Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond na 3 weken weer ziek
Moderator: moderatorteam
-
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Anatolische herder
- Aantal honden: 1
Hond na 3 weken weer ziek
Hallo,
We raken een beetje radeloos over onze hond (Anatolische herder). 3 weken geleden was hij ziek geworden. Had daardoor een ontstoken oog, was erg sloom, had koorts (39,5 graden) en kwam lange slijm slierten uit zijn bek. Ademde ook behoorlijk snel. Na 2 a 3 dagen gingen we met spoed toch naar de dierenarts, die gaf een antibiotica spuit en kuur mee. Hond knapte na een paar uur op.
Nu zijn we 3 weken verder en vertoont hij opnieuw dezelfde symptomen aan. Voeding is niet veranderd. We geven ook niets anders. Laat hem ook niets anders eten of drinken.
Dierenarts kwam ook niet echt kundig en geruststellend over toen. Die kon niet veel zeggen over wat de mogelijke oorzaken konden zijn. Gaf gewoon direct een spuit and thats it.
We weten even niet wat we moeten doen nu. De dierenarts zal waarschijnlijk weer een kuur geven. Zo'n spuit is ook nog behoorlijk prijzig en steeds maar weer terug zonder duidelijk oorzaak lijkt mij ook niks.
De hond is nu 3 jaar.
We raken een beetje radeloos over onze hond (Anatolische herder). 3 weken geleden was hij ziek geworden. Had daardoor een ontstoken oog, was erg sloom, had koorts (39,5 graden) en kwam lange slijm slierten uit zijn bek. Ademde ook behoorlijk snel. Na 2 a 3 dagen gingen we met spoed toch naar de dierenarts, die gaf een antibiotica spuit en kuur mee. Hond knapte na een paar uur op.
Nu zijn we 3 weken verder en vertoont hij opnieuw dezelfde symptomen aan. Voeding is niet veranderd. We geven ook niets anders. Laat hem ook niets anders eten of drinken.
Dierenarts kwam ook niet echt kundig en geruststellend over toen. Die kon niet veel zeggen over wat de mogelijke oorzaken konden zijn. Gaf gewoon direct een spuit and thats it.
We weten even niet wat we moeten doen nu. De dierenarts zal waarschijnlijk weer een kuur geven. Zo'n spuit is ook nog behoorlijk prijzig en steeds maar weer terug zonder duidelijk oorzaak lijkt mij ook niks.
De hond is nu 3 jaar.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Re: Hond na 3 weken weer ziek
Wat naar zeg.
Het klinkt alsof je weinig tot geen vertrouwen hebt in je dierenarts, dat is niet goed. Zou snel overstappen naar een andere dierenarts, want deskundigheid én vertrouwen zijn erg belangrijk natuurlijk.
Beterschap voor je hond en sterkte voor jullie.
Het klinkt alsof je weinig tot geen vertrouwen hebt in je dierenarts, dat is niet goed. Zou snel overstappen naar een andere dierenarts, want deskundigheid én vertrouwen zijn erg belangrijk natuurlijk.
Beterschap voor je hond en sterkte voor jullie.

- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
Wat naar voor jullie. Hoop dat iemand hier je advies kan geven.

Neeltje
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
Vervelend , ik weet dat je mensen niet kan vergelijken met dieren, maar bij mij helpt 1 kuur vaak ook niet dan blijft er wat zitten en heb ik er zo weer last van
ik hoop dat er snel wat gevonden wordt om te helpen
ik hoop dat er snel wat gevonden wordt om te helpen
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Dit inderdaad. Als je geen vertrouwen in de dierenarts hebt zou ik een andere zoeken.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Als je DA nu weer aan zou komen met die spuit is hij bezig met symptoombestrijding.
Dat zou ik met hem bespreken.
Als je het durft te gokken zou je nog een keer die spuit kunnen doen en vervolgens na een paar dagen beginnen met echinacea om de weerstand van je hond wat op te krikken.
Mocht hij toch weer ziek worden dan zou ik een andere DA zoeken.
Dat zou ik met hem bespreken.
Als je het durft te gokken zou je nog een keer die spuit kunnen doen en vervolgens na een paar dagen beginnen met echinacea om de weerstand van je hond wat op te krikken.
Mocht hij toch weer ziek worden dan zou ik een andere DA zoeken.
- Tassie
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Wat naar voor je hond, en voor jullie. Ik neem aan dat hij grondig is nagekeken? Is er bijvoorbeeld bloed afgenomen?
Ik weet niet of je hond deze klachten hiervan kan hebben, maar is er ook gecheckt op grasaren? Geen idee of daarvan sprake kan zijn met deze symptomen, maar ik weet wel dat honden hier heel ziek van kunnen worden met ontstekingen en pijnklachten etc.
Het enige wat ik kan zeggen is, volg je gevoel. Je kunt altijd een second opinion vragen bij een andere dierenarts als je het gevoel hebt door de huidige dierenarts niet serieus genomen te worden of dat er niet doorgepakt wordt.
Ik wil je in ieder geval veel sterkte en beterschap wensen voor je hond.
Ik weet niet of je hond deze klachten hiervan kan hebben, maar is er ook gecheckt op grasaren? Geen idee of daarvan sprake kan zijn met deze symptomen, maar ik weet wel dat honden hier heel ziek van kunnen worden met ontstekingen en pijnklachten etc.
Het enige wat ik kan zeggen is, volg je gevoel. Je kunt altijd een second opinion vragen bij een andere dierenarts als je het gevoel hebt door de huidige dierenarts niet serieus genomen te worden of dat er niet doorgepakt wordt.
Ik wil je in ieder geval veel sterkte en beterschap wensen voor je hond.
-
- nieuw lid
Een korte update. Ben vandaag langs de dierenarts geweest. Die kon helaas ook niet veel vertellen. Heeft opnieuw een spuit gegeven, oogzalf en kuur. Temperatuur viel ook mee, 39,7. Ze heeft wel geadviseerd om te stoppen met vers voer zoals vlees of lever te geven. Misschien dat hij daardoor ziek wordt en infectie oploopt.
Maar goed, het spuitje helpt. Hij is weer een beetje opgepept en zijn oog gaat langzaam weer open. Slijmvorming is ook verminderd.
Ik heb ook even zijn slaapplek gecontroleerd. Kwam erachter dat het tapijt onder zijn bedje vochtig en daardoor flink beschimmeld was. Heb meteen alles verwijderd en schoongemaakt. Weet niet of hij daardoor ziek is geworden.. Kan misschien via luchtwegen naar binnen zijn gekomen.
Ps. hond slaapt buiten in zijn huisje.
Bedankt voor jullie lieve berichten. Geeft behoorlijk veel steun!
Maar goed, het spuitje helpt. Hij is weer een beetje opgepept en zijn oog gaat langzaam weer open. Slijmvorming is ook verminderd.
Ik heb ook even zijn slaapplek gecontroleerd. Kwam erachter dat het tapijt onder zijn bedje vochtig en daardoor flink beschimmeld was. Heb meteen alles verwijderd en schoongemaakt. Weet niet of hij daardoor ziek is geworden.. Kan misschien via luchtwegen naar binnen zijn gekomen.
Ps. hond slaapt buiten in zijn huisje.
Bedankt voor jullie lieve berichten. Geeft behoorlijk veel steun!
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
39,7 valt in mijn ogen niet mee, dat is flink koorts.
Goed dat je de omgeving zo veel mogelijk hebt schoongemaakt en droog.
Maar bij een herhaling zou ik nu naar een andere DA gaan.
Houd zijn temperatuur in de gaten
Volgens sommige dierenartsen is vers altijd slecht.
Joost mag weten waarom.
Goed dat je de omgeving zo veel mogelijk hebt schoongemaakt en droog.
Maar bij een herhaling zou ik nu naar een andere DA gaan.
Houd zijn temperatuur in de gaten
Volgens sommige dierenartsen is vers altijd slecht.
Joost mag weten waarom.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Nu dacht ik toch begrepen te hebben dat je weinig tot geen vertrouwen had in je huidige dierenarts en ook al niet in die spuit.
Dan snap ik niet zo goed waarom je weer voor dezelfde dierenarts hebt gekozen en toch ook weer die spuit ?
Veel sterkte met je hond.
Dan snap ik niet zo goed waarom je weer voor dezelfde dierenarts hebt gekozen en toch ook weer die spuit ?
Veel sterkte met je hond.

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Ik ga eigenlijk mee met Thom.
Ik zou er trouwens niet zomaar AB in laten spuiten. Dan moet er toch eerst duidelijk zijn wat er mankeerd.
kan de hond niet naar binnen? Hond met koorts buiten laten slapen vind ik heel sneu.
Ik zou er trouwens niet zomaar AB in laten spuiten. Dan moet er toch eerst duidelijk zijn wat er mankeerd.
kan de hond niet naar binnen? Hond met koorts buiten laten slapen vind ik heel sneu.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
- nieuw lid
Puur uit hopeloosheid omdat wij het gewoon niet meer weten. De hond is heel groot, weegt 80 kilo en is bijna niet te vervoeren. Vandaar dat we vast zitten aan de huidige dierenarts. Er werken nog meer dierenartsen bij diezelfde kliniek maar momenteel niet beschikbaar.
Hond is na zijn laatste prik, dus na 5 dagen nu weer ziek. Gisteren was hij nog vrij fit toen ik hem uitliet. Ik weet het niet meer

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Ach wat moeilijk ook om zo aan te zien, hopelijk kan je snel bij 1 van de andere dierenartsen terecht