https://verhuisdieren.nl/plaatsprofiel/ ... -amsterdam
Wat voor een mix zou zij zijn? Iets van jachthond met Mastin? Ik vind haar heel bijzonder.
Moderator: moderatorteam
Zinodo schreef: ↑08 dec 2020 17:53Een lichte AmozCatho schreef: ↑08 dec 2020 17:35 Ik las dat en dacht echt van, haal op. Tot ik bij "het vrouwtje.." kwam. Jammer
Deze bij MyMartin ook weerDenk dat we het als de tijd daar is gaan doen ook, zoveel leuke honden daar
https://www.mymartin.eu/lima/
En dan staat er dit:
Houding tov andere honden: Goed. Kan als tweede hond geplaatst worden.
En de eerste wat ik denk is DON’T JUDGE ME![]()
Ik zag haar ook en vond haar ook erg aanspreken! Het wordt hoog tijd dat iemand van HF daar eens een hond van adopteert want ik ben er erg benieuwd naar.Catho schreef: ↑08 dec 2020 17:35 Ik las dat en dacht echt van, haal op. Tot ik bij "het vrouwtje.." kwam. Jammer
Deze bij MyMartin ook weerDenk dat we het als de tijd daar is gaan doen ook, zoveel leuke honden daar
https://www.mymartin.eu/lima/
Maar dat kun je toch vrij makkelijk voorkomen door een hond te nemen die in een gastgezin in Nederland zit? Dan weet je of er sprake is van angst en zo ja in welke mate. Ik heb zelf altijd een wandelingetje gemaakt met mijn opvanghonden en geïnteresseerden, zodat ze ook goed konden zien hoe de hond buitenshuis reageerde op vreemde mensen, honden en alles wat er te zien en te doen was. Dus dan heb je echt wel een beeld van wat voor vlees je in de kuip hebt.blondie schreef: ↑09 dec 2020 10:46 Denk dat mijn partner en ik wat huiverig zijn over de angst naar mensen toe die best vaak benoemd wordt. En dan vind ik de gok te groot dat die angst blijvend is, of dat je daar inderdaad goed aan kunt werken. Aak is een gevoelige hond die snel emoties oppikt en dan zelf zenuwachtig wordt, dus daar hebben we ook rekening mee te houden.
En ja, moet zeggen dat bij Mymartin heel veel leuke honden de revue passeren. We hebben zelfs vlak voor de corona begon gereageerd. De hond kon toen niet vervoerd worden, en ze hadden later een ander adres wat ze beter vonden matchen, omdat ze erachter waren gekomen dat de hond niet met katten kon.
We hebben de keren dat we reageerden op honden domweg telkens achter het net gevist helaas, en 1x een mismatch.
Neeeee, niet laagbenig
Gisteren rap gereageerd op een hondje wat al in een gastgezin in Nederland was en de omschrijving vond ik een match. Helaas was zij ook al weer gereserveerd.DeDiana schreef: ↑09 dec 2020 19:43Maar dat kun je toch vrij makkelijk voorkomen door een hond te nemen die in een gastgezin in Nederland zit? Dan weet je of er sprake is van angst en zo ja in welke mate. Ik heb zelf altijd een wandelingetje gemaakt met mijn opvanghonden en geïnteresseerden, zodat ze ook goed konden zien hoe de hond buitenshuis reageerde op vreemde mensen, honden en alles wat er te zien en te doen was. Dus dan heb je echt wel een beeld van wat voor vlees je in de kuip hebt.blondie schreef: ↑09 dec 2020 10:46 Denk dat mijn partner en ik wat huiverig zijn over de angst naar mensen toe die best vaak benoemd wordt. En dan vind ik de gok te groot dat die angst blijvend is, of dat je daar inderdaad goed aan kunt werken. Aak is een gevoelige hond die snel emoties oppikt en dan zelf zenuwachtig wordt, dus daar hebben we ook rekening mee te houden.
En ja, moet zeggen dat bij Mymartin heel veel leuke honden de revue passeren. We hebben zelfs vlak voor de corona begon gereageerd. De hond kon toen niet vervoerd worden, en ze hadden later een ander adres wat ze beter vonden matchen, omdat ze erachter waren gekomen dat de hond niet met katten kon.
We hebben de keren dat we reageerden op honden domweg telkens achter het net gevist helaas, en 1x een mismatch.
O, wat leuk! En spannend!blondie schreef: ↑11 dec 2020 12:04Gisteren rap gereageerd op een hondje wat al in een gastgezin in Nederland was en de omschrijving vond ik een match. Helaas was zij ook al weer gereserveerd.DeDiana schreef: ↑09 dec 2020 19:43Maar dat kun je toch vrij makkelijk voorkomen door een hond te nemen die in een gastgezin in Nederland zit? Dan weet je of er sprake is van angst en zo ja in welke mate. Ik heb zelf altijd een wandelingetje gemaakt met mijn opvanghonden en geïnteresseerden, zodat ze ook goed konden zien hoe de hond buitenshuis reageerde op vreemde mensen, honden en alles wat er te zien en te doen was. Dus dan heb je echt wel een beeld van wat voor vlees je in de kuip hebt.blondie schreef: ↑09 dec 2020 10:46 Denk dat mijn partner en ik wat huiverig zijn over de angst naar mensen toe die best vaak benoemd wordt. En dan vind ik de gok te groot dat die angst blijvend is, of dat je daar inderdaad goed aan kunt werken. Aak is een gevoelige hond die snel emoties oppikt en dan zelf zenuwachtig wordt, dus daar hebben we ook rekening mee te houden.
Vervolgens nog wat zitten klikken op diverse sites en toen viel ons oog op een andere dame. We hebben wat filmpjes toegestuurd gekregen na telefonisch contact, van de dame in huis (met katten) en buiten in een tuin. En na een nachtje slapen hebben we besloten er voor te gaan. Duimen jullie voor ons dat het dit keer goed gaat. We gaan nu dus wel de gok nemen, want deze hond verblijft dus ook nog in het buitenland.
Zo oogt ze niet, ze kon bij de neus geaaid worden toen de mevrouw haar lief bij zich riep. Ze ging wat spelen in de tuin. Binnen stond ze met haar neus bij het aanrecht en toen sprak de mevrouw haar aan, waarschijnlijk dat ze dat niet mocht doen (ik verstond de taal niet goed) en daar reageerde ze op met een lage flauwe kwispel en kwam terug naar de mevrouw die filmde lopen die dat weer in haar taal positief beloonde, vervolgens kwamen de katten voorbij haar neus lopen en daar keek ze naar maar gewoon met een normale houding. Op het filmpje vond ze haar speeltje interessanter dan de andere hond in ieder geval
Spannend! Ik duim!blondie schreef: Vervolgens nog wat zitten klikken op diverse sites en toen viel ons oog op een andere dame. We hebben wat filmpjes toegestuurd gekregen na telefonisch contact, van de dame in huis (met katten) en buiten in een tuin. En na een nachtje slapen hebben we besloten er voor te gaan. Duimen jullie voor ons dat het dit keer goed gaat. We gaan nu dus wel de gok nemen, want deze hond verblijft dus ook nog in het buitenland.
soms kan dat heel snel zijn dat ze bij je zijn. ik zag ecco op dinsdag en gelijk info gevraagd, woensdag filmpje gestuurd van huis en de andere honden, vragenlijst ingevuld, telefonisch gesprek van bijna 3 kwartier en vrijdag is hij op transport naar nederland gekomen. zaterdag was hij dus al bij ons in huis. zo snel kan het gaan.metav schreef: ↑11 dec 2020 15:28Ooo spannend ben heel erg benieuwd hoe ze eruit ziet waar ze vandaan komt en hoelang het duurt voordat ze bij jullie kan zijnblondie schreef: ↑11 dec 2020 13:17Zo oogt ze niet, ze kon bij de neus geaaid worden toen de mevrouw haar lief bij zich riep. Ze ging wat spelen in de tuin. Binnen stond ze met haar neus bij het aanrecht en toen sprak de mevrouw haar aan, waarschijnlijk dat ze dat niet mocht doen (ik verstond de taal niet goed) en daar reageerde ze op met een lage flauwe kwispel en kwam terug naar de mevrouw die filmde lopen die dat weer in haar taal positief beloonde, vervolgens kwamen de katten voorbij haar neus lopen en daar keek ze naar maar gewoon met een normale houding. Op het filmpje vond ze haar speeltje interessanter dan de andere hond in ieder geval![]()
Ze is ongeveer een jaar oud.
Ik moet nu een filmpje van ons huis en tuin toesturen en de omgeving. Die moet ik dus even gaan maken.