heb het over het pupje op het kleedje laten onderzoeken,niet in aanraking met de tafel laten komen en het dekentje direct uit wassen,dat vind ik overdreven, staat helemaallos van hoe ik het pupje mee neem, rare gedachtejip007 schreef:dus jij neemt een pupje van 20 dagen zo mee zonder hem ergens in te wikkelenyamie schreef:beetje overdreven hoor.....annicka schreef:Dekentje meenemen en de pup OP het dekentje laten onderzoeken, en niet met de behandeltafel in aanraking laten komen. Als je thuiskomt het dekentje meteen goed wassen.
Groeten, Ellen

- jip007
- Erelid
niet elke DA maakt zijn tafel elke keer schoon , dus ik zou precies het zelfde doen. Als hij iets oppikt heb je wel een heel nest zieke pups , dus ik snap niet zo goed , wat je er op tegen hebt.yamie schreef:wat heeft dat er nou mee te maken??? ik heb het over het pupje op het kleedje laten onderzoeken,niet in aanraking met de tafel laten komen en het dekentje direct uit wassen,dat vind ik overdreven, staat helemaallos van hoe ik het pupje mee neem, rare gedachtejip007 schreef:dus jij neemt een pupje van 20 dagen zo mee zonder hem ergens in te wikkelenyamie schreef:beetje overdreven hoor.....annicka schreef:Dekentje meenemen en de pup OP het dekentje laten onderzoeken, en niet met de behandeltafel in aanraking laten komen. Als je thuiskomt het dekentje meteen goed wassen.
Groeten, Ellen

- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
dan heb je zowiezo niet echt een goeie da,want dat is toch een eerste vereiste,daarbij heb iker niks op tegen maar vind het een beetje overdreven, een beetje paniek zaaien....das alles wat ik zei....jip007 schreef:niet elke DA maakt zijn tafel elke keer schoon , dus ik zou precies het zelfde doen. Als hij iets oppikt heb je wel een heel nest zieke pups , dus ik snap niet zo goed , wat je er op tegen hebt.yamie schreef:wat heeft dat er nou mee te maken??? ik heb het over het pupje op het kleedje laten onderzoeken,niet in aanraking met de tafel laten komen en het dekentje direct uit wassen,dat vind ik overdreven, staat helemaallos van hoe ik het pupje mee neem, rare gedachtejip007 schreef:dus jij neemt een pupje van 20 dagen zo mee zonder hem ergens in te wikkelenyamie schreef: beetje overdreven hoor.....
- jip007
- Erelid
ik heb niet over mijn DA, want dat is een hele beste, maar er zijn een hoop slechte DA's ,enne zelf zeker nog nooit een virus in je nest gehad.yamie schreef:dan heb je zowiezo niet echt een goeie da,want dat is toch een eerste vereiste,daarbij heb iker niks op tegen maar vind het een beetje overdreven, een beetje paniek zaaien....das alles wat ik zei....jip007 schreef:niet elke DA maakt zijn tafel elke keer schoon , dus ik zou precies het zelfde doen. Als hij iets oppikt heb je wel een heel nest zieke pups , dus ik snap niet zo goed , wat je er op tegen hebt.yamie schreef:wat heeft dat er nou mee te maken??? ik heb het over het pupje op het kleedje laten onderzoeken,niet in aanraking met de tafel laten komen en het dekentje direct uit wassen,dat vind ik overdreven, staat helemaallos van hoe ik het pupje mee neem, rare gedachtejip007 schreef: dus jij neemt een pupje van 20 dagen zo mee zonder hem ergens in te wikkelen

- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
nah oke joh jij je zin.....geen zin in een discussie over een klein dingetje wat ik zeg.....want met een beetje overdreven bedoel ik niet pffff wat een onzin ofzo...jip007 schreef:ik heb niet over mijn DA, want dat is een hele beste, maar er zijn een hoop slechte DA's ,enne zelf zeker nog nooit een virus in je nest gehad.yamie schreef:dan heb je zowiezo niet echt een goeie da,want dat is toch een eerste vereiste,daarbij heb iker niks op tegen maar vind het een beetje overdreven, een beetje paniek zaaien....das alles wat ik zei....jip007 schreef:niet elke DA maakt zijn tafel elke keer schoon , dus ik zou precies het zelfde doen. Als hij iets oppikt heb je wel een heel nest zieke pups , dus ik snap niet zo goed , wat je er op tegen hebt.yamie schreef: wat heeft dat er nou mee te maken??? ik heb het over het pupje op het kleedje laten onderzoeken,niet in aanraking met de tafel laten komen en het dekentje direct uit wassen,dat vind ik overdreven, staat helemaallos van hoe ik het pupje mee neem, rare gedachte
- annicka
- Zeer actief
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
- annicka
- Zeer actief
yamie schreef:beetje overdreven hoor.....annicka schreef:Dekentje meenemen en de pup OP het dekentje laten onderzoeken, en niet met de behandeltafel in aanraking laten komen. Als je thuiskomt het dekentje meteen goed wassen.
Groeten, Ellen
:U :huh:
Groeten, Ellen
Groetjes van Ellen en een Knuf van Noa, Luna en Fitz.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
ja ?? daar staat toch BEETJE overdreven...........niks niet lekker overdreven enz enz...annicka schreef:yamie schreef:beetje overdreven hoor.....annicka schreef:Dekentje meenemen en de pup OP het dekentje laten onderzoeken, en niet met de behandeltafel in aanraking laten komen. Als je thuiskomt het dekentje meteen goed wassen.
Groeten, Ellen
:U :huh:
Groeten, Ellen

-
- Zeer actief
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
Suzanne de Lange schreef:Nou ja, jij doet moeilijk hoor, de rest is alleen maar voorzichtig...yamie schreef:chrico schreef:Komt hier ruzie :S
nou liever ff niet hahahhha, vind ik dit totaal niet waard..... :p:

-
- Vaste gebruiker
Misschien ook wel overdreven in sommige ogen maar ik zou ook het zekere voor het onzekere nemen.
Wel naar de DA gaan maar van te voren afspreken dat je als eerste aan de beurt bent zodat je niet hoeft te wachten. De tijd die je dan daar bent is zo kort mogelijk. En een dekentje meenemen waar de pup op kan staan of liggen op de tafel is helemaal niet zo gek.
Wel naar de DA gaan maar van te voren afspreken dat je als eerste aan de beurt bent zodat je niet hoeft te wachten. De tijd die je dan daar bent is zo kort mogelijk. En een dekentje meenemen waar de pup op kan staan of liggen op de tafel is helemaal niet zo gek.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
nee ben ik het mee eens, absoluut, de manier waarop het daarstraks gebracht werd vond ik alleen beetje overdreven, had alleen beter niks kunnen zeggen hahha....ik bedoel dikke hoofdletters NIET in aanraking komen met de tafel, kleedje gelijk uitwassen, tja hoe maak je iemand bang denk ik dan.....Maan schreef:Misschien ook wel overdreven in sommige ogen maar ik zou ook het zekere voor het onzekere nemen.
-
- Actief
Helemaal niet. Jij wilt toch ook niet dat jouw hond iets krijgt omdat je DA de tafel niet heeft schoongemaakt. Waar ik stage liep was dat dus ook een van de klusjes. De hele tafel schoonmakenyamie schreef:beetje overdreven hoor.....annicka schreef:Dekentje meenemen en de pup OP het dekentje laten onderzoeken, en niet met de behandeltafel in aanraking laten komen. Als je thuiskomt het dekentje meteen goed wassen.
Groeten, Ellen
doggies for ever
-
- Actief
Nou een pupje van 20 dagen heeft gewoon weinig weerstand dus je wilt niet dat het door een bezoekje aan de dierenarts juist ziek word. Dus zo voorzichtig mogelijk. Ik bedoel het is een pupje van nog niet eens 3 weken oudyamie schreef:nee ben ik het mee eens, absoluut, de manier waarop het daarstraks gebracht werd vond ik alleen beetje overdreven, had alleen beter niks kunnen zeggen hahha....ik bedoel dikke hoofdletters NIET in aanraking komen met de tafel, kleedje gelijk uitwassen, tja hoe maak je iemand bang denk ik dan.....Maan schreef:Misschien ook wel overdreven in sommige ogen maar ik zou ook het zekere voor het onzekere nemen.
doggies for ever
- annicka
- Zeer actief
-
- Actief
- Contacteer:
Re: Pupje 20 daagjes
Heel veel succes met die kleine! Laat je nog even weten hoe het afgelopen is?Chawa schreef:Ik weet niet of ik dit onderwerp onder fokken met honden of onder medisch moet plaatsen maar dat hoor ik misschien wel.

-
- Actief
- Contacteer:
Ze hoeft niet bang gemaakt te worden, dat is ze al!yamie schreef:nee ben ik het mee eens, absoluut, de manier waarop het daarstraks gebracht werd vond ik alleen beetje overdreven, had alleen beter niks kunnen zeggen hahha....ik bedoel dikke hoofdletters NIET in aanraking komen met de tafel, kleedje gelijk uitwassen, tja hoe maak je iemand bang denk ik dan.....Maan schreef:Misschien ook wel overdreven in sommige ogen maar ik zou ook het zekere voor het onzekere nemen.
Bang dat er wat met die kleine gebeurd. De tip die werd gegeven over dat kleedje kan ervoor zorgen dat ze minder ongerust naar de DA gaat.
Beter MET kleedje naar de DA, dan helemaal niet.....
- Chawa
- Actief
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer: