https://m.youtube.com/channel/UCLFr3WtYr0q7NzVJUrOc8lQ
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Diabetes type 1
Moderator: moderatorteam
- Oliver Bommel
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 1
Diabetes type 1
Onze 6 jarige reu heeft sinds 9 maanden diabetes type 1. Omdat we zelf als baasjes van, vrij weinig honden konden vinden die hetzelfde hebben als onze Olle, hebben we een YouTube kanaal gemaakt. Hierin leggen we uit, hoe je insuline spuit, de glucosemeter gebruikt, en allerlei andere dingen die bij de diagnose diabetes type 1 horen. 
Leg de lat, op jouw hoogte
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
Re: Diabetes type 1
Hallo wat een handig filmpje, ik zal je topic in medisch plaatsen daar hebben misschien meer mensen wat aan
- Oliver Bommel
- Vaste gebruiker
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
- Hazenrein
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De hazenreinsoort
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Wat een goed idee!
Vooral het ‘leven met een zieke hond’ delen heeft voor mij een enorme toegevoegde waarde. Aan sec medische informatie is geen gebrek, je eigen DA, websites van klinieken of desnoods medische topics op een forum. Maar toen een vorige hond op latere leeftijd epilepsie kreeg ben ik heel lang op zoek geweest naar verhalen van ‘medelijders’. Verhalen over dat het lastig en onpraktisch is en een inbreuk op je routine, maar dat je met plannen en aanpassingen toch een heel end komt. Of dat je er niet komt, en dat het allemaal klote en rottig is.
Vooral het ‘leven met een zieke hond’ delen heeft voor mij een enorme toegevoegde waarde. Aan sec medische informatie is geen gebrek, je eigen DA, websites van klinieken of desnoods medische topics op een forum. Maar toen een vorige hond op latere leeftijd epilepsie kreeg ben ik heel lang op zoek geweest naar verhalen van ‘medelijders’. Verhalen over dat het lastig en onpraktisch is en een inbreuk op je routine, maar dat je met plannen en aanpassingen toch een heel end komt. Of dat je er niet komt, en dat het allemaal klote en rottig is.
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Teckel, de mooiste hondenras ter wereld
Honden met diabetes type 1 moet je ook extra voorzichtig zijn, vooral niet snoepen en niet te veel brokjes eten. Maar je ziet ook vooral aan dat grote of kleine honden die symptomen van diabetes type 1 krijgen, zo veel water gaat drinken en af en toe binnen in een slaapkamer of huiskamer plast. Dat deed mijn overleden teckeltje Bassie ook in afgelopen maanden toen hij nog leefde. In eerste maanden die hij diabetes kreeg was hij erg suf en lusteloos maar door de insuline inspuiten knapte hij paar dagen weer op, echter bleef het wel van een korte duur van een paar maanden later. Zijn bloedsuikerwaardes waren erg hoog voor een dosis insulinespuit, maar op advies van DA kreeg hij zware insulinedoses per dag, 2 keer, in de ochtend en in de avond. Laatste weken van zijn leven werd Bassie door diabetes type 1 slechtziend geworden met beide ogen en hij liep ook wat langzamerhand dan gewoon tempo, mede door mogelijke hartproblemen in verband met zijn diabetes.
Beweging is altijd goed voor de honden, net als bij mensen. Zo elke dag een wandeling maken is zeer gezond voor een hond om lang gezond mogelijk te blijven. Als jouw hond toch vaak lui is dan wel ongezond, maar heeft die ook meer kans op gezondheidsproblemen door te weinig beweging.
Als jouw hond toevallig op het feestje bij jullie thuis aanwezig, kijkt hij of zij stiekem naar iets lekkers op tafel of ruiken ze ook wat ook te bakken is bij de barbecue. Zeker moet je hem of haar op gepaste afstand houden zowel die ook af en toe blaft om een stukje van te krijgen. Is zo dat de kinderen ook iets lekkers geven aan de honden dat jullie niet merken? Jullie weten ook dat honden niet alles mogen hebben zowel verboden is om chocolade of tomaten aan de honden te geven? Pas heel goed op! Want de teckels lusten heel veel en kunnen de baasje heel goed manipuleren om lekkere stuk van een worst of vlees te krijgen. Zo ging het ook bij mijn Bassie.
Beweging is altijd goed voor de honden, net als bij mensen. Zo elke dag een wandeling maken is zeer gezond voor een hond om lang gezond mogelijk te blijven. Als jouw hond toch vaak lui is dan wel ongezond, maar heeft die ook meer kans op gezondheidsproblemen door te weinig beweging.
Als jouw hond toevallig op het feestje bij jullie thuis aanwezig, kijkt hij of zij stiekem naar iets lekkers op tafel of ruiken ze ook wat ook te bakken is bij de barbecue. Zeker moet je hem of haar op gepaste afstand houden zowel die ook af en toe blaft om een stukje van te krijgen. Is zo dat de kinderen ook iets lekkers geven aan de honden dat jullie niet merken? Jullie weten ook dat honden niet alles mogen hebben zowel verboden is om chocolade of tomaten aan de honden te geven? Pas heel goed op! Want de teckels lusten heel veel en kunnen de baasje heel goed manipuleren om lekkere stuk van een worst of vlees te krijgen. Zo ging het ook bij mijn Bassie.
- Oliver Bommel
- Vaste gebruiker
Hazenrein schreef: ↑14 aug 2022 17:54 Wat een goed idee!
Daar doen we het voor!! Om te laten zien, hoe en dat je ermee kunt leven!
- Oliver Bommel
- Vaste gebruiker
Berven schreef: ↑14 aug 2022 18:32 Honden met diabetes type 1 moet je ook extra voorzichtig zijn, vooral niet snoepen en niet te veel brokjes eten. Maar je ziet ook vooral aan dat grote of kleine honden die symptomen van diabetes type 1 krijgen, zo veel water gaat drinken en af en toe binnen in een slaapkamer of huiskamer plast. Dat deed mijn overleden teckeltje Bassie ook in afgelopen maanden toen hij nog leefde. In eerste maanden die hij diabetes kreeg was hij erg suf en lusteloos maar door de insuline inspuiten knapte hij paar dagen weer op, echter bleef het wel van een korte duur van een paar maanden later. Zijn bloedsuikerwaardes waren erg hoog voor een dosis insulinespuit, maar op advies van DA kreeg hij zware insulinedoses per dag, 2 keer, in de ochtend en in de avond. Laatste weken van zijn leven werd Bassie door diabetes type 1 slechtziend geworden met beide ogen en hij liep ook wat langzamerhand dan gewoon tempo, mede door mogelijke hartproblemen in verband met zijn diabetes.
We hebben geen kinderen, maar zitten er altijd bij boven op. Mwt uitlaten bv geen gevallen ijsjes likken
Een hond hoeft niet perse de symptomen te krijgen die diabetes type 1 laten zien. Onze Olle bv dronk en plastte veel maar kwam in een week ruim 9 kilo aan. Bij twijfel dus altijd even lang de dierenarts
- alm@
- moderator
Mijn 3 teckels kunnen manipuleren wat ze willen maar ze krijgen geen kruimel

-
- Vaste gebruiker
Zo ja, je hebt ze al opgevoed toen ze bij je kwamen. Dus een strakke lijn is veel van belang dat de teckels slank blijven zowel ze geen overgewicht krijgen. Ga je dan elke dag wandelen met jouw 3 teckels?
- alm@
- moderator
Berven schreef: ↑14 aug 2022 21:04Zo ja, je hebt ze al opgevoed toen ze bij je kwamen. Dus een strakke lijn is veel van belang dat de teckels slank blijven zowel ze geen overgewicht krijgen. Ga je dan elke dag wandelen met jouw 3 teckels?
Inderdaad een strakke lijn en consequent zijn. Ik ga elke dag 2x een tot anderhalf uur met ze in het bos lopen en daarbij lopen ze los. Maar het ging hier over diabetes, zo dwalen we wel heel erg af

-
- Vaste gebruiker
Sorry, ja we dwalen heel erg af ja.... Nu gaat het topic weer over diabetes.alm@ schreef: ↑14 aug 2022 21:18Berven schreef: ↑14 aug 2022 21:04Zo ja, je hebt ze al opgevoed toen ze bij je kwamen. Dus een strakke lijn is veel van belang dat de teckels slank blijven zowel ze geen overgewicht krijgen. Ga je dan elke dag wandelen met jouw 3 teckels?
Inderdaad een strakke lijn en consequent zijn. Ik ga elke dag 2x een tot anderhalf uur met ze in het bos lopen en daarbij lopen ze los. Maar het ging hier over diabetes, zo dwalen we wel heel erg af![]()
- Oliver Bommel
- Vaste gebruiker