Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dure medicijnen en dierenarts wil niet meewerker

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

eri deals
nieuw lid
Mijn ras(sen): bordercollie
Aantal honden: 1

Dure medicijnen en dierenarts wil niet meewerker

Ongelezen bericht door eri deals »

Beste Allemaal,

Ik heb een hele leuke bordercollie van bijna 12 jaar oud en helaas wat last van artrose dus moelijk opstaan en liggen en en die andere dingen.

Dus naar de dierenarts en ja het is artrose, toen het medicijn Rimadyl 100mg gekregen die later €44,00 bleken te kosten voor 20 stuks.

Nu blijkt het middel goed te werken en ook de bloedwaarden, nieren en lever zijn top dus voortaan elke dag een tablet die per 100 stuks €145,00 kosten dus bijna €50,00 per maand, hebben het breed dus opzoek naar een alternatief en dat is er, dat is Carporal 100mg en is te verkrijgen op www.pharmacy4pets.nl 100 stuks €80,00 euro dus bijna de helft.( misschien ergens nog goedkoper )

Onze huidige dierenarts "verkoopt" geen kan ook Carporal, dus gevraagd voor recept omdat we anders toch wel in de problemen komen met alle kosten ANTWOORD -> dat doen we niet succes ermee.

Andere dierenarts gebeld en kan wel Carporal 100mg leveren MAAR ook voor €145,00 euro en schrijft ook geen recept uit om dit middel via het internet te bestellen zodat we het kunnen blijven betalen en gelukkig nog plezier kunnen beleven aan onze hond.

Wie kent een dierarts die voor ons een herhaal recept van 100 stuks Carporal 100mg wil uitschrijven zodat we deze kunnen kopen voor een normalere prijs dan wat we nu moeten betalen.?????

Of is er een nog betere oplossing????

Wij wonen in de regio Helmond/Deurne

Hopen snel iets van iemand te horen thx ook van onze bordercollie
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Re: Dure medicijnen en dierenarts wil niet meewerker

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Oei ik zou willen dat ik je kon helpen maar ik ken er ook niet 1
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik heb geen flauw idee hoe je dat op kunt lossen.
Ik denk niet dat er een andere oplossing is.
Tenzij je duivelsklauw wilt proberen?

De Rimadyl is wel duur geworden zeg. :schrik:
In 2021 betaalde ik 80 euro voor een pot van 100 stuks voor een hond met vergelijkbaar gewicht.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
eri deals
nieuw lid

ja alles is bijna maal 2 met medicijnen en als je goedkoper wilt kan dit niet want je krijgt geen recept van een dierenarts, eigenlijk als we eerlijk zijn kunnen we dit niet heel lang betalen dus hoe dat dan verder moet.

melde dit ook aan onze dierenarts en zij daarbij dat het uiteindelijk een "spuitje" ( oh wat vervelend om dit te schrijven ) om hem te laten inslapen ANTWOORD was tja dat is niet de bedoeling maar goedkoper wordt het het niet een een recept ook niet, dit is toch geen dierenarts die er is voor de dieren maar meer voor het geld lijkt me zo

hoop dat er nog iemand reageert met een oplossen of dierenarts die wat wil betekenen hierin
Basje41
Vaste gebruiker
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Basje41 »

ik betaalde een euro voor een rymadil tabletbij mijn Da
Er is geen dierenarts die zo een recept voor je gaat uitschrijven zonder dat je klant bent.Wat ergens maar goed is.
Het enige wat je kan doen is dierenartsen bellen en je situatie uit leggen maar dan zal je vermoed ik langs moeten komen met je hond
Mijn da schrijft wel recepten voor als ik dat vraag maar ik ben er al meer dan 20 jaar klant,dus hij weet wat mijn dieren nodig hebben.Maar voor een vreemde doet hij dat niet.
eri deals
nieuw lid

beste Basje41

we zijn al 12 jaar bij de zelfde dierenarts en die wil niets voor ons doen, we willen ook overstappen op een andere dierenarts maar ook dan schrijven ze geen recepten uit, ook worden we daar klant Nee alles moet via de dierartsen en die zetten gewoon 50 tot 100% op de prijs van de medicijnen en je kunt er niets aan doen, toch zeer vreemd dit allemaal. bij de mens krijg je een recept en dan moet het goedkoopste werkende medicijn zijn en voor onze dieren zijn we overgeleverd aan een dierenarts die zelf medicijnen verkoopt dus win-win, dit systeem klopt zo toch niet?
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Heb je ze al gebeld? Misschien hebben zij wel een oplossing voor je of misschien is er een dierenarts verbonden aan die webwinkel.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Sassy »

Wat Wilma zegt, maar ik twijfel eraan of dat tegenwoordig nog mag.
Vroeger kon je online bij dierenapotheker bestellen, als er een recept plicht was, kon je tegen betaling van een paar euro dat online regelen meen ik. Tegenwoordig kan dat daar niet meer.

Wat ik mijn border met artrose heb gegeven is vetri joint, voor een hond van 40 kilo, en dan een halve kauw tablet per dag.
Daar heeft mijn hond een tijd lang het echt nog prima op gedaan.
Bestelde die in BE in een apotheek, voor een zowat heel jaar in een keer.
https://www.viata.nl/vetri-joint-40-hon ... 0-stuks-nl

Maar het is natuurlijk niet gezegd dat jouw hond het daar ook goed op doet.
Afbeelding
Marion.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Marion. »

Ja. Eh. Hou op met medicatie voor dieren.

Sis (epilepsie) zat aan de medicatie. Dat werd in 3 maanden tijd gewoon verhoogd van 80 euro voor 3 maanden naar 132 euro. Ik was zó boos! Maar de dierenarts kan er ook niets aan doen, het is de farmaceut. Gewoon verhogen die prijs, want het kan. Ja, over de rug van zieke dieren. Dus de eigenaar betaalt wel (en de verzekeringen maken het er ook niet goedkoper op, natuurlijk). En dat terwijl precies dezelfde pil in een menselijke variant nog geen 10% daarvan kost. Exact dezelfde samenstelling.
Alleen dat mag niet in Nederland. Als er een dierlijke variant is, dan mag je niet naar de apotheek. Regeltjes.

En wat mij betreft een héél vies verdienmodel.
Groeten Marion en lieve knuffels van Teun en Ted

Afbeelding
yvon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door yvon »

een DA zal je nooit een recept uitschrijven als hij er niet aan verdient. dus het is betalen of stoppen met geven. ik betaal ook voor 50 pillen carporal 51 euro. Alleen gebruikte ik het als onze reu pijn had/heeft maar dat is na de operatie gelukkig niet meer nodig. heeft zijn kruisbanden stuk gehad aan beide knieen. wel ben ik blij dat mijn DA niet moeilijk doet en het zonder tezien voorschrijft. hij weet ook dat wij dat alleen maar geven bij erge pijn. maar dit is weel eerst voor geschreven door een Orthopeed wij mochten er paracetamol bij geven zonder coffeïne.
Afbeelding
GAIA
ranetje
Zeer actief

Marion. schreef: 03 mei 2023 19:03 Ja. Eh. Hou op met medicatie voor dieren.

Sis (epilepsie) zat aan de medicatie. Dat werd in 3 maanden tijd gewoon verhoogd van 80 euro voor 3 maanden naar 132 euro. Ik was zó boos! Maar de dierenarts kan er ook niets aan doen, het is de farmaceut. Gewoon verhogen die prijs, want het kan. Ja, over de rug van zieke dieren. Dus de eigenaar betaalt wel (en de verzekeringen maken het er ook niet goedkoper op, natuurlijk). En dat terwijl precies dezelfde pil in een menselijke variant nog geen 10% daarvan kost. Exact dezelfde samenstelling.
Alleen dat mag niet in Nederland. Als er een dierlijke variant is, dan mag je niet naar de apotheek. Regeltjes.

En wat mij betreft een héél vies verdienmodel.
Precies :ok:
Het is vooral het verdienmodel van de fabriek.

Regels hé?
Als er een speciaal voor dieren gemaakte medicatie is, mag de mensen variant niet meer voorgeschreven worden.
Ook al is die het zelfde qua samenstelling.
Doe je dat toch als DA dan is de boete niet mals :(:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Als ze het niet afgeven dat recept, dan kun je niet bestellen. En veel dierenartsen zullen het recept inderdaad niet vrijgeven zodat je als consument ergens kan bestellen.
Wil de dierenarts ook niet meewerken om het voor je te bestellen?? Evt. met een laag percentage aan behandelingskosten..

Of je belt een rondje dierenartsen.

Mijn helaas reeds met pensioen gegane da was daarin wel meedenkend overigens. Ik mis haar nog steeds.
Jij noemt 2 middelen die inzetbaar zijn, volgens mij is er nog een vorm van pijnstilling.
Die da van toen is toen ik continue pijnstilling moest gaan geven aan mijn hond met me om de tafel gaan zitten en maakte berekeningen van 3 varianten.
Ik heb toen volgens mij voor Metacam vloeibaar gekozen.

Rimadyl en Carporal gaf ik wel al af en toe als hij acuut pijn had.
Maar zij berekende dus dat Metacam vloeibaar voor ons een betere optie zou zijn toen het tijd werd om over te gaan op continue dagelijkse pijnstilling.
Viel ook beter te doseren eerlijk gezegd.
steffieh
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door steffieh »

Wat stom van je dierenarts. Wat egoistisch om geen recept uit te schrijven. Tegen receptkosten (recept schrijven kost natuurlijk ook tijd en geld voor DA) zou je gewoon een recept moeten kunnen krijgen voor die medicatie. Zo is het natuurlijk niet eerlijk en kun je wat mij betreft afvragen of dat verantwoordelijk omgaan met het apothekersrecht is wat dierenartsen hebben!!

Misschien moet je bij een grotere keten gaan kijken?? Die dierenartsen zijn allemaal in loondienst (niet eigenaar) dus hebben geen winst bij meer medicijnverkoop.

volgens mij verkopen online medicijnverkopers (zooplus ofzo) die medicijnen wel echt bijna voor kostprijs, dus daar kan een dierenarts niet tegenop boksen qua prijs
ranetje
Zeer actief

Die keten heeft wel belang bij winst @steffieh :8):
En daar zijn ze buitengewoon goed in.
Afbeelding
Marion.
Zeer actief

ranetje schreef: 15 mei 2023 15:14 Die keten heeft wel belang bij winst @steffieh :8):
Nou, zeg dat! Juist die grote ketens (Evidensia en nog eentje, is dat Anicura?) verkopen juist voor de hoofdprijs.
Laatst gewijzigd door Marion. op 16 mei 2023 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
Marion.
Zeer actief

dubbel

Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Marion. schreef: 16 mei 2023 15:25
ranetje schreef: 15 mei 2023 15:14 Die keten heeft wel belang bij winst @steffieh :8):
Nou, zeg dat! Juist die grote ketens (Evidensia en nog eentje, is dat Anicura?) verkopen juist voor de hoofdprijs.
Ja, dat is Anicura. Daar waren wij de laatste 3 jaar met Aar, onze ouwe en vertrouwde dierenarts was met hen in zee gegaan. Op zich een prima kliniek hoor, maar wel met stevige prijzen.
Afbeelding
steffieh
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door steffieh »

Ja, maar die schrijven waarschijnlijk wel een recept uit. Die rekenen daar gewoon receptkosten voor. Zo ging dat in ieder geval bij Ranzijn.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”