Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bestaat dat?
Ik zou graag eens willen kijken (en misschien ooit zelf meedoen) maar ik zie alleen maar schapendrijven voor Border Collies of andere sheepdogs. Nu heb ik echt een rasloze hond, hij lijkt niet eens op een ras.
Weet iemand waar dat mogelijk is?
Bowie schreef:Bestaat dat?
Ik zou graag eens willen kijken (en misschien ooit zelf meedoen) maar ik zie alleen maar schapendrijven voor Border Collies of andere sheepdogs. Nu heb ik echt een rasloze hond, hij lijkt niet eens op een ras.
Volgens mij moet dat wel kunnen, maar ik weet niet waar. Mijn hondenschoolinstructrice gaat wel altijd schapendrijven met haar borders en ausies. DUS ik wil haar wel eens vragen of rasloze honden ook mogen.
When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!
Volgens mij moet dat wel kunnen, maar ik weet niet waar. Mijn hondenschoolinstructrice gaat wel altijd schapendrijven met haar borders en ausies. DUS ik wil haar wel eens vragen of rasloze honden ook mogen.
Dankje
Misschien kent zij ook wel een vereniging waar het mogelijk is
Dankje
Misschien kent zij ook wel een vereniging waar het mogelijk is
Oke, ik had mijn trainster van de hondenschool even gemaild en kreeg de volgende reactie terug:
Bij de Schaapstil in Leeuwarden komen ze ook met van alles en nog wat aan! Er was wel een vereniging "Sheep", maar of die nog bestaat en waar die zitten weet ik niet. Maar dat is/was een vereniging voor 'hoedende' herders, dus bijv. Briard, schapendoes, duitse/spaanse enz. herders, dus geen rasloze honden.
Dus niet echt veel oplossingen, maar toch iets. Misschien zou je de vereniging in Leeuwarden eens kunt bellen. ALs zij raslozen toelaten kennen ze misschien meer verenigingen waar ze raslozen toelaten.
When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!
Ik krijg les van ton van wageningen ( van de Rijp), en hij traint allerlei soorten honden op de schapen. Om ze te leren drijven of hoeden. Maar ook soms op de jachtdrift onder controle te houden, bij honden die dus achter vee aangaan met alle gevolgen van dien. De schapen staan uiteraard in veiligheid, waardoor de hond ze geen pijn kunnen doen. Hij geeft trouwens goed les en kan goed met de honden omgaan!