Reva zal inderdaad niet in draf gebeuren. Maar omdat ik van Kiara al wist dat ze op de droge loopband moeite heeft met stappen (veel onrust, in draf veel gecontroleerder en meer ontspannen), nu bewust gekozen om haar vrij snel naar 'soort van' draf (want nee, nog niet het optimale tempo voor draf) te laten gaan. Omdat mijn hoofddoel vandaag was om haar te laten wennen aan de UWTM, niet om het juiste tempo te vinden. In stap blijft ze echt 'vechten' tegen het tempo.
Ik heb als therapeut de luxe dat Kiara al pre-op komt, daardoor kunnen we even de tijd nemen om de juiste en meest veilige manieren te vinden en eventueel nog er in te trainen. Voor revalidatie van zo'n explosief type moet je soms compromissen zoeken, het is best een denk- en krachttoer om niet te riskeren dat ze in een te explosieve actie een plaat of schroef kapot gaat maken.
Komt goed, maar ik wil er echt een goede opbouw naar doen. Ze heeft nog één sessie vóór de operatie op de planning, en dan gaan we verder met het aanleren van de UWTM.