Dus, hier is onze oranje gremlin
Maar, dit is dus Maya. Ze heet eigenlijk Cor(on)a, maar Cora en Victor klinkt net of je oom en tante op bezoek zijn, dus het wordt Maya.
Ze is 1,5 jaar, met haar pups bij een huis in Roemenië gedumpt (en ik wilde ook al geen buitenlandse hond...) en was nu in NL in een gastgezin.
Ze is nog wat timide, maar ook erg nieuwsgierig en vooral lief en wordt graag aangehaald. Ik denk dat ze straks wel mee kan met hardlopen, maar of een agility-wedstrijd haalbaar is betwijfel ik...
Victor is er nog niet helemaal uit wat hij ervan vind. Hij vind het lastig om zijn speelgoed te delen, er wordt nog wel eens een lip opgetrokken of wat gesnauwd. Aan de andere kant zoekt hij toch ook wel eens toenadering.
Buiten lopen is nog erg wennen, met Vic stap ik flink door, maar zij wilt elk grassprietje besnuffelen, oh kijk een ballon, en hé nog een kastanje. Loslopende grote honden vind ze nog doodeng, dan kruipt ze in elkaar. Ze kan heel verwonderend naar alles kijken, maar Vic houdt niet van getreuzel en protesteert luidkeels. Daar moeten we nog even een middenweg in vinden...
Foto's zal ik zo via TT even toevoegen, hier alvast 2 filmpjes wat wat interactie tussen de 2:
Klik!
en
en nog eentje!