Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Inene extreem schrikkerig
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 1
Inene extreem schrikkerig
Ik heb geen idee waarom, maar onze hond is sinds een aantal dagen (weken?) extreem schrikkerig. Twee voorbeelden:
- Ik zit op de bank met m'n voeten over elkaar. De hond loopt op 2 meter afstand voorbij, ik verwissel mijn voeten van positie en meneer reageert geschrokken (met klein sprongetje), terwijl hij op dat moment niet naar m'n voeten keek. Het was nauwelijks hoorbaar!
- Zijn kussen ligt naast de deur naar de gang, die zit altijd dicht ivm de kat. Hij zit op z'n kussen, ik moet naar de wc en pak de klink die uit m'n handen schiet. Ook daar schrikt meneer lichtjes van.
Of dat hij tijdens het eten inene zichtbaar schrikt, zonder dat ik iets noemenswaardig hoor waarvan hij dan geschrokken zou kunnen zijn.
Er is niks ernstigs gebeurd waardoor dit zou kunnen komen, dus ik vind het zeer bizar dat hij zich inene uit het niets zo gedraagt.
Edit: Met extreem schrikkerig bedoel ik extreem snel, niet de heftigheid waarin hij schrikt, dat valt wel mee. Hij schrikt sinds kort gewoon heel snel.
- Ik zit op de bank met m'n voeten over elkaar. De hond loopt op 2 meter afstand voorbij, ik verwissel mijn voeten van positie en meneer reageert geschrokken (met klein sprongetje), terwijl hij op dat moment niet naar m'n voeten keek. Het was nauwelijks hoorbaar!
- Zijn kussen ligt naast de deur naar de gang, die zit altijd dicht ivm de kat. Hij zit op z'n kussen, ik moet naar de wc en pak de klink die uit m'n handen schiet. Ook daar schrikt meneer lichtjes van.
Of dat hij tijdens het eten inene zichtbaar schrikt, zonder dat ik iets noemenswaardig hoor waarvan hij dan geschrokken zou kunnen zijn.
Er is niks ernstigs gebeurd waardoor dit zou kunnen komen, dus ik vind het zeer bizar dat hij zich inene uit het niets zo gedraagt.
Edit: Met extreem schrikkerig bedoel ik extreem snel, niet de heftigheid waarin hij schrikt, dat valt wel mee. Hij schrikt sinds kort gewoon heel snel.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Inene extreem schrikkerig
Hij verwacht een correctie van jou, voor iets waarvan hij niet weet wat hij fout gedaan heeft. Hij heeft geleerd dat jij zomaar een correctie kunt geven. Pak eerst de kern van het probleem aan. Dus of leer hoe honden, en met name jouw hond, in elkaar zit en leert, of herplaatsen dat dier. Dan verdwijnt dit schrikkerige waarschijnlijk ook als sneeuw voor de zon
- Hylos
- Zeer actief
Geestelijke mishandeling is anders best ernstig, vind ik.MyDoggie2020 schreef: ↑03 dec 2021 18:47
Arm beestje.

- Anrien88
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Dwergkeeshond
Weet je zeker dat er niks is gebeurd? Ik ben niet een mega kenner zoals de meesten hier, maar ons hondje werd ook ineens mega schrikkerig in de keuken. Wat blijkt, het dekseltje van een klein prullenbakje is ooit eens op de grond gevallen, bijna op hem. Dus als er harde geluiden uit de keuken vandaan komen, schiet hij naar voren
-
- Actief
Dit is absoluut niet het geval. Ik geef geen fysieke correcties én ik geef NOOIT zomaar een consequentie voor iets! Dus dit is het niet. (En hoe dan in het geval van het verzitten? Hij was op 2 meter afstand én keek niet eens naar mij.)Fotogravinnetje schreef: ↑03 dec 2021 18:58 Hij verwacht een correctie van jou, voor iets waarvan hij niet weet wat hij fout gedaan heeft. Hij heeft geleerd dat jij zomaar een correctie kunt geven. Pak eerst de kern van het probleem aan. Dus of leer hoe honden, en met name jouw hond, in elkaar zit en leert, of herplaatsen dat dier. Dan verdwijnt dit schrikkerige waarschijnlijk ook als sneeuw voor de zon
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Een hond hoef je niet te zien, alleen een minimaal geluid te horen, om te reageren. En nee, hij snapt overduidelijk NIET waarom hij gecorrigeerd werd. Dat is nou juist het hele probleem. Jij denkt dat je duidelijk bent, maar je snapt niet hoe een hond het ziet en dat je totaal onvoorspelbaar bent geworden voor hem
-
- Actief
Hij wordt ook niet geestelijk mishandeld. Het enige wat wij doen is hem soms met strenge stem opvoeden, omdat hij dit nodig heeft.Hylos schreef: ↑03 dec 2021 19:06Geestelijke mishandeling is anders best ernstig, vind ik.MyDoggie2020 schreef: ↑03 dec 2021 18:47
Arm beestje.
Onderbouw eens wat je geestelijke mishandeling vindt?
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
Ik denk dat iemand jou eens in het sankriet moet gaan behandelen zoals jij je hond behandelt. Misschien dat je dan begrijpt dat je hem inderdaad geestelijk mishandelt, door onduidelijk te zijn en daardoor voor hem onvoorspelbaar, door hem vooral vervelend te vinden, niet van hem te houden, geen pogingen te doen het vanuit zijn standpunt te bezienMyDoggie2020 schreef: ↑03 dec 2021 21:21Hij wordt ook niet geestelijk mishandeld. Het enige wat wij doen is hem soms met strenge stem opvoeden, omdat hij dit nodig heeft.Hylos schreef: ↑03 dec 2021 19:06Geestelijke mishandeling is anders best ernstig, vind ik.MyDoggie2020 schreef: ↑03 dec 2021 18:47
Arm beestje.
-
- Actief
Er is niks noemenswaardig gebeurd wat dit kan verklaren. Het is er echt zomaar ineens, uit het niets. Ik heb ook niks van mijn partner gehoord dat er tijdens een wandeling bijv iets ernstigs is gebeurd wat dit zou kunnen verklaren.Anrien88 schreef: ↑03 dec 2021 19:57 Weet je zeker dat er niks is gebeurd? Ik ben niet een mega kenner zoals de meesten hier, maar ons hondje werd ook ineens mega schrikkerig in de keuken. Wat blijkt, het dekseltje van een klein prullenbakje is ooit eens op de grond gevallen, bijna op hem. Dus als er harde geluiden uit de keuken vandaan komen, schiet hij naar voren
-
- Actief
Over welk moment heb je het nou? Want hij kreeg toen geen consequentie ergens voor, ik ging alleen verzitten. Dat doe ik wel vaker, niks aan de hand. Ik zei op dat moment ook niks, wat altijd bij een consequentie hoort.Fotogravinnetje schreef: ↑03 dec 2021 21:21 Een hond hoef je niet te zien, alleen een minimaal geluid te horen, om te reageren. En nee, hij snapt overduidelijk NIET waarom hij gecorrigeerd werd. Dat is nou juist het hele probleem. Jij denkt dat je duidelijk bent, maar je snapt niet hoe een hond het ziet en dat je totaal onvoorspelbaar bent geworden voor hem
Dus het is niet het geval dat hij dacht dat hij gecorrigeerd werd. Het is iets anders, ik weet alleen niet wat. Zo inene en onverwachts is hij dit beginnen te doen.
-
- Actief
Ik ben het niet met je eens dat dit geestelijke mishandeling is. En dit pik ik dus ook niet. Het is géén geestelijke mishandeling. Punt. Einde discussie hierover.Fotogravinnetje schreef: ↑03 dec 2021 21:23Ik denk dat iemand jou eens in het sankriet moet gaan behandelen zoals jij je hond behandelt. Misschien dat je dan begrijpt dat je hem inderdaad geestelijk mishandelt, door onduidelijk te zijn en daardoor voor hem onvoorspelbaar, door hem vooral vervelend te vinden, niet van hem te houden, geen pogingen te doen het vanuit zijn standpunt te bezienMyDoggie2020 schreef: ↑03 dec 2021 21:21Hij wordt ook niet geestelijk mishandeld. Het enige wat wij doen is hem soms met strenge stem opvoeden, omdat hij dit nodig heeft.Hylos schreef: ↑03 dec 2021 19:06Geestelijke mishandeling is anders best ernstig, vind ik.MyDoggie2020 schreef: ↑03 dec 2021 18:47
Arm beestje.
-
- Actief
Dit zijn toevallig 2 voorbeelden bij mij, maar hij doet het dus ook bij mijn partner, die merkte het ook al op.
Dus het is niet het geval dat de hond denkt dat hij een correctie krijgt. Dit doen wij beide niet.
Dus het is niet het geval dat de hond denkt dat hij een correctie krijgt. Dit doen wij beide niet.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
Je spreekt jezelf tegen. Je corrigeert hem wel. En consequentie is ook een correctie. Jij bent ervan overtuigd dat hij weet wat de bedoeling is. Uit heel zijn gedrag blijkt dat hij dat niet begrijpt. Dat maakt dat jullie voor hem onvoorspelbaar zijn en dus dat zelfs een kleine beweging voor hem betekent dat hij misschien wel weer iets verkeerds gedaan heeft. Hij weet dus niet waar hij aan toe is een voelt zich dus niet meer veilig bij jullie. Veiligheid is een eerste levensbehoefte die jullie hem ontnemen. Niet bewust misschien, maar dat is wel het effect. En ja, dat is geestelijke mishandeling. Daarom zeggen we steeds: ga terug naar de basis. Leer hoe honden in elkaar zitten, leer je hond begrijpen en leer hoe je voor hem begrijpelijk kunt communiceren met hem. Want op die punten gaat het mis, met alle problemen tot gevolg waar je topics over opent. Jij wil een quick fix zonder zelf iets te veranderen. Dat gaat niet werken. Maar er zijn geen tig problemen, er is maar 1 probleem. En dat probleem is totaal gebrek aan begrip voor het wezen hond
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Een hond is wat zijn baasjes(opvoeders) ervan gemaakt hebben.
Arm dier

Arm dier

-
- Actief
Wij geven geen fysieke correcties. Dus dát is het iig niet. Het is iets anders, maar wat?Fotogravinnetje schreef: ↑03 dec 2021 22:25 Je spreekt jezelf tegen. Je corrigeert hem wel. En consequentie is ook een correctie. Jij bent ervan overtuigd dat hij weet wat de bedoeling is. Uit heel zijn gedrag blijkt dat hij dat niet begrijpt. Dat maakt dat jullie voor hem onvoorspelbaar zijn en dus dat zelfs een kleine beweging voor hem betekent dat hij misschien wel weer iets verkeerds gedaan heeft. Hij weet dus niet waar hij aan toe is een voelt zich dus niet meer veilig bij jullie. Veiligheid is een eerste levensbehoefte die jullie hem ontnemen. Niet bewust misschien, maar dat is wel het effect. En ja, dat is geestelijke mishandeling. Daarom zeggen we steeds: ga terug naar de basis. Leer hoe honden in elkaar zitten, leer je hond begrijpen en leer hoe je voor hem begrijpelijk kunt communiceren met hem. Want op die punten gaat het mis, met alle problemen tot gevolg waar je topics over opent. Jij wil een quick fix zonder zelf iets te veranderen. Dat gaat niet werken. Maar er zijn geen tig problemen, er is maar 1 probleem. En dat probleem is totaal gebrek aan begrip voor het wezen hond
Verder ga ik niet op de beschuldiging in, dat is geen discussie voor mij, hij wordt NIET geestelijk mishandeld.
-
- Actief
Ik vermeld alleen dat hij snel schrikt sinds een poosje, maar dat er niets noemenswaardigs is gebeurd wat dit kan verklaren. En jij denkt zeker te weten dat dit door ons komt en is het gelijk "arme hond"?!teckeltoos schreef: ↑04 dec 2021 10:16 Een hond is wat zijn baasjes(opvoeders) ervan gemaakt hebben.![]()
Arm dier![]()
Je maakt aannames die niet waar zijn.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Het lijkt me dat hij het vertrouwen kwijt aan het raken is. En dat kan hem ineens teveel zijn geworden. Net als bij elk levend wezen bouwt stress zich op tot de grens bereikt is.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Een hond heeft liefde, vertrouwen en veiligheid nodig en dat ontbreekt nogal, triest genoeg.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
In deze DEZEtopic Leg je haarfijn uit dat jij de hond stevig corrigeert als hij iets doet wat hem ooit aangeleerd is(naar de achterdeur lopen)en nog veel meer voorvallen waar een hondenmens op zijn zachtst gezegd niet blij van wordt.MyDoggie2020 schreef: ↑04 dec 2021 11:04Ik vermeld alleen dat hij snel schrikt sinds een poosje, maar dat er niets noemenswaardigs is gebeurd wat dit kan verklaren. En jij denkt zeker te weten dat dit door ons komt en is het gelijk "arme hond"?!teckeltoos schreef: ↑04 dec 2021 10:16 Een hond is wat zijn baasjes(opvoeders) ervan gemaakt hebben.![]()
Arm dier![]()
Je maakt aannames die niet waar zijn.Onze hond heeft geen rotleven bij ons. Hij vertoont geen enkel gedrag wat wijst op een rotleven hebben. Dit is momenteel even aan de gang, en ik probeer achter de oorzaak te komen en leg uit dat wat men denkt niet het geval is, met onderbouwingen.

Ergens hoop ik echt dat het allemaal maar niet waar is.
Ik geloof er in ieder geval niks meer van.

- Sassy
- moderator
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 4
Dat zou zomaar kunnen.Marie-Josée schreef: ↑04 dec 2021 11:20 Het lijkt me dat hij het vertrouwen kwijt aan het raken is. En dat kan hem ineens teveel zijn geworden. Net als bij elk levend wezen bouwt stress zich op tot de grens bereikt is.
En ja, hier nog iemand die medelijden met die hond heeft, afgaande op wat je zelf schrijft

Zulk gedrag komt niet vanzelf aanwaaien uit het niks.
- Patricia.
- moderator
- Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren - Aantal honden: 4
Dit idd.Sassy schreef: ↑04 dec 2021 15:07Dat zou zomaar kunnen.Marie-Josée schreef: ↑04 dec 2021 11:20 Het lijkt me dat hij het vertrouwen kwijt aan het raken is. En dat kan hem ineens teveel zijn geworden. Net als bij elk levend wezen bouwt stress zich op tot de grens bereikt is.
En ja, hier nog iemand die medelijden met die hond heeft, afgaande op wat je zelf schrijft![]()
Hopelijk blijft het alleen bij schrikken en uit het niet in andere reacties.
Arm arm beestje.

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Dat kan je niet weten want honden horen vele malen beter dan wij mensen. Ik heb ooit een heel zelfverzekerd hondje gehad wat ook ineens zo af en toe van angst ineen kromp. Bleek later een brandalarm ergens op zolder te zijn die af en toe, een voor ons onhoorbaar, piepje gaf. Batterij verwisseld probleem opgelost.MyDoggie2020 schreef: ↑03 dec 2021 18:47

-
- Actief
Ik kan het me haast niet voorstellen, aangezien er niks is (gebeurd) wat het vertrouwen heeft geschaad. Daarom vind ik het ook zo raar. Er is echt niks gebeurd wat dit kan verklaren.Marie-Josée schreef: ↑04 dec 2021 11:20 Het lijkt me dat hij het vertrouwen kwijt aan het raken is. En dat kan hem ineens teveel zijn geworden. Net als bij elk levend wezen bouwt stress zich op tot de grens bereikt is.
-
- Actief
-
- Actief
Waar precies in dat topic staat dat ik hem "stevig corrigeer" als hij naar de achterdeur loopt? Dat doe ik nml niet, ik vind het alleen dom van hem, dat is wat ik heb gezegd.teckeltoos schreef: ↑04 dec 2021 12:06In deze DEZEtopic Leg je haarfijn uit dat jij de hond stevig corrigeert als hij iets doet wat hem ooit aangeleerd is(naar de achterdeur lopen)en nog veel meer voorvallen waar een hondenmens op zijn zachtst gezegd niet blij van wordt.MyDoggie2020 schreef: ↑04 dec 2021 11:04Ik vermeld alleen dat hij snel schrikt sinds een poosje, maar dat er niets noemenswaardigs is gebeurd wat dit kan verklaren. En jij denkt zeker te weten dat dit door ons komt en is het gelijk "arme hond"?!teckeltoos schreef: ↑04 dec 2021 10:16 Een hond is wat zijn baasjes(opvoeders) ervan gemaakt hebben.![]()
Arm dier![]()
Je maakt aannames die niet waar zijn.Onze hond heeft geen rotleven bij ons. Hij vertoont geen enkel gedrag wat wijst op een rotleven hebben. Dit is momenteel even aan de gang, en ik probeer achter de oorzaak te komen en leg uit dat wat men denkt niet het geval is, met onderbouwingen.
![]()
Ik geloof er in ieder geval niks meer van.![]()
Waar precies staat dat ik hem "stevig corrigeer" als hij niet luistert tijdens het wandelen? Ook nergens, ik lijn hem gewoon aan, met een korte kabel, en loop terug naar huis.
-
- Actief
Hier dus wel. Er is nml echt niks noemenswaardig gebeurt wat dit gedrag verklaart.Sassy schreef: ↑04 dec 2021 15:07Dat zou zomaar kunnen.Marie-Josée schreef: ↑04 dec 2021 11:20 Het lijkt me dat hij het vertrouwen kwijt aan het raken is. En dat kan hem ineens teveel zijn geworden. Net als bij elk levend wezen bouwt stress zich op tot de grens bereikt is.
En ja, hier nog iemand die medelijden met die hond heeft, afgaande op wat je zelf schrijft![]()
-
- Actief
Daar probeer ik dus achter te komen. Want voor zover ik weet - en ik dacht dat dat wel begrepen werd - is er dus niks gebeurd wat dit gedrag verklaart.alm@ schreef: ↑04 dec 2021 15:45Dat kan je niet weten want honden horen vele malen beter dan wij mensen. Ik heb ooit een heel zelfverzekerd hondje gehad wat ook ineens zo af en toe van angst ineen kromp. Bleek later een brandalarm ergens op zolder te zijn die af en toe, een voor ons onhoorbaar, piepje gaf. Batterij verwisseld probleem opgelost.MyDoggie2020 schreef: ↑03 dec 2021 18:47
En het is jammer dat men gelijk aan het allerergste denkt, nml dat wij hem wel ongelofelijk moeten mishandelen dat dit nu ineens af en toe gebeurt. Tenminste gezien de reacties is men ervan overtuigd dat dit hét wel moet zijn. Pure aannames...
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Ik zeg ook niet dat jullie hem mishandelen maar jullie begrijpen elkaar helemaal niet, dat lees ik echt uit elke zinMyDoggie2020 schreef: ↑04 dec 2021 16:19Ik kan het me haast niet voorstellen, aangezien er niks is (gebeurd) wat het vertrouwen heeft geschaad. Daarom vind ik het ook zo raar. Er is echt niks gebeurd wat dit kan verklaren.Marie-Josée schreef: ↑04 dec 2021 11:20 Het lijkt me dat hij het vertrouwen kwijt aan het raken is. En dat kan hem ineens teveel zijn geworden. Net als bij elk levend wezen bouwt stress zich op tot de grens bereikt is.

Het kan heus ook nog zo zijn dat er van heel dichtbij vuurwerk is afgestoken toen jullie niet thuis waren, ik noem maar wat. Zeker weet je het nooit maar ik vind de reactie van jullie hond eigenlijk een logisch gevolg van een en ander. En ik kan alleen maar afgaan op wat je zelf schrijft natuurlijk.
- Hylos
- Zeer actief
Je bent dan onverbiddelijk zeg je. Zelfs als hij zijn behoefte nog niet heeft gedaan ga je resoluut naar huis, hij strak aan de korte riem en jij bozig in draf naar huis.MyDoggie2020 schreef: ↑04 dec 2021 16:26Waar precies in dat topic staat dat ik hem "stevig corrigeer" als hij naar de achterdeur loopt? Dat doe ik nml niet, ik vind het alleen dom van hem, dat is wat ik heb gezegd.teckeltoos schreef: ↑04 dec 2021 12:06In deze DEZEtopic Leg je haarfijn uit dat jij de hond stevig corrigeert als hij iets doet wat hem ooit aangeleerd is(naar de achterdeur lopen)en nog veel meer voorvallen waar een hondenmens op zijn zachtst gezegd niet blij van wordt.MyDoggie2020 schreef: ↑04 dec 2021 11:04Ik vermeld alleen dat hij snel schrikt sinds een poosje, maar dat er niets noemenswaardigs is gebeurd wat dit kan verklaren. En jij denkt zeker te weten dat dit door ons komt en is het gelijk "arme hond"?!teckeltoos schreef: ↑04 dec 2021 10:16 Een hond is wat zijn baasjes(opvoeders) ervan gemaakt hebben.![]()
Arm dier![]()
![]()
Ik geloof er in ieder geval niks meer van.![]()
Waar precies staat dat ik hem "stevig corrigeer" als hij niet luistert tijdens het wandelen? Ook nergens, ik lijn hem gewoon aan, met een korte kabel, en loop terug naar huis.
Wat denk je zelf, dat hij dat leuk vindt?
Uren opgesloten te zitten daarna zonder je behoefte te kunnen doen, met een boos baasje erbij.
Hij snapt niet waarom en hij snapt ook niet wat je van hem wilt.
Jij daarnaast bent niet bereid er iets aan te doen, wat je wilt alleen maar horen wat je wilt horen.
Jij vindt dat als jij zegt tegen je hond wat hij moet doen, hij dat dan maar meteen moet begrijpen en doen.. als een robot.

Je moet leren communiceren met je hond, dat kan niet op deze manier. Daar moet jij een manier in leren en dat lijkt je niet te willen accepteren.
Zo'n situatie vind ik uitermate zielig en triest voor de hond. Je leven lang onbegrepen voelen en alleen maar irritatie en boosheid voelen van je baas.
En réken er maar op dat hij dat voelt, die sprieten zijn beter ontwikkeld dan bij een mens.
Mishandeling is niet alleen klappen geven.
Je dier niet goed behandelen is ook wat jij doet; totaal aan zijn behoeftes voorbij gaan, zowel fysiek als geestelijk.
Er is maar 1 conclusie; jij moet leren en niet de hond. Jij maakt daarom dus de fouten en NIET jouw hond want die snapt gewoon helemaal niks van jou. Hij schrikt zich alleen maar te pletter omdat hij bang is weer iets fouts te hebben gedaan, niet wetende wat.

- Anrien88
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Dwergkeeshond
Ik heb inmiddels meerdere topics van jou gelezen en snap nu wel waarom jouw hond schrikkerig is! Je hebt een plaat voor je kop en wilt gewoon niet inzien dat het probleem bij jou ligt....
Verder sluit ik mij volledig bij Hylos aan!
Verder sluit ik mij volledig bij Hylos aan!